rs_6luki Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Subaru XV 2.0i M/T z i-Stop. Czy można go totalnie zdeaktywować. Nie chciałnym za kazdym razem deaktywowac go wciskajac przycisk. To troche irytujace. Ogolnie mnie wkurza i nie chce go miec. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 to jest system START/STOP wyłaczanie silnika gdy auto stoi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AGural Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Tak, wyłączenie następuje po zatrzymaniu samochodu ( pod światłami, na parkingu itp.) ale musi być spełnionych szereg warunków których wymienianie w instrukcji producenta zajmuje spory kawałek. Najważniejsze z nich to: - auto musi zostać całkowicie zatrzymane - bieg neutralny, sprzęgło wyłączone (pedał puszczony) - silnik odpowiednio rozgrzany (tuż po zgaśnięciu kontrolki nagrzewania to jeszcze nie to) - wyłączone podgrzewanie tylnej szyby, klimatyzacja (u mnie włączona klimatyzacja nie warunkuje) - temperatura otoczenia powyżej / - 10/ st. C - i różne inne drobniejsze.......... Choć silnik odpala tuż po wciśnięciu sprzęgła to trzeba się trochę do tego przyzwyczaić. Np. podjeżdżając w korku co ok. 10 sekund o mały kawałek, lepiej tę funkcję dezaktywować (jest taki przycisk) gdyż ileż to razy można odpalać auto. Co prawda system sam kontroluje stan akumulatora i jeżeli mamy załączonych nieco odbiorników, światła zawsze ale również radio i czasem klima, po kilku sekundach niezależnie od tego ile zamierzamy stać silnik odpala sam i już, po wyłączeniu wszystkiego (oprócz świateł) udało mi się jak na razie postać bez samoczynnego odpalenia ponad 1 min 30 sek. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Lubas Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 to jest tragedia!! parę dni temu dojechałem na parking, wyrzuciłem na luz i nie zdążyłem wyłączyć silnika bo mi sam zgasł , po czym wcisnąłem sprzęgło silnik się włączył tylko po to żebym go znowu wyłączył bo chciałem już wyjść z samochodu.... ECO TERROR!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Nie jestem pewien (a nie mam ksiażki pod ręką) ale w manulalu jest chyba opisana procedura dezaktywacji tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Lubas Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Nie jestem pewien (a nie mam ksiażki pod ręką) ale w manulalu jest chyba opisana procedura dezaktywacji tego ale permanentnie?? bo jest guzik do wyłączenia tak jak kontrole trakcji ale to działa do ponownego zaplonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MUrsus Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 (edytowane) Mam podobne odczucia co autor. W ASO uzyskałem informacje że nie ma możliwości wyłączyć funkcję SSmana. Poczekam do przeglądu na 15kkm i się zobaczy Edytowane 10 Września 2013 przez MUrsus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekwnuk1 Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 mam taką radę na ten start stop... chodzi o automat...zauważyłem że start stop oprócz tego że musi byś spełnione kilka warunków to jeśli będziecie umiejętnie używać hamulca( chodzi o to by go nie wciskać do końca) to system nie zadziała:) pozdrawiam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MateuszWwa Opublikowano 28 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2014 przerażające to co mówicie, dużo jeżdżę i często wkurzają mnie na światłach samochody zwykle z grupy VW które mają ten system i zanim zapalą... już by pojechały 2- 3 auta. Sam jestem ciekawy czy można to wyjąć wyłączyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Da sie ten system calkowicie zdeaktywować czy nie??? ewentualnie można zamówic nowego XV bez tego g....na?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wipolak Opublikowano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 z tego co słyszałem to się tego nie da zdeaktywować Ten system to był ponoć warunek uzyskania homologacji w PL (emisja CO2 itp.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof0430 Opublikowano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 Niestety nadeszły czasy gdzie zwykli kierowcy stali się zakładnikami samochodowych ECOterrorystów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MUrsus Opublikowano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 Szczególnie gdy jesteś na błotnistym podjeździe i zatrzymasz się na chwile ... efekt masakryczny !@##$$@% , tak miałem w Rumunii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robgas44 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 Próbnie jeździłem XV z i-stop i z tego co pamiętam, funkcję tę można bez problemu wyłączyć. A może się mylę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MUrsus Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 Na stałe nie można i trzeba pamiętać o wyłączeniu za każdym razem gdy odpalasz auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toimi Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Każda nowinka zawsze torchę wkurza. To się w psychologii nazywa "opór przeciwko zmianom" Osobiście szybko się przyzwyczaiłem do tego systemu, może dlatego że mieszkam w Toruniu, a tu sporo świateł ma licznik i widać czy sie opłaca wyrzucić na luz czy nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goashi Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 Ja na początku trochę się dziwiłem temu rozwiązaniu w XV CVT ale ostatecznie zaakceptowałem. I co? Ano przestało jakoś działać. Od ponad 3 miesięcy nie przypominam sobie by system Start-Stop zadziałał chociaż raz. A zdarzają mi się postoje w korkach i to nie rzadko (początek roku szkolnego w Krakowie- zgroza). Patrząc na listę potrzebnych do zadziałania S-S warunków wydaje się, że są spełnione a auto nie gaśnie. Na przeglądzie po 15 000 km żona nie wspominała o tym w serwisie (żeby przypadkiem tego nie naprawili) ..i bardzo nam z tym dobrze. Pozdrawiam wszystkich życząc podobnej usterki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRIMAR Opublikowano 21 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 U mnie (niestety) działa. Numer z dociśnięciem hamulca znam i stosuję, natomiast jadąc w korku, kiedy co chwilę trzeba troszkę podjechać - wyłączam guzikiem tę funkcję. Jeżeli ktoś uważa to za potrzebne, to niech spojrzy czasem na ekran informujący o systemie SS. Na kilkuset km oszczędność rzędu 520 ml paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bochen Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Ja na początku trochę się dziwiłem temu rozwiązaniu w XV CVT ale ostatecznie zaakceptowałem. I co? Ano przestało jakoś działać. Od ponad 3 miesięcy nie przypominam sobie by system Start-Stop zadziałał chociaż raz. A zdarzają mi się postoje w korkach i to nie rzadko (początek roku szkolnego w Krakowie- zgroza). Patrząc na listę potrzebnych do zadziałania S-S warunków wydaje się, że są spełnione a auto nie gaśnie. Na przeglądzie po 15 000 km żona nie wspominała o tym w serwisie (żeby przypadkiem tego nie naprawili) ..i bardzo nam z tym dobrze. Pozdrawiam wszystkich życząc podobnej usterki U mnie jest dokładnie tak samo. Przestało działać samoczynnie po trzech miesiącach i zaoszczędzeniu szklanki benzyny. Kolejny feature który podnosi cenę a później nie działa. Chociaż tutaj się zgodzę że to akurat na plus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 (edytowane) to jest tragedia!! parę dni temu dojechałem na parking, wyrzuciłem na luz i nie zdążyłem wyłączyć silnika bo mi sam zgasł , po czym wcisnąłem sprzęgło silnik się włączył tylko po to żebym go znowu wyłączył bo chciałem już wyjść z samochodu.... ECO TERROR!! Też mi się zdarzyło (mam automat) wjechałem na miejsce parkingowe w markecie, but na hamulec i silnik zgasł, nacisnąłem guzik stop i silnik się załączył i drugi raz żeby wyłączył... Osobiście system bardzo lubię często sam stoję na przejściu dla pieszych i słucham klekoczących diesli i wciągam chcąc nie chcąc nosem świeże spaliny, Także jest druga strona medalu, nie chodzi tylko o oszczędność paliwa, ale ilość wydechowego smrodu i hałas silnika w mieście - pamiętajcie o tym. Gdyby każe auto miało start-stop albo było elektryczne w miastach na krzyżówkach szczególnie było ciszej i powietrze bez spalin ehhh może za 20 lat się doczekam Co do samego systemu kompletnie niezrozumiałe są te zasady kiedy silnik może się wyłączyć w wyniku czego nie zawsze działa Edytowane 15 Marca 2015 przez sebek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Gdyby każe auto miało start-stop albo było elektryczne w miastach na krzyżówkach szczególnie było ciszej i powietrze bez spalin ehhh może za 20 lat się doczekam ty w Czechach moze tak , my w Polsce nigdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof0430 Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 W systemie Start-Stop pewnie nie chodził o oszczędność paliwa, tylko o to żeby w silniku coś prędzej nawaliło. Dla silnika największe obciążenie jest podczas rozruchu. Nieważne czy silnik jest zimny czy ciepły, oczywiście na ciepłym trochę mniej dostaje ale nie ma lekko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 W systemie Start-Stop pewnie nie chodził o oszczędność paliwa, tylko o to żeby w silniku coś prędzej nawaliło chodzilo przede wszystkim o ekologie- dlatego tez m.in zaleca sie stosowanie wodnistych olejów 0w20 które "najszybciej" po rozruchu zaczynaja chronic silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Miałem 2 hondy civic VII generacji i tam też jedną z zalecanych specyfikacji olejów w instrukcji obsługi to właśnie 0w-20, a żadnych takich ekologicznych wynalazków w autach nie było. Raczej chodzi tutaj o oszczędność zużycia paliwa podczas jazdy (np. Mobil 1 0w-20 ma przyczyniać się do zmniejszenie zużycia paliwa w porównaniu do olejów o większych lepkościach w przedziale 0,2 - 2,3 % - zródło www.mobil.pl ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Raczej chodzi tutaj o oszczędność zużycia paliwa podczas jazdy o to tez chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się