Skocz do zawartości

Legacy 2.0D 2008 - 100 000 km i po silniku?


lukasz81

Rekomendowane odpowiedzi

cybel, w tym co mówisz jest dużo prawdy, ale ni jak to się nie ma do tego , że te silniki padają jak muchy, a to normalne nie jest ;)

Ty Antosiu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadziwiające jest ile to "Antosia" siedzi w każdym z nas. :P

Polacy najlepszymi kierowcami,na medycynie się znamy jak mało kto,każdy to wytrawny polityk itd. ;) A już poprowadzenie biznesu,ba fabryki i produkcji aut,ich sprzedaży,to jest normalnie mały pikuś. :P:biglol:

Wszędzie widzimy spiski,zmowę milczenia,każdy działa niemal na naszą szkodę. :huh:

A wszystkie te wyroki,osądy opieramy oczywiście,na solidnych faktach popartych sprawdzonymi danymi. :P

 

A może problem jest gdzie indziej i Polacy nie lubią jak im się ciemnotę wciska ?

Ogólnie wiadomo, ze coś jest nie tak ale serwisy i SIP milczą, a z każdym rokiem pojawia się silnik w którym są modyfikacje.

Modyfikacje o których również nic nie wiadomo tzn wiadomo, ze do MY 2008-2009 nie wsadzi się silnika po 2010

Cena silnika to również ciekawy temat, to aż 90% całego auta. http://allegro.pl/si...3973167006.html

 

Wydaje mi się, że wszystko by wyglądało inaczej gdyby Subaru podeszło do użytkowników jak inne marki.

np. Toyota z dieslem serii 1AD oraz 2AD wymiana na nowy na koszt Toyoty z powodu wady konstrukcyjnej tego silnika albo akcja z wtryskiwaczami czy też ze skrzyniami DSG w VW do wymiany w 2,6 milionach aut, a w subaru jest kilka sztuk do wymiany i zaczynają się schody, w ilu dokładnie nie wiadomo znów tajemnica. Oczywiście schody dla użytkownika bo serwisy wszystko chętnie naprawią oczywiście za odpowiednią opłatą.

 

Zaraz się okaże, ze pęknięte wały, problemy z EGR to wina użytkownika który nie wie jak jeździć subaru i potrzebuje kolejnego szkolenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mogę sprzdac swojego serwisowanego w ASO z 2008 roku za 35 kPLN, zero zainteresowania, za 30 kPLN może pojdzie ale nie chcę samochodu za darmo oddawać. Jak będe jexdził i się wał rozleci to będę w trudnej sytuacji - na pewno nie wstawie za 30 kPLN silnika -bo w zyciu nie odbiorę ani nie odjeżdze włożonych pienędzy.Poza tym nie wiem czy nie wstawie tak samo ryzykownego silnika a dwuletnia gwarancja też nie rozwiązuje problemu. Ceny używek spadają bo o pękających wałach się dużo słyszy i czyta. Ja póki się nie sprzeda jeźdżę, jak coś się wydarzy mówi się trudno,, oddam na złom albo sprzedam za parę groszy na części.

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadziwiające jest ile to "Antosia" siedzi w każdym z nas. :P

Na wypadek gdybyś do mnie pił :mrgreen: wyjaśnię, że przydarzyła mi się rozmowa niewprost, przyciszonym głosem, z której wniosków nie dało się wyciągnąć. Więc jeśli ktoś zorientowany w temacie poddał mi rozsądną interpretację, przyjąłem ją za prawdziwą.

Tyle z mojej strony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko infomracyjnie, SIP milczy..... nawet nie odpisali krótko pod hasłem: " dziekujemy za zgłoszenie, sprawa jest rozpatrywana/analizowana" lub "zapraszamy na spotkanie"

 

mam do ich siedziby jakieś 100m a auto stoi w ASO jakieś 50 m od nich.

 

Ale nadal wierzę w dużą klase korporacji i logiczne myślenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nadal wierzę w dużą klase korporacji i logiczne myślenie.

Pownno być głęboko wierzę ;) tak bynajmniej mówią w TVN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nadal wierzę w dużą klase korporacji i logiczne myślenie.

serwisowałeś w ASO,(ja robie podobnie) i niewielki przebieg ciekawy jestem co zaproponuje SIP

 

@Dyrekcja wskazała już stanowisko w sprawie. Na podstawie tej wypowiedzi:

 

Jak wiadomo ( było to już omawiane ) zdarza się, że klasyczne "przekręcenie" powoduje tego typu efekt. Wówczas można liczyć tylko na upust co do cen części ( ew. upust na robociźnie jest zalezny od dealera ), a i to naturalnie tylko przy naprawie w naszej sieci autoryzowanej.

Podobnie bedzie przy przebiegu np. 300.000, czy też w wieku 6 lat itd. itd.

 

patrząc na podpis "Subaru Legacy 2.0D 2008" wychodzi 2008 + 6 = 2014. Czyli musztarda po obiedzie. Tak czy inaczej bardzo życzę, aby @Dyrekcja potraktowała Twój przypadek w sposób szczególny. W końcu 100 tyś. km to prawie nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yrekcja wskazała już stanowisko w sprawie. Na podstawie tej wypowiedzi:

 

wiem bo sam zadałem to pytanie jakiś czas temu, mimo wszystko ciekawi mnie reakcja SIP bo przebieg 100 000 i samochód 5-6 lat (nie wiem z którego miesiąca) lat to jednak dość specyficzny przypadek. Co to za przebieg, nawet jakby miał 10 lat to przeciez ze starości wały nie pękają. Przykra sprawa, koszty naprawy jeszcze bardziej przykre - nie świadczy to dobrze o marce, każdy mógłby czuć się elikatnie mówiąc rozczarowany.

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to komu ten wał się ukręcił/pękł...ostatnio...? bo już sie gubię.. :rolleyes:

proszę się nie przejmowac ja teź się pogubiłem bo się rozsypało juz trochę SBD na forum. Czy pękł wał to np dla mnie nie ma znaczenia liczy sie bardzej efekt czyli konieczność wymiany silnika

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa sypiacych się sbd jest juz głośna w światku motoryzacyjnym. Chciałem dzisiaj w rozliczeniu za inne auto z salonu zostawi moje sbd. Zgadnicie jaka byla reakcja. A o cenie jaką mi zaproponowano za auto z przebiegiem 31000 tkm nawet pisal nie będą bo to śmiechu warte uwagi

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadnicie jaka byla reakcja. A o cenie jaką mi zaproponowano za auto z przebiegiem 31000 tkm nawet pisal nie będą bo to śmiechu warte uwagi

 

ja nie muszę zgadywać bo przechodziłem przez to samo, tyle że mi nawet ceny nie zaproponowali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem posiadaczem Forestera z 2008 r 2.0 diesel, auto kupiłem w salonie, wszystkie przeglądy w ASO, w połowie 2013 r. przy przebiegu 120100 km pękł wał (na szczęście podczas spokojnej jazdy) laweta i do warsztatu. Auto trafiło do ASO w łodzi. Napisałem pismo do importera Subaru o zaistniałej sytuacji, zaproponowałem o podzieleniu się kosztami naprawy (ASO wyceniło wszystko na 32 tyś zł), liczyłem na chociaż małe wsparcie producenta - mimo że auto było po gwarancji juz ponad 1,5 roku. Dostałem info od ASO że importer chce dokumentacji tego przypadku. Forester stał w warsztacie ponad 3 miesiące, po tym czasie został naprawiony. Wiedziałem od kierownika ASO że część kosztów pokryje importer ale nie wiedziałem ile. Podczas rozliczenia przy odbiorze auta dostałem info że importer pokrył wszystkie koszty naprawy (nowy blok itp.) Zaproponowano mi tylko czy chce dodatkowo wymienić sprzęgło na nowe w promocyjnej cenie 1100 zł - oczywiście się zgodziłem. Przegląd po 120 tyś km (na który akurat była pora) wykonano gratis. Także pełen szacun dla SUBARU POLSKA! W między czasie kupiłem Outbecka H6 z 2007r. (bo wyjazdów miałem dużo a nie wiedziałem jak się sprawy potoczą z Forkiem) i mam problemy z kontrolkami - ale to już inna bajka, opisana w innym temacie. Jakby ktoś był zainteresowany zakupem Forestera z nowym silnikiem i kompletem sprzęgła od pierwszego wł. proszę dać znać. Mimo problemów z H6 i tak mnie "zauroczył" dlatego diesla sprzedaje.

 

Dodam jeszcze że po tych naprawach mam odczucie że auto ma dużo więcej mocy niż wcześniej - rakieta, jakby przybyło mu 30-40KM.

Edytowane przez Galant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem posiadaczem Forestera z 2008 r 2.0 diesel, auto kupiłem w salonie, wszystkie przeglądy w ASO, w połowie 2013 r. przy przebiegu 120100 km pękł wał (na szczęście podczas spokojnej jazdy) laweta i do warsztatu. Auto trafiło do ASO w łodzi. Napisałem pismo do importera Subaru o zaistniałej sytuacji, zaproponowałem o podzieleniu się kosztami naprawy (ASO wyceniło wszystko na 32 tyś zł), liczyłem na chociaż małe wsparcie producenta - mimo że auto było po gwarancji juz ponad 1,5 roku. Dostałem info od ASO że importer chce dokumentacji tego przypadku. Forester stał w warsztacie ponad 3 miesiące, po tym czasie został naprawiony. Wiedziałem od kierownika ASO że część kosztów pokryje importer ale nie wiedziałem ile. Podczas rozliczenia przy odbiorze auta dostałem info że importer pokrył wszystkie koszty naprawy (nowy blok itp.) Zaproponowano mi tylko czy chce dodatkowo wymienić sprzęgło na nowe w promocyjnej cenie 1100 zł - oczywiście się zgodziłem. Przegląd po 120 tyś km (na który akurat była pora) wykonano gratis. Także pełen szacun dla SUBARU POLSKA! W między czasie kupiłem Outbecka H6 z 2007r. (bo wyjazdów miałem dużo a nie wiedziałem jak się sprawy potoczą z Forkiem) i mam problemy z kontrolkami - ale to już inna bajka, opisana w innym temacie. Jakby ktoś był zainteresowany zakupem Forestera z nowym silnikiem i kompletem sprzęgła od pierwszego wł. proszę dać znać. Mimo problemów z H6 i tak mnie "zauroczył" dlatego diesla sprzedaje.

 

Dodam jeszcze że po tych naprawach mam odczucie że auto ma dużo więcej mocy niż wcześniej - rakieta, jakby przybyło mu 30-40KM.

 

Osobiscie uważam że ten post , dla równowagi powinno sie wklejać wszedzie tam , gdzie ludzie wieszaja psy na SIP , w wiekszosci niestety niesłusznie . Bo szkalowac bardzo łatwo , chwalić trudniej , taka prawda :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Jestem posiadaczem Forestera z 2008 r 2.0 diesel, auto kupiłem w salonie, wszystkie przeglądy w ASO, w połowie 2013 r. przy przebiegu 120100 km pękł wał (na szczęście podczas spokojnej jazdy) laweta i do warsztatu. Auto trafiło do ASO w łodzi. Napisałem pismo do importera Subaru o zaistniałej sytuacji, zaproponowałem o podzieleniu się kosztami naprawy (ASO wyceniło wszystko na 32 tyś zł), liczyłem na chociaż małe wsparcie producenta - mimo że auto było po gwarancji juz ponad 1,5 roku. Dostałem info od ASO że importer chce dokumentacji tego przypadku. Forester stał w warsztacie ponad 3 miesiące, po tym czasie został naprawiony. Wiedziałem od kierownika ASO że część kosztów pokryje importer ale nie wiedziałem ile. Podczas rozliczenia przy odbiorze auta dostałem info że importer pokrył wszystkie koszty naprawy (nowy blok itp.) Zaproponowano mi tylko czy chce dodatkowo wymienić sprzęgło na nowe w promocyjnej cenie 1100 zł - oczywiście się zgodziłem. Przegląd po 120 tyś km (na który akurat była pora) wykonano gratis. Także pełen szacun dla SUBARU POLSKA! W między czasie kupiłem Outbecka H6 z 2007r. (bo wyjazdów miałem dużo a nie wiedziałem jak się sprawy potoczą z Forkiem) i mam problemy z kontrolkami - ale to już inna bajka, opisana w innym temacie. Jakby ktoś był zainteresowany zakupem Forestera z nowym silnikiem i kompletem sprzęgła od pierwszego wł. proszę dać znać. Mimo problemów z H6 i tak mnie "zauroczył" dlatego diesla sprzedaje. Dodam jeszcze że po tych naprawach mam odczucie że auto ma dużo więcej mocy niż wcześniej - rakieta, jakby przybyło mu 30-40KM.

 

No milo się czyta, że takie podejście SIP do tematu, dzięki za informację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No milo się czyta,  że takie podejście SIP do tematu, dzięki za informację

 

Ja przyznam ze znam wiecej takich przypadkow , mało tego , kilku moim znajomym odradziłem wrecz zrobienie przegladow poza ASO , jesli maja niewielki przebieg ponad 100kkm , czy auta są kilka miesiecy po gwarancji . Ale z drugiej strony trudno sie spodziewac ukłonu SIP jesli ktos olał ASO i poszedł gdzie indziej , lub jest 2 lata po gwarancji , a jak padnie to wtedy sobie nagle przypomina ze jest cos takiego jak ASO i SIP :)

 

P.S. Mam 4 letniego Focusa RS , zgadnijcie gdzie jezdze na przeglądy ? :) mam 60kkm mam gwarancje tzw przedluzona , takie ubezpiecznie , i mimo ze wylewam zaraz po przegladzie ich olej , i leje swoj , regularnie jestem na przegladzie w ASO :) Opłaca sie , wierzcie mi na słowo :)

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...