Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Ogólnie o brak sensownej propozycji na dłuższe szybsze trasy.
 

 

Levorgiem nie da się jechać równie szybko jak Legacy SBD ?

 

Wydaje mi się, że co by nie powiedzieć to Levorg patrząc na specyfikę auta jak i samą genezę nazwy "LEgacy, reVOlution, touRinG" jakby do przemieszczania się w trasach nadawać się powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ogólnie o brak sensownej propozycji na dłuższe szybsze trasy.
 

 

Levorgiem nie da się jechać równie szybko jak Legacy SBD ?

 

Wydaje mi się, że co by nie powiedzieć to Levorg patrząc na specyfikę auta jak i samą genezę nazwy "LEgacy, reVOlution, touRinG" jakby do przemieszczania się w trasach nadawać się powinien.

 

 

Pewnie się da. Pytanie jak będzie ze zużyciem paliwa w takiej trasie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Levorgiem nie da się jechać równie szybko jak Legacy SBD ?

 

Cztery osoby plus toboły nie robią wrażenia na OBK-u dyszlu. Legacy pewnie pójdzie jeszcze lepiej.

Wracałem z siostrą i szwagrem plus lekki bagaż ich Levorgiem do PL i pod Regensburgiem na górkach auto miało zadyszkę.

Sporą ;) plus spalanie > 11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cóż, każdy z nas jeździ inaczej 

ja nalatałem Levorgiem juz ponad 5tys km. średnie spalenie w trasie od 6,6 do 9,6 w zależności od stylu jazdy - przy czym max wynik na autostradzie w deszczu z rodziną na pokładzie

wg mnie to super auto na trasę - w kategorii rodzinny dup.wóz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

zapytam inaczej o jakiej prędkości przelotowej mowa oraz o jakim spalaniu przy tej prędkości ?

 

Tam jest ograniczenie do 120 plus długie podjazdy. Dla dyszla bułka z masłem, Lev męczył się jednak.

Na całej 700 km trasie OBK 7 - 7.5  Levorg 10 - 10.5. Jazda pięć i pół godziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tam jest ograniczenie do 120 plus długie podjazdy. Dla dyszla bułka z masłem, Lev męczył się jednak. Na całej 700 km trasie OBK 7 - 7.5 Levorg 10 - 10.5. Jazda pięć i pół godziny.

nie ma co sie dziwic. Moment obrotowy robi swoje. SBD to naprawd fajny  silnik jezeli chodzi o osiagi ( zreszta jak kazdy obecny 2 litrowy turbo diesel) I w takim levorgu sprawowalby sie znakomicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla dyszla bułka z masłem, Lev męczył się jednak.

 

jak nisko Levorg "redukował" biegi ?

 

tzn. do jakich obrotów dochodził silnik w czasie tych podjazdów ?

nie ma co sie dziwic. Moment obrotowy robi swoje. SBD to naprawd fajny silnik jezeli chodzi o osiagi ( zreszta jak kazdy obecny 2 litrowy turbo diesel) I w takim levorgu sprawowalby sie znakomicie

 

moment x przełożenie

 

to nie jest tak do końca z tym "dużym momentem" diesla

 

po pierwsze ten bardzo wysoki jest w wąskim zakresie zazwyczaj niskich obrotów po drugie zakres obrotów diesla jest węższy jak benzyny a to ma wpływ na przełożenie

 

natomiast faktycznie w długiej trasie diesel teoretycznie powinien być najefektywniejszy (powinien bo różnie z tym bywa)

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Knurek, o 21 Dec 2015 - 10:41, powiedział:

 

To jest dorabianie nauki ;), rzeczywistość jest bardziej złożona.

 

Fakty są natomiast takie:

XV CVT, o 21 Dec 2015 - 10:18, powiedział:

Na całej 700 km trasie OBK 7 - 7.5 Levorg 10 - 10.5. Jazda pięć i pół godziny.

 

doskonale rozumiem ten argument, sam go miałem w głowie "godząc" się na kolejnego diesla, na zasadzie "przynajmniej eksploatacja będzie tania" - nie była ;)

 

natomiast bez wątpienia wydajniejszy powinien być w takiej trasie diesel

 

 

 

najgorsze jest to, że z dyskusji wychodzi jakoby Subaru nie oferowało dzisiaj auta do jazdy "w trasy"

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

zapytam inaczej o jakiej prędkości przelotowej mowa oraz o jakim spalaniu przy tej prędkości ?

 

Tam jest ograniczenie do 120 plus długie podjazdy. Dla dyszla bułka z masłem, Lev męczył się jednak.

Na całej 700 km trasie OBK 7 - 7.5  Levorg 10 - 10.5. Jazda pięć i pół godziny.

 

Tak dla ścisłości , 700 km 5,5 godziny , średnia prędkość około 130 km /h/ . A co z ograniczeniem do 120km h . Średnia prędkośc na pozostałej trasie musiała być jeszcze większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

zapytam inaczej o jakiej prędkości przelotowej mowa oraz o jakim spalaniu przy tej prędkości ?

 

Tam jest ograniczenie do 120 plus długie podjazdy. Dla dyszla bułka z masłem, Lev męczył się jednak.

Na całej 700 km trasie OBK 7 - 7.5  Levorg 10 - 10.5. Jazda pięć i pół godziny.

 

Tak dla ścisłości , 700 km 5,5 godziny , średnia prędkość około 130 km /h/ . A co z ograniczeniem do 120km h . Średnia prędkośc na pozostałej trasie musiała być jeszcze większa.

 

 

nawet jak 200 km jechał 120 km/h to pozostałe 500 wystarczy że przejechał z prędkością 135 km/h  ;)

 

nie było to 200 km z 120 km/h a pozostałe 500 km z prędkością 180 km/h  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nisko Levorg "redukował" biegi ?

 

 

O ile pamiętam do wirtualnej 4.

 

 

tzn. do jakich obrotów dochodził silnik w czasie tych podjazdów ?

 

 

Nawet do 4500. Tempomat robi co może.

 

 

Fakty są natomiast takie ...

 

 

Lev pije zdecydowanie więcej i nie ma się co oszukiwać. Turbo żyje, turbo pije ;)

 

 

jakoby Subaru nie oferowało dzisiaj auta do jazdy "w trasy"

 

 

OBK?

 

 

A co z ograniczeniem do 120km h

 

 

Max 10% całej drogi.

 

 

Średnia prędkośc na pozostałej trasie musiała być jeszcze większa.

 

 

Średnia to średnia, z 700 km. Kropka.

 

 

Jest w ogóle sens porównywać D do Pb ...

 

 

Jeżdżę autobanami, biorę dyszla. Wokół kominów Wrocka wystarczy 2.0 NA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do jakich obrotów z podobnym obciążeniem "redukowałby" OBK z CVT ?

 

Skąd mogę wiedzieć?

Jeżdżę w trybie auto a mój jest z 2014 i w tym trybie nie ma 'wirtualnych' biegów. Łopatki używam w sytuacjach awaryjnych.

Pamiętam że 3500 wykręcił na górce pod Norymbergą licznikowe 160 na tempomacie. Coś ponad 150 wg gps.

Górka fest ;)

 

 

 

tez pije jak musi

 

Co to za picie :)

 

EDIT

zerknąłem na służbowe paserati 140 KM tdi i na tej trasie mam 7 z 4 osobami na pokładzie.

Edytowane przez XV CVT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeżdżę w trybie auto a mój jest z 2014 i w tym trybie nie ma 'wirtualnych' biegów
 

 

stąd moje pytanie o obroty bo wirtualne biegi to jakoś mało precyzyjne pojęcie  ;)

 

 

diesel po górkach też musi redukować, bo sam wysoki moment przy niskich prędkościach obrotowych niewiele pomoże, chyba że wał ukręci ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyspieszylem Levorgiem u nas pod gorke do 180 km/h i bylo to subiektywnie szybciej i zwinniej od Legacy SBD. No ale ja jechalem sam. Zalozmy ze do Levorga zapakowano jeszcze 3 osoby i bagaz czyli razem z kierowca 500 kg to moze byc problem  :)  Co do spalania w trasach wszystko zalezy jak czesto sie te trasy pokonuje ;) Legacy zapakowany i dosyc szybko bral ca. 8 L/100 km Levorg pewnie z 12-13.

Place za samo ubezpieczenie i podatek za levorga rocznie  o 700 € taniej. Jezel sie kreci po trasach (szosach) do 120 km/h to nie widzie potrzeby jezdzenia dieslem.

Diesel jest dobry do ciagania lodek oraz ludzi co robia rocznie duzo kilometrow ? Owszem bylem zadowolony ze SBD i nie wiem czy zrobilem slusznie.

Teraz czas na benzyne a za 5 lat sie zobaczy

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Czesc czym jezdzisz?

- Subaru !

- lol niezle , kojarze, impreza, rajdy, MOC. Pewnie kola urywa. Jaki silnik?

- 1.6

 

-?!??!!!?.

 

Seb

 

Bzdura, Subaru od dawna produkuje silniki NA 1.5 1.6 czy 2.0 które nie grzeszą osiągami zresztą tak samo jak 2.5 NA

 

Zdecydowana większość Subaru to takie właśnie modele.

 

tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Czesc czym jezdzisz?

- Subaru !

- lol niezle , kojarze, impreza, rajdy, MOC. Pewnie kola urywa. Jaki silnik?

- 1.6

 

-?!??!!!?.

 

Seb

Miałem dokładnie taką rozmowę z kolegą... :) Subaru, aaa to bardzo silne auta.. Jaki silnik  :biglol:

Z tym, że ja wybrałęm wolnego ssaka ze skromnym stadkiem kucyków z własnej nieprzymuszonej woli.

 

Jedyny plus jaki widzę, to że mając Levorga nie spotkasz na Forum ani na drodze silniejszej wersjii :P:D

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...