Jump to content

Szarpanie po odjeciu gazu (bez wysprzeglania)


KamilP
 Share

Recommended Posts

Odczuwalne na biegu 1 oraz 2.. Jade powiedzmy w korku, dojezdzam do auta przede mna, odpuszczam gaz (bez wysprzeglenia) i samochod zamiast plynnie wytracac predkosc, szarpie i zwalnia. To moj pierwszy boxer i zastanawiam sie czy TTTM (poprzednie moje auta lagodnie wytracaly predkosc)? Kwestia wyczucia/wyuczenia czy cos nie tak? :huh:

Silnik z podpisu - 2.0 n/a, 137KM.

Edited by KamilP
Link to comment
Share on other sites

@@KamilP, lpg jest? Jeśli tak, to sprawdź i na benzynie (po jakiś kilkudzisięciu minutach w korku, lub w zbliżonych warunkach) i na lpg.

Jeśli na obu paliwach jest nie tak, to trzeba przeglądnąć auto - masz dwumasę i powinno to być niewyczuwalne i płynne. Jeśli tylko na lpg - złe ustawienie lub za wolne wtryskiwacze.

Link to comment
Share on other sites

miałem takie objawy w 200sx i w civicu kiedys, w obu przypadkach była ta sama przyczyna... trzeba było ustawic czujnik połozenia przepustnicy

 

nie wiem jak jest dokładnie w twoim silniku, ale czujnik przy przepustnicy TPS jest regulowany, to moze warto mu sie przyjzec

Link to comment
Share on other sites

lpg nie mam.

Dzieje sie to tak naprawde tylko w momencie kiedy jade na bigu 1 lub 2. Na wyzszych biegach nie ma szarpania. Samochod wytraca predkosc plynnie.

 

Ostatnio z serwisem szukalismy przyczyny falowania obrotow na zimnym silniku wiec samochod zostal gruntownie przejrzany. Okazalo sie, ze winna byla przepustnica. Przy okazji reg. byly zawory, wymienione swiece, sprawdzone wtryski, sondy i wiele innych. Niestety podszarpywanie na 1 i 2 wystepowalo od poczatku. Wg. mojego serwisu wszystko jest ok, ale ja wole jeszcze Was zapytac - szczegolnie tych, ktorzy maja ten sam silnik. Przezorny zawsze ubezpieczony ;)

 

Link to comment
Share on other sites

Mam coś podobnego (pacjent impreza 2003 2.0 125KM) tyle, że na biegach 3 i 5... Myślałem, że może jakiś luz w podporze wału ale objaw występowałby pewnie na każdym biegu.

Proponuję wykonać test: w czasie jazdy na poszczególnych biegach wysprzeglamy i równoczesnie odpuszczamy gaz sprawdzając obroty silnika - u mnie właśnie na 3 i 5 obroty błyskawicznie spadają natomiast na 2 i 4 przez ułamek sekundy podtrzymują się w górze.

Podobnie na postoju - wciskam sprzęgło, właczam bieg i trzymając równo obroty np na 3 tyś odpuszczam gwałtownie gaz - obroty zachowują sie identycznie jak w opisanym powyżej tescie w ruchu ;)

Czytałem gdzieś o jakimś czujniku w skrzyni podtrzymujacym obroty na poszczególnych biegach - może w tym jest problem?

Link to comment
Share on other sites

Dodam, że u mnie nie szarpie cały czas, tylko po odjęciu gazu czuć pojedyncze lekkie szarpnięcie... jakby jakis luz był..? Ale powatrzam tylko na 3 i 5 biegu.

Link to comment
Share on other sites

Też to mam. Z tym, że i podczas lekkiego przyspieszania też jest żabka. Czasem znika, lub słabnie po dobrym rozgrzaniu silnika. Na benzynie też czasem jest, ale szarpnięcia są delikatniejsze. Raz, po regulacji u gazownika silniczek chodził jak pscółka, ale tylko kilka dni, czyli trop jakby jest....

Jakby było cieplej, to by człowiek coś podłubał. :(

Link to comment
Share on other sites

Mam coś podobnego (pacjent impreza 2003 2.0 125KM) tyle, że na biegach 3 i 5... Myślałem, że może jakiś luz w podporze wału ale objaw występowałby pewnie na każdym biegu.

Proponuję wykonać test: w czasie jazdy na poszczególnych biegach wysprzeglamy i równoczesnie odpuszczamy gaz sprawdzając obroty silnika - u mnie właśnie na 3 i 5 obroty błyskawicznie spadają natomiast na 2 i 4 przez ułamek sekundy podtrzymują się w górze.

Podobnie na postoju - wciskam sprzęgło, właczam bieg i trzymając równo obroty np na 3 tyś odpuszczam gwałtownie gaz - obroty zachowują sie identycznie jak w opisanym powyżej tescie w ruchu ;)

Czytałem gdzieś o jakimś czujniku w skrzyni podtrzymujacym obroty na poszczególnych biegach - może w tym jest problem?

 

sprawdzilem. U mnie jest okej, obrotomierz powoli zjezdza na dol.

 

Z kolei zaobserowalem jeszcze jedna rzecz (ktora mnie rowniez denerwuje), ze po odpaleniu auta po dluzszym postoju (kiedy silnk jest wychlodzony) kiedy chce od razu ruszyc (bo spiesze sie do pracy) silnik dlawi sie, obroty spadaja do 200, zeby po chwili wrocic na wlasciwe miejsce.. Macie tak??

Edited by KamilP
Link to comment
Share on other sites

@@KamilP, takich cyrków nie mam... na dzień dobry proponuje wyczyścić przepustnicę :)

 

 

 

Dzisiaj powtórzyłem test i nie było już tak wyraźnych różnic jak ostatnio...

Czasami zdaża się, że te szarpniecia nie występują, stąd wniosek, że żadnych luzów z napedzie nie ma.

 

A co do naszych szarpań to podejrzewam, że objawy mamy podobne aczkolwiek nieco inne... u mnie nie ma "żabki" jedynie po zdjęciu nogi z gazu na 3 i 5 jest delikatne pojedyncze szarpniecie a potem juz normalne hamowanie silnikiem - płynne. Zmiana biegów, ruszanie z miejsca wszystko ok, żadnych szarpnięć itd. aż miło się jeździ :)

Edited by Dyziek
Link to comment
Share on other sites

Chłopaki, powiem tak - właśnie auto odebrałem od mechanika, miałem luzy zaworowe wyregulowane - i problem ustąpił/jest znacznie mniej odczuwalny. Podzielę się wrażeniami jak pojeżdże trochę, teraz tylko droga do domu - ale znacznie płynniej wóz się zachowuje po zmianie biegu - zobaczymy, czy będzie "żabka" na 1 i 2'ce bez gazu...

Link to comment
Share on other sites

Pamiętajcie,że oprócz sterowania ( przepustnica,zawory, mapa w sterowniku) duże znaczenie mają luzy poduszek napędu,skrzyni, silnika .luzy w skrzyni półosiach, dyfrze itp.-bo to się sumuje.

 

Wesołych jajek na Święta dla wszystkich :)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 7 years later...

Witam, 

U mnie outback 2.5 165 z gazownią i to samo. Ostatnio regulowane były zawory, wymieniane świece i nadal żabkowanie po odjeciu gazu niemal na każdym biegu z tym im wyższy tym mniej odczuwalne. Ktoś coś wykombinował?

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Papciak10 napisał:

żabkowanie po odjeciu gazu niemal na każdym biegu z tym im wyższy tym mniej odczuwalne.

po odjęciu nogi z gazu, masz 2-3 szarpnięcia i się uspokaja?

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich !

Trafilem tu ba rowniez zmagam sie z problemem szarpania po puszczeniu gazu , mam lpg lecz szarpie na benzynie rowniez . Im mniejszy bieg tym bardziej szarpie , jak lekko odpuszczam gaz to mozna to jakos zniwelowac... drazni mnie ten temat juz jakis czas . Jedyne co mi przychodzi do glowy to poduszki skrzyni .Moj samochod to Audi a6 c4  1996r ale te same objawy.

 

Link to comment
Share on other sites

ja u siebie podejrzewam tarczę sprzęgła Blue Print, przy montażu nowego kompletnego sprzęgła, nie zwróciłem uwagi czy sprężyny są podwójne, teraz szukając autentycznych zdjęć tego zestawu, znalazłem zdjęcie na którym widać że sprężyny są pojedyncze

 

s-l1600 (1).jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...