lukasz81 Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 witam, jestem tu pierwszy raz ponieważ od 5,5 roku jeżdżę sobie subaru bez żadnych większych problemów, serwisuje tylko w ASO, lekko po 100.000 wymieniłem sprzęgło, auto ma jednego kierowce, stoi sobie w garażu i ma jedną małe zadrapanie na przedzie. wybrałem się jak co roku na narty i na autostradzie przy 140km/h auto straciło wyraźnie moc, zaczęło zwalniać i co jakiś czas z tyłu dawać czarny dym. redukcja na 4 nic nie pomogła, po chwili był huk, dużo dymu a silnik wszedł sam na maks obroty, wówczas natychmiast go zgasiłem i poturlałem się na pobocze, spod auta wypłynęło trochę płynu chłodniczego. po radosnym powrocie na lawecie do Kr i odstawienia auta do Aso i diagnostyce okazało się: uszczelka pod głowicą orac rozszczelniona chłodnica. Przyczyna nie znana i ewewntulane inne szkody również. czy ktoś za może mi odpowiedzieć w prostych słowach co się stało? co dalej zrobić? czy silnik takiego zadbanego auta wytrzymuje teraz 100.000 km i nadaje się na złom? pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giepa Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Hej szkoda, ze jestes 1-szy raz na forum, właściwie to możne dobrze, bo sobie głowy nie suszyłeś SBD, generalnie te silniki mają jakiś problem, ale tak na prawdę nie wiadomo jaki wiec oficjalnie nie maja... http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/60021-wal-w-sbd-wymiana-shortblock/ o przywitaniu nie bede pouczał bo moderatorem nie jestem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz81 Opublikowano 24 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 dziękuję za info, i przepraszam za brak odpowiedniego powitania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 akurat upg to chyba w sbd jest po raz pierwszy opisane? tak czy siak przykra sprawa.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiatek6178 Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Z objawów wynika jeszcze padniete turbo. I oby na tym się skończyło W tym roku to chyba pierwszy sbd padnięty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz81 Opublikowano 24 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 a czy awaria turbo mogła zapoczątkować awarię silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 a czy awaria turbo mogła zapoczątkować awarię silnika? Jasne, że mogła! BTW - coś jest na rzeczy z tymi silnikami, ale SIP milczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 BTW - coś jest na rzeczy z tymi silnikami, ale SIP milczy A jak ma SIP się zachować i co pisać czy mówić?I czy to aby w gestii SIP-u? Pytanie jak wygląda awaryjność tych silników w całej Europie?I czy są powody do ogłaszania czegokolwiek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 BTW - coś jest na rzeczy z tymi silnikami, ale SIP milczy A jak ma SIP się zachować i co pisać czy mówić?I czy to aby w gestii SIP-u? Pytanie jak wygląda awaryjność tych silników w całej Europie?I czy są powody do ogłaszania czegokolwiek? Tylko nie mów, że to normalne, iż te silniki padają jak muchy po 100 kkm ? Zobacz ilu użytkowników na Forum o tym pisze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Nie wiem co jest w tym przypadku normą,a co nie.Nie mam takich danych.SIP być może ma. Ma też wytyczne,zalecenia z FHI co do postępowania,być może stąd właśnie,częściowa partycypacja w kosztach remontu padniętych diesli. Zobacz ilu użytkowników na Forum o tym pisze Ilu pisze,a ilu doświadczyło tej awarii,to dwie całkiem różne sprawy. I jest różnica w liczbach,spora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 swoją drogą, jeśli awaria wystąpiła tuż po 100kkm, to może jest szansa na dobrą wolę importera? nie zaczynaj wojny, zdiagnozuj auto i po cichu negocjuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 swoją drogą, jeśli awaria wystąpiła tuż po 100kkm, to może jest szansa na dobrą wolę importera? nie zaczynaj wojny, zdiagnozuj auto i po cichu negocjuj I to jest najlepsza rada w tej przykrej sytuacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiatek6178 Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Poczekamy na diagnozę ASO co do silnika Ale 100 000 i silnik kaput to nie napawa optymizmem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IVAN Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 przy dobrych wiatrach naprawa około 15000 jeśli był serwisowany tylko w ASO i szansa że silnik będzie wolny od wady fabrycznej, która odbija sie czkawką. A kolega przed awarią może zaobserwował czy nie zapalała się kontrolka od ciśnienia oleju ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Swoja droga moze czas by FHI objelo jakies konkretne stanowisko co do problemow SBD. Jeszcze troche a sprawa rozrosnie sie do poziomu mitologicznego a wowczas nie wiem czy to nie odbije sie wieksza czkawka na sprzedazy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid1 Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 I w przypaku SBD kasa zaoszczędzona na paliwie i tak zostanie wydana na remont silnika prędzej czy później...Coś tu nie teges Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Pozew zbiorowy byłby na miejscu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz81 Opublikowano 25 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 silnik nie dawał wczęsniej żadnych negatywnych objawów, z importerem rozmawiam, napisałem pismo i czekam na odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 I w przypaku SBD kasa zaoszczędzona na paliwie i tak zostanie wydana na remont silnika prędzej czy później...Coś tu nie teges W 2.5T kasy nie zaoszczędzisz a za remont silnika i tak zapłacisz.Bądźmy szczerzy: taki urok subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid1 Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 I w przypaku SBD kasa zaoszczędzona na paliwie i tak zostanie wydana na remont silnika prędzej czy później...Coś tu nie teges W 2.5T kasy nie zaoszczędzisz a za remont silnika i tak zapłacisz.Bądźmy szczerzy: taki urok subaru. Nie wszystkie silniki subaru są tak awaryjne jak sbd i 2.5T szczególnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Nie wszystkie silniki subaru są tak awaryjne jak sbd i 2.5T szczególnie Tylko że te mniej awaryjne słabo jeżdżą (poza H6). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 (edytowane) W 2.5T kasy nie zaoszczędzisz a za remont silnika i tak zapłacisz. Tylko remont 2.5T to w zależności co tam padło: 1/3-1/2 ceny remontu SBD. Edytowane 25 Lutego 2014 przez Dottoree Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Corax Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 W ogóle ten opis a konkretnie "sam wszedł na maks obroty" to pasuje do tzw. rozbiegniętego diesla (runaway diesel) czyli wychodziłby wtedy pad turbiny a w efekcie samozasilanie olejem z silnika, dymił w tedy na siwo straszliwe ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiatek6178 Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 padajace silniki to nie tylko zmora subaru.U vw jest jeszcze gorzej zarowno diesle jak i tsi.Tylko naprawa duzo tansza i tu diabel pogrzebany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 padajace silniki to nie tylko zmora subaru.U vw jest jeszcze gorzej zarowno diesle jak i tsi.Tylko naprawa duzo tansza i tu diabel pogrzebany. No tak, tylko zdawało by się, że marka SUBARU do czegoś zobowiązuje..........? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się