Jump to content

zmiana biegow forester 2.0 Xt manual


zbyszek29gadnsk
 Share

Recommended Posts

Witam jestem nowym szczesliwym posiadaczem forka 2.0 Xt manual z 2005 r. mam pytanie praktyczne co do operowania skrzynia biegow. w jakim przedziale obrotow zmieniac biegi przy jezdzie , tak aby bylo bezpiecznie dla zarowno sprzegla jak i skrzyni biegow?? prosilbym o rzeczowe odpowiedzi znawcow i nie odsylanie mnie do innych watkow gdyz duzo znalazlem opinii i odpowiedzi co do jazdy automatem a nie MT

Link to comment
Share on other sites

To twój pierwszy w życiu samochód?

Jak dla mnie, to trochę dziwne pytanie. Kiedy zmienić bieg? - to się czuje i słyszy.

Nigdy też nie był mi do tego potrzebny obrotomierz, który uznaję za zbędny w normalnej jeździe gadżet. No...., może przydaje się przy jakichś tam regulacjach wolnych obrotów, i tyle.

Link to comment
Share on other sites

Według instrukcji, którą masz w schowku :) wynika, że najlepiej przy 2.5 tysiąca. Jak dla mnie to jest ok tylko na płaskim/z górki. Pod górkę zapinałem wyższy bieg przy około 3k tysiącach, ale jak przedmówcy mówili to zależy od wielu czynników (obładowanie, pod górkę/z górki, jak szybko chcesz się rozpędzić).

Najważniejsze to unikaj jazdy na półsprzęgle, strzelana ze sprzęgła a będzie dobrze.

Edited by RoadRunner
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

zbyszek, może po prostu naleciało Ci jakiegoś syfu w okolice czujnika abs, albo wtyczka abs na pompie (pod maską przy prawym reflektorze) nie styka (ja tak miewam).

 

pytanie tylko, czemu piszesz 2x to samo pytanie i do tego capslockiem.

Link to comment
Share on other sites

Hej TZD. Widze ze jestes z trojmiasta zapewne. Masz jakies opinie i jestes w stanie sie wypowiedziec o OES SERWIS Z KARTUSKIEJ. PODOBNO W SUBARU SIE SPECJALIZUJA? Mam nadzieje ze z tym abs to snieg bo wczoraj jechalem przez poligon na morenie w glebokim a podobno jak tam sie snieg dostaje to taki blad wychodzi. Ale i tak bede musial podjchac ro serwisubo na minusowej temp przy chlodnym silniku slychac trekotanie ktore pozniej zaniklo. Kupilem od Roadrunnner ktory potwierdzil ze tez tak mial jak byl moz rok temu ale jak przyjechal odebrac samochod to byla odwilz i juz tego ni bylo slychac. Sprawdzali w aso koper. Moze wiec jakis spec w trojmiescie by na to spojrzal. Coz nadmieniam ze to moje pierwsze wymarzone subaru ktory od zawsze mi chodzil po glowie wiec nie chcialbym aby cos sie dziwlo w nim. Moze wiec procz bardzo praktycznych wskazowek roadrunnera co do jazdy, ktos bedzie chcial podzilc sie swoimi uwagami co robic a czego nie z forkiem.

 

Tak to auto roadrunnera

 

No i faktycznie czujnik abs byl chyba zasniezony bo 30 min w hali i kontrolka sie juz nie swieci no ale to trekotanie caly czas slychac:-(

Link to comment
Share on other sites

No to gratuluję zakupu auta, mam identycznego, piękny Forek. Co do serwisu to na pw bo to Forum SIP. Co do terkotania to ten typ tak ma, to stukanie panewek, na zimnym normalne. Chociaż twój nie powinien bo z tego co pamiętam to roadrunner specjalnie w tym celu robił panewki. Czyżby robota się nie powiodła?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...