Jump to content

Silniki w Forku


JKmotors
 Share

Recommended Posts

No właśnie, jak niektórym wiadomo zaczynam szukać Forka w drugiej generacji N/A. Docelowo samochód ma robić duże przebiegi, i dlatego potrzebuję gaz. Jest kilka silników NA w forku drugiej generacji, ale nigdzie nie widziałem zestawienia tych silników. Urodził się pomysł: może coś takiego warto przygotować do FAQ? Podobne tematy były poruszane, ale zawsze się kończyły na niczym i z tego co dzisiaj cały dzień szukam nigdy nie było takiego pełnego zestawienia ze specyfikacjami, i kodami seryjnymi. Jest jakaś australijska strona o silnikach w Foresterach, do której dzisiaj dotarłem, ale tam nie ma z kolei opisanych silników europejskich. Zaczynajmy! Posortowane: Rodzaj (benzyna, diesel), pojemność, moc.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

FORESTER 1

 

122KM (1999 - 1999) 2.0X - SOHC - N/A

125KM (1999 - 2002) 2.0X - SOHC - N/A

170KM (1998 - 2002) 2.0S - DOHC - Turbo

220KM (1998 - 2002) 2.0T STI - DOHC - noPB95/98

 

160KM (1998 - 2002) 2.5 - DOHC - N/A

 

FORESTER 2

 

125KM (2002 - 2005) 2.0X - SOHC - N/A, reduktor, hillholder

EJ201 EMPI
- 125KM / 5600RPM
, 184NM / 3600RPM

158KM (2005 - 2008) 2.0X - DOHC - N/A, reduktor, hillholder

EJ204 EMPI & LPG
-
9.8s (0-100)

177KM (2002 - 2005) 2.0XT - DOHC - Turbo

EJ205 EMPI
- 177KM / 5600RPM
, 245NM / 3200RPM

165KM (2002 - 2005) 2.5X - SOHC - N/A

EJ251
EMPI
- 165KM / 5600RPM
, 223NM / 3600RPM

173KM (2006 - 2008) 2.5X - SOHC - N/A, (występowały w Australii z reduktorem)

EJ253 EMPI

211KM (2005 - 2006) 2.5XT - DOHC - Turbo

230KM (2006 - 2008) 2.5XT - DOHC - Turbo

EJ255 EMPI

260KM (2006 - 2008) 2.5T STI - DOHC - Turbo

 

FORESTER 3

 

150KM (???? - ????) - 2.0X - DOHC

 

???KM (???? - ????) - 2.5X - N/A - SOHC

230KM (???? - ????) - 2.5XT - DOHC

 

147KM (???? - ????) - 2.0D - DOHC

 

FORESTER 4 (nowa generacja silników fb)

 

150KM (2013 - ????) - 2.0i - DOHC

240KM (2013 - ????) - 2.0XT - DOHC

 

147KM (2013 - ????) - 2.0D - DOHC

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dzięki za wszystkie informacje, przyda się pokoleniom! Jeśli jestem gdzieś w błędzie proszę o poprawki :). Mam nadzieje, że informacje umieszczone dotychczas są OK.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

DO UZUPEŁNIENIA:

  1. Które są kolizyjne, a które nie? Z FAQ nie wynika to bezpośrednio (są podzielone opinie :D )
     
  2. Jakie sa oznaczenia poszczególnych silników (EJ20, EJ25, ale co dalej?), i jak na przykład przy silniku 158KM N/A rozróżnić czy jest dedykowany do LPG, czy nie jest po tym numerze?
     
  3. Czy poza australią występowały 2.5N/A z reduktorem?
     
  4. Jak jest z osiągami 0-100 na poszczególnych silnikach?

Edited by JKmotors
Link to comment
Share on other sites

zestawienie wszystkich stosowanych silnikow w forester I i II:

 

1 Forester I : 1998-1999 2.0 N/A 122KM SOHC

2 Forester I : 1999-2005 2.0 N/A 125KM SOHC

3 Forester I : 1998-2002 2.0 S-TURBO 170KM DOHC

4 Forester I : 1998-2002 2.5 N/A 160KM DOHC

5 Forester I : 1998-2002 2.0T STI 220KM DOHC (noPB95/98)

6 Forester II : 2002-2005 2.0XT 177KM DOHC

7 Forester II : 2002-2005 2.5 N/A 165KM SOHC

8 Forester II : 2005-2008 2.0 N/A 158 KM DOHC

9 Forester II : 2005-2006 2.5 XT 210 KM DOHC

10 Forester II : 2006-2008 2.5 XT 230 KM DOHC

11 Forester II : 2006-2008 2.5T STI 260 KM DOHC

12 Forester II : 2006-2008 2.5 N/A 173 KM SOHC

 

i kazdy w połaczeniu ze skrzynią MT lub AT (poza STI)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za pomoc, przepisałem do postu wyżej, encyklopedia rośnie! A jak z kodami silników, i dedykowaniem do LPG z 158KM? :)

Edited by JKmotors
Link to comment
Share on other sites

W forku 3 poza ej25 n/a wsxystkie sa dohc

 

 

w 4 sa juz tylko silniki dohc nowej serii fb

 

Dedykowane do lpg maja inne oznaczenie w vinie

Edited by ppmarian
Link to comment
Share on other sites

Silnik nr 8 (2.0 158km) do gazu sie dobrze nadaje, sprawdzalem choc nie montowalem ostatecznie. 9.8 sek do setki wg danych fabrycznych i faktycznie w rzeczywistosci tyle wychodzi (ale nie z rodzina i bagazem w srodku:). Z niezawodnosci jestem zadowolony, oceniam po przejechaniu forkiem z tym silnikiem 70 tys. km (przebieg caly ca 143000)

Link to comment
Share on other sites

Hej,

jak 1,5 roku temu szukalem info o silnikach to w sumie zebralem dla Forka II:

 

EJ201 - 2.0L EMPI SOHC NA

EJ204 - 2.0L EMPI DOHC NA & LPG

EJ205 - 2.0L EMPI DOHC TURBO

EJ251 - 2.5L EMPI SOHC NA

EJ253 - 2.5L EMPI SOHC NA

EJ255 - 2.5L EMPI DOHC TURBO

 

dla my04 ktorym sie interesowalem (i kupilem) mam jeszcze

 

Model

2.0 L Non-turbo 2.0 L Turbo 2.5 L Non-turbo 2.5 L Turbo

Maximum output kW (PS)/rpm

92 (125)/5,600 130 (177)/5,600 115 (156)/5,600 155 (211)/5,600

Maximum torque N⋅m (kgf-m, ft-lb)/rpm

184 (18.8, 41.4)/3,600 245 (25.0, 55.1)/3,200 223 (22.7, 50.1)/3,600 320 (32.6, 71.8)/3,600

 

EDIT:

ok, to teraz przepraszam i moze poprosze mod-a o usuniecie pozostalych postow... :D

 

pozdr

P

Edited by piotr13
Link to comment
Share on other sites

Hej,

jak 1,5 roku temu szukalem info o silnikach to w sumie zebralem dla Forka II:

 

EJ201 - 2.0L EMPI SOHC NA

EJ204 - 2.0L EMPI DOHC NA & LPG

EJ205 - 2.0L EMPI DOHC TURBO

EJ251 - 2.5L EMPI SOHC NA

EJ253 - 2.5L EMPI SOHC NA

EJ255 - 2.5L EMPI DOHC TURBO

 

dla my04 ktorym sie interesowalem (i kupilem) mam jeszcze

 

Model

2.0 L Non-turbo 2.0 L Turbo 2.5 L Non-turbo 2.5 L Turbo

Maximum output kW (PS)/rpm

92 (125)/5,600 130 (177)/5,600 115 (156)/5,600 155 (211)/5,600

Maximum torque N⋅m (kgf-m, ft-lb)/rpm

184 (18.8, 41.4)/3,600 245 (25.0, 55.1)/3,200 223 (22.7, 50.1)/3,600 320 (32.6, 71.8)/3,600

 

pozdr

P

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Updated :). THX

 

PS. Napisałeś, że EJ204 jest dostosowany LPG? Zawsze? Czy tylko jakiś odłam EJ204 znosi gaz lepiej? Bo słyszałem taka plotę, że te lepsze do LPG silniki na przykład w Niemczech zazwyczaj wychodziły już z fabrycznym gazem którejś tam generacji (chyba trzeciej). Ale część z nich wychodziła bez gazu, i też była przystosowana, a część nie. Wszystkie miały 158KM.

Ciekaw jestem jak to się ma do ich numeracji i VINów... Szukam, szukam i nie znalazłem jeszcze odpowiedzi. Jest jakiś wątek 125 vs 158, ale tam nie ma żadnych konkretów :(.

Link to comment
Share on other sites

hej,

Przykro mi, w temacie lpg jestem zielony, przy kupnie skupilem sie na 2,5NA i tylko tego szukalem..

Jesli dobrze pamietam to szukalem od wiki http://en.wikipedia....ubaru_EJ_engine i pozniej wg kodow przegladalem fora (a powyzsze info to chyba z jakiejs etki online).

 

Nie jestem pewien jak z vinem, ale pod maska powinna byc tabliczka ktora rozwieje watpliwosci, przykladowo my04:

 

Digits Code Meaning Details

1 and 2 EJ Engine type EJ: 4 cylinders

3 and 4 20 Displacement 20: 2.0L

25: 2.5L

5 1 Fuel feed system 1: D-MPI SOHC-A

5: L-MPI Turbo

 

pozdr

P

Edited by piotr13
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Updated :). THX

 

PS. Napisałeś, że EJ204 jest dostosowany LPG? Zawsze? Czy tylko jakiś odłam EJ204 znosi gaz lepiej? Bo słyszałem taka plotę, że te lepsze do LPG silniki na przykład w Niemczech zazwyczaj wychodziły już z fabrycznym gazem którejś tam generacji (chyba trzeciej). Ale część z nich wychodziła bez gazu, i też była przystosowana, a część nie. Wszystkie miały 158KM.

Ciekaw jestem jak to się ma do ich numeracji i VINów... Szukam, szukam i nie znalazłem jeszcze odpowiedzi. Jest jakiś wątek 125 vs 158, ale tam nie ma żadnych konkretów :(.

 

W Niemczech wygladalo to tak: kiljent zamawial auto z LPG, a dealer montowal tzw. LPG Kit, skladajacy sie z instalacji LPG i glowic z utwardzonymi gniazdami zaworow. Tak wiec auta z kolejnymi numerami seryjnymi moga byc przystosowane lub nie do LPG.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W Niemczech wygladalo to tak: kiljent zamawial auto z LPG, a dealer montowal tzw. LPG Kit, skladajacy sie z instalacji LPG i glowic z utwardzonymi gniazdami zaworow. Tak wiec auta z kolejnymi numerami seryjnymi moga byc przystosowane lub nie do LPG.

Rozumiem :). Czyli jedyna metoda, żeby je rozróżnić (te bez instalacji od tych bez, ale przystosowanych), to szukać po numerze VIN i go dekodować. Sporo to wyjaśniło :)

Link to comment
Share on other sites

Czy tylko jakiś odłam EJ204 znosi gaz lepiej? Bo słyszałem taka plotę, że te lepsze do LPG silniki na przykład w Niemczech zazwyczaj wychodziły już z fabrycznym gazem którejś tam generacji (chyba trzeciej). Ale część z nich wychodziła bez gazu, i też była przystosowana, a część nie. Wszystkie miały 158KM.

był jeden temat (dotyczący sprzedaży właśnie Forka II gen. z takim silnikiem) w którym forumowicz wrzucił link do strony który z vinu wypluwa informację o aucie i właśnie czy ma gniazda dostosowane do LPG, nie pamiętam jednak jaka to była strona <_<

 

znalazłem, poczytaj sobie tutaj http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/61394-s-forester-20-na-lpg-by-jako-2006/ :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wielkie dzieki za informacje, strona do sprawdzania rewelacja :). Nie rozpoznaje niektórych modeli, ale ogólnie daje radę :).

 

Pozostaje nam ustalić czasy 0-100 i ogarnąć Forki 1, 3, 4 :).

Link to comment
Share on other sites

Haha :). Co za formatowanie ;)...

A co się stało z opcją edit... Nie mogę tego dopisać! :yahoo: (tylko ostatnia sekwencja tej minki z wystawionym językiem przedstawia moje aktualne emocje) :o :o :o

Link to comment
Share on other sites

Pod zdekodowaniu VINu (jednak dekoder lub ETKA required?) masz 'applied model'.

Jesli dobrze pamietam, 'applied model' jest rowniez na samej tabliczce osobno.

 

Sam applied model - 7 cyfr - w VINie nie jest chyba w pelni zaszyty...

Ale moze sie myle.

 

W manualu mam jeszcze info - cyfra 8 (tutaj np oznaczenie K):

(digit) 8 K Engine & transmission R: SOHC MPI 4-speed AT

 

K: SOHC MPI Full-time AWD 5-speed MT Dual range

D: DOHC Turbo Full-time AWD 5-speed MT

T: DOHC Turbo 4-speed D-AT

 

pozdr

P

Edited by piotr13
Link to comment
Share on other sites

hej, Tutaj można sprawdzić po vin, mój teoretycznie jest przystosowany do lpg - Silnik 2.0L EMPI DOHC NA & LPG

http://www.autodna.p...1SG5LW47G107251

 

Dziękuję, mi też tak wychodzi i cieszy mnie to :-)

 

http://www.autodna.p...1SG5LW46G080316

 

Wysłałem to info, że mam silnik pod LPG do ASO, gdzie wcześniej mnie poinformowali, że nie ma czegoś takiego to ich zamurowało :-)

Edited by Wiatrak
Link to comment
Share on other sites

Bo to

hej, Tutaj można sprawdzić po vin, mój teoretycznie jest przystosowany do lpg - Silnik 2.0L EMPI DOHC NA & LPG

http://www.autodna.p...1SG5LW47G107251

 

Dziękuję, mi też tak wychodzi i cieszy mnie to :-)

 

http://www.autodna.p...1SG5LW46G080316

 

Wysłałem to info, że mam silnik pod LPG do ASO, gdzie wcześniej mnie poinformowali, że nie ma czegoś takiego to ich zamurowało :-)

 

Bo to bzdura.... nie bylo nigdy Foresterow z fabrycznym gazem, ta stronka poprostu stwierdza ze silnik 2.0 158 km DOHC nadaje sie do gazu, ze trzeba zmienic gniazda zaworow juz nie pisze.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...