jako Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Czy wiadomo juz cos jak znoszą instalacje LPG nowe Forestery? Jak każdy samochód benzynowy. Dobra i dobrze zmontowana instalacja = Dobra jazda. Mam zamiar kupic takiego i przerobić na LPG. Jakies rady? Stracisz Gwarancję. Akurat auto będzie sprowadzane z za granicy z silnikiem 2,5i NA i nie będzie na nie gwarancji w europie i tak. 2,5DOHC w legacy przejechało na lpg ok. 25tys km i do tej pory działa ok. Reszta ma mniejsze przebiegi. Na razie wydaje się że ryzyko może być podobne do dotychczasowych silników nieprzystosowanych do lpg, czyli regulacja luzów zaworowych co ok 40tys km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolz Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 (edytowane) Czy moglbyście udzielić informacji na temat dotrysku paliwa (VSR) i konkretnej potrzeby stosowania tego w naszych subarynach? Wcześniej zauważyłem już pytania o to lecz nie doszukałem się jednoznacznej odpowiedzi... ...to w związku z powstałym wątkiem o tempomacie (KLIK) Edytowane 27 Kwietnia 2014 przez bolz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Opcja dotrysku benzyny w systemach z elektroniką AEB jest dostępna przynajmniej od ośmiu lat. Po jej włączeniu określamy ile milisekund ma trwać dotrysk, w jakim zakresie obrotów silnika i przy jakim obciążeniu (wyznacznikiem obciążenia silnika jest czas otwarcia wtryskiwacza benzyny). Na początku opcja dotrysku stosowana była głównie do zapewnienia bezpiecznej dawki paliwa przy problemach z wydatkiem systemu lpg. Potem zaczęto mówić o możliwości wykorzystania w celu zabezpieczenia gniazd zaworowych. Ustawienia startowe w systemie raczej wskazują na zabezpieczenie dawki przy większych obciążeniach silnika. Najniższe przebiegi do regulacji luzów zaworowych robią auta eksploatowane w warunkach autostradowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Mój Subarak stoi w wrasztacie możliwe, że będę zmieniał samochód pytanie do Was: Jaka instalacja jest polecana do Outbacka 3,0 z 2001 roku? Jaki szacunkowy koszt takiego cuda? Znane są większe problemy w tym silniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczus11 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 (edytowane) Ma szybkie pytanie. Przy AUTO KALIBRACJI gazu w Subaru Impreza 2.0 GX 125km wyskakuje mi komunikat "Wartość ciśnienia kolektora 0,19 bar jest nieprawidłowa" o co chodzi ? Wyczytałem gdzieś że japońskie silniki tak mają potrafią zejść tak nisko. Dolot K&N jeśli to ma jakiś wpływ Edytowane 30 Kwietnia 2014 przez Boczus11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Ma szybkie pytanie. Przy AUTO KALIBRACJI gazu w Subaru Impreza 2.0 GX 125km wyskakuje mi komunikat "Wartość ciśnienia kolektora 0,19 bar jest nieprawidłowa" o co chodzi ? Wyczytałem gdzieś że japońskie silniki tak mają potrafią zejść tak nisko. Dolot K&N jeśli to ma jakiś wpływ Potrafią, jak hamujesz biegami.Sprawdź poprawność wyboru czujnika ciśnienia w programie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 A programie AcGasSynchro 1.14.1.0 jest opcja blokowania mapy benzyny. Powinna być zaznaczona ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczus11 Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 (edytowane) Wybrałem inny czujnik ciśnienia i działa. Wymieniłem dzisiaj reduktor na AC R01 i oto co wyszło (HANA RED). Trochę już ustawiałem mnożnik. Czemu takie duże czasy wtrysków gazu ? dość duża różnica Edytowane 3 Maja 2014 przez Boczus11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 4 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 (edytowane) Czemu takie duże czasy wtrysków gazu ? dość duża różnica Najpierw zapytałeś o poradę, wrzuciłem Ci info, żeby dać hany zielone, bo są bliższe czasom wtrysku benzyny. Do rady się nie zastosowałeś, a teraz się zastanawiasz, dlaczego te czasy takie duże... Boczus11 powiedział: Myślałem nad wymianą reduktora na AC R01 i wtryski HANA. I tu moje pytanie jaki reduktor będzie najlepszy i jakie wtryskiwacze jeśli HANA to jaki kolor. Tu masz odpowiedzi na to pytanie, które udzielił mi jako, jako ekspert od LPG w subaru: jako powiedział Qba25, do sohc 2,0 w manualu lepsze są hany zielone. staram się zawsze być jak najbliżej czasu wtrysku benzyny. Subaru w manualu pracują najcześciej w okolicach 2,00-2,30ms czasu otwarcia wtryskiwacza benzyny na wolnych obrotach. Aby podać porównywalną dawkę lpg w podobnym czasie najczęściej potrzebne są hana niebieskie. Zielone w 2.0 sohc są optymalne. W dohc niebieskie. W wolnossakach oczywiście. Edytowane 4 Maja 2014 przez Qba25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczus11 Opublikowano 4 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 Wiem tylko że wtryski montował mi gazowniki jak wcześniej pisałem upierał się przy czerwonych bo twierdził że zielone będą za duże i będą zalewały. Ale w takiej sytuacji pojadę do niego i niech wymienia na zielone. A nie da się tego jakoś skorygować bez wymiany. Ciśnieniem na reduktorze już nie da rady bo jest już za duże a może skrócenie długości węzy od wtrysków do kolektora ? Czy tylko wymiana tych wtrysków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 4 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 węzy od wtrysków do kolektora ? U mnie maja 6 cm razem z króćcami (części giętej jest 1,5 cm) i i tak czerwone nie dają rady. Źle dobrane wtryskiwacze. Ja sam dobierałem, więc mam pretensje tylko do siebie, jak u Ciebie robił to gazownik, to masz szansę na wymianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczus11 Opublikowano 4 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 i tak będę musiał zrobić. Dzięki Wczoraj sam wymieniałem reduktor z Tomasetto AT 09 na AC R01. I oto efekty mojej pracy. Prosiłbym o ocenę czy dobrze a jeśli źle to co. Reszta rzeczy to praca gazowników jeśli można ich tak nazwać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 (edytowane) witam, problem taki jest, że odpalam zimny na benzynie, potem przechodzi na gaz a jak się rozgrzeje (temp w połowie skali) to przeskakuje znów na benzynę. jak się odpala ciepły to znów odpala na benzynie, po sekundzie słychać cyknięcie = gaz i za jakiś czas (nieokreślony) znów na benzynę. nic nie przerywa ani nie muli, jakby nie sygnał dźwiękowy to bym nie wiedział że się przerzuciło może to być filtr gazu (mam jakiś "czaja"), albo wina dziadowskiego gazu (tankowałem na prywatnej stacji koło błoń, na piastowskiej w krakowie) ? chyba kiedyś tak już miałem, ale się jakoś samo naprawiło pacjent :forester 2,5 NA (silnik ej 253) ps. do m-gas nie mogę się dodzwonić edit oddzwonili ale termin na 21-go, zna ktoś jeszcze jakiegoś gazownika w krakowie godnego polecenia? Edytowane 6 Maja 2014 przez wojo02 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cianbo Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 witam, problem taki jest, że odpalam zimny na benzynie, potem przechodzi na gaz a jak się rozgrzeje (temp w połowie skali) to przeskakuje znów na benzynę. jak się odpala ciepły to znów odpala na benzynie, po sekundzie słychać cyknięcie = gaz i za jakiś czas (nieokreślony) znów na benzynę. nic nie przerywa ani nie muli, jakby nie sygnał dźwiękowy to bym nie wiedział że się przerzuciło może to być filtr gazu (mam jakiś "czaja"), albo wina dziadowskiego gazu (tankowałem na prywatnej stacji koło błoń, na piastowskiej w krakowie) ? chyba kiedyś tak już miałem, ale się jakoś samo naprawiło pacjent :forester 2,5 NA (silnik ej 253) ps. do m-gas nie mogę się dodzwonić Miałem podobne objawy jak świrował czujnik ciśnienia gazu w listwie. Po nagrzaniu pokazywał przekłamane wartości i przerzucało na benzynę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Miałem podobne objawy jak świrował czujnik ciśnienia gazu w listwie. Po nagrzaniu pokazywał przekłamane wartości i przerzucało na benzynę. auto naprawione podjechałem do gaziarza, chciałem zrobić wrażenie, że coś się tam znam... mówię co jest grane i że proszę mi tu szybciutko wymienić czujnik ciśnienia gazu w listwie. a on mi na to "u pana nie ma czegoś takiego" okazało się, że był zatarty i brudny jakiś zawór i przez to przegrzała się cewka która go otwiera usterka była powodem nie wymieniania filtrów+ kiepski (brudny?) gaz wymiana cewki + czyszczenie zaworu=koszt 100 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 (edytowane) Pytanie do jako oraz paulusa - ew do innych którzy mogą czuć się na siłach by odpowiedzieć. GX z 02, 5-przewodowa sonda boscha. Chyba szerokopasmowa, tak? Jakie są skutki wprowadzenia w ECU gazowym sondy lambda jako napięciowej 0-1V? Jaka wartość powinna być ustawiona w ECU gazowym? Instalacja na sterowniku Landi Renzo Omegas, a odnośnie wyboru sondy mam następujące opcje: 0-1V 0-5V 5-0V 0,8-1,6V Jaki wpływ na pracę silnika ma wybranie złego typu sondy lambda w ecu gazowym? edit: Chyba mam coś nie tak z podłączeniem tej sondy. O ile ECU benzynowe pokazuje na wolnych w granicach 1,5v (od ok 1,48 do ok 1,53V), o tyle na wolnych ecu gazowy pokazuje ciągle 0,02 - 0,03V. Zmiany na inne wartości sond nic nie dają - czy ustawię sondę 0-1, czy 0-5, czy 5-0 ciągle taki sam wynik. Jakieś pomysły? Edytowane 8 Maja 2014 przez Avic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wslawex Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 witam. mam pytanie odnośnie reduktora. mój obecny wyzionął ducha i w warsztacie mi zaproponowali jakiś "no name" (który trzymają na stanie) do 150KM (mam GX'a 2.0 125KM) za 350 zł z wymianą. Zakładać to czy szukać czegoś innego?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 To niech dalej go trzymają, a Ty kup Zavoli Zeta N (nowy 171zł). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wslawex Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 (edytowane) To niech dalej go trzymają, a Ty kup Zavoli Zeta N (nowy 171zł). Dowiedziałem się dzisiaj że ja mam skorpiona. Że do reduktora zavoli trzeba doliczyć filtr za 50zl i robocizna będzie droższa bo ma wejście na wprost i trzeba przerabiać względem mojego starego... Zaproponowali mi AC 3gen. który ma filtr w zestawie i nie trzeba nic przerabiać za 300 zł z robocizną... Będzie ten AC?? Edytowane 9 Maja 2014 przez wslawex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Zaproponowali mi AC 3gen. który ma filtr w zestawie i nie trzeba nic przerabiać za 300 zł z robocizną... Będzie ten AC?? AC R01 - poczytaj, polecany był... Też mam scorpiona mini i własnie na AC R01 będę zmieniał :-) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Czy ktoś montował gaz do Subaru Turbo w Poznaniu? Jaką instalację polecacie do WRX 2004? Ktoś zna orientacyjny koszt takiego zabiegu u Jako? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Pitec takie auta na pewno robił, bo ze dwa widziałem u nich na warsztacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Strzelę: 3,5k? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Są jakieś większe przeciwwskazania dla gazowania silników po tuningu? Chodzi o WRX który ma bagatelka 290KM? Czy to wsio ryba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Raczej nie ma o ile robi to osoba ogarnięta w temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się