sputnik Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Bo to bzdura.... nie bylo nigdy Foresterow z fabrycznym gazem, ta stronka poprostu stwierdza ze silnik 2.0 158 km DOHC nadaje sie do gazu, ze trzeba zmienic gniazda zaworow juz nie pisze. Może i faktycznie bzdura, podobno najlepiej do gazu nadają się silniki SOHC, a wzmianki o lpg nie ma - http://www.autodna.pl/vin/JF1SG63638G710865 Pytanie dlaczego ta wzmianka jest tylko przy DOHC 158KM ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Bo tylko Forester z tym silnikiem byl przebudowywany na LPG przez dealerow i auto bylo nowe, z gwarancja fabryczna i LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 16 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Czyli w praktyce oznaczenie silnika AND LPG przy założeniu że nie ma gazu fabrycznego można sobie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 No niestety... perelkami sa auta z tym silnikiem i zalozona instalacja i LPG kitem przez dealera. Pozostale tak naprawde nie sa przystosowane do LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sputnik Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 No niestety... perelkami sa auta z tym silnikiem i zalozona instalacja i LPG kitem przez dealera. Pozostale tak naprawde nie sa przystosowane do LPG. Napisałeś wcześniej ze dealerzy w de dla aut sprzedawanych z lpg wynieniali głowice w sliniku. Jakie jest źródło tej informacji, możesz podać linka, czy to informacja "zasłyszana" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Pisali o tym oficjalnie w Subaru Drive w wersji niemieckiej, nie pamietam numeru ale w roku 2006.lub 2007. Potwierdzil to dealer Subaru u ktorego serwisuje auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sputnik Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Pisali o tym oficjalnie w Subaru Drive w wersji niemieckiej, nie pamietam numeru ale w roku 2006.lub 2007. Potwierdzil to dealer Subaru u ktorego serwisuje auto. Ja znalazłem coś takiego - http://www.subaru-presse.de/news/news-detail-subaru/article/gratis-lpg-kit-fuer-subaru-impreza-und-forester.html Ale tam o nic o wymianie głowic nie piszą, natomiast jest info o tym ze w tamtym czasie 40% nowych sprzedawanych subaru w de jest z lpg, zastanawiam się skąd oni by brali te głowice i co robili z tymi nie pod lpg. Przeciez głowice nie kosztuje mało. Sorry ale coś mi się wydaje że to takie "urban legend" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Twoje info dotyczy Forestera III... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vilmark Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 Forester II EJ251 2,5 N/A ma w AT 9,8 do setki z MT 9,1. Wersja z reduktorem była tylko na australię ale nawet tam to jednorożec. Na rynek US były zwykłe manuale. Cechą tego silnika jest centralna cewka zapłonowa. Oraz piston slap przy 135 tys km , wywala jak w zegarku :-) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 Oraz piston slap przy 135 tys km , wywala jak w zegarku :-) mi zaczął się tłuc przy 200 tys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 Bo tylko Forester z tym silnikiem byl przebudowywany na LPG przez dealerow i auto bylo nowe, z gwarancja fabryczna i LPG. Też tak miałem, gaz był założony od początki i na gwarancji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 17 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 Dzięki wszystkim za info, ale nadal nie wiem jak można edytować pierwszy post... Może moderatorzy pomogą? PS. Forester II EJ251 2,5 N/A ma w AT 9,8 do setki z MT 9,1. Wersja z reduktorem była tylko na australię ale nawet tam to jednorożec. Na rynek US były zwykłe manuale. Cechą tego silnika jest centralna cewka zapłonowa. Oraz piston slap przy 135 tys km , wywala jak w zegarku :-) Nie wiesz ile on ma w manualu? Szukam cały czas bo też by mnie interesował ten silnik potencjalnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomaszroj1 Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 (edytowane) W Foresterze I też osiągalny był 2,0T o mocy 177 KM W Foresterze II był z kolei 2,0 N/A o mocy 125 KM Ja mam forka S-Turbo z oznaczeniem silnika EJ205... z AT powiedzcie czy to jest silnik 170KM czy 177KM bo już zgłupiałem ? Rok 1999 Edytowane 17 Maja 2013 przez tomaszroj1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 Ja mam forka S-Turbo z oznaczeniem silnika EJ205... z AT powiedzcie czy to jest silnik 170KM czy 177KM bo już zgłupiałem ? Rok 1999 1999r 170 KM; 2002r 177KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 Dzięki wszystkim za info, ale nadal nie wiem jak można edytować pierwszy post... Może moderatorzy pomogą? Musisz napisać PW do moda lub admina tego działu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bright Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 177 w SF5 było od MY01, więc nie później niż w 2001 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Ciekawe który silnik okaże się fajniejszy 2.5T z 2006r czy 2.0xt 2013. wg kwitów propagandowych 2.0xt ma świetny moment na dole i więcej mocy, jest też znacznie bardziej ekonomiczny ale i tak chwała bo wrócił silnik turbo do forka ale ZTCW nie ma go w manualu pozdrawiam nowy forek 2.0xt na 7,5s do 100 z automatem to i tak całkiem nieźle. Co ciekawe forek turbo zawsze kosztuje podobnie jak nie tyle samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 (edytowane) Forester II EJ251 2,5 N/A ma w AT 9,8 do setki z MT 9,1. Wersja z reduktorem była tylko na australię ale nawet tam to jednorożec. Na rynek US były zwykłe manuale. Cechą tego silnika jest centralna cewka zapłonowa. Oraz piston slap przy 135 tys km , wywala jak w zegarku :-) Hej, skąd masz dane przyśpieszenia? Taka mała różnica między AT a MT? W wersji XT to chyba co najmniej 1,5 sekundy różnicy... Powiem szczerze że nigdy u siebie nie mierzyłem ale nie wydaje mi się żeby to było blisko 10 sekund... Edit: Tu chyba z kolei przegięli w drugą stronę 7,6 s o_O, ale podobne wartości mają dla innych modeli tego Forka. 0-60 mph to nie to samo co 0-100 km/h ale 2,2 s różnicy na pewno to nie robi... http://autos.aol.com/cars-Subaru-Forester-2006-2.5_X_L.L._Bean_Edition__4dr_All_wheel_Drive/overview/ Edytowane 19 Maja 2013 przez marhof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pauluswck Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 Forester II EJ251 2,5 N/A ma w AT 9,8 do setki z MT 9,1. Wersja z reduktorem była tylko na australię ale nawet tam to jednorożec. Na rynek US były zwykłe manuale. Cechą tego silnika jest centralna cewka zapłonowa. Oraz piston slap przy 135 tys km , wywala jak w zegarku :-) Hej, skąd masz dane przyśpieszenia? Taka mała różnica między AT a MT? W wersji XT to chyba co najmniej 1,5 sekundy różnicy... Powiem szczerze że nigdy u siebie nie mierzyłem ale nie wydaje mi się żeby to było blisko 10 sekund... Ja mierzyłem i potwierdzam dane fabryczne dla AT Edit: Tu chyba z kolei przegięli w drugą stronę 7,6 s o_O, ale podobne wartości mają dla innych modeli tego Forka. 0-60 mph to nie to samo co 0-100 km/h ale 2,2 s różnicy na pewno to nie robi... http://autos.aol.com...Drive/overview/ Tu jest inny silnik- EJ253 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Wszystko jasne, ja mam jeszcze spoiler od cart'a, dlatego mam wrażenie że jest szybszy Nadal nie wierzę, że między ej251, a ej253 jest taka przepaść. Na tej stronie chyba musi być jakiś błąd, albo auto puszczali z górki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr13 Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Tez kiedys szukalem wiarygodnych danych na temat 2,5NA w US specach, ciezko cos znalezc. Najstarsze oficjalne info dla Forester US (bez T) znalazlem dla MY06: https://www.subaru.com/content/downloads/pdf/brochures/2006_FOR.pdf ale nie widze tam osiagow... Co do ej251, jest review http://www.caranddriver.com/reviews/2003-subaru-forester-25x-road-test-four-wheel-versatility-page-2 gdzie mowa o 9,6s / 60mph dla MT... brzmi sensownie.. pozdr P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Znalazłem taką stronkę z różnymi wersjami silnikowymi, parametrami i czasami 0-60: http://www.autorooster.com/0-60-times/subaru/forester/ A swoje autko zabiorę gdzieś na kawałek prostej drogi i organoleptycznie zrobię pomiary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr13 Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Pseudo-pomiary drogowe w deszczowych warunkach daly powtarzalne porownywalne wartosci w zabawie dla MY04 US 2,5NA SOHC vs MY06 EU 2,0NA DOHC. W kilku przejazdach zaden nie zyskal konkretnej przewagi, drobne roznice byly jedynie przy zmianach biegow (roznie rozlozony moment i max moment). Forek my06 z 2,0 DOHC ma 9,7s (przynajmniej wg 4forester.pl) czyli Forek z ej251 musi miec podobnie... pozdr P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 21 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 Dzięki za pomoc, czekam na odpowiedź Moderatora, i będe uaktualniał . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BadBoy Opublikowano 17 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2019 Witam. Odgrzeję kotleta, mam pytanie czy silniki są kompatybilne pod względem skrzyni biegów, czyli czy silnik od manualnej pasuje do automatycznej szkrzyni biegów czy ma inne mocowania? Pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się