Jump to content

prawda czy fałsz


kwiatek6178
 Share

Recommended Posts

na stronach internetowych sporo jest ostatnio nowych wiesci o pekajacych walach w subaru diesel.jeszcze niedawno hitem byly sprzegla a teraz waly.chcialbym sie dowiedziec czy Dyrekcja posiada na ten temat jakies dane.szkoda by bylo zeby tak dobry silnik okazal sie kosztownym bublem.a moze ktos na forum spotkal sie z takim problemem

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP
na stronach internetowych sporo jest ostatnio nowych wiesci o pekajacych walach w subaru diesel.jeszcze niedawno hitem byly sprzegla a teraz waly

Hmm, wprawdzie brak znaku "?", lecz zakładam, że tematem pytanie jest porównanie "hitów".

Jeżeli tak, to odpowiedź brzmi jednoznacznie : Fałsz.

Temat sprzęgieł był znacznie bardziej popularny. Nawet pewien "dziennikarz" pojawił się przelotnie na naszym forum ( acz wobec braku logicznych argumentów dość szybko też te łamy opuścił ).

Jeżeli tematem pytania był tylko drugi człon ( sprzęgła ), to odpowiedź brzmi: prawda ( istotnie srzęgła od dłuzszego czasu nie są tematem ).

Jako pytanie można też zakwalifikować :

szkoda by bylo zeby tak dobry silnik okazal sie kosztownym bublem
, choć i tu brakuje formy zdania pytającego.

W tym przypadku odpowiedź brzmi : nie ( = nie jest bublem, wręcz przeciwnie )

Owszem, znamy oczywiście przypadki pękniętych wałów. W niektórych musieliśmy odmówić uznania gwarancji ( tuning lub klasyczne "przekręcenie" silnika na skutek redukcji biegu przy zbyt wysokiej prędkości ).

 

Pozdrowienia

Edited by Dyrekcja
Link to comment
Share on other sites

klasyczne "przekręcenie" silnika na skutek redukcji biegu przy zbyt wysokiej prędkości ).

 

Czy tego typu dane są rejestrowane przez sterownik silnika czy przyczyna jest wnioskowana na podstawie uszkodzeń ?

Link to comment
Share on other sites

klasyczne "przekręcenie" silnika na skutek redukcji biegu przy zbyt wysokiej prędkości ).

 

Czy tego typu dane są rejestrowane przez sterownik silnika czy przyczyna jest wnioskowana na podstawie uszkodzeń ?

 

Są rejestrowane.

Link to comment
Share on other sites

ostatni (najwyższy?)...

 

ładnie nakręcony musiał być....

 

Owszem, znamy oczywiście przypadki pękniętych wałów.

a czy zapytać można szanowną Dyrekcję zapytać o jakieś bliższe szczegóły tych pękniętych - ale nie od tuningu i nie fail-redukcji?

nie mam SBD więc spię spokojnie w kwestii "tych" wałów, ale pomimo to ciekaw jestem.

z góry dziękuję

Edited by elias
Link to comment
Share on other sites

to chyba nie jest dużo

 

2500 obrotów za czerwonym polem, to chyba sporo (przekroczenie obrotów maksymalnych o ponad 50 %). Tym bardziej, że jeśli ktoś pomylił biegi, to obroty nie wzrastają płynnie, jak przy normalnym przyspieszaniu, tylko następuje skok obrotów powiedzmy z 2000 do rzeczonych ponad 7000. Obciążenia muszą być wtedy konkretne.

W MY 2012 jest zabezpieczenie przed wrzuceniem za niskiego biegu przy konkretnej prędkości. Przy takiej próbie włącza się "piszczyk" a na desce świeci się kontrolka symbolizująca koła zębate. Wiem, bo doświadczyłem tego w dniu zakupu OBK. Byłem przyzwyczajony do pięciobiegowej skrzyni z poprzedniego modelu a w nowym biegi poukładane są chyba trochę "ciaśniej". Teraz już ogarniam ;)

Link to comment
Share on other sites

Da sie jak Turbina wciagnie olej to sie kreci az zrobi bumm :)

a m sie udalo z 2000 na 20000 u/min w 100 ms. Ale to byl silnik Ranaulta i to na hamowni. Skrzynia nie wytrzymala a zebatki wylecialy przez obudowe :) troche glupio bylo bo prototyp itp. ale czlowiek mlody byl i w goracej wodzie kapany.

Edited by haubi65
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
silnik diesla nie ma odciecia?.bylem pewny ze ma
Jak wciągnie olej z turbo na b.j. i nie zgaśnie to nic żadne odcięcie nie da. Jak użytkownik zabije za niski bieg, to nic żadne odcięcie nie da.

 

O pierwszym przypadku nie mam informacji by wystąpił w SBD.

Edited by Grzegorz Magdziarz
Link to comment
Share on other sites

Jak użytkownik zabije za niski bieg, to nic żadne odcięcie nie da.
To jednak dziwne ze pekl wal po takiej redukcji. To znaczy dziwne bo mamy do czynienia z Subaru a nie za przeproszeniem Lanosem czy silnikiem przecietnym o przebiegu powyzej 200k km. Ja mam Honde i prosze mi wierzyc ze krecenie do odciecia spod swiatel czesto praktykuje. A zeby byc scislej w temacie to redukcja przy 120km/h na jedynke zdazyla sie przynajmniej raz mojej zonie :mrgreen: , mnie chyba na dwojke - i nic :excl: po prosu silnik katapultowal samochod i sie zdlawil przez odciecie - ale po dzwieku poznalem ze nie zabolalo go to szczegolnie ;) . Mysle ze w Lanosie wal by sie skresil w spirale :D . OK, ja rozumiem ze w watku mowa o dieslu ale to w koncu silnik Subaru, nowy....przeciez konstruktorzy biora wspolczynniki bezpieczenstwa. Cos tu jednak nie halo z tymi SBD. Jednak tylko kilka lat doswiadczenia w budowie diesla.

Moze reasumujac - blad kierowcy w dieslu ewidentny i bezdyskusyjny, ale co do silnika to oczekiwalbym wyzszej trwalosci z ktora marka sie utozsamia. Skoro bledna redukcja biegu ma tak katastrofalne skutki to nalezaloby silnik wyposazyc w stosowne zabezpieczenie (mozna to kolokwialnie nazwac - sprawic by konstrukcja byla bardziej 'idiotoodporna' :D ). No i mam szczera nadzieje ze w np FB20 w takim przypadku problem z ukreconym walem nie mialby miejsca.

Link to comment
Share on other sites

Skoro bledna redukcja biegu ma tak katastrofalne skutki
Każdy użytkownik po włączeniu niewłaściwego biegu przy lekkim puszczeniu sprzęgła orientuje się, że coś jest nie halo i wciska sprzęgło na powrtót włączając prawidłowy bieg. Jeżeli dzieje się inaczej nie można mówić o prawidłowej eksploatacji.
to nalezaloby silnik wyposazyc w stosowne zabezpieczenie
nie znam takiego zabezpieczenia stosowanego w motoryzacji powszechnie.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...