Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

 

Czy wiadomo juz cos jak znoszą instalacje LPG nowe Forestery?

Jak każdy samochód benzynowy. Dobra i dobrze zmontowana instalacja = Dobra jazda.

 

 

 

Mam zamiar kupic takiego i przerobić na LPG. Jakies rady?

 

Stracisz Gwarancję.

Akurat auto będzie sprowadzane z za granicy z silnikiem 2,5i NA i nie będzie na nie gwarancji w europie i tak.

2,5DOHC w legacy przejechało na lpg ok. 25tys km i do tej pory działa ok. Reszta ma mniejsze przebiegi. Na razie wydaje się że ryzyko może być podobne do dotychczasowych silników nieprzystosowanych do lpg, czyli regulacja luzów zaworowych co ok 40tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy moglbyście udzielić informacji na temat dotrysku paliwa (VSR) i konkretnej potrzeby stosowania tego w naszych subarynach?

 

Wcześniej zauważyłem już pytania o to lecz nie doszukałem się jednoznacznej odpowiedzi...

 

...to w związku z powstałym wątkiem o tempomacie (KLIK)

Edytowane przez bolz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcja dotrysku benzyny w systemach z elektroniką AEB jest dostępna przynajmniej od ośmiu lat.

Po jej włączeniu określamy ile milisekund ma trwać dotrysk, w jakim zakresie obrotów silnika i przy jakim obciążeniu (wyznacznikiem obciążenia silnika jest czas otwarcia wtryskiwacza benzyny).

Na początku opcja dotrysku stosowana była głównie do zapewnienia bezpiecznej dawki paliwa przy problemach z wydatkiem systemu lpg. Potem zaczęto mówić o możliwości wykorzystania w celu zabezpieczenia gniazd zaworowych.

Ustawienia startowe w systemie raczej wskazują na zabezpieczenie dawki przy większych obciążeniach silnika.

Najniższe przebiegi do regulacji luzów zaworowych robią auta eksploatowane w warunkach autostradowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Subarak stoi w wrasztacie możliwe, że będę zmieniał samochód pytanie do Was:

 

Jaka instalacja jest polecana do Outbacka 3,0 z 2001 roku?

Jaki szacunkowy koszt takiego cuda?

 

Znane są większe problemy w tym silniku? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma szybkie pytanie. Przy AUTO KALIBRACJI gazu w Subaru Impreza 2.0 GX 125km wyskakuje mi komunikat "Wartość ciśnienia kolektora 0,19 bar jest nieprawidłowa" o co chodzi ? Wyczytałem gdzieś że japońskie silniki tak mają potrafią zejść tak nisko. Dolot K&N jeśli to ma jakiś wpływ  :)

Edytowane przez Boczus11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma szybkie pytanie. Przy AUTO KALIBRACJI gazu w Subaru Impreza 2.0 GX 125km wyskakuje mi komunikat "Wartość ciśnienia kolektora 0,19 bar jest nieprawidłowa" o co chodzi ? Wyczytałem gdzieś że japońskie silniki tak mają potrafią zejść tak nisko. Dolot K&N jeśli to ma jakiś wpływ  :)

Potrafią, jak hamujesz biegami.

Sprawdź poprawność wyboru czujnika ciśnienia w programie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałem inny czujnik ciśnienia i działa. Wymieniłem dzisiaj reduktor na AC R01 i oto co wyszło (HANA RED). Trochę już ustawiałem mnożnik. Czemu takie duże czasy wtrysków gazu ? dość duża różnica  :(

post-16034-0-49194800-1399142678_thumb.gif

post-16034-0-79069300-1399142680_thumb.gif

Edytowane przez Boczus11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu takie duże czasy wtrysków gazu ? dość duża różnica 

Najpierw zapytałeś o poradę, wrzuciłem Ci info, żeby dać hany zielone, bo są bliższe czasom wtrysku benzyny. Do rady się nie zastosowałeś, a teraz się zastanawiasz, dlaczego te czasy takie duże...  

 

 

Boczus11 powiedział: Myślałem nad wymianą reduktora na AC R01 i wtryski HANA. I tu moje pytanie jaki reduktor będzie najlepszy i jakie wtryskiwacze jeśli HANA to jaki kolor.
Tu masz odpowiedzi na to pytanie, które udzielił mi jako, jako ekspert od LPG w subaru:   jako powiedział Qba25, do sohc 2,0 w manualu lepsze są hany zielone. staram się zawsze być jak najbliżej czasu wtrysku benzyny. Subaru w manualu pracują najcześciej w okolicach 2,00-2,30ms czasu otwarcia wtryskiwacza benzyny na wolnych obrotach. Aby podać porównywalną dawkę lpg w podobnym czasie najczęściej potrzebne są hana niebieskie. Zielone w 2.0 sohc są optymalne. W dohc niebieskie. W wolnossakach oczywiście.  
Edytowane przez Qba25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem tylko że wtryski montował mi gazowniki jak wcześniej pisałem upierał się przy czerwonych bo twierdził że zielone będą za duże i będą zalewały. Ale w takiej sytuacji pojadę do niego i niech wymienia na zielone. A nie da się tego jakoś skorygować bez wymiany. Ciśnieniem na reduktorze już nie da rady bo jest już za duże a może skrócenie długości węzy od wtrysków do kolektora ? Czy tylko wymiana tych wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

węzy od wtrysków do kolektora ?
 

U mnie maja 6 cm razem z króćcami (części giętej jest 1,5 cm) i i tak czerwone nie dają rady.

Źle dobrane wtryskiwacze.

 

Ja sam dobierałem, więc mam pretensje tylko do siebie, jak u Ciebie robił to gazownik, to masz szansę na wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak będę musiał zrobić. Dzięki


Wczoraj sam wymieniałem reduktor z Tomasetto AT 09 na AC R01. I oto efekty mojej pracy. Prosiłbym o ocenę czy dobrze a jeśli źle to co. Reszta rzeczy to praca gazowników jeśli można ich tak nazwać. 

post-16034-0-44229900-1399212753_thumb.jpg

post-16034-0-11838800-1399212789_thumb.jpg

post-16034-0-95860900-1399212795_thumb.jpg

post-16034-0-79753600-1399212804_thumb.jpg

post-16034-0-64575200-1399212812_thumb.jpg

post-16034-0-58581200-1399212819_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

problem taki jest, że odpalam zimny na benzynie, potem przechodzi na gaz a jak się rozgrzeje (temp w połowie skali) to przeskakuje znów na benzynę.

jak się odpala ciepły to znów  odpala na benzynie, po sekundzie słychać cyknięcie = gaz  i za jakiś czas (nieokreślony) znów na benzynę.

nic nie przerywa ani nie muli, jakby nie sygnał dźwiękowy to bym nie wiedział że się przerzuciło

może to być filtr gazu (mam jakiś "czaja"), albo wina dziadowskiego gazu (tankowałem na prywatnej stacji koło błoń, na piastowskiej w krakowie) ?

chyba kiedyś tak już miałem, ale się jakoś samo naprawiło :)

pacjent :forester 2,5 NA (silnik ej 253)

ps. do m-gas nie mogę się dodzwonić

edit

oddzwonili ale termin na 21-go, zna ktoś jeszcze jakiegoś gazownika w krakowie godnego polecenia?

Edytowane przez wojo02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

problem taki jest, że odpalam zimny na benzynie, potem przechodzi na gaz a jak się rozgrzeje (temp w połowie skali) to przeskakuje znów na benzynę.

jak się odpala ciepły to znów  odpala na benzynie, po sekundzie słychać cyknięcie = gaz  i za jakiś czas (nieokreślony) znów na benzynę.

nic nie przerywa ani nie muli, jakby nie sygnał dźwiękowy to bym nie wiedział że się przerzuciło

może to być filtr gazu (mam jakiś "czaja"), albo wina dziadowskiego gazu (tankowałem na prywatnej stacji koło błoń, na piastowskiej w krakowie) ?

chyba kiedyś tak już miałem, ale się jakoś samo naprawiło :)

pacjent :forester 2,5 NA (silnik ej 253)

ps. do m-gas nie mogę się dodzwonić

 

Miałem podobne objawy jak świrował czujnik ciśnienia gazu w listwie.

Po nagrzaniu pokazywał przekłamane wartości i przerzucało na benzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Miałem podobne objawy jak świrował czujnik ciśnienia gazu w listwie.

Po nagrzaniu pokazywał przekłamane wartości i przerzucało na benzynę.

 

auto naprawione :)

podjechałem do gaziarza, chciałem zrobić wrażenie, że coś się tam znam...

mówię co jest grane i że proszę mi tu szybciutko wymienić czujnik ciśnienia gazu w listwie.

a on mi na to "u pana nie ma czegoś takiego" :biglol:

okazało się, że był zatarty i brudny jakiś zawór i przez to przegrzała się cewka która go otwiera

usterka była powodem nie wymieniania filtrów+ kiepski (brudny?) gaz

wymiana cewki + czyszczenie zaworu=koszt 100 zł :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do jako oraz paulusa - ew do innych którzy mogą czuć się na siłach by odpowiedzieć.

GX z 02, 5-przewodowa sonda boscha. Chyba szerokopasmowa, tak?  Jakie są skutki wprowadzenia w ECU gazowym sondy lambda jako napięciowej 0-1V? Jaka wartość powinna być ustawiona w ECU gazowym? Instalacja na sterowniku Landi Renzo Omegas, a odnośnie wyboru sondy mam następujące opcje: 
0-1V

0-5V

5-0V

0,8-1,6V

Jaki wpływ na pracę silnika ma wybranie złego typu sondy lambda w ecu gazowym?

 

edit: Chyba mam coś nie tak z podłączeniem tej sondy. O ile ECU benzynowe pokazuje na wolnych w granicach 1,5v (od  ok 1,48 do ok 1,53V), o tyle na wolnych ecu gazowy pokazuje ciągle 0,02 - 0,03V. Zmiany na inne wartości sond nic nie dają - czy ustawię sondę 0-1, czy 0-5, czy 5-0 ciągle taki sam wynik. Jakieś pomysły?

Edytowane przez Avic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. mam pytanie odnośnie reduktora. mój obecny wyzionął ducha i w warsztacie mi zaproponowali jakiś "no name" (który trzymają na stanie) do 150KM (mam GX'a 2.0 125KM) za 350 zł z wymianą. Zakładać to czy szukać czegoś innego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niech dalej go trzymają, a Ty kup Zavoli Zeta N (nowy 171zł).

Dowiedziałem się dzisiaj że ja mam skorpiona.

Że do reduktora zavoli trzeba doliczyć filtr za 50zl i robocizna będzie droższa bo ma wejście na wprost i trzeba przerabiać względem mojego starego...

Zaproponowali mi AC 3gen. który ma filtr w zestawie i nie trzeba nic przerabiać za 300 zł z robocizną...

Będzie ten AC??

Edytowane przez wslawex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zaproponowali mi AC 3gen. który ma filtr w zestawie i nie trzeba nic przerabiać za 300 zł z robocizną... Będzie ten AC??

AC R01 - poczytaj, polecany był... Też mam scorpiona mini i własnie na AC R01 będę zmieniał :-)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pitec takie auta na pewno robił, bo ze dwa widziałem u nich na warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...