Dalibomba Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Witam Jestem nowym uzytkownikiem i szczerze mowiac wiem o Subaru pewnie 1/10 tego co starsi juz uzytkownicy wiec dlatego tutaj kieruje swoje pytanie Mianowicie chodzi mi o swap silnika z wersji 1.6 na 2.0 turbo.Dokladniej mowiac pytam czy jest to wogole mozliwe wiec jezeli tak to prosze napisac ze tak a nie rozpisywac sie ile to bedzie rzezby i ze lepiej kupic odrazu wersje turbo . Domyslam sie ze troche zabawy bedzie ale nie chce ryzykowac kupna silnika i osprzetu w ciemno jezeli wogle nie jest to mozliwe. Bardzo prosze o opinie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uzytkownik_ Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 jak ma kolega worek kasy to wszystko jest do zrobienia Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Wszystko da się zrobić ale jest to całkowicie nie opłacalne Sprzedaj co masz i uzbieraj na gotowca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 chodzi mi o swap silnika z wersji 1.6 na 2.0 turbo.Dokladniej mowiac pytam czy jest to wogole mozliwe wiec jezeli tak to prosze napisac ze tak Tak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
filester Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Tylko, że ten swap to zmiana większości elementów oprócz budy. Silnik z częścią osprzętu, układ napędowy, sterowanie sprzęgłem, wydech, wiązka, hamulce, zawieszenie (chyba NA tak jak w NEWAGE jest pozbawione np stabilizatora z tyłu) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Wysyp dziś jakiś? http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/70282-przek%C5%82adka-zawieszenia/ Powtórzę się: Powiem tak: sprawa takiego swapa była wałkowana wielokrotnie. Koszt może zbliżyć się do zakupu GT. To nie tak, że potrzebujesz tylko silnik i zawieszenie, wolne ssaki i GT różnią się: 1. Silnik (oczywiste); 2. Wiązka (nie dla wszystkich oczywiste); 3. Przeniesienie napędu (skrzynia, dyfer); 4. Typ sprzęgła (poprawcie, jeśli się mylę); 5. Pedały (do punktu 4) 6. Hamulce; 7. Siedzenia (ale tego mieć nie musisz ); 8. "Wygląd" - inna maska, zderzaki, spojler, dokładki progów itp 9. Zawieszenie i stabilizatory... Uszarpiesz się, a efekt może być różny. Ja Cię oczywiście nie odwodzę, ale dobrze by było, gdybyś dobrze wiedział, na co się porywasz. JAk podsumujesz ceny, to równie dobrze kupisz GT. No chyba, że masz znajomy warsztat, przytargasz z Anglii GT (najlepiej w rzadkiej wersji - R, RA) i przełożysz na bazie własnych elementów do przekładki... co też nie będzie tanie. Prześpij się z tym... Domyslam sie ze troche zabawy bedzie ale nie chce ryzykowac kupna silnika i osprzetu w ciemno jezeli wogle nie jest to mozliwe. I tak na marginesie: kupując całą imprezę GT możesz zweryfikować stan silnika lepiej, niż kupując taki na palecie. To jest dopiero kupowanie "w ciemno" Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 To i tutaj Jesli przekladac w swoja bude gc8 - to szukalbym raczej new age sti na dawce. Jesli traktowac swoje auto jako dawce - mozna sciagnac gc8 jakies fajne - ale nadal uwazam, ze sens to ma to moze w przypadku TypeR, ew. TypeRA. Na pewno bedzie drogo Link to comment Share on other sites More sharing options...
WueM Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 chodzi mi o swap silnika z wersji 1.6 na 2.0 turbo.Dokladniej mowiac pytam czy jest to wogole mozliwe wiec jezeli tak to prosze napisac ze tak Tak. To było zaje....fajne Link to comment Share on other sites More sharing options...
kraszana Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 chodzi mi o swap silnika z wersji 1.6 na 2.0 turbo.Dokladniej mowiac pytam czy jest to wogole mozliwe wiec jezeli tak to prosze napisac ze tak Tak. To było zaje....fajne Szczurku miło poprawiles mi humor z rana :-)))) Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Ja bym przy okazji takich pytań o swap NA->GT zrobił ankietę "Jaki był Twój poprzedni samochód?" dla autora wątku. Stawiam, że 95% odpowiedzi rozłożyło by się pomiędzy opcje:- Honda - BMW Trochę bardziej serio: W sumie to sam nie jestem lepszy, bo niegdyś pytałem na The Forum, czy w budę GT'ka można wsadzić silnik z NA... GT'ków z padniętymi silnikami trochę jest... Całkiem serio: Dostępne "łatwe" swap'y (prawie plug&play, bez zmiany wiązki (?)) w Wolnychssakach: 1.6 -> 1.8 2.0 115KM -> 2.2 2.0 125KM -> 2.5 (tego nie jestem pewien, a bardzo mnie to interesuje - ktoś gdzieś na Forum o tym pisał, ale znaleźć nie umiem) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichallD Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Zamiast się bawić to masz gotowego GT'ka do wzięcia http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/69882-biala-turbowanna-my00/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojnakrzys Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Jeśli buda jest zdrowa, jeśli jest tego "warta" to szukaj rozbitego wurxa, np. http://otomoto.pl/subaru-impreza-2-0-t-225-km-C31148123.html Pod warunkiem że wszystko będzie cacy na chodzie to masz dawce jak ta lala Chcesz drożej i lepiej, to szukaj newage sti. Znam gościa który sprowadza sobie imprezy gc 1.6 z niemiec za smieszne pieniadze i buduje ciekawe potworki na baxie newage wrx-a on sam uwaza ze przy tej wadze auta mocna seria zrobi robote, no ale każdy ma swoje zdanie. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wade Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 2.0 125KM -> 2.5 (tego nie jestem pewien, a bardzo mnie to interesuje - ktoś gdzieś na Forum o tym pisał, ale znaleźć nie umiem) Prawdepowiedziawszy mnie tez to intryguje, jak wygląda taka przekładka na 2.5. I obojętnie z jakiej pojemności, poprostu czy to będzie miało ręce i nogi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WueM Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Jeśli do silnika masz wiązkę, komputer itp oraz cały osprzęt...to spokojnie da rade to tam wpakować...w końcu wersje 2.5 w klasyku wystepowały także w serii Jesli masz 1.6 czy 1.8 przedlift to najprostszą ( w teorii rzecz jasna bo takie operacje to nie dolanie płynu do spryskiwaczy) metoda na lepszą dynamike jest swap silnika na 2.0 lub 2.2 litra...mocowania pasują...całość wiązki także...Z tego co pamiętam komputer z tegoż silnika byłby jeszcze potrzebny i wsio Oczywiście nie piszę tutaj, ze będzie to robota na 5min..i nie obędzie sie bez jakiś kłopotów....aczkolwiek jest to swap dość popularny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wade Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 A jak wygląda sprawa skrzyni biegów i dyfru w takim SWAP'ie z 1.6 na 2.0 lub 2.2. Może zostać czy trzeba zmieniać? A jak może zostać to czy kazde 2.0 I generacji? No a co z 2.5 w przypadku 1.6? Silnik będzie pasował? Mocowania, poduchy itd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Jeśli będziesz się przymierzal do swapa, to wrzuć skrzynie z 2.0 lub 2.2 kombi ( z reduktorem, który skraca przełożenia) a tylny dyfer z GT (ze szpera). Zobaczysz jak wolny ssak zasuwa, zwłaszcza na śliskim. Uwaga! Trzeba dopasować przełożenia skrzyni i dyfra, bo będziesz mieć FWD... Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Mnie ciekawi czy 2.5 bedzie palilo sprzeglo z 2.0... Btw sprawdzalem 3 dni temu z gupot ceny 2.2 ok 2-2500zl 2.5 okoloce 3000zl Takze nie wiem czy to taki dobry deal, biorac pod uwage ze stare 2.5 maja ten sam problem z upg co nowe. A roznica jest 25km i chyba 40nm. Ja chyba dalej bym wolal kompressorowac 2.0 , najlepiej sladami meliny z kreski- stare 1.8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Takze nie wiem czy to taki dobry deal, biorac pod uwage ze stare 2.5 maja ten sam problem z upg co nowe. A roznica jest 25km i chyba 40nm. Ja chyba dalej bym wolal kompressorowac 2.0 , najlepiej sladami meliny z kreski- stare 1.8 A to nie jest tak, że SOHC jest pancerne, a DOHC (te starsze?) właśnie mają problemy z UPG? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Ponoc sohc-e mialy nie miec,ale nie wiem jakie jest prawdopobienstwo dorwania silnika po amerykanskim facelifcie... choc z drugiej strony z bugeye nie powinno byc problemu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WueM Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 A Ja nie wiem o czym w ogóle piszecie Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzesbboy Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 A może ktoś podpowie jak z wpakowaniem gratów z new age do gt ? wszystko pasuje plug and play czy jest trochę rzeźby, chodzi mi głownie o skrzynie, wał i dyfer Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 O ile sie nie myle problem bedzie z poloskami i zwrotnicami reszta powinno wszystko byc P&P. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzesbboy Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 O ile sie nie myle problem bedzie z poloskami i zwrotnicami reszta powinno wszystko byc P&P. Tzn połośki i zwrotnice nie podejdą ani od gt ani od new age? trzeba rzeźbić ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avic Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Dobra, to i ja w kwestii formalnej: jak wygląda wrzucenie tylnego dyfra od wrx do wolnego ssaka? Co prócz samego dyfra trza wymienić? Półosie podejdą od na? Mowa o rocznikach dyfer z wrx 2002 do auta 2.0 na też z 2002. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 jak wygląda wrzucenie tylnego dyfra od wrx do wolnego ssaka? Domyślam się, że chodzi Ci o szperę, którą możesz przełożyć do swojego dyfra (zamiast całego dyfra). Przede wszystkim musisz zwrócić uwagę na przełożenie dyfra i skrzyni (wg numerów), bo inaczej zrobi "chrup" i masz ośkę... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now