Skocz do zawartości

Legacy 2.0D 2008 - 100 000 km i po silniku?


lukasz81

Rekomendowane odpowiedzi

a czy awaria turbo mogła zapoczątkować awarię silnika? Jasne, że mogła! BTW - coś jest na rzeczy z tymi silnikami, ale SIP milczy :(

tzn. z silnikami czy z turbo..?

Tylko nie mów, że to normalne, iż te silniki padają jak muchy po 100 kkm ? Zobacz ilu użytkowników na Forum o tym pisze :(

tzn ilu..? 8-10...a Pan pisze czy jeżdzi..SBD który padł.?

silnik będzie wolny od wady fabrycznej, która odbija sie czkawką.

 

gubię się..więc zapytam specjalisty ..to co jest wadą fabryczną SBD..? wał , UPG , chłodnica czy turbo.. jak być może w tym przypadku... :rolleyes:

silnik nie dawał wczęsniej żadnych negatywnych objawów, z importerem rozmawiam, napisałem pismo i czekam na odpowiedź

i to jedyne słuszne rozwiązanie,,, :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Andrzeju, rozumiem Pana........

 

chyba średnio.. :) ....(serwis chętnie naprawiałby SBD na gwarancji :) ) ale jakas logika w dyskusji powinna występować..

ps. o przyczynach niektórych uszkodzeń SBD wynikających z winy użytkownika ..nawet nie będziemy wspominać.. bo "tu" nie wypada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o przyczynach niektórych uszkodzeń SBD wynikających z winy użytkownika ..nawet nie będziemy wspominać.. bo "tu" nie wypada...

Wypada, wypada ... a wręcz warto "ku przestrodze". Czasami wiedza, która jest oczywista dla osób związanych z motoryzacją lub wykształconych technicznie ... jest zupełnie abstrakcyjna dla pozostałych. Podejście wg zasady "przecież to jest oczywiste" albo "jak można tego nie wiedzieć" jest z założenie błędne, zwłaszcza w ustach eksperta w dziedzinie. Nieprawdaż, Panie Andrzeju :):question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aso twierdzi, że turbo jest całe i raczej nie spowodowało uszkodzenia ..... dymu było sporo bo roszczelnił się chłodnica, wczęsniej jak spadła moc i auto zaczynało zwialniać pojawił się dym z tył ale raczej czarny niż siwy. w maju ubiegłego roku turbina miała naprawianą zmienną geometrię, była więc wyjmowana i od tamtego czasu auto może zrobiło 10.000 km czyszczone były wtryski, nikt wówczas nie zgłaszał problemu z turbo ani innym czynnikiem. najsmutniejsze i najbardziej dołujące jest to, że auto jest naprawdę zadbane, serwisowane w Aso (ostatni przegląd nie cały rok temu, nie katowane na zimnym silniku oraz studzone na luzie po większej trasie, olej sprawdzny i dolewany. irytujące jest to, że ani Aso anie importer (przynjamnije do chwili wpisu) nie jest zainteresowany poznaniem przyczyny dość rozległej awarii po raptem 100.000 - wjąc zobaczyć, sprawdzić i powiedzieć padło to i to bo to i to. dla mnie była by to wiedza bezcenna jak serwisanta i sprzedawcy renomowanego japońskiego auta.

a tak w nawisie wczęsniej miałem toyota corrola 1.8d - 450tys km, mitsubishi lancer 1.7d 380 tyś, golf 4 1.6e 160tyś, seat leon 2.0d 90 tys w 2 lata.... - strach się bać ile przejadą auta za kupione np, za 2 lata, 15tyś km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Andrzeju, rozumiem Pana........

 

chyba średnio.. :) ....(serwis chętnie naprawiałby SBD na gwarancji :) ) ale jakas logika w dyskusji powinna występować..

ps. o przyczynach niektórych uszkodzeń SBD wynikających z winy użytkownika ..nawet nie będziemy wspominać.. bo "tu" nie wypada...

 

A jednak rozumiem :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy awaria turbo mogła zapoczątkować awarię silnika? Jasne, że mogła! BTW - coś jest na rzeczy z tymi silnikami, ale SIP milczy :(

tzn. z silnikami czy z turbo..?

Tylko nie mów, że to normalne, iż te silniki padają jak muchy po 100 kkm ? Zobacz ilu użytkowników na Forum o tym pisze :(

tzn ilu..? 8-10...a Pan pisze czy jeżdzi..SBD który padł.?

silnik będzie wolny od wady fabrycznej, która odbija sie czkawką.

 

gubię się..więc zapytam specjalisty ..to co jest wadą fabryczną SBD..? wał , UPG , chłodnica czy turbo.. jak być może w tym przypadku... :rolleyes:

silnik nie dawał wczęsniej żadnych negatywnych objawów, z importerem rozmawiam, napisałem pismo i czekam na odpowiedź

i to jedyne słuszne rozwiązanie,,, :)

 

Któryś z wschodniej części Polski pisał, że miał problemy z ciśnieniem oleju i okazało się że przyczyna tego było pęknięcie smoka i o ile dobrze pamiętam inni którym padły silniki też mieli pęknięte smoki (chyba 2 czy 3 ) czy taki objaw nie podpada pod wadę fabryczną ? ale ja ta się nie znam bo ja tu tylko sprzątam :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Któryś z wschodniej części Polski pisał, że miał problemy z ciśnieniem oleju i okazało się że przyczyna tego było pęknięcie smoka i o ile dobrze pamiętam inni którym padły silniki też mieli pęknięte smoki (chyba 2 czy 3 ) czy taki objaw nie podpada pod wadę fabryczną ? ale ja ta się nie znam bo ja tu tylko sprzątam

 

nie znam takiego przypadku w SBD,,,..( chyba pomylił Pan silniki ...SBD z 2.5 T ) prosze uważniej sprzatać... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy z turboklekotami Subaru nie są zgłaszane tylko w PL.

Są zgłaszane,ale jaka to liczba i procent uszkodzonych silników,w stosunku do jeżdżących,to takich danych nie ma.Jedynie było coś ze Szwecji bodaj.Wspomniano o 2% uszkodzonych silników,w stosunku do sprzedanych aut z SBD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są zgłaszane,ale jaka to liczba i procent uszkodzonych silników,w stosunku do jeżdżących,to takich danych nie ma.Jedynie było coś ze Szwecji bodaj.Wspomniano o 2% uszkodzonych silników,w stosunku do sprzedanych aut z SBD

 

No to już przekraczamy dopuszczalne normy z opoakowań produktów spożywczych +/- 2 % ? Czy są jakieś dopuszczalne normy w świecie SBD ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy z turboklekotami Subaru nie są zgłaszane tylko w PL.

Są zgłaszane,ale jaka to liczba i procent uszkodzonych silników,w stosunku do jeżdżących,to takich danych nie ma (...)

dane/liczby na pewno sa, tylko nie sa oglaszane... naprawde sadzisz, ze Ojciec Dyrektor nie wie, ile SIP sprzedalo aut i ile naprawilo na gwarancji? ;)

 

ta sama historia z "nieszczesnym" 2.5T (jak kiedys napisal AK, "jeszcze nie pora, jeszcze nie czas" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na normach przemysłu spożywczego.Nie wiem też jakie kryteria,powodują wszczęcie akcji naprawczej,w produktach przemysłu motoryzacyjnego.

Trzeba jeszcze brać pod uwagę to lub inne zewnętrzne przyczyny

Powodem było "przekręcenie" silnika,obroty ok.6 tys. przez wbicie nieodpowiedniego biegu.

 

dane/liczby na pewno sa, tylko nie sa oglaszane

Bo takie rzeczy tylko w gestii FHI.

Nie sądzę aby SIP sam ponosił koszty napraw,szczególnie padniętych SBD. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę aby SIP sam ponosił koszty napraw,szczególnie padniętych SBD. ;)

Hmm, a ja słyszałem, że wymieniony w ramach "gestu" silnik oznacza awanturę ze strony SIP. Więc może nie być tak różowo, przynajmniej nie do końca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a ja słyszałem, że wymieniony w ramach "gestu" silnik oznacza awanturę ze strony SIP. Więc może nie być tak różowo, przynajmniej nie do końca.

 

sam pomysł "gestu handlowego" dotyczącego SBD wyszedł ze strony SIP...oczywiście pod pewnymi warunkami ( przeglądy w ASO itd) więc z tą awanturą...coś nie tak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam pomysł "gestu handlowego" dotyczącego SBD wyszedł ze strony SIP...oczywiście pod pewnymi warunkami ( przeglądy w ASO itd) więc z tą awanturą...coś nie tak :)

To było jedyne sensowne wytłumaczenie sytuacji jaka mnie spotkała... :idea:... Na dodatek z wiarygodnego źródła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadziwiające jest ile to "Antosia" siedzi w każdym z nas. :P

Polacy najlepszymi kierowcami,na medycynie się znamy jak mało kto,każdy to wytrawny polityk itd. ;) A już poprowadzenie biznesu,ba fabryki i produkcji aut,ich sprzedaży,to jest normalnie mały pikuś. :P:biglol:

Wszędzie widzimy spiski,zmowę milczenia,każdy działa niemal na naszą szkodę. :huh:

A wszystkie te wyroki,osądy opieramy oczywiście,na solidnych faktach popartych sprawdzonymi danymi. :P

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...