Skocz do zawartości

Szarpanie po odjeciu gazu (bez wysprzeglania)


KamilP

Rekomendowane odpowiedzi

Odczuwalne na biegu 1 oraz 2.. Jade powiedzmy w korku, dojezdzam do auta przede mna, odpuszczam gaz (bez wysprzeglenia) i samochod zamiast plynnie wytracac predkosc, szarpie i zwalnia. To moj pierwszy boxer i zastanawiam sie czy TTTM (poprzednie moje auta lagodnie wytracaly predkosc)? Kwestia wyczucia/wyuczenia czy cos nie tak? :huh:

Silnik z podpisu - 2.0 n/a, 137KM.

Edytowane przez KamilP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@KamilP, lpg jest? Jeśli tak, to sprawdź i na benzynie (po jakiś kilkudzisięciu minutach w korku, lub w zbliżonych warunkach) i na lpg.

Jeśli na obu paliwach jest nie tak, to trzeba przeglądnąć auto - masz dwumasę i powinno to być niewyczuwalne i płynne. Jeśli tylko na lpg - złe ustawienie lub za wolne wtryskiwacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem takie objawy w 200sx i w civicu kiedys, w obu przypadkach była ta sama przyczyna... trzeba było ustawic czujnik połozenia przepustnicy

 

nie wiem jak jest dokładnie w twoim silniku, ale czujnik przy przepustnicy TPS jest regulowany, to moze warto mu sie przyjzec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lpg nie mam.

Dzieje sie to tak naprawde tylko w momencie kiedy jade na bigu 1 lub 2. Na wyzszych biegach nie ma szarpania. Samochod wytraca predkosc plynnie.

 

Ostatnio z serwisem szukalismy przyczyny falowania obrotow na zimnym silniku wiec samochod zostal gruntownie przejrzany. Okazalo sie, ze winna byla przepustnica. Przy okazji reg. byly zawory, wymienione swiece, sprawdzone wtryski, sondy i wiele innych. Niestety podszarpywanie na 1 i 2 wystepowalo od poczatku. Wg. mojego serwisu wszystko jest ok, ale ja wole jeszcze Was zapytac - szczegolnie tych, ktorzy maja ten sam silnik. Przezorny zawsze ubezpieczony ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam coś podobnego (pacjent impreza 2003 2.0 125KM) tyle, że na biegach 3 i 5... Myślałem, że może jakiś luz w podporze wału ale objaw występowałby pewnie na każdym biegu.

Proponuję wykonać test: w czasie jazdy na poszczególnych biegach wysprzeglamy i równoczesnie odpuszczamy gaz sprawdzając obroty silnika - u mnie właśnie na 3 i 5 obroty błyskawicznie spadają natomiast na 2 i 4 przez ułamek sekundy podtrzymują się w górze.

Podobnie na postoju - wciskam sprzęgło, właczam bieg i trzymając równo obroty np na 3 tyś odpuszczam gwałtownie gaz - obroty zachowują sie identycznie jak w opisanym powyżej tescie w ruchu ;)

Czytałem gdzieś o jakimś czujniku w skrzyni podtrzymujacym obroty na poszczególnych biegach - może w tym jest problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to mam. Z tym, że i podczas lekkiego przyspieszania też jest żabka. Czasem znika, lub słabnie po dobrym rozgrzaniu silnika. Na benzynie też czasem jest, ale szarpnięcia są delikatniejsze. Raz, po regulacji u gazownika silniczek chodził jak pscółka, ale tylko kilka dni, czyli trop jakby jest....

Jakby było cieplej, to by człowiek coś podłubał. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam coś podobnego (pacjent impreza 2003 2.0 125KM) tyle, że na biegach 3 i 5... Myślałem, że może jakiś luz w podporze wału ale objaw występowałby pewnie na każdym biegu.

Proponuję wykonać test: w czasie jazdy na poszczególnych biegach wysprzeglamy i równoczesnie odpuszczamy gaz sprawdzając obroty silnika - u mnie właśnie na 3 i 5 obroty błyskawicznie spadają natomiast na 2 i 4 przez ułamek sekundy podtrzymują się w górze.

Podobnie na postoju - wciskam sprzęgło, właczam bieg i trzymając równo obroty np na 3 tyś odpuszczam gwałtownie gaz - obroty zachowują sie identycznie jak w opisanym powyżej tescie w ruchu ;)

Czytałem gdzieś o jakimś czujniku w skrzyni podtrzymujacym obroty na poszczególnych biegach - może w tym jest problem?

 

sprawdzilem. U mnie jest okej, obrotomierz powoli zjezdza na dol.

 

Z kolei zaobserowalem jeszcze jedna rzecz (ktora mnie rowniez denerwuje), ze po odpaleniu auta po dluzszym postoju (kiedy silnk jest wychlodzony) kiedy chce od razu ruszyc (bo spiesze sie do pracy) silnik dlawi sie, obroty spadaja do 200, zeby po chwili wrocic na wlasciwe miejsce.. Macie tak??

Edytowane przez KamilP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@KamilP, takich cyrków nie mam... na dzień dobry proponuje wyczyścić przepustnicę :)

 

 

 

Dzisiaj powtórzyłem test i nie było już tak wyraźnych różnic jak ostatnio...

Czasami zdaża się, że te szarpniecia nie występują, stąd wniosek, że żadnych luzów z napedzie nie ma.

 

A co do naszych szarpań to podejrzewam, że objawy mamy podobne aczkolwiek nieco inne... u mnie nie ma "żabki" jedynie po zdjęciu nogi z gazu na 3 i 5 jest delikatne pojedyncze szarpniecie a potem juz normalne hamowanie silnikiem - płynne. Zmiana biegów, ruszanie z miejsca wszystko ok, żadnych szarpnięć itd. aż miło się jeździ :)

Edytowane przez Dyziek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, powiem tak - właśnie auto odebrałem od mechanika, miałem luzy zaworowe wyregulowane - i problem ustąpił/jest znacznie mniej odczuwalny. Podzielę się wrażeniami jak pojeżdże trochę, teraz tylko droga do domu - ale znacznie płynniej wóz się zachowuje po zmianie biegu - zobaczymy, czy będzie "żabka" na 1 i 2'ce bez gazu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 7 lat później...

Witam wszystkich !

Trafilem tu ba rowniez zmagam sie z problemem szarpania po puszczeniu gazu , mam lpg lecz szarpie na benzynie rowniez . Im mniejszy bieg tym bardziej szarpie , jak lekko odpuszczam gaz to mozna to jakos zniwelowac... drazni mnie ten temat juz jakis czas . Jedyne co mi przychodzi do glowy to poduszki skrzyni .Moj samochod to Audi a6 c4  1996r ale te same objawy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie podejrzewam tarczę sprzęgła Blue Print, przy montażu nowego kompletnego sprzęgła, nie zwróciłem uwagi czy sprężyny są podwójne, teraz szukając autentycznych zdjęć tego zestawu, znalazłem zdjęcie na którym widać że sprężyny są pojedyncze

 

s-l1600 (1).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...