Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Turbo doładowanie nie zmniejszyło pojemności 'diesli' lecz dało im to czego im bez turbiny brak - mocy.

Co do pytania drugiego - skąd tyle jednostek z zapłonem samoczynnym w osobowkach? Ze względu na niskie zużycie paliwa. Pamiętajmy jednak ze nie wszędzie te jednostki są w osobowkach popularne (np poza Europą).

 

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik powiedział:

Turbo doładowanie nie zmniejszyło pojemności 'diesli' lecz dało im to czego im bez turbiny brak - mocy.

mechanik powiedział:

Jednostka z zapłonem iskrowym (benzyna) turbiny nie potrzebuje, chyba że chcemy zredukować pojemność jednostki czy w drugą stronę chcemy większą moc z określonej pojemności silnika.

zmniejszyło pojemność i to znacznie dlatego powstały małolitrażowe diesle

 

Mercedes Benz OM 604.915 EVE 1997 cc moc 65 kW (88 PS; 87 hp) @5000 rpm 135 N·m (100 lb·ft) @2000 rpm

 

 

FIAT 1.3 Multijet 1248cc moc 95KM 200 Nm momentu

mechanik powiedział:

Co do pytania drugiego - skąd tyle jednostek z zapłonem samoczynnym w osobowkach? Ze względu na niskie zużycie paliwa. Pamiętajmy jednak ze nie wszędzie te jednostki są w osobowkach popularne (np poza Europą).

niskie zużycie względem oferowanych osiągów - "downsizing"

sjak powiedział:

Natomiast - przed erą "turbodiesli" uzyskiwały one moce na poziomie 35 KM/l

Ówczesne silniki benzynowe NA miały bez problemu ok 75 - 80 KM/l

SBD 2.0 moc 150 KM -> 75 KM/l

 

 

1.6 DIT moc 170 KM -> 106 KM/l

2,0 DIT moc 240 KM -> 120 KM/l

 

2.0 TSI 280 KM -> 140 KM/l

 

a przecież są i mocniejsze benzyny, do tego w zdecydowanej większości nie moc a o charakterystykę dostępnego momentu obrotowego chodzi

 

 

dlatego uważam, że Levorg z 1.6 DIT jest rewolucyjny, bo dorasta do swoich czasów

 

czego dobrym przykładem jest tez FXT

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rzeka :-)

Nic nie przeszkadza skonstruować małolitrażowego diesla.

Jednak skonstruować diesla bez turbo nie sposób, chyba że zaakceptuje się bardzo niską moc (np mercedes W112).

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jednak skonstruować diesla bez turbo nie sposób, chyba że zaakceptuje się bardzo niską moc (np mercedes W112).
 

 

 

za 10 lat tak samo opiszesz silnik benzynowy  ;)

 

mniej jest mu potrzebne turbo ale jego zastosowanie zmienia go diametralnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popularnosc 2.0DIT, to tylko w Polsce, bo podatku ekologicznego nie ma. Nie pomylę się, jeśli stwierdzę, że 3/4 sprzedanych Subarakow w Austrii, to SBD: XV, Forester, Outback. FXT 2.0DIT na austriackich blachach nie widziałem, jak dlugo jezdze Subaru. I wcale mnie to nie dziwi, bo zaplacić za FXT 50.000€ i potem co roku 1.400€ tysiaca za sam podatek od mocy, to lepiej jezdzic dieslem, nawet innej marki.

Levorg z jednym jedynym silnikiem i skrzynia nie stanowi zadnej atrakcyjnej oferty Subaru. Przynajmniej nie dla mnie.

 

Krytykowanie SBD też już mnie nudzi, bo im dluzej nim jezdze, tym bardziej doceniam, ze Subaru zdobylo sie na odwage i zrobilo diesla po swojemu.

 

 

---------

Błędy w pisowni i niepasujące do kontekstu słowa sponsoruje

iPhone + Tapatalk

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Christoph powiedział: Nie pomylę się, jeśli stwierdzę, że 3/4 sprzedanych Subarakow w Austrii, to SBD

pewnie tak samo jest w innych markach

 

 

 

Christoph powiedział: I wcale mnie to nie dziwi, bo zaplacić za FXT 50.000€ i potem co roku 1.400€ tysiaca za sam podatek od mocy, to lepiej jezdzic dieslem, nawet innej marki.

jaka jest opłata za np. XV diesla 150 KM i za Levorga ?

jaka za FXT ?

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popularnosc 2.0DIT, to tylko w Polsce, bo podatku ekologicznego nie ma. Nie pomylę się, jeśli stwierdzę, że 3/4 sprzedanych Subarakow w Austrii, to SBD: XV, Forester, Outback. FXT 2.0DIT na austriackich blachach nie widziałem, jak dlugo jezdze Subaru. I wcale mnie to nie dziwi, bo zaplacić za FXT 50.000€ i potem co roku 1.400€ tysiaca za sam podatek od mocy, to lepiej jezdzic dieslem, nawet innej marki.

Levorg z jednym jedynym silnikiem i skrzynia nie stanowi zadnej atrakcyjnej oferty Subaru. Przynajmniej nie dla mnie.

 

Krytykowanie SBD też już mnie nudzi, bo im dluzej nim jezdze, tym bardziej doceniam, ze Subaru zdobylo sie na odwage i zrobilo diesla po swojemu.

 

 

---------

Błędy w pisowni i niepasujące do kontekstu słowa sponsoruje

iPhone + Tapatalk

 

Słusznie prawisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Christoph powiedział:

I wcale mnie to nie dziwi, bo zaplacić za FXT 50.000€ i potem co roku 1.400€ tysiaca za sam podatek od mocy, to lepiej jezdzic dieslem, nawet innej marki. Levorg z jednym jedynym silnikiem i skrzynia nie stanowi zadnej atrakcyjnej oferty Subaru. Przynajmniej nie dla mnie.

jeszcze taka mała dygresja

 

jak rozumiem podatek jest pochodna emisji CO2, która dla:

Forestera SBD wynosi:

2.0D Active/Exclusive Lineartronic - 158

2.0D Sport - 163

 

Levorga 1.6 DIT:

1.6GT - 159

1.6GT-S - 164

 

 

czy w związku z tym opłaty nie będą podobne czy wręcz takie same ?

 

https://www.bmf.gv.at/steuern/fahrzeuge/normverbrauchsabgabe.html#heading_Personenkraftwagen

 

policzmy dla Levorga

Nettokaufpreis: 24.285 Euro (ohne Umsatzsteuer)

Benzinmotor mit einem CO2-Ausstoß von 164 g CO2/km

Berechnung des Steuersatzes:

159 minus 90 g CO2/km = 69 dividiert durch 5 = Steuersatz 13,8%

Berechnung der Steuer im Jahr 2015:

24.285 Euro mal 13,8% = 3.352 Euro minus 400 Euro = NoVA 2.954 Euro

 

oraz dla Forestera 2.0 D Lineartronic

 

Nettokaufpreis: 27.058 Euro (ohne Umsatzsteuer)

Dieselmotor mit einem CO2-Ausstoß von 158 g CO2/km

Berechnung des Steuersatzes:

158 minus 90 g CO2/km = 68 dividiert durch 5 = Steuersatz 13,6%

Berechnung der Steuer im Jahr 2015:

27.058 Euro mal 13,6% = 3.680 Euro minus 400 Euro = NoVA 3.280 Euro

 

do obliczeń przyjąłem najtańsze wersje obydwu aut wyposażone w skrzynie CVT wg. niemieckiego cennika (niestety nie mogłem otworzyć austriackiego)

 

 

 

podatek roczny

 

czy to chodzi o ta opłatę ?

https://www.bmf.gv.at/steuern/fahrzeuge/motorbezogene-versicherungssteuer.html

 

dla Levorga 1.6 125kW

pierwsze 24 kW - 0

kolejne 66 kW x 0,62 Euro = 40,92

kolejne 20 kW x 0,66 Euro = 13,2

pozostałe 5kW x 0,75 Euro = 3,75

razem 57,87

x 12 = 695 Euro rocznie

 

dla Forestera 2.0 D 108 kW

 

pierwsze 24 kW - 0

kolejne 66 kW x 0,62 Euro = 40,92

kolejne 8 kW x 0,66 Euro = 5,28

razem 46,2

x 12 = 555 Euro rocznie

 

 

140 Euro więcej rocznie za Levorga

 

 

jak rozumiem stawka dla np XV 2.0 NA była by podobna jak za diesla bo maja niemalże taka samą moc a co by nie powiedzieć to 1.6 DIT sprawniej się porusza jak 2.0 NA

 

nie takie straszne te opłaty

 

 

natomiast faktycznie rośnie dość mocno dla

dla Forestera XT 177 kW

 

pierwsze 24 kW - 0

kolejne 66 kW x 0,62 Euro = 40,92

kolejne 20 kW x 0,66 Euro = 13,2

pozostałe 57 kW x 0,75 Euro = 42,75

razem 96,87

x 12 = 1163 Euro rocznie

 

608 Europ więcej jak za Forestera diesla rocznie, niecałe 51 Euro miesięcznie do przeżycia jak komuś to auto sprawia frajdę

tylko gdzie w Austrii wykorzystać jego potencjał ;)

 

ciekawy i całkiem sensowy system, co by nie powiedzieć 100 kW wystarcza z powodzeniem do sprawnego przemieszczania się ramach obowiązujących przepisów

a do sprawnego wyprzedzania miło jest jak pochodzą z silnika takiego typu jak w Levorg-u za którego opłata jest stosunkowo niewielka

Edytowane przez ketivv
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

SBD 2.0 moc 150 KM -> 75 KM/l 1.6 DIT moc 170 KM -> 106 KM/l 2,0 DIT moc 240 KM -> 120 KM/l 2.0 TSI 280 KM -> 140 KM/l a przecież są i mocniejsze benzyny, do tego w zdecydowanej większości nie moc a o charakterystykę dostępnego momentu obrotowego chodzi

 

Peugeot poszedł jeszcze dalej w wysileniu silnika benzynowego.

 

Z pojemności 1,6 l  uzyskali 270 KM (168 KM/l) i 330 Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2,0 DIT moc 240 KM -> 120 KM/l

w JDM ma 300KM i 400Nm.

jak najbardziej, tylko nie chciałem wspominać o "nieobecnych" na naszym rynku ;)

 

 

Leovrog z 1.6 DIT wpisuje się w europejskie potrzeby, nie jest drogi, dobrze wyposażony ma interesujący silnik który w ramach dzisiejszej europejskiej motoryzacji nie jest specjalnie wyżyłowany, nie generuje drastycznych opłat za korzystanie z niego np. w Austrii (pewnie podobnie w innych państwach stosujących podobny system opłat) a zrazem wystarcza do tego, żeby go sprawnie napędzać dając radość z jazdy

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ketivv, szacun za wyliczenia. Podatkowe oblicze Austrii rozłożone na czynniki pierwsze. 

 

Link, który wkleiłeś, nie działa  Fehler 404.

 

Tu cennik z Austrii: ihost_1445597647__subaru-neuwagenpreisli

 

Takie są ceny od 15 września 2015, jest w cenniku także Levorg. W cenniku podane są również ceny netto, wysokość podatku ekologicznego wliczona w cenę auta oraz jego ostateczna cena.

 

Ketivv, masz dobrą intuicję, kwoty podatku od mocy za Levorga 1.6DIT i XV lub Forestera 2.0D będą również zbliżone. Tym jednak, co twierdzą, że FXT rekompensuje wszystko - chciałbym przypomnieć, że różnica w cenie zakupu i koszty utrzymania w Polsce nie grają tak wielkiej roli. 

 

Ale patrząc na FXT 2.0DIT i Forestera 2.0D CVT w AT różnica w Motorbezogene Versicherungsteuer - 600 € to niby 50 E miesięcznie. Ale patrząc na ubezpieczenie - od kwoty 50.000 i 35.000 i wtedy przeliczenie tego na miesiąc, a do tego koszty paliwa przy przebiegach, które się robi normalnie dieslem w Austriii - powoduje, że 2.0DIT to marzenie bogacza. I za samą miłość do marki, do S-AWD przy stosunkowo przeciętnym wykonaniu i miernym wyciszeniu - nawet osiągi FXT nie są w stanie zrekompensować kosztów. 

 

Wracając do tematu Levorga - życzyłbym sobie w ofercie oprócz 1.6DIT CVT wersji z 1.6DIT 6MT, tak samo jak SBD CVT i SBD 6MT. Możliwości są, połączenie diesla z CVT też jest i akurat w Outbacku oraz Foresterze sprawdza się świetnie, więc to, że nie ma go w ofercie XV i Levorga mocno mnie rozczarowuje.

 

2 razy jeździłem XV 1.6 5MT jako autem zastępczym. Osiągi i wyciszenie auta to porażka, ale mimo wszystko każdorazowa zmiana biegów w tej słabej benzynie zachwycała mnie akustycznie i osobiście widziałbym się w benzynie z manualem. Mimo iż w zasadzie uwielbiam wahlować biegami, ciągnie mnie w kierunku SBD CVT, ponieważ to połączenie bardzo przypadło mi do gustu. Tak długo, do wyboru jest tylko jeden silnik i tylko jedyna skrzynia - nie ma z czego wybierać i polityka Subaru na Europę mnie rozczarowuje. 

 

Żyję nadzieją i marzeniami, że coś się zmieni, ale jeśli ekoterroryzm się jeszcze bardziej nasili, chcę się jeszcze "najeździć" być może już ostatnim dieslosaurem Subaru. Kto wie, co nas czeka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Wracając do tematu Levorga - życzyłbym sobie w ofercie oprócz 1.6DIT CVT wersji z 1.6DIT 6MT, tak samo jak SBD CVT i SBD 6MT. Możliwości są, połączenie diesla z CVT też jest i akurat w Outbacku oraz Foresterze sprawdza się świetnie, więc to, że nie ma go w ofercie XV i Levorga mocno mnie rozczarowuje.

Problem w tym, że Levorg wogóle nie występuje w wersji z manualną skrzynią ...

Nie jest to więc kwestia polityki modelowej dla Europy.

 

Pozdrowienia 

Edytowane przez Dyrekcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowna Dyrekcjo, tak, zgadza się, wersji Levorga z MT nie ma, zdaję sobie z tego całkowicie sprawę. Jednak głośno wyraziłem moje życzenia, gdyż z punktu widzenia zwykłego klienta Subaru brak jakiejkolwiek alternatywy dla jedynej wersji napędowej Levorga, przysparza mi problemów w zrozumieniu całej polityki sprzedażowej Subaru w EU. 

 

Okazuje się, że Forester ma najbogatszą paletę silnikową: 2.0i 6MT, 2.0i CVT, 2.0D 6MT, 2.0D CVT, 2.0DIT CVT. 

 

Równocześnie Subaru XV ma 1.6i 5MT, 1.6i CVT, 2.0i 6MT, 2.0i CVT, 2.0D 6MT i do pełni szczęścia brakuje mi tu SBD i CVT. 

 

Outback, 2.0D CVT (2.0D z 6MT u mnie niedostępne), 2.5i CVT. 

 

Levorg 1.6DIT CVT i tu się temat kończy.

 

O ile ze względu na opłaty ekologiczne jestem w stanie zrozumieć, że 2.0DIT w Levorgu to temat zamknięty (tego mi nie trzeba tłumaczyć - przerabiam na własnej skórze, czy raczej portfelu), o tyle nie potrafię zrozumieć, że nie ma SBD i CVT w ofercie w Levorgu. Jest w tym jakis ukryty cel czy logika, proszę o wyjaśnienie.

 

To wszystko jest dla mnie enigmatyczne - będzie SBD, nie będzie, spodziewać się albo zapomnieć, sprzedać czy trzymać ostatniego Subarus Boxerus Dieslosaurus, bo nie wiadomo, czy będzie następny. Od tego, jak będzie się kształtowała oferta Levorga i XV, zależy czy zmienię tylko model czy markę. 

 

Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie. 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że Levorg wogóle nie występuje w wersji z manualną skrzynią ...

 

koncept z 6MT z STI było pokazywany w Tokio na targach......

 

 

o tyle nie potrafię zrozumieć, że nie ma SBD i CVT w ofercie w Levorgu.

 

to akurat jest dość jasne. Levorg projektowano z myślą tylko i wyłącznie o rynku JDM. Po premierze okazało się że całkiem pasuje do oczekiwań klientów EU i naciski importerów z Europy spowodowały przygotowanie/adoptowanie Levorga z kierownicą po drugiej stronie. Zmiana silnika to już było za dużo dla Japończyków :)

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konzeptow to subaru miało wiele. Legacy zniknął. OBK 3.6 tez. Levorg jakby się nie starał nie dorównuje komfortem Legacy szczególnie wyciszeniem

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...