Skocz do zawartości

Silniki w Forku


JKmotors

Rekomendowane odpowiedzi

Bo to bzdura.... nie bylo nigdy Foresterow z fabrycznym gazem, ta stronka poprostu stwierdza ze silnik 2.0 158 km DOHC nadaje sie do gazu, ze trzeba zmienic gniazda zaworow juz nie pisze.

 

Może i faktycznie bzdura, podobno najlepiej do gazu nadają się silniki SOHC, a wzmianki o lpg nie ma - http://www.autodna.pl/vin/JF1SG63638G710865

Pytanie dlaczego ta wzmianka jest tylko przy DOHC 158KM ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety... perelkami sa auta z tym silnikiem i zalozona instalacja i LPG kitem przez dealera. Pozostale tak naprawde nie sa przystosowane do LPG.

Napisałeś wcześniej ze dealerzy w de dla aut sprzedawanych z lpg wynieniali głowice w sliniku. Jakie jest źródło tej informacji, możesz podać linka, czy to informacja "zasłyszana" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisali o tym oficjalnie w Subaru Drive w wersji niemieckiej, nie pamietam numeru ale w roku 2006.lub 2007. Potwierdzil to dealer Subaru u ktorego serwisuje auto.

Ja znalazłem coś takiego - http://www.subaru-presse.de/news/news-detail-subaru/article/gratis-lpg-kit-fuer-subaru-impreza-und-forester.html

Ale tam o nic o wymianie głowic nie piszą, natomiast jest info o tym ze w tamtym czasie 40% nowych sprzedawanych subaru w de jest z lpg, zastanawiam się skąd oni by brali te głowice i co robili z tymi nie pod lpg. Przeciez głowice nie kosztuje mało. Sorry ale coś mi się wydaje że to takie "urban legend"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester II EJ251 2,5 N/A ma w AT 9,8 do setki z MT 9,1.

Wersja z reduktorem była tylko na australię ale nawet tam to jednorożec.

Na rynek US były zwykłe manuale. Cechą tego silnika jest centralna cewka zapłonowa.

Oraz piston slap przy 135 tys km , wywala jak w zegarku :-)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za info, ale nadal nie wiem jak można edytować pierwszy post... Może moderatorzy pomogą? :)

 

PS.

Forester II EJ251 2,5 N/A ma w AT 9,8 do setki z MT 9,1. Wersja z reduktorem była tylko na australię ale nawet tam to jednorożec. Na rynek US były zwykłe manuale. Cechą tego silnika jest centralna cewka zapłonowa. Oraz piston slap przy 135 tys km , wywala jak w zegarku :-)

Nie wiesz ile on ma w manualu? Szukam cały czas bo też by mnie interesował ten silnik potencjalnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Foresterze I też osiągalny był 2,0T o mocy 177 KM

W Foresterze II był z kolei 2,0 N/A o mocy 125 KM

 

Ja mam forka S-Turbo z oznaczeniem silnika EJ205... z AT powiedzcie czy to jest silnik 170KM czy 177KM bo już zgłupiałem ?

Rok 1999

Edytowane przez tomaszroj1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe który silnik okaże się fajniejszy

2.5T z 2006r czy 2.0xt 2013.

 

wg kwitów propagandowych 2.0xt ma świetny moment na dole i więcej mocy, jest też znacznie bardziej ekonomiczny ale i tak chwała bo wrócił silnik turbo do forka ale ZTCW nie ma go w manualu

 

pozdrawiam

 

nowy forek 2.0xt na 7,5s do 100 z automatem to i tak całkiem nieźle. Co ciekawe forek turbo zawsze kosztuje podobnie jak nie tyle samo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester II EJ251 2,5 N/A ma w AT 9,8 do setki z MT 9,1.

Wersja z reduktorem była tylko na australię ale nawet tam to jednorożec.

Na rynek US były zwykłe manuale. Cechą tego silnika jest centralna cewka zapłonowa.

Oraz piston slap przy 135 tys km , wywala jak w zegarku :-)

 

Hej, skąd masz dane przyśpieszenia? Taka mała różnica między AT a MT? W wersji XT to chyba co najmniej 1,5 sekundy różnicy... Powiem szczerze że nigdy u siebie nie mierzyłem ale nie wydaje mi się żeby to było blisko 10 sekund...

 

 

Edit:

Tu chyba z kolei przegięli w drugą stronę :) 7,6 s o_O, ale podobne wartości mają dla innych modeli tego Forka. 0-60 mph to nie to samo co 0-100 km/h ale 2,2 s różnicy na pewno to nie robi...

 

http://autos.aol.com/cars-Subaru-Forester-2006-2.5_X_L.L._Bean_Edition__4dr_All_wheel_Drive/overview/

Edytowane przez marhof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester II EJ251 2,5 N/A ma w AT 9,8 do setki z MT 9,1.

Wersja z reduktorem była tylko na australię ale nawet tam to jednorożec.

Na rynek US były zwykłe manuale. Cechą tego silnika jest centralna cewka zapłonowa.

Oraz piston slap przy 135 tys km , wywala jak w zegarku :-)

 

Hej, skąd masz dane przyśpieszenia? Taka mała różnica między AT a MT? W wersji XT to chyba co najmniej 1,5 sekundy różnicy... Powiem szczerze że nigdy u siebie nie mierzyłem ale nie wydaje mi się żeby to było blisko 10 sekund...

 

 

 

 

Ja mierzyłem i potwierdzam dane fabryczne dla AT :)

Edit:

Tu chyba z kolei przegięli w drugą stronę :) 7,6 s o_O, ale podobne wartości mają dla innych modeli tego Forka. 0-60 mph to nie to samo co 0-100 km/h ale 2,2 s różnicy na pewno to nie robi...

 

http://autos.aol.com...Drive/overview/

 

Tu jest inny silnik- EJ253

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jasne, ja mam jeszcze spoiler od cart'a, dlatego mam wrażenie że jest szybszy :biglol:

 

Nadal nie wierzę, że między ej251, a ej253 jest taka przepaść. Na tej stronie chyba musi być jakiś błąd, albo auto puszczali z górki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez kiedys szukalem wiarygodnych danych na temat 2,5NA w US specach, ciezko cos znalezc. :)

Najstarsze oficjalne info dla Forester US (bez T) znalazlem dla MY06:

https://www.subaru.com/content/downloads/pdf/brochures/2006_FOR.pdf

ale nie widze tam osiagow... ;)

 

Co do ej251, jest review

http://www.caranddriver.com/reviews/2003-subaru-forester-25x-road-test-four-wheel-versatility-page-2

gdzie mowa o 9,6s / 60mph dla MT... brzmi sensownie..

 

pozdr

P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pseudo-pomiary drogowe w deszczowych warunkach daly powtarzalne porownywalne wartosci w zabawie dla MY04 US 2,5NA SOHC vs MY06 EU 2,0NA DOHC. :D

W kilku przejazdach zaden nie zyskal konkretnej przewagi, drobne roznice byly jedynie przy zmianach biegow (roznie rozlozony moment i max moment).

Forek my06 z 2,0 DOHC ma 9,7s (przynajmniej wg 4forester.pl) czyli Forek z ej251 musi miec podobnie...

 

pozdr

P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam. Odgrzeję kotleta, mam pytanie czy silniki są kompatybilne pod względem skrzyni biegów, czyli czy silnik od manualnej pasuje do automatycznej szkrzyni biegów czy ma inne mocowania?  Pozdrawiam 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...