Dalibomba Opublikowano 18 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 Witam Jestem nowym uzytkownikiem i szczerze mowiac wiem o Subaru pewnie 1/10 tego co starsi juz uzytkownicy wiec dlatego tutaj kieruje swoje pytanie Mianowicie chodzi mi o swap silnika z wersji 1.6 na 2.0 turbo.Dokladniej mowiac pytam czy jest to wogole mozliwe wiec jezeli tak to prosze napisac ze tak a nie rozpisywac sie ile to bedzie rzezby i ze lepiej kupic odrazu wersje turbo . Domyslam sie ze troche zabawy bedzie ale nie chce ryzykowac kupna silnika i osprzetu w ciemno jezeli wogle nie jest to mozliwe. Bardzo prosze o opinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzytkownik_ Opublikowano 18 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 jak ma kolega worek kasy to wszystko jest do zrobienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 18 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 Wszystko da się zrobić ale jest to całkowicie nie opłacalne Sprzedaj co masz i uzbieraj na gotowca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 18 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 chodzi mi o swap silnika z wersji 1.6 na 2.0 turbo.Dokladniej mowiac pytam czy jest to wogole mozliwe wiec jezeli tak to prosze napisac ze tak Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 18 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 Tylko, że ten swap to zmiana większości elementów oprócz budy. Silnik z częścią osprzętu, układ napędowy, sterowanie sprzęgłem, wydech, wiązka, hamulce, zawieszenie (chyba NA tak jak w NEWAGE jest pozbawione np stabilizatora z tyłu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 18 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 Wysyp dziś jakiś? http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/70282-przek%C5%82adka-zawieszenia/ Powtórzę się: Powiem tak: sprawa takiego swapa była wałkowana wielokrotnie. Koszt może zbliżyć się do zakupu GT. To nie tak, że potrzebujesz tylko silnik i zawieszenie, wolne ssaki i GT różnią się: 1. Silnik (oczywiste); 2. Wiązka (nie dla wszystkich oczywiste); 3. Przeniesienie napędu (skrzynia, dyfer); 4. Typ sprzęgła (poprawcie, jeśli się mylę); 5. Pedały (do punktu 4) 6. Hamulce; 7. Siedzenia (ale tego mieć nie musisz ); 8. "Wygląd" - inna maska, zderzaki, spojler, dokładki progów itp 9. Zawieszenie i stabilizatory... Uszarpiesz się, a efekt może być różny. Ja Cię oczywiście nie odwodzę, ale dobrze by było, gdybyś dobrze wiedział, na co się porywasz. JAk podsumujesz ceny, to równie dobrze kupisz GT. No chyba, że masz znajomy warsztat, przytargasz z Anglii GT (najlepiej w rzadkiej wersji - R, RA) i przełożysz na bazie własnych elementów do przekładki... co też nie będzie tanie. Prześpij się z tym... Domyslam sie ze troche zabawy bedzie ale nie chce ryzykowac kupna silnika i osprzetu w ciemno jezeli wogle nie jest to mozliwe. I tak na marginesie: kupując całą imprezę GT możesz zweryfikować stan silnika lepiej, niż kupując taki na palecie. To jest dopiero kupowanie "w ciemno" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 18 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 To i tutaj Jesli przekladac w swoja bude gc8 - to szukalbym raczej new age sti na dawce. Jesli traktowac swoje auto jako dawce - mozna sciagnac gc8 jakies fajne - ale nadal uwazam, ze sens to ma to moze w przypadku TypeR, ew. TypeRA. Na pewno bedzie drogo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WueM Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 chodzi mi o swap silnika z wersji 1.6 na 2.0 turbo.Dokladniej mowiac pytam czy jest to wogole mozliwe wiec jezeli tak to prosze napisac ze tak Tak. To było zaje....fajne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kraszana Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 chodzi mi o swap silnika z wersji 1.6 na 2.0 turbo.Dokladniej mowiac pytam czy jest to wogole mozliwe wiec jezeli tak to prosze napisac ze tak Tak. To było zaje....fajne Szczurku miło poprawiles mi humor z rana :-)))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Ja bym przy okazji takich pytań o swap NA->GT zrobił ankietę "Jaki był Twój poprzedni samochód?" dla autora wątku. Stawiam, że 95% odpowiedzi rozłożyło by się pomiędzy opcje:- Honda - BMW Trochę bardziej serio: W sumie to sam nie jestem lepszy, bo niegdyś pytałem na The Forum, czy w budę GT'ka można wsadzić silnik z NA... GT'ków z padniętymi silnikami trochę jest... Całkiem serio: Dostępne "łatwe" swap'y (prawie plug&play, bez zmiany wiązki (?)) w Wolnychssakach: 1.6 -> 1.8 2.0 115KM -> 2.2 2.0 125KM -> 2.5 (tego nie jestem pewien, a bardzo mnie to interesuje - ktoś gdzieś na Forum o tym pisał, ale znaleźć nie umiem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichallD Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Zamiast się bawić to masz gotowego GT'ka do wzięcia http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/69882-biala-turbowanna-my00/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Jeśli buda jest zdrowa, jeśli jest tego "warta" to szukaj rozbitego wurxa, np. http://otomoto.pl/subaru-impreza-2-0-t-225-km-C31148123.html Pod warunkiem że wszystko będzie cacy na chodzie to masz dawce jak ta lala Chcesz drożej i lepiej, to szukaj newage sti. Znam gościa który sprowadza sobie imprezy gc 1.6 z niemiec za smieszne pieniadze i buduje ciekawe potworki na baxie newage wrx-a on sam uwaza ze przy tej wadze auta mocna seria zrobi robote, no ale każdy ma swoje zdanie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wade Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 2.0 125KM -> 2.5 (tego nie jestem pewien, a bardzo mnie to interesuje - ktoś gdzieś na Forum o tym pisał, ale znaleźć nie umiem) Prawdepowiedziawszy mnie tez to intryguje, jak wygląda taka przekładka na 2.5. I obojętnie z jakiej pojemności, poprostu czy to będzie miało ręce i nogi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WueM Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Jeśli do silnika masz wiązkę, komputer itp oraz cały osprzęt...to spokojnie da rade to tam wpakować...w końcu wersje 2.5 w klasyku wystepowały także w serii Jesli masz 1.6 czy 1.8 przedlift to najprostszą ( w teorii rzecz jasna bo takie operacje to nie dolanie płynu do spryskiwaczy) metoda na lepszą dynamike jest swap silnika na 2.0 lub 2.2 litra...mocowania pasują...całość wiązki także...Z tego co pamiętam komputer z tegoż silnika byłby jeszcze potrzebny i wsio Oczywiście nie piszę tutaj, ze będzie to robota na 5min..i nie obędzie sie bez jakiś kłopotów....aczkolwiek jest to swap dość popularny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wade Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 A jak wygląda sprawa skrzyni biegów i dyfru w takim SWAP'ie z 1.6 na 2.0 lub 2.2. Może zostać czy trzeba zmieniać? A jak może zostać to czy kazde 2.0 I generacji? No a co z 2.5 w przypadku 1.6? Silnik będzie pasował? Mocowania, poduchy itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Jeśli będziesz się przymierzal do swapa, to wrzuć skrzynie z 2.0 lub 2.2 kombi ( z reduktorem, który skraca przełożenia) a tylny dyfer z GT (ze szpera). Zobaczysz jak wolny ssak zasuwa, zwłaszcza na śliskim. Uwaga! Trzeba dopasować przełożenia skrzyni i dyfra, bo będziesz mieć FWD... Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Mnie ciekawi czy 2.5 bedzie palilo sprzeglo z 2.0... Btw sprawdzalem 3 dni temu z gupot ceny 2.2 ok 2-2500zl 2.5 okoloce 3000zl Takze nie wiem czy to taki dobry deal, biorac pod uwage ze stare 2.5 maja ten sam problem z upg co nowe. A roznica jest 25km i chyba 40nm. Ja chyba dalej bym wolal kompressorowac 2.0 , najlepiej sladami meliny z kreski- stare 1.8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Takze nie wiem czy to taki dobry deal, biorac pod uwage ze stare 2.5 maja ten sam problem z upg co nowe. A roznica jest 25km i chyba 40nm. Ja chyba dalej bym wolal kompressorowac 2.0 , najlepiej sladami meliny z kreski- stare 1.8 A to nie jest tak, że SOHC jest pancerne, a DOHC (te starsze?) właśnie mają problemy z UPG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Ponoc sohc-e mialy nie miec,ale nie wiem jakie jest prawdopobienstwo dorwania silnika po amerykanskim facelifcie... choc z drugiej strony z bugeye nie powinno byc problemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WueM Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 A Ja nie wiem o czym w ogóle piszecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesbboy Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 A może ktoś podpowie jak z wpakowaniem gratów z new age do gt ? wszystko pasuje plug and play czy jest trochę rzeźby, chodzi mi głownie o skrzynie, wał i dyfer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 O ile sie nie myle problem bedzie z poloskami i zwrotnicami reszta powinno wszystko byc P&P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesbboy Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 O ile sie nie myle problem bedzie z poloskami i zwrotnicami reszta powinno wszystko byc P&P. Tzn połośki i zwrotnice nie podejdą ani od gt ani od new age? trzeba rzeźbić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 Dobra, to i ja w kwestii formalnej: jak wygląda wrzucenie tylnego dyfra od wrx do wolnego ssaka? Co prócz samego dyfra trza wymienić? Półosie podejdą od na? Mowa o rocznikach dyfer z wrx 2002 do auta 2.0 na też z 2002. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 jak wygląda wrzucenie tylnego dyfra od wrx do wolnego ssaka? Domyślam się, że chodzi Ci o szperę, którą możesz przełożyć do swojego dyfra (zamiast całego dyfra). Przede wszystkim musisz zwrócić uwagę na przełożenie dyfra i skrzyni (wg numerów), bo inaczej zrobi "chrup" i masz ośkę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się