Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

 

liczy się jeszcze powierzchnia, która ten opór musi pokonać.
Powierzchnia jest już uwzględniona we wzorze ;):)

 

 

Na Cx? Nonsens.

 

 

 

Sam współczynnik Cx jeszcze niczego nie przesądza - liczy się jeszcze powierzchnia, która ten opór musi pokonać.

Całkowity opór aerodynamiczny wyraża się wzorem:

 

Opór = 1/2ρV^2ACx, w którym:

A – powierzchnia czołowa,

ρ – gęstość powietrza,

V – względna prędkość pojazdu w stosunku do powietrza.

 

 

Zgadza się, ale pisałeś o porównywalnych Cx-ach a nie oporach, stąd moja uwaga :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

w chwili obecnej jedyna osoba ktora moze sie wypowiedziec na ten temat jest Kukson boposiada auta wyposazone w te silniki i jak widzisz roznica w spalaniu jest a bedzie jeszcze wieksza jak Levorg sie dotrze.

 

Pisałem już wcześniej o spalaniu Levorga w porównaniu do XT-ka.  XT-kiem zrobiłem prawie 80 tys. km. Levorgiem już ponad 7 tys. 

 

Jeżdżąc tymi samymi trasami różnica pomiędzy jednym a drugim oscyluje w okolicach 1 góra 1,5l/100km. Z tym, że żeby uzyskać minimalne spalanie w Levorgu trzeba jechać bardzo delikatnie, w XT-ku nie było tak dużych rozbieżności w spalaniu w zależności od stylu jazdy - oczywiście mówimy o w miarę przepisowej jeździe. 

 

Ostatnia trasa Levorgiem Kraków-Warszawa-Kraków plus przejazd przez centrum Warszawy - spalanie wg komputera 7,8l. 

Myślę, że jadąc tym tempem XT-kiem spaliłbym poniżej 9 litrów. 

 

Moja ostatnia trasa XT-kiem Kraków - Gdańsk - prędkości do 135km/h (licznikowe) - spalanie wg komputera 8,7l.

 

Przy rędkościach autostradowych różnica też nie będzie większa niż 1-1,5l.

 

Ciekaw jestem spalania z boxem dachowym - przetestuję w styczniu jak pojadę na narty. Forester ZTCP spalił poniżej 10l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sti19.jpg

 

Dajcie mi tego Levorga to będzie 5 palił :rolleyes:   mówię to ja, właściciel sti używanego niezgodnie z przeznaczeniem  :biglol:  

 

 

Podoba mi się ten temat. Jak przy okazji każdego modelu subaru ustalono, że jest bez sensu, ma za słaby silnik, za dużo pali, wszystkie inne auta są tańsze i lepiej wykonane. :biglol:  

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Podoba mi się ten temat. Jak przy okazji każdego modelu subaru ustalono, że jest bez sensu, ma za słaby silnik, za dużo pali, wszystkie inne auta są tańsze i lepiej wykonane. :biglol:
konkluzja? kup pan skodę :P

 

Ja mam całkiem odmienne zdanie. Posiadacze subaru są strasznie zakompleksieni.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Podoba mi się ten temat. Jak przy okazji każdego modelu subaru ustalono, że jest bez sensu, ma za słaby silnik, za dużo pali, wszystkie inne auta są tańsze i lepiej wykonane. :biglol:
konkluzja? kup pan skodę :P

 

Ja mam całkiem odmienne zdanie. Posiadacze subaru są strasznie zakompleksieni.  

 

a wnioskujesz tak bo? fajnie, że tak uogólniasz, ale nie generalizuj, bo może się okazać, że jesteś w błędzie. ja jakoś u posiadaczy Subarek kompleksów nie zauważyłem, a kilku, zupełnym przypadkiem znam :) z innymi spotykam się na Forum i też nie narzekam ;)

aha, żeby nie było OT - widziałem dzisiaj na drodze Levorga w kolorze K5X i chyba to mój typ, lepszy nawet od K3X :wub:  teraz tylko pozostało mi przekonać szefa, że skody nie potrzebuję, a subaru to i owszem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

widziałem dzisiaj na drodze Levorga w kolorze K5X i chyba to mój typ, lepszy nawet od K3X  

 

w nawiązaniu do kolorów....

u mnie w tym roku choinka z bombkami w kolorze lapis blue (K3X)

335ffec02bae88f9gen.jpg

.....to chyba najpopularniejszy kolor levorga wśród forumowiczów (na razie).....

prezenty również zapakowane w papier w tym kolorze (małżonka wypatrzyła)

f13e6a67c223413cgen.jpg

jakoś tak spontanicznie wyszło  :)

pozdrawiam przedświątecznie

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche pojezdzilem i uwazam skrzynia w trybie S jest swietna. W trybie I nadaje sie do miasta. Troche muli. Na Autobahne nejlepszy tryb manualny. Wrzcamy 6 i jedziemy eventualnie redukcja na 5. Spalanie na razie 11 L ale z tendencja spadkowa.. Ale jezdze dosyc dynamicznie w zakresie 1000-3000 u / min. Docieram silnik :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj prezent choinkowy. troche wczesniej Mikolaj do mnie zajechal :)

 

kolor jedyny słuszny. No może poza białym :)

muszę nieco zrewidować moje wcześniejsze wpisy.

Jeżeli Levorg pali tyle ile mówicie to jest lepiej niż bardzo dobrze. Insygnia wciąga przy przelotowej 140/150km/h ponad 10l a komp pokazuje 8.2l.  Bez komentarza.....  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...