trotodyl Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Witam od kilku dni przeglądam to foum bo planuje zakup Forestera i teraz jestem bardziej zakręcony niż byłem O co chodzi z tymi skrutami MY, N/A, itp Nie szleję za bardzo na drogach i czasem muszę zjechać z asfaltu, myslę o zakupie pierwszej generacji wolnossącego 2.0 i teraz wiem że są dwie możliwości 122 i 125 KM jak rozpoznać te wersje czy każdy Forester ma samopoziomujące się zawieszenie tylne czy też ten o którym myśle nie ma tego "udogodnienia" Z góry dziękuję za wyjaśnienie lub skierowanie mnie do odpowiedniego działu POZDRAWIAM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 skrót MY dotyczy roku produkcji skrót N/A opisuje auto wolnossące Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZASAMI.pl Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 (edytowane) Tutaj znajdziesz sporo skrótów i ich opisów ,czytając forum natkniesz się na całą masę ciekawych określeń http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/53660-slownik-pojecskrotow-i-slangow-subarowych/#entry1544598 Edytowane 4 Kwietnia 2013 przez tROZ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iron Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 TTTM (ten typ tak ma) <- ten skrót przyda ci się na pewno... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 ... 122 i 125 KM jak rozpoznać te wersje czy każdy Forester ma samopoziomujące się zawieszenie tylne czy też ten o którym myśle nie ma tego "udogodnienia" 122KM ma sporo mniejsze głowice, takie bardziej prostokątne, i rozrząd SOHC (single over head camshaft) W 125KM głowice są rozbudowane, bardziej kwadratowe, bo ma 2 wałki rozrządu, czyli DOHC. SOHC ma też prostszy, czyli tańszy sposób regulacji luzu zaworowego.Mój 122KM '98 nie ma samopoziomów, nie ma też przepływomierza, czyli same plusy. Do spokojnej jazdy zdecydowanie polecam wersję 122KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trotodyl Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Bardzo dziękuje za satysfakcjonujące mnie odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 (edytowane) W 125KM głowice są rozbudowane, bardziej kwadratowe, bo ma 2 wałki rozrządu, czyli DOHC. 125 DOHC?? dziwne, że ruskidekoder mówi, że mam SOHC Edytowane 5 Kwietnia 2013 przez ozarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepe2 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 DOHC dopiero model MY 06 158 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basmanek Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 DOHC dopiero model MY 06 158 km. Nie prawda, 125 km jest juz dohc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 (edytowane) W 125KM głowice są rozbudowane, bardziej kwadratowe, bo ma 2 wałki rozrządu, czyli DOHC. 125 DOHC?? dziwne, że ruskidekoder mówi, że mam SOHC DOHC były od 1998 2.0 125KM. Widzisz, masz nauczkę, żeby ruskim nie wierzyć Edytowane 5 Kwietnia 2013 przez suberet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 DOHC były od 1998 2.0 125KM. Widzisz, masz nauczkę, żeby ruskim nie wierzyć ale to nie tylko ruskie tak podają, wszystkie strony jakie sprwdziłem o ej202 mówią wyraźnie SOHC 92kW/125KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Owszem głowice moga mieć różne ale to tak samo jak z 2.0 w imprezie 115/125KM. Jednak oba to SOHC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Ale mieszacie Sprawa jest prosta. 2.0 125KM jest DOHC. 2.0 122KM jest SOHC. Amen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 2.0 125KM jest DOHC. Nie prawda ! To SOHC jak nie wierzysz to zdejmij obudowę rozrządu i policz ile jest wałków (kół pasowych) w kazdej z głowic . Jak po jednym na głowicę to SOHC i tyle. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 2.0 125KM jest DOHC. Nie prawda ! To SOHC jak nie wierzysz to zdejmij obudowę rozrządu i policz ile jest wałków (kół pasowych) w kazdej z głowic . Jak po jednym na głowicę to SOHC i tyle. Pozdrawiam. Nie trzeba nic ściągać , to widać gołym okiem , ale oczywiscie masz racje , 125KM to SOHC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Ale mieszacie Sprawa jest prosta. nie my tylko Ty. http://www.subaruengine.com.au/subaru-2001-forester-2-0-liter-ej202-re-manufactured-engine/ nie powiesz mi chyba, że nie wiedzą co robią? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 (edytowane) Hmmmm.... Pół roku grzebałem po forum ucząc się co i jak w Subaru, i wszyscy zgodnie twierdzili, że 125KM to DOHC, a 122KM, to SOHC a teraz, po dwóch latach okazuje się, że to nie tak??? Odróżnienie głowicy DOHC od SOHC jest banalnie proste, nie trzeba nic rozkręcać, żeby to widzieć. Przynajmniej dopotąd tak sądziłem, bo porównywałem swoją malutką i wąską głowicę z innymi, które są bardziej rozbudowane. Nawet, kiedy szukałem kpl. uszczelek pod dekiel głowicy miałem spore problemy z wyjaśnieniem przez tel. dlaczego nie potrzebuję kompletu z uszczelkami świec. U mnie takowych nie ma. Czym więc różni się SOHC 125KM od SOHC 122KM? Jaki więc mam silnik w moim Forku? Wiem, że na pewno SOHC, ale u mnie świeca nie przechodzi przez dekiel głowicy. Edytowane 5 Kwietnia 2013 przez suberet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepe2 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 SOHC (Single Over Head Camshaft) (ang.: dosł: jeden wałek rozrządu w głowicy cylindrów) - skrót ten oznacza silnik z jednym wałkiem rozrządu umieszczonym w głowicy. DOHC (ang. Double OverHead Camshaft - podwójny wałek rozrządu w głowicy) - inaczej zwane "twin cam" - powszechnie w świecie używane rozwiązanie konstrukcyjne silnika tłokowego, w głowicy którego znajdują się dwa wałki rozrządu, przypadające na jeden rząd cylindrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trotodyl Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Widzę że przez przypadek wywołałem burzę ale fajnie bo dzieki temu dowiaduje się coraz więcej a moze komuś znudził sie Forester i chce pojeżdzić fiatem Stilo?? hehe nie no żart Fiat się sprzeda będzie Forek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harek Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Czasem mozna się zagubić, ale po 1/2 roku na Forum pojawi sie jasność ! Łatwo nie jest, ja dopiero po ok. 6 mies. zorientowałem się, że losowo przegladałem kropkę i krezkę ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się