Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

dycha, po pierwsze nie krzycz, po drugie wiem co to jest "anty wybuch" i wiem, że nie powinien się znajdować pod maską Imprezy - auta, które posiada wielopunktowy wtrysk paliwa, podobnie jak instalacja projektowana do starych aut. Pić też nie piję, więc poszła kula w płot.

Jesteś w stanie podać kod błędu jaki wywalił komputer? Czy też po zapaleniu się CEL wymieniasz graty wedle własnego uznania? Kolejna sprawa to sens diagnozowania druciarstwa poprzez forum, przecież tam może być cokolwiek zwalone a Ty myślisz, że na podstawie Twojego chaotycznego i mało składnego opisu uda się do czegoś dojść. Ale oczywiście, życzę powodzenia, choć silnikowi nie zazdroszczę - szczególnie przy zbyt ubogiej mieszance.

 

ps. zapoznaj się w wolnej chwili z przyciskiem edytuj w prawym górnym rogu, nie ma sensu nabijać postów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Myślę o złóżeniu instalacji gazowej do GT 98 , czy ktoś ma już taką instalację dłużej niż 30.000 km ??? Z tego co czytałem na forum to problemu z założeniem i regulacją nie ma problemu( jeżeli montować w JAKO :wink: ) Chodzi mi o to jak ma się trwałość silnika po takiej operacji.

Miałem już dwie SI , jedna 1.6 i 2.0 GL . W pierwszej założyłem zwykłą instalację i autko śmigało bez problemu , w 2.0 założyłem sekwencyjny i było jeszcze lepiej. Jednak mam obawy co do 2L Turbo :neutral:

Jeżeli ktoś ma instalację w GT to proszę o jakieś spostrzeżenia i opinie. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie czekam co Jako napisze na temat zagazowania silnika mps w Maździe.

Nic nie pisze już tydzień, więc rozumiem, że prowadzi badania naukowe... :wink:

 

Tak na serio to jestem zakręcony na punkcie tej Mazdy, ale dopiero za tydzień pojeżdzę nią po torze i wyrobię sobie zdanie. Jeśli zachoruję na nią to ją kupię nawet jeśli sie nie da zagazować...

A jeśli nie zachoruję - to nie wiem. Może kupię Mitsubishi Outlandera 2.0T, który jest dużo tańszy, od Mazdy i od Forestera 2.5XT?

Za zaoszczędzoną kasę podkręciłbym mu silnik z 200KM na 260KM i założył porządne hamulce.

A na koniec...

zagazowałbym go u Jako :mrgreen:

 

Wtedy to byłoby auto kompletne!

:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pin,

teraz smigasz forkiem xt, tak?

 

napisz wiecej o mazdzie /ew. linki../

 

ja mysle o takim zestawie: do zabawy i funu z jazdy mazda mx-5 NB, na trase i rodzinne jezdzenie /narty, weekendy, wakacje samochodem itp./ outback w ostatniej budzie.

chyba, ze sie jakis fajny XTk trafi i go dobrze zagazuje /zapowiada sie ponad 50 kkm rocznie/

 

aha no i jako trzecie multivan, ale ciut tanszy, starszy. ale to na koniec.

 

zobaczymy co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregu,

Śmigam trochę Forkiem 2.0XT, trochę Outbackiem 2.5 ("w ostatniej budzie" i z dobrą instalacją sekwencyjną) a trochę też innymi autkami.

Outback będzie musiał ustąpić niedługo miejsca nowemu.

 

Jeśli chodzi o Mazdę to za tydzień pojeżdżę wszystkimi najfajniejszymi modelami (MX-5, RX-8, 3mps no i CX-7) po torze w Niemczech.

Wtedy napiszę Ci coś więcej.

Może umieszczę tu jakieś sprawozdanie? :wink:

Poczekaj cierpliwie do następnej soboty.

 

pozdrawiam :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pin,

 

ooo a na którym torze w Niemczech bedziesz smigal?

 

Napisal bys ciut /lub podlinkowal/ info o tym jak sie Outback sprawuje na gazie, przebieg, temat regulacji zaworow itp.

Poważnie się przymierzam..

 

W zasadzie, jeszcze jedna opcja to jeśli Multivan sie nie sprzeda i bedę go chciał zostawić to wtedy forek turbo jako drugie auto.

 

Na sprawozdanie poczekam, a miatke mx-5 znam dobrze, w zasadzie oprócz NC.

 

btw: poważnie siedzisz w Malawi? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo a na którym torze w Niemczech bedziesz smigal?
Nigdzie daleko - w Oschersleben.
Napisal bys ciut /lub podlinkowal/ info o tym jak sie Outback sprawuje na gazie, przebieg, temat regulacji zaworow itp.

Poważnie się przymierzam..

Instalacja Elpigaz, sprawuje sie idealnie, zawory nie wymagają regulacji, przebieg: nie całe 60tys km.
W zasadzie, jeszcze jedna opcja to jeśli Multivan sie nie sprzeda i bedę go chciał zostawić to wtedy forek turbo jako drugie auto.
Foryś turbo to też bardzo fajne auto, ale fajne inaczej niż OBK.
Na sprawozdanie poczekam, a miatke mx-5 znam dobrze, w zasadzie oprócz NC.
Napiszę.
btw: poważnie siedzisz w Malawi? :)
Odwrotnie - w domu mam Malawi...

370 litrów

:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin

 

Forester 2.5 XT tak i nie powinno być większych problemów. Samochód znasz.

 

Mitsubishi jeżeli to taki model jak robiłem ostatnio też raczej nie powinno być problemów, ale jeżeli nie zależy Ci na większej ilości miejsca to powinieneś pojeździć tym autem żeby upewnić się czy będzie Ci odpowiadać?

 

Jeżeli chodzi Mazdę

 

Firma AEB już zmodyfikowała sterownik pod kątem zarządzania wtryskiwaczami benzyny. Jak sądzę przygotowują strategie dawkowania Pb przy zasilaniu gazem tak by spełnić normy emisji a jednocześnie, zapobiec uszkodzeniom wtryskiwaczy benzyny. Jak je poznam to będzie można pokusić się o montaż instalacji do mazdy. Kiedy będzie to możliwe nie jestem w stanie odpowiedzieć. Na pewno wcześniej musiałbyś się u mnie pojawić w celu zapoznania auta. (chyba, że znajdziesz jakiś manual zawierający informacje na temat układu zasilania.). AEB na pierwszy strzał na pewno weźmie grupę vw.

 

Ciekawy jestem twoich doświadczeń z CX-7 na torze. Auto wygląda całkiem fajnie, tylne drzwi wydają się małe, ciekawe jak z miejscem z tyłu. Życzę mokrego. Napęd na przód z dołączanym elektronicznie napędem na tył, ciekawe jak się będzie sprawował.

 

 

dycha

 

Co to znaczy że nie ma u ciebie sondy lambda.

Jeżeli tak jest to wasze analogiczne instalacje są regulowane registrem ("na śrubkę")

Klapa antystrzałowa zwęża średnicę dolotu i zmniejsza ilość zasysanego powietrza. Jeżeli wyjeliście klapę bez regulacji to mieszanka zrobiła się uboga. Robicie eksperymenty zamiast pojechać do kogoś z analizatorem spalin na regulację.

 

kyau

 

Twoja instalacja to w miarę świeża generacja OMVL. Ile ma przebiegu?

Chętnie rzuciłbym okiem na konfigurację kompa LPG. Czy możesz pojechać do jakiegoś warsztatu żeby zapisali ci mapę, którą mógłbyś do mnie przesłać.

W rozszerzonej wersji oprogramowania jest możliwość zapisania parametrów pracy sterownika LPG. Gdyby warsztat miał taką możliwość to mógłbyś pojechać na przejażdżkę tak żeby objawy te wystąpiły i zostały zapisane. Takie informacje były by dużym ułatwieniem dla mnie.

 

Pozdrawiam,

jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takie małe pytanie do znawców tematu, ostatnio zauważyłem troche dziwną rzecz, a mianowicie. Przy spokojnej codziennej jeździe, trochę w korkach, troche na trasie samochód pali ponad 12 l/100km... Ostatnio jednak przejechałem zbiornik można powiedzieć "bardziej dynamicznie" no i chwilami naprawde nie oszczędzałem silnika, wtedy średnia wyszła mi dokładnie 11,3/100km... :shock:

troche mnie to zdziwiło, choć byłem zadowolony z takiego obrotu sprawy :razz: i tu jest pytanie. Czy jest w ogóle możliwy taki obrót sprawy i czym może to być spowodowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

markos007, nie jesteś osamotniony :) Jazda w trasie to jednak jazda w trasie, niezależnie jak to robisz dynamicznie to ciągle przesz do przodu z w miarę jednostajnym tempie - owszem podgonisz czasem auto ale potem znowu jedziesz ze stałą prędkością - efekt taki jak widzisz :) Ja mam takie z kolei doświadczenia, że jazda nudna do bólu po autostradzie 120-130km/h owocuje takim samym spalaniem jak pełna adrenaliny jazda po wąskich i krętych drogach z prędkościami 60-100km/h gdzie obrotomierz ciągle biega między 3-6 tys rpm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako,

dzięki za konkretne informacje na temat LPG.

Cały czas jeszcze się zastanawiam nad następnym autem. Dam znań gdy podejme decyzję.

 

Ciekawy jestem twoich doświadczeń z CX-7 na torze. Auto wygląda całkiem fajnie, tylne drzwi wydają się małe, ciekawe jak z miejscem z tyłu. Życzę mokrego. Napęd na przód z dołączanym elektronicznie napędem na tył, ciekawe jak się będzie sprawował.
Cała impreza, w której brałem udział była zorganizowana pod pretekstem premiery CX-7 na rynku niemieckim. Miałem okazję pojeździć za kierownicą najmocniejszych wersji RX-8, MX-5, 3mps i oczywiście DX-7.

Poza tym rywalizowaliśmy MX-5 w ustawionym slalomie i co dawało najwięcej adrenaliny: uczyliśmy się dryftu za sterami RX-8 z zupełnie wyłączonym ESP. (Ciekawostka: Mazda ma 2 stopnie wyłączania kontroli trakcji). Zabawa odbywała się na asfalcie obficie polewanym wodą z węży strażackich.

Poza tym jeździłem CX-7 na prawym, z zawodowym kierowcą wyścigowym. Dzięki temu zobaczyłem 100% możliwości tego auta na torze.

 

Jeśli chodzi o CX-7:

- Wrsja europejska ma bardziej sportowo zestrojone zawieszenie i mocniejsze hamulce w stosunku do wersji amerykańskiej.

- Miejsca w środku jest bardzo dużo, również z tyłu. Dzwi duże i wygodnie.

- Design w środku raczej prosty i materiały średniej jakości. Dlatego, że auto jest skierowane głównie na rynek USA. Za to na plus naprawde dobry dźwięk Bose.

- 260 koni i "europejskie" zawieszenie czynią z tego dużego auta coś co Niemcy nazwali wyścigową taksówką (Renntaxi) :)

- Jeśli chodzi o napęd to odczucia są, że to jest prawdziwe awd. Nie czuje się żadnego dołączania. Zaznaczam, że jeździłem tego dnia też mocnymi fwd i rwd. CX-7 to jest awd i tyle. A że elekrtonika steruje rozkładem momentu na przód i tył - to może tak lepiej?

 

Jeśli chodzi o frajdę to największą miałem za kierownicą readstera MX-5 (160KM) i w przednionapędowej 3mps (260KM). To drugie auto to jest coś niesamowitego. Na suchym torze jeździłem naprawdę szybko. W ciasnych zakrętach świetna kontrola trakcji dyskretnie dbała o to, żebym nie zrobił sobie krzywdy.

 

pozdrawiam :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku jest tak, że niezależnie czy jeżdżę w mieście czy w trasie auto spala podobne ilości paliwa. Zarówno subaru jak i inne wcześniej. :wink:

 

Markos widać efektywniej wykorzystałeś mniejszą ilość energii. :smile:

czyli z moim samochode wszytko w porządku... i ze mna też :smile: :mrgreen:

myślałem ze moze coś z ilością mieszanki jest nie tak, ale sam już się przekonałem że trasa to trasa :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam pytanie

jak jest z LPG w foresterach turbo czy to naprawde działa?

przyznam się że nie mam zielonego pojęcia o samochodzie mam w posiadaniu od miesiąca jeszce nie jest mój ale.. i tu jest to ale co z gazem

prosze o pomoc.iwona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli instalacja będzie poprawnie założona to będzie śmigał jak na benzynie :smile: nie ma rzeczy niemożliwych. Myśle że dużo posiadaczy Forestera turbo z gazem potwierdzi moje zdanie :smile:

a jednak przy dużym użytkowaniu auta instalacja szybko się zwróci i sporo będzie zostawało w kieszeni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...