JKmotors Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 (edytowane) No właśnie, jak niektórym wiadomo zaczynam szukać Forka w drugiej generacji N/A. Docelowo samochód ma robić duże przebiegi, i dlatego potrzebuję gaz. Jest kilka silników NA w forku drugiej generacji, ale nigdzie nie widziałem zestawienia tych silników. Urodził się pomysł: może coś takiego warto przygotować do FAQ? Podobne tematy były poruszane, ale zawsze się kończyły na niczym i z tego co dzisiaj cały dzień szukam nigdy nie było takiego pełnego zestawienia ze specyfikacjami, i kodami seryjnymi. Jest jakaś australijska strona o silnikach w Foresterach, do której dzisiaj dotarłem, ale tam nie ma z kolei opisanych silników europejskich. Zaczynajmy! Posortowane: Rodzaj (benzyna, diesel), pojemność, moc. --------------------------------------------------------------------------------------------------------- FORESTER 1 122KM (1999 - 1999) 2.0X - SOHC - N/A 125KM (1999 - 2002) 2.0X - SOHC - N/A 170KM (1998 - 2002) 2.0S - DOHC - Turbo 220KM (1998 - 2002) 2.0T STI - DOHC - noPB95/98 160KM (1998 - 2002) 2.5 - DOHC - N/A FORESTER 2 125KM (2002 - 2005) 2.0X - SOHC - N/A, reduktor, hillholder EJ201 EMPI - 125KM / 5600RPM , 184NM / 3600RPM 158KM (2005 - 2008) 2.0X - DOHC - N/A, reduktor, hillholder EJ204 EMPI & LPG - 9.8s (0-100) 177KM (2002 - 2005) 2.0XT - DOHC - Turbo EJ205 EMPI - 177KM / 5600RPM , 245NM / 3200RPM 165KM (2002 - 2005) 2.5X - SOHC - N/A EJ251 EMPI - 165KM / 5600RPM , 223NM / 3600RPM 173KM (2006 - 2008) 2.5X - SOHC - N/A, (występowały w Australii z reduktorem) EJ253 EMPI 211KM (2005 - 2006) 2.5XT - DOHC - Turbo 230KM (2006 - 2008) 2.5XT - DOHC - Turbo EJ255 EMPI 260KM (2006 - 2008) 2.5T STI - DOHC - Turbo FORESTER 3 150KM (???? - ????) - 2.0X - DOHC ???KM (???? - ????) - 2.5X - N/A - SOHC 230KM (???? - ????) - 2.5XT - DOHC 147KM (???? - ????) - 2.0D - DOHC FORESTER 4 (nowa generacja silników fb) 150KM (2013 - ????) - 2.0i - DOHC 240KM (2013 - ????) - 2.0XT - DOHC 147KM (2013 - ????) - 2.0D - DOHC --------------------------------------------------------------------------------------------------------- Dzięki za wszystkie informacje, przyda się pokoleniom! Jeśli jestem gdzieś w błędzie proszę o poprawki . Mam nadzieje, że informacje umieszczone dotychczas są OK. --------------------------------------------------------------------------------------------------------- DO UZUPEŁNIENIA: Które są kolizyjne, a które nie? Z FAQ nie wynika to bezpośrednio (są podzielone opinie ) Jakie sa oznaczenia poszczególnych silników (EJ20, EJ25, ale co dalej?), i jak na przykład przy silniku 158KM N/A rozróżnić czy jest dedykowany do LPG, czy nie jest po tym numerze? Czy poza australią występowały 2.5N/A z reduktorem? Jak jest z osiągami 0-100 na poszczególnych silnikach? Edytowane 11 Maja 2013 przez JKmotors Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzik3 Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 jest trochę informacji na temat forków z podziałem na rocznik na stronie nie-ASO nie-ASO z czwórką w nazwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 zestawienie wszystkich stosowanych silnikow w forester I i II: 1 Forester I : 1998-1999 2.0 N/A 122KM SOHC 2 Forester I : 1999-2005 2.0 N/A 125KM SOHC 3 Forester I : 1998-2002 2.0 S-TURBO 170KM DOHC 4 Forester I : 1998-2002 2.5 N/A 160KM DOHC 5 Forester I : 1998-2002 2.0T STI 220KM DOHC (noPB95/98) 6 Forester II : 2002-2005 2.0XT 177KM DOHC 7 Forester II : 2002-2005 2.5 N/A 165KM SOHC 8 Forester II : 2005-2008 2.0 N/A 158 KM DOHC 9 Forester II : 2005-2006 2.5 XT 210 KM DOHC 10 Forester II : 2006-2008 2.5 XT 230 KM DOHC 11 Forester II : 2006-2008 2.5T STI 260 KM DOHC 12 Forester II : 2006-2008 2.5 N/A 173 KM SOHC i kazdy w połaczeniu ze skrzynią MT lub AT (poza STI) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EL-Marcin Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 (edytowane) W Foresterze I też osiągalny był 2,0T o mocy 177 KM W Foresterze II był z kolei 2,0 N/A o mocy 125 KM Edytowane 11 Maja 2013 przez EL-Marcin 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 (edytowane) Dzięki za pomoc, przepisałem do postu wyżej, encyklopedia rośnie! A jak z kodami silników, i dedykowaniem do LPG z 158KM? Edytowane 11 Maja 2013 przez JKmotors Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 (edytowane) W forku 3 poza ej25 n/a wsxystkie sa dohc w 4 sa juz tylko silniki dohc nowej serii fb Dedykowane do lpg maja inne oznaczenie w vinie Edytowane 11 Maja 2013 przez ppmarian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coquelicot Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Silnik nr 8 (2.0 158km) do gazu sie dobrze nadaje, sprawdzalem choc nie montowalem ostatecznie. 9.8 sek do setki wg danych fabrycznych i faktycznie w rzeczywistosci tyle wychodzi (ale nie z rodzina i bagazem w srodku:). Z niezawodnosci jestem zadowolony, oceniam po przejechaniu forkiem z tym silnikiem 70 tys. km (przebieg caly ca 143000) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Dzięki za informacje, updated . @@ppmarian, PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr13 Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 (edytowane) Hej, jak 1,5 roku temu szukalem info o silnikach to w sumie zebralem dla Forka II: EJ201 - 2.0L EMPI SOHC NA EJ204 - 2.0L EMPI DOHC NA & LPG EJ205 - 2.0L EMPI DOHC TURBO EJ251 - 2.5L EMPI SOHC NA EJ253 - 2.5L EMPI SOHC NA EJ255 - 2.5L EMPI DOHC TURBO dla my04 ktorym sie interesowalem (i kupilem) mam jeszcze Model 2.0 L Non-turbo 2.0 L Turbo 2.5 L Non-turbo 2.5 L Turbo Maximum output kW (PS)/rpm 92 (125)/5,600 130 (177)/5,600 115 (156)/5,600 155 (211)/5,600 Maximum torque N⋅m (kgf-m, ft-lb)/rpm 184 (18.8, 41.4)/3,600 245 (25.0, 55.1)/3,200 223 (22.7, 50.1)/3,600 320 (32.6, 71.8)/3,600 EDIT: ok, to teraz przepraszam i moze poprosze mod-a o usuniecie pozostalych postow... pozdr P Edytowane 11 Maja 2013 przez piotr13 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr13 Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Hej, jak 1,5 roku temu szukalem info o silnikach to w sumie zebralem dla Forka II: EJ201 - 2.0L EMPI SOHC NA EJ204 - 2.0L EMPI DOHC NA & LPG EJ205 - 2.0L EMPI DOHC TURBO EJ251 - 2.5L EMPI SOHC NA EJ253 - 2.5L EMPI SOHC NA EJ255 - 2.5L EMPI DOHC TURBO dla my04 ktorym sie interesowalem (i kupilem) mam jeszcze Model 2.0 L Non-turbo 2.0 L Turbo 2.5 L Non-turbo 2.5 L Turbo Maximum output kW (PS)/rpm 92 (125)/5,600 130 (177)/5,600 115 (156)/5,600 155 (211)/5,600 Maximum torque N⋅m (kgf-m, ft-lb)/rpm 184 (18.8, 41.4)/3,600 245 (25.0, 55.1)/3,200 223 (22.7, 50.1)/3,600 320 (32.6, 71.8)/3,600 pozdr P 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Updated . THX PS. Napisałeś, że EJ204 jest dostosowany LPG? Zawsze? Czy tylko jakiś odłam EJ204 znosi gaz lepiej? Bo słyszałem taka plotę, że te lepsze do LPG silniki na przykład w Niemczech zazwyczaj wychodziły już z fabrycznym gazem którejś tam generacji (chyba trzeciej). Ale część z nich wychodziła bez gazu, i też była przystosowana, a część nie. Wszystkie miały 158KM. Ciekaw jestem jak to się ma do ich numeracji i VINów... Szukam, szukam i nie znalazłem jeszcze odpowiedzi. Jest jakiś wątek 125 vs 158, ale tam nie ma żadnych konkretów . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr13 Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 (edytowane) hej, Przykro mi, w temacie lpg jestem zielony, przy kupnie skupilem sie na 2,5NA i tylko tego szukalem.. Jesli dobrze pamietam to szukalem od wiki http://en.wikipedia....ubaru_EJ_engine i pozniej wg kodow przegladalem fora (a powyzsze info to chyba z jakiejs etki online). Nie jestem pewien jak z vinem, ale pod maska powinna byc tabliczka ktora rozwieje watpliwosci, przykladowo my04: Digits Code Meaning Details 1 and 2 EJ Engine type EJ: 4 cylinders 3 and 4 20 Displacement 20: 2.0L 25: 2.5L 5 1 Fuel feed system 1: D-MPI SOHC-A 5: L-MPI Turbo pozdr P Edytowane 11 Maja 2013 przez piotr13 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Wielkie dzięki . Jak jest taka dokładna tabliczka, to i wzmianka o LPG będzie . Strasznie pomogłeś! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr13 Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Co byc dokladniejszym, tabliczka jest z 'engine code' - 10 znakow, rozkodowac juz trzeba samemu... pozdr P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Updated . THX PS. Napisałeś, że EJ204 jest dostosowany LPG? Zawsze? Czy tylko jakiś odłam EJ204 znosi gaz lepiej? Bo słyszałem taka plotę, że te lepsze do LPG silniki na przykład w Niemczech zazwyczaj wychodziły już z fabrycznym gazem którejś tam generacji (chyba trzeciej). Ale część z nich wychodziła bez gazu, i też była przystosowana, a część nie. Wszystkie miały 158KM. Ciekaw jestem jak to się ma do ich numeracji i VINów... Szukam, szukam i nie znalazłem jeszcze odpowiedzi. Jest jakiś wątek 125 vs 158, ale tam nie ma żadnych konkretów . W Niemczech wygladalo to tak: kiljent zamawial auto z LPG, a dealer montowal tzw. LPG Kit, skladajacy sie z instalacji LPG i glowic z utwardzonymi gniazdami zaworow. Tak wiec auta z kolejnymi numerami seryjnymi moga byc przystosowane lub nie do LPG. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 W Niemczech wygladalo to tak: kiljent zamawial auto z LPG, a dealer montowal tzw. LPG Kit, skladajacy sie z instalacji LPG i glowic z utwardzonymi gniazdami zaworow. Tak wiec auta z kolejnymi numerami seryjnymi moga byc przystosowane lub nie do LPG. Rozumiem . Czyli jedyna metoda, żeby je rozróżnić (te bez instalacji od tych bez, ale przystosowanych), to szukać po numerze VIN i go dekodować. Sporo to wyjaśniło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Czy tylko jakiś odłam EJ204 znosi gaz lepiej? Bo słyszałem taka plotę, że te lepsze do LPG silniki na przykład w Niemczech zazwyczaj wychodziły już z fabrycznym gazem którejś tam generacji (chyba trzeciej). Ale część z nich wychodziła bez gazu, i też była przystosowana, a część nie. Wszystkie miały 158KM. był jeden temat (dotyczący sprzedaży właśnie Forka II gen. z takim silnikiem) w którym forumowicz wrzucił link do strony który z vinu wypluwa informację o aucie i właśnie czy ma gniazda dostosowane do LPG, nie pamiętam jednak jaka to była strona znalazłem, poczytaj sobie tutaj http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/61394-s-forester-20-na-lpg-by-jako-2006/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Wielkie dzieki za informacje, strona do sprawdzania rewelacja . Nie rozpoznaje niektórych modeli, ale ogólnie daje radę . Pozostaje nam ustalić czasy 0-100 i ogarnąć Forki 1, 3, 4 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 FORESTER 1 165KM (2002 - 2005) 2.5X - SOHC - N/A EJ251 EMPI - 165KM / 5600RPM , 223NM / 3600RPM 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 16 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Haha . Co za formatowanie ... A co się stało z opcją edit... Nie mogę tego dopisać! (tylko ostatnia sekwencja tej minki z wystawionym językiem przedstawia moje aktualne emocje) :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 No to pytanie, które cyferki/literki z VIN to applied model???? cytuję z http://www.forum.sub...g-by-jako-2006/ "z applied model - czyli pośrednio także z VIN - można dowiedzieć się - Transmission, fuel feed" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sputnik Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 hej, Tutaj można sprawdzić po vin, mój teoretycznie jest przystosowany do lpg - Silnik 2.0L EMPI DOHC NA & LPG http://www.autodna.pl/vin/JF1SG5LW47G107251 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr13 Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 (edytowane) Pod zdekodowaniu VINu (jednak dekoder lub ETKA required?) masz 'applied model'. Jesli dobrze pamietam, 'applied model' jest rowniez na samej tabliczce osobno. Sam applied model - 7 cyfr - w VINie nie jest chyba w pelni zaszyty... Ale moze sie myle. W manualu mam jeszcze info - cyfra 8 (tutaj np oznaczenie K): (digit) 8 K Engine & transmission R: SOHC MPI 4-speed AT K: SOHC MPI Full-time AWD 5-speed MT Dual range D: DOHC Turbo Full-time AWD 5-speed MT T: DOHC Turbo 4-speed D-AT pozdr P Edytowane 16 Maja 2013 przez piotr13 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 (edytowane) hej, Tutaj można sprawdzić po vin, mój teoretycznie jest przystosowany do lpg - Silnik 2.0L EMPI DOHC NA & LPG http://www.autodna.p...1SG5LW47G107251 Dziękuję, mi też tak wychodzi i cieszy mnie to :-) http://www.autodna.p...1SG5LW46G080316 Wysłałem to info, że mam silnik pod LPG do ASO, gdzie wcześniej mnie poinformowali, że nie ma czegoś takiego to ich zamurowało :-) Edytowane 16 Maja 2013 przez Wiatrak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Bo to hej, Tutaj można sprawdzić po vin, mój teoretycznie jest przystosowany do lpg - Silnik 2.0L EMPI DOHC NA & LPG http://www.autodna.p...1SG5LW47G107251 Dziękuję, mi też tak wychodzi i cieszy mnie to :-) http://www.autodna.p...1SG5LW46G080316 Wysłałem to info, że mam silnik pod LPG do ASO, gdzie wcześniej mnie poinformowali, że nie ma czegoś takiego to ich zamurowało :-) Bo to bzdura.... nie bylo nigdy Foresterow z fabrycznym gazem, ta stronka poprostu stwierdza ze silnik 2.0 158 km DOHC nadaje sie do gazu, ze trzeba zmienic gniazda zaworow juz nie pisze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się