Skocz do zawartości

Szarpanie po odjeciu gazu (bez wysprzeglania)


KamilP

Rekomendowane odpowiedzi

Mój STI chodzi genialnie. Jedyne czego nie lubi, to jazda w korku. Sprawdzane AVCS, wszystko idealnie, reszta parametrów idealnie w normie. A jednak, przy leciutkim dodawaniu gazu w korku, lubi wystrzelić do przodu, przy odjęciu gazu, schodzi na 750 rpm. To samo na Inteligent, Sport i Sport Sharp. Po pomiarach, chyba TTTM. Po prostu nie lubi się wlec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie przez cisnienie w kolektorze dolotowym? Na LPG szczegolnie wrazliwe widoczne bo po naglym puszczeniu gazu cisnienie wzrasta. (Tym bardziej odpuszczenie gazu po pelnym jego wcisnieciu wczesniej). Przerabialem to w poprzednim aucie. Niektore sterowniki LPG maja zmneijszanie cisnienia w ustawieniach. Ale to i tak srednio dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, lewy87r napisał:

A to nie przez cisnienie w kolektorze dolotowym?

nie ciśnienie, a podciśnienie. W momencie kiedy silnik jest na wyższych obrotach i odejmując nogę z gazu, przepustnica się zamyka i powstaje podciśnienie w kolektorze ssącym, nie bardzo rozumiem Twojej teorii w jaki sposób sterownik LPG miałby na to wpływ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, lewy87r napisał:

Szukam źródeł. Kurde kiedys mi to gazownik tlumaczyl ale to bylo pare lat temu. Jak cos odnajde to sie podziele info.

może gazownik tłumaczył, że reduktor w pewnym stopniu jest sterowany podciśnieniem z kolektora ssącego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może gazownik tłumaczył, że reduktor w pewnym stopniu jest sterowany podciśnieniem z kolektora ssącego?
Tutaj chyba chodzi o zjawisko pompowania się reduktora. Mianowicie np w wężu gazowym masz ciśnienie ok 1 bara. Przy pełnym doładowaniu turbo w kolektorze mamy nadciśnienie właśnie o wartości ciśnienia doładowania. I o tą wartość potrafi wzrosnąć ciśnienie w wężu gazowym. Nie wiem dlaczego tak się dzieje, ale ten efekt jest opisywany jako pompowanie reduktora. Czyli w pewnej sytuacji ciśnienie gazu w wężu ma 1 bar plus ciśnienie doładowania (1.1 bara), czyli sumarycznie załóżmy 2.1 bara ciśnienia gazu. Gdy się wtryski otworzą to ciśnienie spadnie. Ale zaleje na moment silnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ewemarkam napisał:

Tutaj chyba chodzi o zjawisko pompowania się reduktora. Mianowicie np w wężu gazowym masz ciśnienie ok 1 bara. Przy pełnym doładowaniu turbo w kolektorze mamy nadciśnienie właśnie o wartości ciśnienia doładowania. I o tą wartość potrafi wzrosnąć ciśnienie w wężu gazowym.

 

Cos takiego to bylo. :-) thx.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, koziolek napisał:

Kiedyś był wątek o szarpaniu, winny był czujnik luzu na skrzyni biegów.

widzisz, to może być trop, u mnie nie działa tempomat, kiedyś jak grzebałem przy ECU, to sprawdzałem czy sygnał masy z tego czujnika dociera do ECU i nic nie było na pinie D9, ale tempomat nie jest mi zbytnio potrzebny na krajówkach, więc olałem temat. Teraz będę musiał się przyjrzeć dokładnie czy to czujnik, czy wiązka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.12.2020 o 00:32, ewemarkam napisał:

.... ciśnienie gazu w wężu ma 1 bar plus ciśnienie doładowania (1.1 bara), czyli sumarycznie załóżmy 2.1 bara ciśnienia gazu.

1bar + 1,1bara nie da na pewno 2,1bara. Jak już to coś pomiędzy 1 a 1,1. Chyba że nie ogarniam techniki Subarowej :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1bar + 1,1bara nie da na pewno 2,1bara. Jak już to coś pomiędzy 1 a 1,1. Chyba że nie ogarniam techniki Subarowej default_huh.png
Nie subarowej tylko gazowej.
W wężu gazowym właśnie pojawia się ciśnienie większe o wartość doładowania. Ciśnienie reduktora ustawiasz na wolnych obrotach, wtedy masz jakby pełne podciśnienie, a przy pełnym bucie masz w kolektorze nadciśnienie. Nie wiem dlaczego się tak dzieje ale nazywa się to pompowanie reduktora, nie zagłębiałem się w to dokładnie, bo problem nigdy mnie nie dotyczył. Ale rozumiem to tak że reduktor musi utrzymać stałe ciśnienie, czy to na wolnych obrotach i przy WOT. Nabija ciśnienia przy WOT a gdy puścimy to zostaje ona w wężu a skoro wtryski są zamknięte to nie obniża się. Nie wiem czy moje rozumowanie jest ok, czy coś pominąłem. Jak napisałem wyżej, nie zgłębiałem tematu. I problem pompowania dotyczyc może tylko silników turbo z gazownią.




Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, ewemarkam napisał:

Nie subarowej tylko gazowej.

myślę że koledze chodzi, że jak w jednym wężu masz 1bar a w drugim pojawi się ciśnienie 1.2bar, to ciśnienie w obu będzie wynosić maksymalnie 1.1bar. To tak jakbyś podłączył dwie baterie równolegle, w jednej będzie 12v a w drugiej 12.2v, to napięcie po podłączeniu obu wyniesie około 12.1v

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, lutek34 napisał:
myślę że koledze chodzi, że jak w jednym wężu masz 1bar a w drugim pojawi się ciśnienie 1.2bar, to ciśnienie w obu będzie wynosić maksymalnie 1.1bar. To tak jakbyś podłączył dwie baterie równolegle, w jednej będzie 12v a w drugiej 12.2v, to napięcie po podłączeniu obu wyniesie około 12.1v

No wiem. Nie zrozumiał mnie:)
Reduktor jest sterowany ciśnieniem kolektora, a dlaczego tak podbija ciśnienie to nie wiem. A powyżej 2 bar pojawia się w wężu gazowym nie w kolektorze. Ma skąd bo reduktor jak nazwa wskazuje redukuje ciśnienie. Bo w butli jest ono dużo większe chyba ok 60bar. Pompuje się bo taką ma konstrukcję, niektóre sterowniki LPG ponoć mają opcję redukcji tego ciśnienia.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ewemarkam napisał:

No wiem. Nie zrozumiał mnie:)
Reduktor jest sterowany ciśnieniem kolektora, a dlaczego tak podbija ciśnienie to nie wiem. A powyżej 2 bar pojawia się w wężu gazowym nie w kolektorze. Ma skąd bo reduktor jak nazwa wskazuje redukuje ciśnienie. Bo w butli jest ono dużo większe chyba ok 60bar. Pompuje się bo taką ma konstrukcję, niektóre sterowniki LPG ponoć mają opcję redukcji tego ciśnienia.

60 bar, opcja redukcji ciśnienia. W którym Kościele dzwonili?.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, jako napisał:

Szarpliwa reakcja boxera na  jazdę w korkach, manewry parkingingowe, przede wszystkim z manualną skrzynią biegów, jest TTTM

te szarpnięcia które u mnie występują podczas nagłego odjęcia nogi z gazu w OBK, na pewno nie są czymś normalnym. W Tribeca i w WRX tego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.12.2020 o 20:28, jako napisał:

Szarpliwa reakcja boxera na  jazdę w korkach, manewry parkingingowe, przede wszystkim z manualną skrzynią biegów, jest TTTM. Ten Typ Tak Ma. Moje doświadczenie od roczników 89.

Mój outback 2012 nie szarpie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.12.2020 o 21:07, lutek34 napisał:

te szarpnięcia które u mnie występują podczas nagłego odjęcia nogi z gazu w OBK, na pewno nie są czymś normalnym. W Tribeca i w WRX tego nie ma.

Nie neguję pisałem o szarpliwej pracy a ona dotyczy również wrx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę Państwa ! Mój STI, tak jak powiedziałem kiedyś, potrafi nawet na śliskim, przy skręconych kołach, przy jeździe do przodu, przyblokować jeden z hamulców. Gwałtownie. Efekt jest taki, jakby urwało się coś w zawieszeniu. 5 kilometrów na godzinę. Jest to normalna ingerencja żyroskopu, komputera i całej reszty. Co więcej, ja w STI mogę zniwelować to rozpinając centralny dyfer Amerykańce tego nie mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to mam w FXT 2.0 SG i się z tym pogodziłem, ale nie ma co się dziwić. Przy obrotach 800/min w benzynie moment ile wynosi 50Nm? Po drugie opory stałego napędu.

Ale udało mi się co nieco rozgryźć

1)wyczyszczenie zapchanych kanałów przy silniczku krokowym

2)uszkodzenie 2 tuleii samolotu przy tylnym dyfrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...