Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem co to nazwa Quattro. Chodzi mi o konkretny model czyli a4 - czyli stały napęd jak w Levorgu

 

w A4 napęd Quattro (centralny mechanizm róznicowy) nie jest realizowany od technicznej strony tak samo jak w Levorg-u 1.6 GT-S (sprzęgło międzyosiowe) od strony budowy ten z Levorg-a jest zbudowany jak ten w Audi A3 czy Skodzie Octavii

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wiem co to nazwa Quattro. Chodzi mi o konkretny model czyli a4 - czyli stały napęd jak w Levorgu

 

w A4 napęd Quattro nie jest realizowany od technicznej strony tak samo jak w Levorg-u 1.6 GT-S od strony budowy ten z Levorg-a jest zbudowany jak ten w Audi A3 czy Skodzie Octavii

Dokładnie tak napisałem. Różni się tym co przenosi moment obrotowy. Ale i tu i tu jest stale procentowo określony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Różnica to co rozdziela moment obrotowy: w Audi Torsen a w Levorgu sprzęgło międzyosiowe.

 

w Octavii też sprzegło międzyosiowe ;)

Ale w Octavii inicjalny rozdział momentu to 100% przod- w levorgu to 60:40 i to jest ogromna różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale i tu i tu jest stale procentowo określony.
 

 

w Levorgu "nominalny" to 60/40 jak mniemam poprzez częściowe rozpięcie sprzęgła z opcja 50/50  pełne spięcie sprzęgła

 

przy pełnym spięciu sprzęgła można przekazać całość (100%) na każdą oś w zależności od przyczepność co nie jest tak oczywiste w przypadku centralnego (nie w pełni blokowanego) mechanizmu różnicowego 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Różnica to co rozdziela moment obrotowy: w Audi Torsen a w Levorgu sprzęgło międzyosiowe.

w Octavii też sprzegło międzyosiowe ;)

Ale w Octavii inicjalny rozdział momentu to 100% przod- w levorgu to 60:40 i to jest ogromna różnica.

 

tego nie wiemy do końca, inicjalny w momencie startu auta to 50/50 bo sprzęgło jest spięte, Haldex od gen. IV jest terowany elektronicznie i z założenia jest tak samo "stały" jak ten w Levorgu

działa podobnie jak np. w Fordzie Kuga gdzie tez występuje Haldex i w trakcie jazdy ze stałą prędkością jakaś cześć jest cały czas dostarczana do tylnej osi można to - na ile to jest wiarygodne nie wiem - obserwować na animacji na centralnym wyświetlaczu

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

IV jest terowany elektronicznie i z założenia jest tak samo "stały" jak ten w Levorgu 

No cóż, nie według VW ;) Brałem udział w przetargu na samochód pościgowy Policji w Białymstoku gdzie jednym z warunków była stały napęd na 4 koła. Skoda przeciwstawiła mojemu Evo Suprba ;) Trochę było śmiechu ale po wpłynięciu oficjalnego protestu otrzymaliśmy odpowiedź z działu technicznego, że Haldex IV generacji jest napędem dołączanym ;) W Białymstoku może Was nagrywać Evo a nie Superb ;)

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Skoda przeciwstawiła mojemu Evo Suprba
 

 

napęd w EVO tez nie ma nic wspólnego z napędem w Levorg-u 


 

 

Trochę było śmiechu ale po wpłynięciu oficjalnego protestu otrzymaliśmy odpowiedź z działu technicznego, że Haldex IV generacji jest napędem dołączanym
 

 

bo jest, gdyż do stale napędzanej przedniej osi dołączona jest os tylna elektronicznie sterowanym sprzęgłem międzyosiowym 

 

tak samo jak w Levorgu 1.6 GT-S 

 

całkowicie inaczej jak we wspomnianym EVO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

IV jest terowany elektronicznie i z założenia jest tak samo "stały" jak ten w Levorgu 

No cóż, nie według VW ;) Brałem udział w przetargu na samochód pościgowy Policji w Białymstoku gdzie jednym z warunków była stały napęd na 4 koła. Skoda przeciwstawiła mojemu Evo Suprba ;) Trochę było śmiechu ale po wpłynięciu oficjalnego protestu otrzymaliśmy odpowiedź z działu technicznego, że Haldex IV generacji jest napędem dołączanym ;) W Białymstoku może Was nagrywać Evo a nie Superb ;)

Pozdrawiam 

 

 

ale przeciez tutaj idzie mowa o Haldex'ie 5 gen. :)

 

btw, STI w przetargu nie bralo udzialu? auto z "pancernym" 2.5T nie wywolalo "troche smiechu" wsrod poscigowcow? :P:biglol:

 

 

Różnica to co rozdziela moment obrotowy: w Audi Torsen a w Levorgu sprzęgło międzyosiowe.

 

w Octavii też sprzegło międzyosiowe ;)

Ale w Octavii inicjalny rozdział momentu to 100% przod- w levorgu to 60:40 i to jest ogromna różnica.

 

 

jaka jest zasadnicza roznica pomiedzy subarowym MPT oraz Haldex'em 5 gen. :question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka, że jest umieszczona w skrzyni biegów, a nie w tylnym moście i ma m.in. w związku z tym większą pojemność cieplną i trudniej je przegrzać i doprowadzić do

rozpięcia napędu.

 

Mnie się przynajmniej w Foresterze nie udało.

 

Nie wiem tylko czemu w kolejnym wątku jest znów prowadzona ta sama dyskusja na temat napędu MPT stosowanego w Subaru z automatycznymi skrzyniami biegów już od ponad 20 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka, że jest umieszczona w skrzyni biegów, a nie w tylnym moście i ma m.in. w związku z tym większą pojemność cieplną i trudniej je przegrzać i doprowadzić do

rozpięcia napędu.

 

Mnie się przynajmniej w Foresterze nie udało.

 

Nie wiem tylko czemu w kolejnym wątku jest znów prowadzona ta sama dyskusja na temat napędu MPT stosowanego w Subaru z automatycznymi skrzyniami biegów już od ponad 20 lat.

 

jaka jest zasadnicza roznica w dzialaniu haldex vs MPT? roznice konstrukcyjne sa wiadome

 

a dyskusja ta powraca jak bumerang, bo po raz kolejny ktos wyskakuje z tekstami o wyzszosci subarowego ATS/MPT nad Haldex'em...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o sposób sterowania sprzęgłem to jest to pewnie tajemnica producentów. Na pewno inicjalny podział momentu podawany przez producentów jest inny, i w przypadku Subaru bardziej 4x4. 

 

Różnica jest w odporności na przegrzanie, tak przynajmniej wynika z informacji od Dyrekcji w innych wątkach. 

 

Co do wyższości, to jeśli chodzi o Forestera najlepiej sprawdzić w "terenie", a jeśli chodzi o samochody osobowe jak Levorg najlepiej sprawdzić w zimie, bo wtedy chyba jest to najlepiej odczuwalne. ;)

 

 

 

po raz kolejny ktos wyskakuje z tekstami o wyzszosci subarowego ATS/MPT nad Haldex'em...
 

 

Może po prostu trzeba zrobić test i to w końcu rozstrzygnąć.  Wziąć auta z podobną mocą i masą, znaleźć trochę śniegu lub mokrego toru i wykonać kilka prób. Tyle, że oprócz napędu będzie jeszcze wiele innych czynników wpływających na wynik. 

 

Więc pozostaje polemika…. ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi najbardziej chodzi o to, ze tak naprawde zasadniczej roznicy (chyba) nie ma, przecietny uzytkowmik i nie poczuje znacznej roznicy - wiec mozna se tylko w kolko dyskutowac o "wyzszosci swiat BN nad swietami WN" :D

 

sam mialem kiedys Forka XT z MPT (bez VTD) i naprawde dawal rade i na sliskim i w terenie, ale jednak nawet taki fajtlapa jak ja potrafi odczuc, ze Subarak z VTD jezdzi inaczej (czy lepiej to juz temat na kolejna dyskusje ;) )

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez kiedys jechalem takim Forkiem z automatem i MPT i w porownaniu do mojego tamtejszego OBK 2,5 MT to bylo duzo gorsze. Tyl na sliskim tak sie dopinal jak w Haldexie I generacji :rolleyes: . Dupa chciala mnie wyprzedzic jak dalem gazu na zlodowacialym sniegu.

Aktualnie ze wszystimi ESP itp. tego nie czuc ale wtady bez ESP to byla jazda

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

tez kiedys jechalem takim Forkiem z automatem i MPT i w porownaniu do mojego tamtejszego OBK 2,5 MT to bylo duzo gorsze. Tyl na sliskim tak sie dopinal jak w Haldexie I generacji :rolleyes: . Dupa chciala mnie wyprzedzic jak dalem gazu na zlodowacialym sniegu.

 

O ile dobrze pamiętam, to Legwan z VTD był tail-happy, tylko to terkotanie później wkurzało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest w odporności na przegrzanie

 

nie twierdzę, że nie można Haldexa przegrzać

 

natomiast używałem auta z Haldexem gen. IV, zabawy na śniegu czy błocie go nie przegrzały ani raz

w tym samym czasie kolega też miał auto z tym samym Haldexem i nic się nie działo

 

był gdzieś na tym forum link to rosyjskiego testu na śniegu w którym testowania Golfa R, STI i MB A45 AMG

A45 przegrzał sprzęgło - napęd odłączony

STI zagrzał olej - chwilowy brak blokady centralnego dyfra (inna sprawa że może był na ustawiony na auto)

Golf R z Haldex-em działał cały czas

 

 

nie wiem jak mocno można spinać takie sprzęgła np. w trakcie przejazdu ślimaka typu zjazd z autostrady gdzie trzeba się odwrócić o 270 stopni

czy jest on spięty na tyle żeby przekazywać te 40% na tył, czy kręta górska droga

 

śnieg, śniegiem można go na stałe spiąć i na upartego jechać ale jak on się rozpina na przyczepnym asfalcie bo tam się sztywnym połączeniem nie da jechać

 

 

mi najbardziej chodzi o to, ze tak naprawde zasadniczej roznicy (chyba) nie ma, przecietny uzytkowmik i nie poczuje znacznej roznicy - wiec mozna se tylko w kolko dyskutowac o "wyzszosci swiat BN nad swietami WN"
 

 

rozwiązanie ze sprzęgłem jest "wystarczająco dobre" do tego łatwo sterowalne i to wystarcza 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...