Skocz do zawartości

Legacy 2.0D 2008 - 100 000 km i po silniku?


lukasz81

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

jestem tu pierwszy raz ponieważ od 5,5 roku jeżdżę sobie subaru bez żadnych większych problemów, serwisuje tylko w ASO, lekko po 100.000 wymieniłem sprzęgło, auto ma jednego kierowce, stoi sobie w garażu i ma jedną małe zadrapanie na przedzie. wybrałem się jak co roku na narty i na autostradzie przy 140km/h auto straciło wyraźnie moc, zaczęło zwalniać i co jakiś czas z tyłu dawać czarny dym. redukcja na 4 nic nie pomogła, po chwili był huk, dużo dymu a silnik wszedł sam na maks obroty, wówczas natychmiast go zgasiłem i poturlałem się na pobocze, spod auta wypłynęło trochę płynu chłodniczego. po radosnym powrocie na lawecie do Kr i odstawienia auta do Aso i diagnostyce okazało się: uszczelka pod głowicą orac rozszczelniona chłodnica. Przyczyna nie znana i ewewntulane inne szkody również.

 

czy ktoś za może mi odpowiedzieć w prostych słowach co się stało? co dalej zrobić? czy silnik takiego zadbanego auta wytrzymuje teraz 100.000 km i nadaje się na złom?

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej szkoda, ze jestes 1-szy raz na forum, właściwie to możne dobrze, bo sobie głowy nie suszyłeś SBD, generalnie te silniki mają jakiś problem, ale tak na prawdę nie wiadomo jaki wiec oficjalnie nie maja...

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/60021-wal-w-sbd-wymiana-shortblock/

o przywitaniu nie bede pouczał bo moderatorem nie jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW - coś jest na rzeczy z tymi silnikami, ale SIP milczy :(

A jak ma SIP się zachować i co pisać czy mówić?I czy to aby w gestii SIP-u?

Pytanie jak wygląda awaryjność tych silników w całej Europie?I czy są powody do ogłaszania czegokolwiek? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW - coś jest na rzeczy z tymi silnikami, ale SIP milczy :(

A jak ma SIP się zachować i co pisać czy mówić?I czy to aby w gestii SIP-u?

Pytanie jak wygląda awaryjność tych silników w całej Europie?I czy są powody do ogłaszania czegokolwiek? ;)

Tylko nie mów, że to normalne, iż te silniki padają jak muchy po 100 kkm ? Zobacz ilu użytkowników na Forum o tym pisze :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co jest w tym przypadku normą,a co nie.Nie mam takich danych.SIP być może ma. ;)

Ma też wytyczne,zalecenia z FHI co do postępowania,być może stąd właśnie,częściowa partycypacja w kosztach remontu padniętych diesli. ;)

Zobacz ilu użytkowników na Forum o tym pisze

Ilu pisze,a ilu doświadczyło tej awarii,to dwie całkiem różne sprawy. ;)

 

I jest różnica w liczbach,spora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy dobrych wiatrach naprawa około 15000 jeśli był serwisowany tylko w ASO i szansa że silnik będzie wolny od wady fabrycznej, która odbija sie czkawką. A kolega przed awarią może zaobserwował czy nie zapalała się kontrolka od ciśnienia oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w przypaku SBD kasa zaoszczędzona na paliwie i tak zostanie wydana na remont silnika prędzej czy później...Coś tu nie teges :)

W 2.5T kasy nie zaoszczędzisz a za remont silnika i tak zapłacisz.

Bądźmy szczerzy: taki urok subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w przypaku SBD kasa zaoszczędzona na paliwie i tak zostanie wydana na remont silnika prędzej czy później...Coś tu nie teges :)

W 2.5T kasy nie zaoszczędzisz a za remont silnika i tak zapłacisz.

Bądźmy szczerzy: taki urok subaru.

Nie wszystkie silniki subaru są tak awaryjne jak sbd i 2.5T szczególnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle ten opis a konkretnie "sam wszedł na maks obroty" to pasuje do tzw. rozbiegniętego diesla (runaway diesel) czyli wychodziłby wtedy pad turbiny a w efekcie samozasilanie olejem z silnika, dymił w tedy na siwo straszliwe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...