Andrzej Koper Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 a czy awaria turbo mogła zapoczątkować awarię silnika? Jasne, że mogła! BTW - coś jest na rzeczy z tymi silnikami, ale SIP milczy tzn. z silnikami czy z turbo..? Tylko nie mów, że to normalne, iż te silniki padają jak muchy po 100 kkm ? Zobacz ilu użytkowników na Forum o tym pisze tzn ilu..? 8-10...a Pan pisze czy jeżdzi..SBD który padł.? silnik będzie wolny od wady fabrycznej, która odbija sie czkawką. gubię się..więc zapytam specjalisty ..to co jest wadą fabryczną SBD..? wał , UPG , chłodnica czy turbo.. jak być może w tym przypadku... silnik nie dawał wczęsniej żadnych negatywnych objawów, z importerem rozmawiam, napisałem pismo i czekam na odpowiedź i to jedyne słuszne rozwiązanie,,, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Panie Andrzeju, rozumiem Pana........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Panie Andrzeju, rozumiem Pana........ chyba średnio.. ....(serwis chętnie naprawiałby SBD na gwarancji ) ale jakas logika w dyskusji powinna występować.. ps. o przyczynach niektórych uszkodzeń SBD wynikających z winy użytkownika ..nawet nie będziemy wspominać.. bo "tu" nie wypada... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Fakt, nie rozumiem........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 o przyczynach niektórych uszkodzeń SBD wynikających z winy użytkownika ..nawet nie będziemy wspominać.. bo "tu" nie wypada... Wypada, wypada ... a wręcz warto "ku przestrodze". Czasami wiedza, która jest oczywista dla osób związanych z motoryzacją lub wykształconych technicznie ... jest zupełnie abstrakcyjna dla pozostałych. Podejście wg zasady "przecież to jest oczywiste" albo "jak można tego nie wiedzieć" jest z założenie błędne, zwłaszcza w ustach eksperta w dziedzinie. Nieprawdaż, Panie Andrzeju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 (edytowane) . Edytowane 25 Lutego 2014 przez KamilP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiatek6178 Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Panie Andrzeju prosimy opowiedzieć p przyczynach. Wiedzy i nauki nigdy za wiele Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bazyli Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Właśnie, Panie Andrzeju, przyłączam się do prośby Kwiatka o uchylenie rąbka tajemnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 uszkodzeń SBD wynikających z winy użytkownika Jeśli chodzi o to,to było kilka razy na Forum.Powodem było "przekręcenie" silnika,obroty ok.6 tys. przez wbicie nieodpowiedniego biegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz81 Opublikowano 25 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Aso twierdzi, że turbo jest całe i raczej nie spowodowało uszkodzenia ..... dymu było sporo bo roszczelnił się chłodnica, wczęsniej jak spadła moc i auto zaczynało zwialniać pojawił się dym z tył ale raczej czarny niż siwy. w maju ubiegłego roku turbina miała naprawianą zmienną geometrię, była więc wyjmowana i od tamtego czasu auto może zrobiło 10.000 km czyszczone były wtryski, nikt wówczas nie zgłaszał problemu z turbo ani innym czynnikiem. najsmutniejsze i najbardziej dołujące jest to, że auto jest naprawdę zadbane, serwisowane w Aso (ostatni przegląd nie cały rok temu, nie katowane na zimnym silniku oraz studzone na luzie po większej trasie, olej sprawdzny i dolewany. irytujące jest to, że ani Aso anie importer (przynjamnije do chwili wpisu) nie jest zainteresowany poznaniem przyczyny dość rozległej awarii po raptem 100.000 - wjąc zobaczyć, sprawdzić i powiedzieć padło to i to bo to i to. dla mnie była by to wiedza bezcenna jak serwisanta i sprzedawcy renomowanego japońskiego auta. a tak w nawisie wczęsniej miałem toyota corrola 1.8d - 450tys km, mitsubishi lancer 1.7d 380 tyś, golf 4 1.6e 160tyś, seat leon 2.0d 90 tys w 2 lata.... - strach się bać ile przejadą auta za kupione np, za 2 lata, 15tyś km? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Panie Andrzeju, rozumiem Pana........ chyba średnio.. ....(serwis chętnie naprawiałby SBD na gwarancji ) ale jakas logika w dyskusji powinna występować.. ps. o przyczynach niektórych uszkodzeń SBD wynikających z winy użytkownika ..nawet nie będziemy wspominać.. bo "tu" nie wypada... A jednak rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IVAN Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 a czy awaria turbo mogła zapoczątkować awarię silnika? Jasne, że mogła! BTW - coś jest na rzeczy z tymi silnikami, ale SIP milczy tzn. z silnikami czy z turbo..? Tylko nie mów, że to normalne, iż te silniki padają jak muchy po 100 kkm ? Zobacz ilu użytkowników na Forum o tym pisze tzn ilu..? 8-10...a Pan pisze czy jeżdzi..SBD który padł.? silnik będzie wolny od wady fabrycznej, która odbija sie czkawką. gubię się..więc zapytam specjalisty ..to co jest wadą fabryczną SBD..? wał , UPG , chłodnica czy turbo.. jak być może w tym przypadku... silnik nie dawał wczęsniej żadnych negatywnych objawów, z importerem rozmawiam, napisałem pismo i czekam na odpowiedź i to jedyne słuszne rozwiązanie,,, Któryś z wschodniej części Polski pisał, że miał problemy z ciśnieniem oleju i okazało się że przyczyna tego było pęknięcie smoka i o ile dobrze pamiętam inni którym padły silniki też mieli pęknięte smoki (chyba 2 czy 3 ) czy taki objaw nie podpada pod wadę fabryczną ? ale ja ta się nie znam bo ja tu tylko sprzątam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 w maju ubiegłego roku turbina miała naprawianą zmienną geometrięO! To mnie interesuje. Sorki, że "jadę" po Twoim nieszczęściu ale jak ochłoniesz, napisz coś o tym. Gdzie miałeś to robione? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Któryś z wschodniej części Polski pisał, że miał problemy z ciśnieniem oleju i okazało się że przyczyna tego było pęknięcie smoka i o ile dobrze pamiętam inni którym padły silniki też mieli pęknięte smoki (chyba 2 czy 3 ) czy taki objaw nie podpada pod wadę fabryczną ? ale ja ta się nie znam bo ja tu tylko sprzątam nie znam takiego przypadku w SBD,,,..( chyba pomylił Pan silniki ...SBD z 2.5 T ) prosze uważniej sprzatać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkstar Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Problemy z turboklekotami Subaru nie są zgłaszane tylko w PL. Wystarczy w google wklepać "subaru diesel problems" i poczytać zachodnie fora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Problemy z turboklekotami Subaru nie są zgłaszane tylko w PL. Są zgłaszane,ale jaka to liczba i procent uszkodzonych silników,w stosunku do jeżdżących,to takich danych nie ma.Jedynie było coś ze Szwecji bodaj.Wspomniano o 2% uszkodzonych silników,w stosunku do sprzedanych aut z SBD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zk Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Są zgłaszane,ale jaka to liczba i procent uszkodzonych silników,w stosunku do jeżdżących,to takich danych nie ma.Jedynie było coś ze Szwecji bodaj.Wspomniano o 2% uszkodzonych silników,w stosunku do sprzedanych aut z SBD No to już przekraczamy dopuszczalne normy z opoakowań produktów spożywczych +/- 2 % ? Czy są jakieś dopuszczalne normy w świecie SBD ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 (edytowane) Problemy z turboklekotami Subaru nie są zgłaszane tylko w PL. Są zgłaszane,ale jaka to liczba i procent uszkodzonych silników,w stosunku do jeżdżących,to takich danych nie ma (...) dane/liczby na pewno sa, tylko nie sa oglaszane... naprawde sadzisz, ze Ojciec Dyrektor nie wie, ile SIP sprzedalo aut i ile naprawilo na gwarancji? ta sama historia z "nieszczesnym" 2.5T (jak kiedys napisal AK, "jeszcze nie pora, jeszcze nie czas" :mrgreen: ) Edytowane 26 Lutego 2014 przez eddie_gt4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Nie znam się na normach przemysłu spożywczego.Nie wiem też jakie kryteria,powodują wszczęcie akcji naprawczej,w produktach przemysłu motoryzacyjnego. Trzeba jeszcze brać pod uwagę to lub inne zewnętrzne przyczyny Powodem było "przekręcenie" silnika,obroty ok.6 tys. przez wbicie nieodpowiedniego biegu. dane/liczby na pewno sa, tylko nie sa oglaszane Bo takie rzeczy tylko w gestii FHI. Nie sądzę aby SIP sam ponosił koszty napraw,szczególnie padniętych SBD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 (...) Nie sądzę aby SIP sam ponosił koszty napraw,szczególnie padniętych SBD. czy ktos cos pisal o kosztasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Nie sądzę aby SIP sam ponosił koszty napraw,szczególnie padniętych SBD. Hmm, a ja słyszałem, że wymieniony w ramach "gestu" silnik oznacza awanturę ze strony SIP. Więc może nie być tak różowo, przynajmniej nie do końca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Hmm, a ja słyszałem, że wymieniony w ramach "gestu" silnik oznacza awanturę ze strony SIP. Więc może nie być tak różowo, przynajmniej nie do końca. sam pomysł "gestu handlowego" dotyczącego SBD wyszedł ze strony SIP...oczywiście pod pewnymi warunkami ( przeglądy w ASO itd) więc z tą awanturą...coś nie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 sam pomysł "gestu handlowego" dotyczącego SBD wyszedł ze strony SIP...oczywiście pod pewnymi warunkami ( przeglądy w ASO itd) więc z tą awanturą...coś nie tak To było jedyne sensowne wytłumaczenie sytuacji jaka mnie spotkała... ... Na dodatek z wiarygodnego źródła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Zadziwiające jest ile to "Antosia" siedzi w każdym z nas. Polacy najlepszymi kierowcami,na medycynie się znamy jak mało kto,każdy to wytrawny polityk itd. A już poprowadzenie biznesu,ba fabryki i produkcji aut,ich sprzedaży,to jest normalnie mały pikuś. Wszędzie widzimy spiski,zmowę milczenia,każdy działa niemal na naszą szkodę. A wszystkie te wyroki,osądy opieramy oczywiście,na solidnych faktach popartych sprawdzonymi danymi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 cybel, w tym co mówisz jest dużo prawdy, ale ni jak to się nie ma do tego , że te silniki padają jak muchy, a to normalne nie jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się