zbyszek29gadnsk Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Witam jestem nowym szczesliwym posiadaczem forka 2.0 Xt manual z 2005 r. mam pytanie praktyczne co do operowania skrzynia biegow. w jakim przedziale obrotow zmieniac biegi przy jezdzie , tak aby bylo bezpiecznie dla zarowno sprzegla jak i skrzyni biegow?? prosilbym o rzeczowe odpowiedzi znawcow i nie odsylanie mnie do innych watkow gdyz duzo znalazlem opinii i odpowiedzi co do jazdy automatem a nie MT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 To twój pierwszy w życiu samochód? Jak dla mnie, to trochę dziwne pytanie. Kiedy zmienić bieg? - to się czuje i słyszy. Nigdy też nie był mi do tego potrzebny obrotomierz, który uznaję za zbędny w normalnej jeździe gadżet. No...., może przydaje się przy jakichś tam regulacjach wolnych obrotów, i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Jak nie czujesz i nie słyszysz to patrz na obrotomierz - zanim wskazówka wejdzie na czerwone pole, zmień bieg. Swoją drogą - czego teraz uczą na kursach prawa jazdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Grzecznie podpowiem, w miarę ekonomicznie biegi zmieniać przy 2.5 tyś obrotów, przy jeździe dynamicznej wiadomo :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Forek wybitnie nie lubi jazdy na półsprzęgle, dużo bardziej niż inne auta. Tak słyszałem, mam automat, nie bijcie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 (edytowane) Według instrukcji, którą masz w schowku wynika, że najlepiej przy 2.5 tysiąca. Jak dla mnie to jest ok tylko na płaskim/z górki. Pod górkę zapinałem wyższy bieg przy około 3k tysiącach, ale jak przedmówcy mówili to zależy od wielu czynników (obładowanie, pod górkę/z górki, jak szybko chcesz się rozpędzić). Najważniejsze to unikaj jazdy na półsprzęgle, strzelana ze sprzęgła a będzie dobrze. Edytowane 20 Stycznia 2013 przez RoadRunner 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek29gadnsk Opublikowano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Ok dzieki tak pojezdzilem troszke i juz sie przyzwyczajam. No ale wrocilem wlasnie z pracy i zapalila sie kontrolka ABS. Zastanawiam sie co teraz wyjdzie z tym? Niestety zapalila sie kontrolka ABS ZASTANAWIAM SIE CO TERAZ WYJDZIE? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 zbyszek, może po prostu naleciało Ci jakiegoś syfu w okolice czujnika abs, albo wtyczka abs na pompie (pod maską przy prawym reflektorze) nie styka (ja tak miewam). pytanie tylko, czemu piszesz 2x to samo pytanie i do tego capslockiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek29gadnsk Opublikowano 21 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Hej dwa razy tylko z powodu zamulenia kompa bo nie pokazalo wpisu za pierwszym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Czy to twoje poprzednie auto roadrunner? Byłoby fajnie gdyby trafiło do Gdanska :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek29gadnsk Opublikowano 21 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Hej TZD. Widze ze jestes z trojmiasta zapewne. Masz jakies opinie i jestes w stanie sie wypowiedziec o OES SERWIS Z KARTUSKIEJ. PODOBNO W SUBARU SIE SPECJALIZUJA? Mam nadzieje ze z tym abs to snieg bo wczoraj jechalem przez poligon na morenie w glebokim a podobno jak tam sie snieg dostaje to taki blad wychodzi. Ale i tak bede musial podjchac ro serwisubo na minusowej temp przy chlodnym silniku slychac trekotanie ktore pozniej zaniklo. Kupilem od Roadrunnner ktory potwierdzil ze tez tak mial jak byl moz rok temu ale jak przyjechal odebrac samochod to byla odwilz i juz tego ni bylo slychac. Sprawdzali w aso koper. Moze wiec jakis spec w trojmiescie by na to spojrzal. Coz nadmieniam ze to moje pierwsze wymarzone subaru ktory od zawsze mi chodzil po glowie wiec nie chcialbym aby cos sie dziwlo w nim. Moze wiec procz bardzo praktycznych wskazowek roadrunnera co do jazdy, ktos bedzie chcial podzilc sie swoimi uwagami co robic a czego nie z forkiem. Tak to auto roadrunnera No i faktycznie czujnik abs byl chyba zasniezony bo 30 min w hali i kontrolka sie juz nie swieci no ale to trekotanie caly czas slychac:-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 No to gratuluję zakupu auta, mam identycznego, piękny Forek. Co do serwisu to na pw bo to Forum SIP. Co do terkotania to ten typ tak ma, to stukanie panewek, na zimnym normalne. Chociaż twój nie powinien bo z tego co pamiętam to roadrunner specjalnie w tym celu robił panewki. Czyżby robota się nie powiodła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek29gadnsk Opublikowano 21 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Nie wiem bo ze mni mechanik jak z koziej...:-) roadrunner mowil ze panewki sa od sti wiec nie powinno to byc to. Chyba sie umowie na czwartek i podjade aby go obejrzal ktos. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
repasator Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 zbyszek Ty mnie powiedz, Ty na Myśliwskim Wzgórzu czasem nie mieszkasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Co do terkotania to ten typ tak ma, to stukanie panewek, na zimnym normalne. Nie stukanie panewek tylko piston slap. To dwie różne rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 ekoniomicznie to shift przed 2,5k ale aby wchodził na 1700 rpm dynamicznie to tak aby wbijany bieg był ba 4k rpm. ogień to ogień... pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się