trotodyl Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Witam od kilku dni przeglądam to foum bo planuje zakup Forestera i teraz jestem bardziej zakręcony niż byłem O co chodzi z tymi skrutami MY, N/A, itp Nie szleję za bardzo na drogach i czasem muszę zjechać z asfaltu, myslę o zakupie pierwszej generacji wolnossącego 2.0 i teraz wiem że są dwie możliwości 122 i 125 KM jak rozpoznać te wersje czy każdy Forester ma samopoziomujące się zawieszenie tylne czy też ten o którym myśle nie ma tego "udogodnienia" Z góry dziękuję za wyjaśnienie lub skierowanie mnie do odpowiedniego działu POZDRAWIAM Link to comment Share on other sites More sharing options...
slesz Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 skrót MY dotyczy roku produkcji skrót N/A opisuje auto wolnossące Link to comment Share on other sites More sharing options...
tROZ Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 (edited) Tutaj znajdziesz sporo skrótów i ich opisów ,czytając forum natkniesz się na całą masę ciekawych określeń http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/53660-slownik-pojecskrotow-i-slangow-subarowych/#entry1544598 Edited April 4, 2013 by tROZ Link to comment Share on other sites More sharing options...
iron Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 TTTM (ten typ tak ma) <- ten skrót przyda ci się na pewno... Link to comment Share on other sites More sharing options...
suberet Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 ... 122 i 125 KM jak rozpoznać te wersje czy każdy Forester ma samopoziomujące się zawieszenie tylne czy też ten o którym myśle nie ma tego "udogodnienia" 122KM ma sporo mniejsze głowice, takie bardziej prostokątne, i rozrząd SOHC (single over head camshaft) W 125KM głowice są rozbudowane, bardziej kwadratowe, bo ma 2 wałki rozrządu, czyli DOHC. SOHC ma też prostszy, czyli tańszy sposób regulacji luzu zaworowego.Mój 122KM '98 nie ma samopoziomów, nie ma też przepływomierza, czyli same plusy. Do spokojnej jazdy zdecydowanie polecam wersję 122KM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
trotodyl Posted April 5, 2013 Author Share Posted April 5, 2013 Bardzo dziękuje za satysfakcjonujące mnie odpowiedzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 (edited) W 125KM głowice są rozbudowane, bardziej kwadratowe, bo ma 2 wałki rozrządu, czyli DOHC. 125 DOHC?? dziwne, że ruskidekoder mówi, że mam SOHC Edited April 5, 2013 by ozarek Link to comment Share on other sites More sharing options...
pepe2 Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 DOHC dopiero model MY 06 158 km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Basmanek Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 DOHC dopiero model MY 06 158 km. Nie prawda, 125 km jest juz dohc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
suberet Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 (edited) W 125KM głowice są rozbudowane, bardziej kwadratowe, bo ma 2 wałki rozrządu, czyli DOHC. 125 DOHC?? dziwne, że ruskidekoder mówi, że mam SOHC DOHC były od 1998 2.0 125KM. Widzisz, masz nauczkę, żeby ruskim nie wierzyć Edited April 5, 2013 by suberet Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 DOHC były od 1998 2.0 125KM. Widzisz, masz nauczkę, żeby ruskim nie wierzyć ale to nie tylko ruskie tak podają, wszystkie strony jakie sprwdziłem o ej202 mówią wyraźnie SOHC 92kW/125KM Link to comment Share on other sites More sharing options...
dodo Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 Owszem głowice moga mieć różne ale to tak samo jak z 2.0 w imprezie 115/125KM. Jednak oba to SOHC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
suberet Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 Ale mieszacie Sprawa jest prosta. 2.0 125KM jest DOHC. 2.0 122KM jest SOHC. Amen Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 2.0 125KM jest DOHC. Nie prawda ! To SOHC jak nie wierzysz to zdejmij obudowę rozrządu i policz ile jest wałków (kół pasowych) w kazdej z głowic . Jak po jednym na głowicę to SOHC i tyle. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 2.0 125KM jest DOHC. Nie prawda ! To SOHC jak nie wierzysz to zdejmij obudowę rozrządu i policz ile jest wałków (kół pasowych) w kazdej z głowic . Jak po jednym na głowicę to SOHC i tyle. Pozdrawiam. Nie trzeba nic ściągać , to widać gołym okiem , ale oczywiscie masz racje , 125KM to SOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 Ale mieszacie Sprawa jest prosta. nie my tylko Ty. http://www.subaruengine.com.au/subaru-2001-forester-2-0-liter-ej202-re-manufactured-engine/ nie powiesz mi chyba, że nie wiedzą co robią? Link to comment Share on other sites More sharing options...
suberet Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 (edited) Hmmmm.... Pół roku grzebałem po forum ucząc się co i jak w Subaru, i wszyscy zgodnie twierdzili, że 125KM to DOHC, a 122KM, to SOHC a teraz, po dwóch latach okazuje się, że to nie tak??? Odróżnienie głowicy DOHC od SOHC jest banalnie proste, nie trzeba nic rozkręcać, żeby to widzieć. Przynajmniej dopotąd tak sądziłem, bo porównywałem swoją malutką i wąską głowicę z innymi, które są bardziej rozbudowane. Nawet, kiedy szukałem kpl. uszczelek pod dekiel głowicy miałem spore problemy z wyjaśnieniem przez tel. dlaczego nie potrzebuję kompletu z uszczelkami świec. U mnie takowych nie ma. Czym więc różni się SOHC 125KM od SOHC 122KM? Jaki więc mam silnik w moim Forku? Wiem, że na pewno SOHC, ale u mnie świeca nie przechodzi przez dekiel głowicy. Edited April 5, 2013 by suberet Link to comment Share on other sites More sharing options...
pepe2 Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 SOHC (Single Over Head Camshaft) (ang.: dosł: jeden wałek rozrządu w głowicy cylindrów) - skrót ten oznacza silnik z jednym wałkiem rozrządu umieszczonym w głowicy. DOHC (ang. Double OverHead Camshaft - podwójny wałek rozrządu w głowicy) - inaczej zwane "twin cam" - powszechnie w świecie używane rozwiązanie konstrukcyjne silnika tłokowego, w głowicy którego znajdują się dwa wałki rozrządu, przypadające na jeden rząd cylindrów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
trotodyl Posted April 6, 2013 Author Share Posted April 6, 2013 Widzę że przez przypadek wywołałem burzę ale fajnie bo dzieki temu dowiaduje się coraz więcej a moze komuś znudził sie Forester i chce pojeżdzić fiatem Stilo?? hehe nie no żart Fiat się sprzeda będzie Forek Link to comment Share on other sites More sharing options...
harek Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 Czasem mozna się zagubić, ale po 1/2 roku na Forum pojawi sie jasność ! Łatwo nie jest, ja dopiero po ok. 6 mies. zorientowałem się, że losowo przegladałem kropkę i krezkę ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now