Skocz do zawartości

Honda Legend SH-AWD - Wasze opinie


OWOC

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni,

 

Ktoś bardzo mi bliski przymierza się do zakupu nowszego samochodu dla siebie. Jest to osoba która ma już troszkę ponad 50 wiosen i... jakoś motoryzacja nie należy do jego pasji i niestety ma tendencje do kupowania "pierwszego lepszego" samochodu nie koniecznie praktycznego głównie z pod znaku H czyli Honda :mellow: Niestety przez to Ja mam awersje do tej marki, ale nie o to... B)

Ja namawiam tę osobe na coś innego, przełamanie się. Podobają nam się bardzo Mazda 6 II generacja i KIA OPTIMA :wub: Dziś trochę pojeździłem po dawnej stolicy Polaków B) i.... zobaczyłem ją :)

Skoro tak lubi samochody Honda no to niech już będzie ta japoneczka, ale z charakterem i odpowiednia pod względem technicznym do moich oczekiwań a przy okazji ma się podobać, być nietuzinkowa ;)

 

Co sądzicie o

Honda Legend IV została zaprezentowana w 2004 roku. W 2005 roku samochód zdobył tytuł japońskiego auta roku. Pojazd wyposażono w silnik benzynowy V6 o pojemności 3471cm3, zbudowany w technologii VTEC o mocy 295 KM. W 2008 roku auto przeszło facelifting[5]. Oprócz zmian stylizacyjnych zmianom poddano także silnik. Wprowadzono nowy silnik o pojemności 3,7 l V6 VTEC o mocy 300 KM[7]. W 2011 roku z okazji 25-lecia produkcji Legenda wprowadzono limitowaną wersję dostępną na rynku japońskim. Produkcję auta zakończono w 2012 roku ze względu na słabą popularność auta. Producent przewiduje kolejną generację pojazdu[8].

Wersje wyposażeniowe:

Executive

Executive Plus

Max - specjalna wersja auta przygotowana przez Mugen Motorsports wyposażona w silnik V8 o mocy 590 KM, kubełkowe fotele oraz 18-calowe koła[9]

Samochód wyposażono m.in. w:

SH-AWD: napęd na 4 koła inteligentnie rozdzielający napęd nie tylko między osie, ale również między poszczególne koła. Na zakręcie większa moc przekazywana jest na zewnętrzne koło niż na wewnętrzne, co w znaczący sposób poprawia właściwości jezdne, zwłaszcza przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów

ANC - system wyciszania wnętrza analizuje hałas we wnętrzu rejestrowany za pomocą mikrofonów umieszczonych w suficie i kompensuje go dźwiękiem w przeciwnej fazie z głośników

ACC - adaptacyjny tempomat

ASR - system antypoślizgowy

CMBS - system ograniczający skutki kolizji (w wersjach po liftingu)

EBD - system rozdzielający siłę hamowania

LKAS - system utrzymywania na pasie ruchu

VBA - system wspomagania nagłego hamowania

dwustrefowa klimatyzacja automatyczna

aktywne zagłówki przedni

nawigację

skórzaną tapicerkę

elektrycznie regulowane fotele w 8 płaszczyznach, szyby, szyberdach, kolumna kierownicy, lusterka

elektrycznie składane zagłówki tylnych siedzeń

boczne oraz tylna roleta przeciwsłoneczna

czujnik deszczu i zmierzchu

skrętne reflektory Bi-ksenonowe

system audio firmy BOSE

kamera cofania

źródło :icon_arrow:http://pl.wikipedia....ki/Honda_Legend

 

Głównie chodzi mi o ten napęd

Bo wygląda to wszystko baaardzo zachęcająco B)

 

Wiem przy konkurencji samochód przeciętny, ale jak na Honde.... B)

 

Dziękuje i pozdrawiam

 

Mateusz :)

 

 

 

 

 

 

P.S. Może ktoś z the forum ma/miał taką LEGEND :)

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety przez to Ja mam awersje do tej marki,
:huh: Honda to świetne, niezawodne samochody i śmiem twierdzić najlepsze silniki na świecie (no, oczywiście nie ma boxerów). Awersja? Ja też ją mam, ale na VAG :P

Jeśli chodzi o Legend - kawał techniki i porządnego, nietuzinkowego samochodu made in Japan.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie chodzi mi o ten napęd SH-AWD Bo wygląda to wszystko baaardzo zachęcająco B)

Gdzieś na tym forum czytałem opinię, że to fenomenalny napęd.

Nie wdając się w szczegóły jest to Subarowe VTD, czyli jest bardzo, bardzo dobrze. W dodatku w Hondzie, tylny dyfer jest zamknięty...będzie przyjemniej w zakrętach :rolleyes::excl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylny dyfer jest zamknięty...będzie przyjemniej w zakrętach

Zamknięty czy wręcz aktyny jak w EVO?

SH-AWD: napęd na 4 koła inteligentnie rozdzielający napęd nie tylko między osie, ale również między poszczególne koła. Na zakręcie większa moc przekazywana jest na zewnętrzne koło niż na wewnętrzne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylny dyfer jest zamknięty...będzie przyjemniej w zakrętach

Zamknięty czy wręcz aktyny jak w EVO?

SH-AWD: napęd na 4 koła inteligentnie rozdzielający napęd nie tylko między osie, ale również między poszczególne koła. Na zakręcie większa moc przekazywana jest na zewnętrzne koło niż na wewnętrzne

Racja, tak...jest to dodatkowo aktywny mechanizm, jak w EVO czy też Audi S4, RS4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój tat miał przez jakiś czas (lubi zmieniać auta) to mogę powiedzieć że jest to jedno z niewielu aut gdzie wolę jechać z tyłu niż z przodu :) A jako kierowca to mogę powiedzieć dobre przyspieszenie, prowadzenie i pełna wygoda, a wersja z masażerami w fotelach wymiata ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę lat temu miałem Accorda w najbogatszej wtedy wersji zamawianej z Japonii.

W żadnym innym aucie wliczając MB i BMW nie miałem takiej jakości skóry i takiej jakości fabrycznego sprzętu grającego (BOSSE).

Uważam że to auto to świetny wybór dla osoby 50+

KLASA i NIETUZINKOWOŚĆ a do tego technika o której tak jak już wyżej wspomniano też słyszałem wiele dobrego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż Panowie, jestem bardzo miło zaskoczony waszymi opiniami o tym aucie :)

A, że wasze zdanie jest dla mnie ważne to.... zaczynam poszukiwania Legenda :yahoo:

 

;)

 

Tylko obawiam się kosztów utrzymania takiego samochodu, ale... :rolleyes:

 

Mój kolega też miał takiego sprzęta sprowadzonego z US i baaaardzo go sobie chwalił .

Mówi ,że na liczniku wyświetlane jest jak w danym momencie rozdzielony jest napęd miedzy przodem a tyłem.

 

I z tego co widzę między kolami :huh:B)

honda_legend_35v6_295km_10.jpg

 

EDIT:

 

Czy Wy też jesteście tego zdania, że jeśli taki samochód był serwisowany od początku w ASO Honda to przebieg 230tys km dla takiego Legend jest to nic nieznaczący przebieg??? :)

 

http://otomoto.pl/honda-legend-exe-salon-pl-idealny-bezwypad-C28649441.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nie należy bać się takiego przebiegu, bo jest przynajmniej realny, a nie jak większość aut w Polsce 160-180 tyś, skręcone z niewiadomo jakiej wartości.

Jeżeli był regularnie serisowany to jeszcze długo posłuży, bo jednak Honda robi na prawdę dobre auta i takie przebiegi nie robią na niej wrażenia. Sprawdź tylko kiedy trzeba wymieniać jakieś większe rzeczy typu rozrząd czy sprzęgło, żeby na start nie wpakować się w spore koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd o ile się nie mylę jest na pasku, ale od kilkunastu lat Legendy wychodzą jedynie z automatami, więc problem sprzęgła odpada. :)

 

Swego czasu trochę o tym aucie czytałem z testów wynikało, że napęd jest rewelacjny, a główny zarzut było naprawdę spore spalanie, no i zalecana jest 98. Poza tym trzeba pamiętać, że to Honda -> lubi obroty. :D

Edytowane przez Kaiser_Sowza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamiętać, że to Honda -> lubi obroty.
Ale to na "+" :D

 

Jak to mówią o gustach się nie dyskutuje :P

Ja przez dobre ponad 12 lat muszę wysłuchiwać jaka to HONDA jest extra, i przy wyborze tylko HONDA jest brana pod uwagę no bo nie zawodna jest i taka sportowa, a według mnie to to robi więcej huku niż jedzie -_- to też byś kolego mechanik miał delikatną awersje do tej marki :rolleyes::PB):)

Szukałem dziś jakiejś alternatywy dla Legenda, ale.... muszę przyznać ta Honda jest * :wub:

 

Piękne...

 

*.... no właśnie, tylko to wnętrze, a w szczególności odcień drewna jakieś taki... amerykański :rolleyes::P

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno zaczalem sie legendem iteresowac, jako duza szybka limuzyna. Jak poczytalem troche, to jednak odpada. Silnik bez rewelacji - osiagi, na bezposrednik wtrysku, wiec lpg odpada, pali naprawde sporo (po miescie 17-18 wciaga), wolna skrzynia biegow. Reszta same +

 

Tu opinie wlascicieli:

http://www.autocentrum.pl/oceny/honda/legend/iv/

Edytowane przez Korton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno zaczalem sie legendem iteresowac, jako duza szybka limuzyna. Jak poczytalem troche, to jednak odpada. Silnik bez rewelacji - osiagi, na bezposrednik wtrysku, wiec lpg odpada, pali naprawde sporo (po miescie 17-18 wciaga), wolna skrzynia biegow. Reszta same +

 

Tu opinie wlascicieli:

http://www.autocentr...onda/legend/iv/

 

Ja prawdopodobnie będę szukał Legend-a z roku 07-08 czyli przed lifta, a tam silnik jest na pośrednim wtrysku na 1000% i LPG podejdzie tylko musi to zrobić ogarnięty gazownik. Owszem w stosunku do konkurencji zwłaszcza niemieckiej osiągi są przeciętne i to przez skrzynkę 5A/T (ale za to jest trwała) no i masę 1,9t to sporo. Niestety ten rewelacyjny napęd SH-AWD trochę waży, ale myślę, że dzięki niemu Legend będzie jechał tak samo szybko jak mocniejsza konkurencja B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lpg nie odpada tylo trzeba znaleźć dobrego fachowca.. zdziwicie się ale niewiele brakło mi do kupna legendy 2007 (nawet na forum legenda się zarejestrowałem) - po przeglądzie przedzakupowym podkupił mi ją jeden #$/&(/#! (sprawa tym bardziej kiepawa że wygląda na to że klienta podesłał pracownik aso w którym oceniane było auto)

auto megawygodne, wyposażone we wszystko a nawet jeszcze więcej, nieostentacyjne

jednakowoż dupowóz - 295 koni ale 1860 kg więc moc ma co robić i spalanie osiąga nawet 20/100, silnik ponoć bezawaryjny, napęd dobrze serwisowany również

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... po przeglądzie przedzakupowym podkupił mi ją jeden #$/&(/#! (sprawa tym bardziej kiepawa że wygląda na to że klienta podesłał pracownik aso w którym oceniane było auto)

....

 

Przykra sprawa, współczuje :(

No spalanie trochę mnie martwi no ale coś za coś B)

Nie mogę się nadziwić, że takie z pozoru nietuzinkowe auto ma taki napęd :huh:

http://www.youtube.com/watch?v=c-WOkqp_a8U

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszę z telefonu i nie mogę znaleźć ale poszukaj na tubie driftu legendem prosto z dubaju :D

dużo jest na rynku legend w niezłych pieniądzach, można pogrymasić ;) a ta moja.. no już przepiłem złość ale wkurzony byłem na maxa.. życie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszę z telefonu i nie mogę znaleźć ale poszukaj na tubie driftu legendem prosto z dubaju :D

dużo jest na rynku legend w niezłych pieniądzach, można pogrymasić ;) a ta moja.. no już przepiłem złość ale wkurzony byłem na maxa.. życie ;)

 

Czyli rozumiem, że po tym brzydkim wydarzeniu nie kupiłeś Hondy :mellow:

 

Ja na razie grymaszę, że większość fajnych Legendów jest czarnych....

Może i ładne ale mało praktyczny kolor :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...