kwiatek6178 Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 na stronach internetowych sporo jest ostatnio nowych wiesci o pekajacych walach w subaru diesel.jeszcze niedawno hitem byly sprzegla a teraz waly.chcialbym sie dowiedziec czy Dyrekcja posiada na ten temat jakies dane.szkoda by bylo zeby tak dobry silnik okazal sie kosztownym bublem.a moze ktos na forum spotkal sie z takim problemem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr.kupczak Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 nie żeby ten, ale temat razi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KiF Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 nie żeby ten, ale temat razi To było celowe, autor pewnie chce szybko otrzymać odpowiedz:p Wracając do tematu było poruszone. http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/60021-wal-w-sbd-wymiana-shortblock/page__hl__%20short%20%20block__st__0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Zdecydowanie...fałsz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 temat razi Edycja moderatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiatek6178 Opublikowano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 dzieki KiF .jednak cos sie dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 4 Marca 2013 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 (edytowane) na stronach internetowych sporo jest ostatnio nowych wiesci o pekajacych walach w subaru diesel.jeszcze niedawno hitem byly sprzegla a teraz waly Hmm, wprawdzie brak znaku "?", lecz zakładam, że tematem pytanie jest porównanie "hitów". Jeżeli tak, to odpowiedź brzmi jednoznacznie : Fałsz. Temat sprzęgieł był znacznie bardziej popularny. Nawet pewien "dziennikarz" pojawił się przelotnie na naszym forum ( acz wobec braku logicznych argumentów dość szybko też te łamy opuścił ). Jeżeli tematem pytania był tylko drugi człon ( sprzęgła ), to odpowiedź brzmi: prawda ( istotnie srzęgła od dłuzszego czasu nie są tematem ). Jako pytanie można też zakwalifikować : szkoda by bylo zeby tak dobry silnik okazal sie kosztownym bublem , choć i tu brakuje formy zdania pytającego.W tym przypadku odpowiedź brzmi : nie ( = nie jest bublem, wręcz przeciwnie ) Owszem, znamy oczywiście przypadki pękniętych wałów. W niektórych musieliśmy odmówić uznania gwarancji ( tuning lub klasyczne "przekręcenie" silnika na skutek redukcji biegu przy zbyt wysokiej prędkości ). Pozdrowienia Edytowane 4 Marca 2013 przez Dyrekcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 klasyczne "przekręcenie" silnika na skutek redukcji biegu przy zbyt wysokiej prędkości ). Czy tego typu dane są rejestrowane przez sterownik silnika czy przyczyna jest wnioskowana na podstawie uszkodzeń ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 klasyczne "przekręcenie" silnika na skutek redukcji biegu przy zbyt wysokiej prędkości ). Czy tego typu dane są rejestrowane przez sterownik silnika czy przyczyna jest wnioskowana na podstawie uszkodzeń ? Są rejestrowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Czy tego typu dane są rejestrowane przez sterownik silnika ostatni wynik to 7200 obr. ( pomylka z biegami ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elias Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 (edytowane) ostatni (najwyższy?)... ładnie nakręcony musiał być.... Owszem, znamy oczywiście przypadki pękniętych wałów. a czy zapytać można szanowną Dyrekcję zapytać o jakieś bliższe szczegóły tych pękniętych - ale nie od tuningu i nie fail-redukcji? nie mam SBD więc spię spokojnie w kwestii "tych" wałów, ale pomimo to ciekaw jestem. z góry dziękuję Edytowane 5 Marca 2013 przez elias Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antikos Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Czy tego typu dane są rejestrowane przez sterownik silnika ostatni wynik to 7200 obr. ( pomylka z biegami ) diesel ?? co to była redukcja z 5 na 2 czy na 1 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hefty Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Czy tego typu dane są rejestrowane przez sterownik silnika ostatni wynik to 7200 obr. ( pomylka z biegami ) A dla tych, którzy jeszcze nie umieją znaleźć wspólnego języka z SBD: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Bo0qijhxzl8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 ostatni wynik to 7200 obr. ( pomylka z biegami U mnie było wyżej:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 @@Andrzej Koper,@@Grzegorz Magdziarz to główne przyczyny i przeważające w statystyce tych awarii w SBD?Czy bywają też inne przyczyny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 (edytowane) bywają też inne przyczyny? tak , ale najczęsciej udaje sie je wyłapac w trakcie przegladu i usunac w ramach gwarancji... Edytowane 5 Marca 2013 przez Andrzej Koper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sekator Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Czy tego typu dane są rejestrowane przez sterownik silnika ostatni wynik to 7200 obr. ( pomylka z biegami ) to chyba nie jest dużo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 W dieselu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SirCastic Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 ...to się chyba z rozpędzoną V na II zamiast VI "pomylił" ? - inaczej chyba się nie da "podwoić" obrotów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 to chyba nie jest dużo 2500 obrotów za czerwonym polem, to chyba sporo (przekroczenie obrotów maksymalnych o ponad 50 %). Tym bardziej, że jeśli ktoś pomylił biegi, to obroty nie wzrastają płynnie, jak przy normalnym przyspieszaniu, tylko następuje skok obrotów powiedzmy z 2000 do rzeczonych ponad 7000. Obciążenia muszą być wtedy konkretne. W MY 2012 jest zabezpieczenie przed wrzuceniem za niskiego biegu przy konkretnej prędkości. Przy takiej próbie włącza się "piszczyk" a na desce świeci się kontrolka symbolizująca koła zębate. Wiem, bo doświadczyłem tego w dniu zakupu OBK. Byłem przyzwyczajony do pięciobiegowej skrzyni z poprzedniego modelu a w nowym biegi poukładane są chyba trochę "ciaśniej". Teraz już ogarniam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 (edytowane) Da sie jak Turbina wciagnie olej to sie kreci az zrobi bumm a m sie udalo z 2000 na 20000 u/min w 100 ms. Ale to byl silnik Ranaulta i to na hamowni. Skrzynia nie wytrzymala a zebatki wylecialy przez obudowe troche glupio bylo bo prototyp itp. ale czlowiek mlody byl i w goracej wodzie kapany. Edytowane 6 Marca 2013 przez haubi65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiatek6178 Opublikowano 18 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 witam panie Andrzeju.to silnik diesla nie ma odciecia?.bylem pewny ze ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 (edytowane) silnik diesla nie ma odciecia?.bylem pewny ze ma Jak wciągnie olej z turbo na b.j. i nie zgaśnie to nic żadne odcięcie nie da. Jak użytkownik zabije za niski bieg, to nic żadne odcięcie nie da. O pierwszym przypadku nie mam informacji by wystąpił w SBD. Edytowane 18 Marca 2013 przez Grzegorz Magdziarz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Jak użytkownik zabije za niski bieg, to nic żadne odcięcie nie da. To jednak dziwne ze pekl wal po takiej redukcji. To znaczy dziwne bo mamy do czynienia z Subaru a nie za przeproszeniem Lanosem czy silnikiem przecietnym o przebiegu powyzej 200k km. Ja mam Honde i prosze mi wierzyc ze krecenie do odciecia spod swiatel czesto praktykuje. A zeby byc scislej w temacie to redukcja przy 120km/h na jedynke zdazyla sie przynajmniej raz mojej zonie , mnie chyba na dwojke - i nic po prosu silnik katapultowal samochod i sie zdlawil przez odciecie - ale po dzwieku poznalem ze nie zabolalo go to szczegolnie . Mysle ze w Lanosie wal by sie skresil w spirale . OK, ja rozumiem ze w watku mowa o dieslu ale to w koncu silnik Subaru, nowy....przeciez konstruktorzy biora wspolczynniki bezpieczenstwa. Cos tu jednak nie halo z tymi SBD. Jednak tylko kilka lat doswiadczenia w budowie diesla.Moze reasumujac - blad kierowcy w dieslu ewidentny i bezdyskusyjny, ale co do silnika to oczekiwalbym wyzszej trwalosci z ktora marka sie utozsamia. Skoro bledna redukcja biegu ma tak katastrofalne skutki to nalezaloby silnik wyposazyc w stosowne zabezpieczenie (mozna to kolokwialnie nazwac - sprawic by konstrukcja byla bardziej 'idiotoodporna' ). No i mam szczera nadzieje ze w np FB20 w takim przypadku problem z ukreconym walem nie mialby miejsca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Skoro bledna redukcja biegu ma tak katastrofalne skutki Każdy użytkownik po włączeniu niewłaściwego biegu przy lekkim puszczeniu sprzęgła orientuje się, że coś jest nie halo i wciska sprzęgło na powrtót włączając prawidłowy bieg. Jeżeli dzieje się inaczej nie można mówić o prawidłowej eksploatacji. to nalezaloby silnik wyposazyc w stosowne zabezpieczenie nie znam takiego zabezpieczenia stosowanego w motoryzacji powszechnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się