Skocz do zawartości

Im bardziej się zagłębiam tym mniej kumam


trotodyl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od kilku dni przeglądam to foum bo planuje zakup Forestera i teraz jestem bardziej zakręcony niż byłem

O co chodzi z tymi skrutami MY, N/A, itp

Nie szleję za bardzo na drogach i czasem muszę zjechać z asfaltu, myslę o zakupie pierwszej generacji wolnossącego 2.0 i teraz wiem że są dwie możliwości 122 i 125 KM jak rozpoznać te wersje

czy każdy Forester ma samopoziomujące się zawieszenie tylne czy też ten o którym myśle nie ma tego "udogodnienia"

Z góry dziękuję za wyjaśnienie lub skierowanie mnie do odpowiedniego działu

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj znajdziesz sporo skrótów i ich opisów ,czytając forum natkniesz się na całą masę ciekawych określeń :)

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/53660-slownik-pojecskrotow-i-slangow-subarowych/#entry1544598

Edytowane przez tROZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... 122 i 125 KM jak rozpoznać te wersje

czy każdy Forester ma samopoziomujące się zawieszenie tylne czy też ten o którym myśle nie ma tego "udogodnienia"

122KM ma sporo mniejsze głowice, takie bardziej prostokątne, i rozrząd SOHC (single over head camshaft) W 125KM głowice są rozbudowane, bardziej kwadratowe, bo ma 2 wałki rozrządu, czyli DOHC. SOHC ma też prostszy, czyli tańszy sposób regulacji luzu zaworowego.

Mój 122KM '98 nie ma samopoziomów, nie ma też przepływomierza, czyli same plusy. Do spokojnej jazdy zdecydowanie polecam wersję 122KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 125KM głowice są rozbudowane, bardziej kwadratowe, bo ma 2 wałki rozrządu, czyli DOHC.

 

125 DOHC?? dziwne, że ruskidekoder mówi, że mam SOHC

DOHC były od 1998 2.0 125KM. Widzisz, masz nauczkę, żeby ruskim nie wierzyć ;) Edytowane przez suberet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 125KM jest DOHC.
Nie prawda ! To SOHC jak nie wierzysz to zdejmij obudowę rozrządu i policz ile jest wałków (kół pasowych) w kazdej z głowic :P . Jak po jednym na głowicę to SOHC i tyle. Pozdrawiam.

 

Nie trzeba nic ściągać , to widać gołym okiem , ale oczywiscie masz racje , 125KM to SOHC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm.... Pół roku grzebałem po forum ucząc się co i jak w Subaru, i wszyscy zgodnie twierdzili, że 125KM to DOHC, a 122KM, to SOHC a teraz, po dwóch latach okazuje się, że to nie tak??? :wacko: Odróżnienie głowicy DOHC od SOHC jest banalnie proste, nie trzeba nic rozkręcać, żeby to widzieć. Przynajmniej dopotąd tak sądziłem, bo porównywałem swoją malutką i wąską głowicę z innymi, które są bardziej rozbudowane. Nawet, kiedy szukałem kpl. uszczelek pod dekiel głowicy miałem spore problemy z wyjaśnieniem przez tel. dlaczego nie potrzebuję kompletu z uszczelkami świec. U mnie takowych nie ma.

Czym więc różni się SOHC 125KM od SOHC 122KM?

Jaki więc mam silnik w moim Forku? Wiem, że na pewno SOHC, ale u mnie świeca nie przechodzi przez dekiel głowicy.

Edytowane przez suberet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SOHC (Single Over Head Camshaft) (ang.: dosł: jeden wałek rozrządu w głowicy cylindrów) - skrót ten oznacza silnik z jednym wałkiem rozrządu umieszczonym w głowicy.

 

DOHC (ang. Double OverHead Camshaft - podwójny wałek rozrządu w głowicy) - inaczej zwane "twin cam" - powszechnie w świecie używane rozwiązanie konstrukcyjne silnika tłokowego, w głowicy którego znajdują się dwa wałki rozrządu, przypadające na jeden rząd cylindrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...