Danieldd48 Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Nie wpuścili mnie ostatnio. Nigdy nie miałem z tym problemu. Ze tak zapytam - gdzie masz zawór do taknowania :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Nigdy nie miałem z tym problemu. Ze tak zapytam - gdzie masz zawór do taknowania :?: W zderzaku na tylnym boku, przy samym narożniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieldd48 Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Nigdy nie miałem z tym problemu. Ze tak zapytam - gdzie masz zawór do taknowania :?: W zderzaku na tylnym boku, przy samym narożniku. Ech, zrób jak u mnie - widać lekko na awatarze. Nawet na stacjach goście klękają i kukają w rurę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Tylko powiedz mi ile musiałeś zrobić kilometrów żeby taka instalacja się zwróciła ? Stara kalkulacja (trochę nie chce mi się jej uaktualniać ale proporcje wciąż świeże (LPG obecnie ok. 2,10 PLN, noPB98 4,60 PLN) : stan na dzień 9.01.2009r. - no Pb98 - 3,78 PLN (stacja Lukoil - najtaniej) LPG - 1,83 PLN (również Lukoil - najtaniej). Średnie spalanie noPb98 17l/100 km - miesięcznie przejeżdzasz 2500 km (tyle ja przejeżdzam) - 25*17*3,78 PLN = 1. 606,50 PLN per miech. Średnie spalanie LPG 20l/100 km - miesięcznie przejeżdzasz 2500 km (tyle ja przejeżdzam) - 25*20*1,83 PLN = 915 PLN per miech. Różnica per miech - 1.606.50 - 915 = 691,50 PLN Różnica per rok - 691.50 * 12 = 8.298 PLN. Dobra, załóżmy, że jeszcze LPG trzeba zasilić noPB98 (moment zapalenia i nagrzania reduktora) - powiedzmy na waszkę (przepraszam Grześ ;-) jeszcze 200 PLN per miech, czyli w skali roku 2.400 PLN. Na czysto, po roku - 5.898 PLN. Tyle zostaje w kieszeni na częstsze zmiany świec, filtrów, regulację zaworów. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoowty Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 to chyba nasza sprawa jak sie bedziemy czuli tankujac LPG... Pisze tu o Subaru a nie Golfie GTI wiesz ile ja widzialem silnikow o takim przebiegu na benzynie...To ze widzialem jakis silnik co jezdzil na gazie i cos mu sie stalo to nie znaczy ze od gazu. Ludzie na gazie jezdza duzo wiecej niz 150kkm i sie trzymaja. Temperatura spalin na gazie wcale nie jest wieksza, dodatkowo gaz nie splukuje oleju z gladzi cylindra... Silnik jest slabszy ale jezdzisz za polowe taniej. Z turbo tez daje rade z racji liczby oktanowej... Ok to po co kupować Subaru które ma 200 koni i więcej ? Żeby go przerabiać na LPG ? Dla mnie to jest chore jak kogoś nie stać lub jest na tyle skąpy żeby tankować benzynę to niech od razu sobie odpuści Jak skończysz przedszkole to pogadamy. Może. a ma pozatym wzgledy ekologiczne mamy na pierwszym miejscu ja zawsze tam powtarzam na najczesciej zadawane pytanie na stacji : gaz w subaru to wstyd moja odpiwiedz : ja ekologiem jestem a jeszcze dwoma recami sie podpisuje pod postem grzeska_67 ze tak jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Ale to wkurza jak taki "wstyd" odjeżdża i nie można go dogonić... LPG phi!!! :wink: :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misior Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 A jak to jest z tą opinią (zasłyszaną) ze na gazie mozna osiagnąc wieksza moc, poniewasz jest zimniejszy od paliwa, w zwiazku z czym lepiej sie miesza z powietrzem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 A jak to jest z tą opinią (zasłyszaną) ze na gazie mozna osiagnąc wieksza moc, poniewasz jest zimniejszy od paliwa, w zwiazku z czym lepiej sie miesza z powietrzem? "Na gazie" to wiesz, można...faktycznie osiągnąć większą moc, moc fakira Prawdopodobnie masz na myśli jazdę na czystym propanie ale...moje doświadczenia w tej materii są bliskie zeru, wiem , że chłopaki na tzw. ćwiarę robią takie wydumki, ja bym się nie odważył. Jak do butowania to tylko noPB98, jak do spokojnej a czasami dynamicznej jazdu LPG jest rewelaja Pozdrawiam Grzegorz PS. LPG w Polsce ma jedną, zasadniczą wadę - jest brudny. I, oprócz złego wystrojenia oczywiście, to to tak elegancko "dłutuje" zawory i eroduje gniazda. Gdybyśmy mięli do dyspozycji, czyściutki dzeremański LPG to obstawiam, że 90% zawodników na tym TheForum śmigało by na LPG :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 tak jak ja od 65 tkm i nullo problemos :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 A jak to jest z tą opinią (zasłyszaną) ze na gazie mozna osiagnąc wieksza moc, poniewasz jest zimniejszy od paliwa, w zwiazku z czym lepiej sie miesza z powietrzem? Nie jestem pewien, czy ma to jakikolwiek związek z temperaturą... Przy dobrej instalacji wtrysku gazu w fazie ciekłej eliminujesz problem z dostarczeniem większych ilości paliwa w jednostce czasu (inna kaloryczność gazu i benzyny) a przy okazji możesz zastosować bardziej zaawansowane mody związane z wyższą liczbą oktanową gazu. Czytałem projekt o nissanie zrobionym konsekwentnie pod LPG, który osiągał większą moc niż na Pb. Ale to było chyba po to, żeby udowodnić, " że się da"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK-J1 Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Koledzy, czytam od niedawna Forum, nigdy się nie wypowiadałem bo nie było potrzeby, teraz muszę. W roku 2001 założyłem LPG do Forestera, najprostrzą instalację, przejechałem do września 2009, 300 000 km (99,9% na gazie), raz do roku regulacja zaworów i raz wymiana membramy. Silnik wolnossący 2,5l spalanie gazu: miasto 15l trasa z klimą i boxem na dachu 12l. Taraz kupiłem auto Forester 2,5l XS i już założyłem gaz. Regulacja co 15000km Dywagacje czy do Subaru wypada czy nie wypada założyć LPG jest tylko i wyłącznie sprawą właściciela. Zakładając instalację LPG zawór wlewu dorze montuje się pod klapką wlewu paliwa. Koszt całkowity z robocizną 2900zł. Auto po przełączeniu na gaz nic nie traci na mocy i przyspieszeniu. Jestem kierowcą od 44 lat i mam co nieco pojęcia o samochodach. JanuszK-J Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 A jak to jest z tą opinią (zasłyszaną) ze na gazie mozna osiagnąc wieksza moc, poniewasz jest zimniejszy od paliwa, w zwiazku z czym lepiej sie miesza z powietrzem? Nie jestem pewien, czy ma to jakikolwiek związek z temperaturą... Przy dobrej instalacji wtrysku gazu w fazie ciekłej eliminujesz problem z dostarczeniem większych ilości paliwa w jednostce czasu (inna kaloryczność gazu i benzyny) a przy okazji możesz zastosować bardziej zaawansowane mody związane z wyższą liczbą oktanową gazu. Czytałem projekt o nissanie zrobionym konsekwentnie pod LPG, który osiągał większą moc niż na Pb. Ale to było chyba po to, żeby udowodnić, " że się da"... Ale nie w PL. Nie ten gaz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Ale nie w PL. Nie ten gaz. Co wy z tym gazem w Pl :neutral: :?: Ja jakos nie widze z nim problemow. Za to problem widzialem podczas jazdy w Niemczech, tankowalem tam z 6 razy i z tego 2 razy straszniejskrocil mi sie dystans, ktory spadl z ok400km na 240km :shock: - tankowane do pelna, predkosc caly czas ta sama ok 140km/h na austostradzie. Czegos takiego wczesniej nie mialem, wyszlo, ze spalil mi ok 20l :shock: - instalacja byla ok, bo wczesniej jak i pozniej nie bylo z tym problem - tylko owe dwa tankowania. Przejechalem w sumie ok 50kkm na LPG w Subaru (a wczesniej przeszlo 105kkm innym autem na LPG) i jedynym problemem to byl usyfiony filtr, ale od tego on jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hebz Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Koledzy, czytam od niedawna Forum, nigdy się nie wypowiadałem bo nie było potrzeby, teraz muszę. W roku 2001 założyłem LPG do Forestera, najprostrzą instalację, przejechałem do września 2009, 300 000 km (99,9% na gazie), raz do roku regulacja zaworów i raz wymiana membramy. Silnik wolnossący 2,5l spalanie gazu: miasto 15l trasa z klimą i boxem na dachu 12l. Taraz kupiłem auto Forester 2,5l XS i już założyłem gaz. Regulacja co 15000km Dywagacje czy do Subaru wypada czy nie wypada założyć LPG jest tylko i wyłącznie sprawą właściciela. Zakładając instalację LPG zawór wlewu dorze montuje się pod klapką wlewu paliwa. Koszt całkowity z robocizną 2900zł. Auto po przełączeniu na gaz nic nie traci na mocy i przyspieszeniu. Jestem kierowcą od 44 lat i mam co nieco pojęcia o samochodach. JanuszK-J Podoba mi sie to podejscie do sprawy , goraco popieram regulacje zaworów co max 30 tys . Własnie jestem po regulacji zaworow po 34 tys i okazuje sie ze od ostatniej regulacji zawory wydechowe były srednio 0,1 - 0,18 ponizej dolnego progu wiec praktycznie na granicy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro_G Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 To może ja dodam coś od siebie o LPG, co prawda jeszcze nie w Subaraku a we Francuzie ale w Subaru może byc tylko lepiej. 5 lat temu zalożyłem do 406tki 2.0 przy przebiegu 140750 km LPG VSI Prins od początku do dzisiaj instalacja działa bezproblemowo, jedyne czynności serwisowe to wymiana filtra gazu po jakichś 80 000km a potem regeneracja parownika przy 90000, teraz na liczniku mam 282 700 km i instalacja działa tak samo świetnie jak zaraz po założeniu. Silnik po tym porzebiegu z instalacją nie wykazuje żadnych oznak zużywania/starzenia się. Reasumując wiele/wszystko zależy od poprawności montażu instalacji a potem od użytkownika Pozdrawiam jaro_G Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Reasumując wiele/wszystko zależy od poprawności montażu instalacji a potem od użytkownika Jakości instalacji i regulacji oraz serwisowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro_G Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 jak sie ma H6 i LPG jezdza? jako da rade zamontowac? Dołączę się do pytania, bo rozglądam się za H6 i prawdopodobnie za długo nie pozostawię jej bez LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lary_1 Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Witam wszystkich potrzebuje pomocy a mianowicie listy podzespołów instalacji(jaki reduktor , wtryski i centralka ) które bedą chodziły w GT-ku MY99 218KM bo w mojej okolicy nikt nie zakłada instalacji do turbo , wiec musze zrobić to sam ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 w mojej okolicy nikt nie zakłada instalacji do turbo , wiec musze zrobić to sam ;] No cóż, wypada Ci życzyć szczęścia... Gaz w samochodzie, to nie tylko lista wykorzystanych komponentów, ale również wiedza o ich połączeniu w logiczną całość i odpowiednie zestrojenie. W subaru należy np zwrócić uwagę na miejsce i kierunek montaży wtrysków gazowych w kolektorze. IMO wyjdzie Cię to w końcu drożej niż wizyta u Jako. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lary_1 Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Wiem dlatego pisze zaczynajac od tego na czym to poskładać , aby chodziło , a pomału bede dochodził gdzie zamontowaćdysze (wiadomo ze jak najbliżej tylk onie wiem czy pod kontem i itd itp , za GT-ka dałem 14tyś i chyba sam rozumiesz ze jka bym założył instalacje za 6000tyś to by mnie zabiło;] ( do Eclipse 2.0 założyłem sobie sam i smiga bezproblemowo do dzis , jest do duża przepaść miedzy GT no ale może sie uda ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 w mojej okolicy nikt nie zakłada instalacji do turbo W Olsztynie prawie wszędzie zakładają, tam gdzie ja robiłem kosztuje to 200zl więcej niż normalnie. Tylko dlatego ze jeden czujnik jest droższy. Instalacja: BRC Sequent24. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lary_1 Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 rozumiem ze masz GT 218KM to moze podał byś specyfikacje swojej instalacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Wiem dlatego pisze zaczynajac od tego na czym to poskładać , aby chodziło , a pomału bede dochodził gdzie zamontowaćdysze (wiadomo ze jak najbliżej tylk onie wiem czy pod kontem i itd itp ,za GT-ka dałem 14tyś i chyba sam rozumiesz ze jka bym założył instalacje za 6000tyś to by mnie zabiło;] ( do Eclipse 2.0 założyłem sobie sam i smiga bezproblemowo do dzis , jest do duża przepaść miedzy GT no ale może sie uda ) Eclipse przechodzi badania techniczne? Pachnie mi tu mega drutem. :roll: Zanim pomału dojdziesz , odłóż kasę na drugi silnik. Turbo z LPG to nie zabawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Eclipse przechodzi badania techniczne? Pewnie przechodzi, a nie przejeżdża Pachnie mi tu mega drutem. Nie można zrobić nic dobrze samemu, bez szyldów i słynnych nazw...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lary_1 Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 spokojnie zrobił juz 80tys i kilka przeglądów oczywiście gaz wbity w dowód tak jak powinno byc :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się