KamilP Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 (edytowane) Odczuwalne na biegu 1 oraz 2.. Jade powiedzmy w korku, dojezdzam do auta przede mna, odpuszczam gaz (bez wysprzeglenia) i samochod zamiast plynnie wytracac predkosc, szarpie i zwalnia. To moj pierwszy boxer i zastanawiam sie czy TTTM (poprzednie moje auta lagodnie wytracaly predkosc)? Kwestia wyczucia/wyuczenia czy cos nie tak? Silnik z podpisu - 2.0 n/a, 137KM. Edytowane 24 Marca 2013 przez KamilP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Też tak mam... innym (Matiz?) też się zdarza... tak więc chętnie się dowiem, co za czort... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 @@KamilP, lpg jest? Jeśli tak, to sprawdź i na benzynie (po jakiś kilkudzisięciu minutach w korku, lub w zbliżonych warunkach) i na lpg. Jeśli na obu paliwach jest nie tak, to trzeba przeglądnąć auto - masz dwumasę i powinno to być niewyczuwalne i płynne. Jeśli tylko na lpg - złe ustawienie lub za wolne wtryskiwacze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobi Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 miałem takie objawy w 200sx i w civicu kiedys, w obu przypadkach była ta sama przyczyna... trzeba było ustawic czujnik połozenia przepustnicy nie wiem jak jest dokładnie w twoim silniku, ale czujnik przy przepustnicy TPS jest regulowany, to moze warto mu sie przyjzec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 lpg nie mam. Dzieje sie to tak naprawde tylko w momencie kiedy jade na bigu 1 lub 2. Na wyzszych biegach nie ma szarpania. Samochod wytraca predkosc plynnie. Ostatnio z serwisem szukalismy przyczyny falowania obrotow na zimnym silniku wiec samochod zostal gruntownie przejrzany. Okazalo sie, ze winna byla przepustnica. Przy okazji reg. byly zawory, wymienione swiece, sprawdzone wtryski, sondy i wiele innych. Niestety podszarpywanie na 1 i 2 wystepowalo od poczatku. Wg. mojego serwisu wszystko jest ok, ale ja wole jeszcze Was zapytac - szczegolnie tych, ktorzy maja ten sam silnik. Przezorny zawsze ubezpieczony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziek Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Mam coś podobnego (pacjent impreza 2003 2.0 125KM) tyle, że na biegach 3 i 5... Myślałem, że może jakiś luz w podporze wału ale objaw występowałby pewnie na każdym biegu. Proponuję wykonać test: w czasie jazdy na poszczególnych biegach wysprzeglamy i równoczesnie odpuszczamy gaz sprawdzając obroty silnika - u mnie właśnie na 3 i 5 obroty błyskawicznie spadają natomiast na 2 i 4 przez ułamek sekundy podtrzymują się w górze. Podobnie na postoju - wciskam sprzęgło, właczam bieg i trzymając równo obroty np na 3 tyś odpuszczam gwałtownie gaz - obroty zachowują sie identycznie jak w opisanym powyżej tescie w ruchu Czytałem gdzieś o jakimś czujniku w skrzyni podtrzymujacym obroty na poszczególnych biegach - może w tym jest problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 @@Dyziek, sprawdze u siebie i dam znac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziek Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Dodam, że u mnie nie szarpie cały czas, tylko po odjęciu gazu czuć pojedyncze lekkie szarpnięcie... jakby jakis luz był..? Ale powatrzam tylko na 3 i 5 biegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Też to mam. Z tym, że i podczas lekkiego przyspieszania też jest żabka. Czasem znika, lub słabnie po dobrym rozgrzaniu silnika. Na benzynie też czasem jest, ale szarpnięcia są delikatniejsze. Raz, po regulacji u gazownika silniczek chodził jak pscółka, ale tylko kilka dni, czyli trop jakby jest.... Jakby było cieplej, to by człowiek coś podłubał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alepka Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Mam to samo. 2.0 137km. Przeważnie na 3 biegu jak hamuje silnikiem to nieraz jest takie chwilowe samoistne dodanie gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 (edytowane) Mam coś podobnego (pacjent impreza 2003 2.0 125KM) tyle, że na biegach 3 i 5... Myślałem, że może jakiś luz w podporze wału ale objaw występowałby pewnie na każdym biegu. Proponuję wykonać test: w czasie jazdy na poszczególnych biegach wysprzeglamy i równoczesnie odpuszczamy gaz sprawdzając obroty silnika - u mnie właśnie na 3 i 5 obroty błyskawicznie spadają natomiast na 2 i 4 przez ułamek sekundy podtrzymują się w górze. Podobnie na postoju - wciskam sprzęgło, właczam bieg i trzymając równo obroty np na 3 tyś odpuszczam gwałtownie gaz - obroty zachowują sie identycznie jak w opisanym powyżej tescie w ruchu Czytałem gdzieś o jakimś czujniku w skrzyni podtrzymujacym obroty na poszczególnych biegach - może w tym jest problem? sprawdzilem. U mnie jest okej, obrotomierz powoli zjezdza na dol. Z kolei zaobserowalem jeszcze jedna rzecz (ktora mnie rowniez denerwuje), ze po odpaleniu auta po dluzszym postoju (kiedy silnk jest wychlodzony) kiedy chce od razu ruszyc (bo spiesze sie do pracy) silnik dlawi sie, obroty spadaja do 200, zeby po chwili wrocic na wlasciwe miejsce.. Macie tak?? Edytowane 26 Marca 2013 przez KamilP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziek Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 (edytowane) @@KamilP, takich cyrków nie mam... na dzień dobry proponuje wyczyścić przepustnicę Dzisiaj powtórzyłem test i nie było już tak wyraźnych różnic jak ostatnio... Czasami zdaża się, że te szarpniecia nie występują, stąd wniosek, że żadnych luzów z napedzie nie ma. A co do naszych szarpań to podejrzewam, że objawy mamy podobne aczkolwiek nieco inne... u mnie nie ma "żabki" jedynie po zdjęciu nogi z gazu na 3 i 5 jest delikatne pojedyncze szarpniecie a potem juz normalne hamowanie silnikiem - płynne. Zmiana biegów, ruszanie z miejsca wszystko ok, żadnych szarpnięć itd. aż miło się jeździ Edytowane 26 Marca 2013 przez Dyziek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 przepustnice mam nowa wiec odpada. wracaja do szarpania - u mnie tez jest jedno szarpniecie (w momencie odpuszczenia gazu), a pozniej ladnie, plynnie zwalnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziek Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Aha dodam, że na zimnym silniku przy "ssaniu" nie ma żadnych szarpnięć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Chłopaki, powiem tak - właśnie auto odebrałem od mechanika, miałem luzy zaworowe wyregulowane - i problem ustąpił/jest znacznie mniej odczuwalny. Podzielę się wrażeniami jak pojeżdże trochę, teraz tylko droga do domu - ale znacznie płynniej wóz się zachowuje po zmianie biegu - zobaczymy, czy będzie "żabka" na 1 i 2'ce bez gazu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 u mnie nie pomogla regulacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Subaru tak "majo", opory układu napędowego robią swoje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 u mnie nie pomogla regulacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Pamiętajcie,że oprócz sterowania ( przepustnica,zawory, mapa w sterowniku) duże znaczenie mają luzy poduszek napędu,skrzyni, silnika .luzy w skrzyni półosiach, dyfrze itp.-bo to się sumuje. Wesołych jajek na Święta dla wszystkich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KupięTypeRA Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Panowie mam ten sam problem. Na 1 i 2 biegu. Jak hamuję silnikiem to dźwięk jest podobny do tego jaki wydaje fiat 126p. Ktoś już znalazł na to lekarstwo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Papciak10 Opublikowano 12 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2020 Witam, U mnie outback 2.5 165 z gazownią i to samo. Ostatnio regulowane były zawory, wymieniane świece i nadal żabkowanie po odjeciu gazu niemal na każdym biegu z tym im wyższy tym mniej odczuwalne. Ktoś coś wykombinował? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 12 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2020 3 godziny temu, Papciak10 napisał: żabkowanie po odjeciu gazu niemal na każdym biegu z tym im wyższy tym mniej odczuwalne. po odjęciu nogi z gazu, masz 2-3 szarpnięcia i się uspokaja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Papciak10 Opublikowano 15 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2020 tak, zgadza się szczególnie odczuwalne na gazie na benzynie nie aż tak mocno ale również Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRis KRistof Opublikowano 15 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2020 Witam wszystkich ! Trafilem tu ba rowniez zmagam sie z problemem szarpania po puszczeniu gazu , mam lpg lecz szarpie na benzynie rowniez . Im mniejszy bieg tym bardziej szarpie , jak lekko odpuszczam gaz to mozna to jakos zniwelowac... drazni mnie ten temat juz jakis czas . Jedyne co mi przychodzi do glowy to poduszki skrzyni .Moj samochod to Audi a6 c4 1996r ale te same objawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 15 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2020 ja u siebie podejrzewam tarczę sprzęgła Blue Print, przy montażu nowego kompletnego sprzęgła, nie zwróciłem uwagi czy sprężyny są podwójne, teraz szukając autentycznych zdjęć tego zestawu, znalazłem zdjęcie na którym widać że sprężyny są pojedyncze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się