Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Słabnie na życzenie FHI.Zupełnie niezrozumiała polityka.

Pozostawienie sprzedazy importerom a nie stworzenie własnego przedstawicielstwa tez nie pomaga. Kilka innych marek też szło ta drogą i było podobnie do momentu zmiany podejścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tyle montownie co fabrykę ;-)

 

cło cłem, nie tylko oni płaca cło na wejściu do EU

 

Subaru produkuje auta dość "specyficzne" pomijając BRZ wszystkie maja napęd na 4 

 

ale akurat ten segment w EU rośnie o ile się nie mylę, popatrzcie ile marek ma w swoich ofertach auta 4x4 (nie wnikam w techniczne szczegóły)

 

 

 

 

Sprzedaż spada, bo oferta maleje czy oferta maleje, bo sprzedaż spada ?
 

 

schodzą do pozycji niszowych

 

przykładem niech będzie nowa Impreza - tam gdzie jest w EU jest oferowana ma silnik 1.6 NA i reduktor 

ładne auto kompaktowe z napędem na 4 ale całkowicie nieatrakcyjna wersja silnikowa

 

maja na tyle dużą sprzedaż w innych rejonach świata, że wymagający rynek EU mogą sobie odrobinę odpuścić

 

pragmatyzm :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurs yena; w niemieckich recenzjach Outbacka sprzed kilku lat zasadniczo chwala to auto lecz na koncu podaja knockout: cena 47tys Euro. Od tego czasu sporo sie zmienilo a Subaru.de mowi wrecz o nowym pozycjonowaniu cenowym w Europie. Faktem jest ze Outback 2014 kosztowal juz ok. 35 tys. Euro a nowy model jest o kolejne 2 tys. tanszy. Domyslam sie ze jest to mozliwe za sprawa polityki monetarnej japonskiego rzadu.

 

Jezeli ten trend sie utrzyma, i Subaru bedzie zabiegac bardziej o przyslowiowych kierowcow Mondeo niz Audi, to ich sprzedaz w EU ma szanse na wzrost; zwlaszcza przy obecnej modzie na AWD, o czym wspominal ketivv.

Edytowane przez sewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurs yena; w niemieckich recenzjach Outbacka sprzed kilku lat zasadniczo chwala to auto lecz na koncu podaja knockout: cena 47tys Euro. Od tego czasu sporo sie zmienilo a Subaru.de mowi wrecz o nowym pozycjonowaniu cenowym w Europie. Faktem jest ze Outback 2014 kosztowal juz ok. 35 tys. Euro a nowy model jest o kolejne 2 tys. tanszy. Domyslam sie ze jest to mozliwe za sprawa polityki monetarnej japonskiego rzadu.

Jezeli ten trend sie utrzyma, i Subaru bedzie zabiegac bardziej o przyslowiowych kierowcow Mondeo niz Audi, to ich sprzedaz w EU ma szanse na wzrost; zwlaszcza przy obecnej modzie na AWD, o czym wspominal ketivv.

Moda na 4x4 jest wsród Hyundai hondy forda, vw i tym podobna. Subaru i ewentualnie audi są na innym poziomie.

 

 

W kilku wątkach Sz. Dyrekcja wypowiadała się na ten temat. Niestety prawda jest bolesna. Osobna sprawa to otoczka marketingowa Levorg to miało być / jest szybkie, naszpikowane wynalazkami , w miarę komfortowe kombi. SBD nijak nie pasuje do tego planu.

No tak szkoda tylko ze na rynku EU takie auto tzn levorg z sbd moglby miec wziecie wieksze niz XV obk czy brz:) ( europeczycy uwielbiaja sredniej wielkosci kombi z dieslami pod maska )
Tym bardziej,że w lekkim levorgu osiągi diesla mogą być bardziej satysfakcjonujące.

I ja sie zaliczam do grona wielbicieli levroga:). Diesel plus cvt lub benzyna wolnossąca z cvt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale to wcale nie znaczy, ze z technicznego punktu widzenia to jest rewolucja.

 

nie mówiłem, że to jest trudne tylko, że czasochłonne :)

jak widac po OBK dla Chin włożenie silnika to nie aż tak wielki problem

 

 

ciekawe jak wygląda proces homologacji i dopuszczenia do "ruchu" w Chinach :D

 

W kilku wątkach Sz. Dyrekcja wypowiadała się na ten temat. Niestety prawda jest bolesna. Osobna sprawa to otoczka marketingowa Levorg to miało być / jest szybkie, naszpikowane wynalazkami , w miarę komfortowe kombi. SBD nijak nie pasuje do tego planu.

No tak szkoda tylko ze na rynku EU takie auto tzn levorg z sbd moglby miec wziecie wieksze niz XV obk czy brz:) ( europeczycy uwielbiaja sredniej wielkosci kombi z dieslami pod maska )

 

 

łącze się w bólu :(

Brak ambicji ;)

 

a może brak mocy przerobowych..... Może FHI jest po prostu za małe na zwiększenie sprzedaży a duże inwestycje są niezmiernie ryzykowne w tej branży. Stąd mariaż z Toyotą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ciekawe jak wygląda proces homologacji i dopuszczenia do "ruchu" w Chinach
 

 

w Chinach jak widzę na stronie Subaru dostepne są OBK z 2.5 NA i 2.0 DIT

DIT jest najdroższy w ofercie

 

teraz biorąc pod uwagę, że moce produkcyjne 2.0 DIT są w jakiś sposób ograniczone

trzeba dostępna ilość jakoś podzielić 

skoro w EU problem akcyzy powyżej 2.0 dm3 dotyczy tylko PL to dajmy im do nowego OBK EU 2.5 NA

a dla Chin 2.0 DIT bo dzięki temu mamy atrakcyjna ofertę na "jednorodnym" rynku

 

do tego dochodzi kwestia OBK SBD czyli silnika stworzonego w znacznej mierze pod rynek europejski (nie tylko ale jednak diesel w EU wciąż jest popularny) którego w Chinach nie ma w ofercie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

tylko PL to dajmy im do nowego OBK EU 2.5 NA

 

chyba nikt nie odgadnie czym kierowali się Japończycy w podejmowaniu decyzji.

Ze względu na trendy w EU ( mała pojemność + turbo ) aż się prosi zastąpić H6 i 2.5N.A nowym silnikiem 2.0DIT.  Zwłaszcza, że OBK jest bardzo popularny w EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I proszę w końcu coś dla mnie

 

http://www.worldcarfans.com/115010987030/subaru-levorg-s-concept-bows-at-the-tokyo-auto-salon/lowphotos#9

 

Jezeli to auto ma być dostępne w Europie to jestem w stanie zamówić go nawet jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniła mi sie trasa do pracy - teraz mam 43 km w jedna stronę autostrada - marzy mi sie levrog w tym dieslu z cvt. Mam Forestera benzynę i na autostradę średnio sie nadaje-tzn jeździ ok ale to spalanie...;(

Edytowane przez Lukasz123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I proszę w końcu coś dla mnie

 

http://www.worldcarfans.com/115010987030/subaru-levorg-s-concept-bows-at-the-tokyo-auto-salon/lowphotos#9

 

Jezeli to auto ma być dostępne w Europie to jestem w stanie zamówić go nawet jutro.

 

 

ja też ale to raczej "wish for thinking". :(

Takie wersje były i pewnie będą dostępne tylko i wyłącznie w Japonii. Wielka szkoda.

Na reszcie normalna skrzynia, sześciotłoczek, fotele i mimo ospojlerowania rozsądny prześwit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten koncept Levorga z lakierem white pearl i czarnym felunkiem byłby obłędny. Cóż, można pofantazjować...

 

BTW, rozumiem, choć nie akceptuję polityki FHI co do braku takich limitowanych wersji na rynku EU. Z drugiej jednak strony zastanawiam się dlaczego nie oferują ich w wersji z kierownicą po lewej stronie na rynku US. Przecież ponoć Stany to główny cel sprzedażowy FHI. Tak drążę, bo chociaż można byłoby sprowadzić drania ;)

Edytowane przez Cervellos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...