Jump to content

i-Stop


rs_6luki
 Share

Recommended Posts

Subaru XV 2.0i M/T z i-Stop. Czy można go totalnie zdeaktywować. Nie chciałnym za kazdym razem deaktywowac go wciskajac przycisk. To troche irytujace. Ogolnie mnie wkurza i nie chce go miec. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tak, wyłączenie następuje po zatrzymaniu samochodu ( pod światłami, na parkingu itp.) ale musi być spełnionych szereg warunków których wymienianie w instrukcji producenta zajmuje spory kawałek.

Najważniejsze z nich to:

- auto musi zostać całkowicie zatrzymane

- bieg neutralny, sprzęgło wyłączone (pedał puszczony)

- silnik odpowiednio rozgrzany (tuż po zgaśnięciu kontrolki nagrzewania to jeszcze nie to)

- wyłączone podgrzewanie tylnej szyby, klimatyzacja (u mnie włączona klimatyzacja nie warunkuje)

- temperatura otoczenia powyżej / - 10/ st. C

- i różne inne drobniejsze..........

Choć silnik odpala tuż po wciśnięciu sprzęgła to trzeba się trochę do tego przyzwyczaić. Np. podjeżdżając w korku co ok. 10 sekund o mały kawałek, lepiej tę funkcję dezaktywować (jest taki przycisk) gdyż ileż to razy można odpalać auto. Co prawda system sam kontroluje stan akumulatora i jeżeli mamy załączonych nieco odbiorników, światła zawsze ale również radio i czasem klima, po kilku sekundach niezależnie od tego ile zamierzamy stać silnik odpala sam i już, po wyłączeniu wszystkiego (oprócz świateł) udało mi się jak na razie postać bez samoczynnego odpalenia ponad 1 min 30 sek.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

to jest tragedia!! parę dni temu dojechałem na parking, wyrzuciłem na luz i nie zdążyłem wyłączyć silnika bo mi sam zgasł :evil: , po czym wcisnąłem sprzęgło silnik się włączył tylko po to żebym go znowu wyłączył bo chciałem już wyjść z samochodu.... ECO TERROR!! :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem pewien (a nie mam ksiażki pod ręką) ale w manulalu jest chyba opisana procedura dezaktywacji tego

 

ale permanentnie?? bo jest guzik do wyłączenia tak jak kontrole trakcji ale to działa do ponownego zaplonu

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 month later...

mam taką radę na ten start stop... chodzi o automat...zauważyłem że start stop oprócz tego że musi byś spełnione kilka warunków to jeśli będziecie umiejętnie używać hamulca( chodzi o to by go nie wciskać do końca) to system nie zadziała:) pozdrawiam...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

przerażające to co mówicie, dużo jeżdżę i często wkurzają mnie na światłach samochody zwykle z grupy VW które mają ten system i zanim zapalą... już by pojechały 2- 3 auta. Sam jestem ciekawy czy można to wyjąć wyłączyć?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Każda nowinka zawsze torchę wkurza.

To się w psychologii nazywa "opór przeciwko zmianom" :)

 

Osobiście szybko się przyzwyczaiłem do tego systemu, może dlatego że mieszkam w Toruniu,

a tu sporo świateł ma licznik i widać czy sie opłaca wyrzucić na luz czy nie  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ja na początku trochę się dziwiłem temu rozwiązaniu w XV CVT ale ostatecznie zaakceptowałem. I co? Ano przestało jakoś działać. Od ponad 3 miesięcy nie przypominam sobie by system Start-Stop zadziałał chociaż raz. A zdarzają mi się postoje w korkach i to nie rzadko (początek roku szkolnego w Krakowie- zgroza). Patrząc na listę potrzebnych do zadziałania S-S warunków wydaje się, że są spełnione a auto nie gaśnie. Na przeglądzie po 15 000 km żona nie wspominała o tym w serwisie (żeby przypadkiem tego nie naprawili) ..i bardzo nam z tym dobrze. Pozdrawiam wszystkich życząc podobnej usterki  :)

Link to comment
Share on other sites

U mnie (niestety) działa. Numer z dociśnięciem hamulca znam i stosuję, natomiast jadąc w korku, kiedy co chwilę trzeba troszkę podjechać - wyłączam guzikiem tę funkcję. Jeżeli ktoś uważa to za potrzebne, to niech spojrzy czasem na ekran informujący o systemie SS. Na kilkuset km oszczędność rzędu 520 ml paliwa. :(

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ja na początku trochę się dziwiłem temu rozwiązaniu w XV CVT ale ostatecznie zaakceptowałem. I co? Ano przestało jakoś działać. Od ponad 3 miesięcy nie przypominam sobie by system Start-Stop zadziałał chociaż raz. A zdarzają mi się postoje w korkach i to nie rzadko (początek roku szkolnego w Krakowie- zgroza). Patrząc na listę potrzebnych do zadziałania S-S warunków wydaje się, że są spełnione a auto nie gaśnie. Na przeglądzie po 15 000 km żona nie wspominała o tym w serwisie (żeby przypadkiem tego nie naprawili) ..i bardzo nam z tym dobrze. Pozdrawiam wszystkich życząc podobnej usterki  :)

 

U mnie jest dokładnie tak samo. Przestało działać samoczynnie po trzech miesiącach i zaoszczędzeniu szklanki benzyny. Kolejny feature który podnosi cenę a później nie działa. Chociaż tutaj się zgodzę że to akurat na plus :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

to jest tragedia!! parę dni temu dojechałem na parking, wyrzuciłem na luz i nie zdążyłem wyłączyć silnika bo mi sam zgasł :evil: , po czym wcisnąłem sprzęgło silnik się włączył tylko po to żebym go znowu wyłączył bo chciałem już wyjść z samochodu.... ECO TERROR!! :facepalm:

Też mi się zdarzyło (mam automat) wjechałem na miejsce parkingowe w markecie, but na hamulec i silnik zgasł, nacisnąłem guzik stop i silnik się załączył i drugi raz żeby wyłączył...

Osobiście system bardzo lubię :) często sam stoję na przejściu dla pieszych i słucham klekoczących diesli i wciągam chcąc nie chcąc nosem świeże spaliny, 

Także jest druga strona medalu, nie chodzi tylko o oszczędność paliwa, ale ilość wydechowego smrodu i hałas silnika w mieście - pamiętajcie o tym.

Gdyby każe auto miało start-stop albo było elektryczne w miastach na krzyżówkach szczególnie było ciszej i powietrze bez spalin ehhh może za 20 lat się doczekam :)

Co do samego systemu kompletnie niezrozumiałe są te zasady kiedy silnik może się wyłączyć w wyniku czego nie zawsze działa :(

Edited by sebek
Link to comment
Share on other sites

 

 

Gdyby każe auto miało start-stop albo było elektryczne w miastach na krzyżówkach szczególnie było ciszej i powietrze bez spalin ehhh może za 20 lat się doczekam

ty w  Czechach moze tak , my w Polsce nigdy :)

Link to comment
Share on other sites

W systemie Start-Stop pewnie nie chodził o oszczędność paliwa, tylko o to żeby w silniku coś prędzej nawaliło. Dla silnika największe obciążenie jest podczas rozruchu. Nieważne czy silnik jest zimny czy ciepły, oczywiście na ciepłym trochę mniej dostaje ale nie ma lekko. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

W systemie Start-Stop pewnie nie chodził o oszczędność paliwa, tylko o to żeby w silniku coś prędzej nawaliło

chodzilo przede wszystkim o ekologie- dlatego tez m.in zaleca sie stosowanie wodnistych olejów 0w20 które "najszybciej" po rozruchu zaczynaja chronic silnik.

Link to comment
Share on other sites

Miałem 2 hondy civic VII generacji i tam też jedną z zalecanych specyfikacji olejów w instrukcji obsługi to właśnie 0w-20, a żadnych takich ekologicznych wynalazków w autach nie było. Raczej chodzi tutaj o oszczędność zużycia paliwa  podczas jazdy (np. Mobil 1 0w-20 ma przyczyniać się do zmniejszenie zużycia paliwa w porównaniu do olejów o większych lepkościach w przedziale 0,2 - 2,3 % - zródło www.mobil.pl ).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...