Than_Junior Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 moim zdaniem skrzynia cvt to jest krok w tył . Audi stosowalo to juz 10lat temu. Teraz wiekszosc producentow zaczyna stosowac 2sprzeglowe automaty... Gdy subaru podejmuje kroki zbliżające je do ogółu (ramki, wlot), to złe. Gdy robi coś co je odróżnia toteż zle - no i bądź tu mądry! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 TurdziGT trochę Cię poniosło....może nawet więcej niż trochę mocno podeptany tdi w trasie to 8-9 litrów bez zadnego problemu turbo pb wyjdzie pewnie 10 czy 11 litrów ale pamiętajmy ze przy duzo lepszej dynamice. X5 to nawet w spokojnej trasie 9 litrów nie widziala..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTe Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 (edytowane) moim zdaniem skrzynia cvt to jest krok w tył . Audi stosowalo to juz 10lat temu. Teraz wiekszosc producentow zaczyna stosowac 2sprzeglowe automaty... Gdy subaru podejmuje kroki zbliżające je do ogółu (ramki, wlot), to złe. Gdy robi coś co je odróżnia toteż zle - no i bądź tu mądry! ciekawe co masz na mysli mowiac ze cos je odroznia bo skrzynie bezstopniowe juz od dawien dawna stostuje wielu producentów . turdziGT - moim zdaniem nie masz racji . Turbo benzyna spali mało jak sie jedzie bardzo eko, w dieslu az tak nie trzeba tego skrupulatnie pilnowac , jak sie zacznie ostrzej jechac to wtedy sie robi duza roznica i benzyniak pali wiecej Jeśli ktoś jeździ głównie po mieście i od czasu do czasu w dłuższe trasy to żaden nowy diesel się nie nadaje. To oczywista oczywistość,ale jeśli ktoś jak ja dojeżdża spoza miasta ok 15-20 km. to diesel jest dużo lepszy. No a spalanie nowych benz z turbo jest tylko troszkę wyższe więc nie ma co dyskutować. To włóż między bajki,o tym już dyskutowaliśmy,przy ostrzejszym (czyli normalnym )traktowaniu turbo benz. wszystkiego typu robią wir w baku,takie małe spalania to jedynie na papierze bo w życiu to jest niepowtarzalne.TD nawet jak masz ołowianą nogę nie zwiększy znacząco spalania. , jadac spokojnie trasą z Zakopca do Krk wczoraj o 23 czyli bardzo maly ruch , czas 1h20min (100km) czyli dosc spokojnie, w 2 osoby z bagazami i sprzetem narciarskim wyszlo spalanie 5.5l to ciekawe co piszesz.Kiedy wracaliśmy ze znajomymi z Frankfurtu do Polski grzejąc 140-200km/h mnie legac spalał ok 7.0/100 a kumplowi ponad 8.0/100(X3D184KM aut.) i niestety musiał częściej tankować niż ja .Zwykle podróżowaliśmy wspólnie ja Hondą FRV on Mondek 2.0D więc na jego jedno tankowanie były moje dwa(dodatkowo dużo mniejszy bak w hondzie),teraz się odmieniło No tak, tylko Wy jechaliscie 140-200 a ja nie przekraczalem 120 , takie predkosci 140-200 wywoluje straszny wzrost paliwa bo co chwile z 200 zwalniasz do 140 i od nowa przyspieszasz bo ktos "blokuje " lewy pas i wtedy spalanie wzrasta okropnie. Edytowane 25 Lutego 2013 przez eMTe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 moim zdaniem skrzynia cvt to jest krok w tył . Audi stosowalo to juz 10lat temu. Teraz wiekszosc producentow zaczyna stosowac 2sprzeglowe automaty... Gdy subaru podejmuje kroki zbliżające je do ogółu (ramki, wlot), to złe. Gdy robi coś co je odróżnia toteż zle - no i bądź tu mądry! ciekawe co masz na mysli mowiac ze cos je odroznia bo skrzynie bezstopniowe juz od dawien dawna stostuje wielu producentów . Nie z taka konstrukcja i nie przy takich mocach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 turdziGT - moim zdaniem nie masz racji . Turbo benzyna spali mało jak sie jedzie bardzo eko, w dieslu az tak nie trzeba tego skrupulatnie pilnowac , jak sie zacznie ostrzej jechac to wtedy sie robi duza roznica i benzyniak pali wiecej oczywisice , ale nie jest to juz roznica 5-10 litrow jak 10 lat temu a 2-3 ale ciezko tez do 150 konnego tdi porownywac 200 konna dwu litrowa benzyne bo roznca w dynamice jest dosc znczna , wtedy trzeba porowna jakies 160 konne 1.8 lub 1.6 a tu az takiej roznicy nie bedzie.Ja praktycznie kazde tdi jakie pozyczam odstawiam ze srednim spalaniem na poziomie 8 L co znaczy ze chwilami spala i pod 10 lub lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 25 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 (edytowane) Mnie chodzi o pewną zasadę a nie o porównywanie spalania odpowiednich benzyn z ropniakami. A zasada jest-moim zdaniem taka ,że nowe tbenz są ekonomiczne przy eco driveingu a TD zawsze z niewielkimi odchyleniami w zal od sposobu jazdy i ciężkości buta. Spalanie podawane przez producenta przy turbobenz. są realne na papierze,przekonałem się o tym wiele razy.MiniCM podczas mojej jazdy testowej po wyzerowaniu licznika pokazał na koniec 11,5l/100(1,6Twinscroll) i wcale go nie piłowałem,podobnie było kiedy jeżdziłem fabią-chodziło o to żebym sobie zobaczył jak wogóle chodzi TFSI bo akurat tego Yeti nie mieli,natomiast podczas jazdy próbnej ASX 1,8 TD(150KM) komputer na koniec pokazał 5,6 -no ale ten motor jest mistrzem oszczędności a w dodatku bardzo żwawy. We wszystkich testach jakie czytałem a dotyczyły Tbenz. zawsze wychodziło dużo większe spalanie niż podawał producent.Pisanie że Tbenz tylko niewiele więcej palą od Diesli jest nieprawdą i wprowadza ludzi w błąd.Dużo bardziej przewidywalne w spalaniu są wolnessaki,nie ma aż takich wahań. Jeśli macie jakieś inne doświadczenia z własnego przykładu to chętnie posłucham. Edytowane 25 Lutego 2013 przez stach1111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 Jak rocznie jezdzisz okolo 5000 km to takie drobnostki sa dosyc upierdliwe. Liczy sie rano wrzucasz rowery i jedziesz. Van bylby moze prktyczniejszy ale jezdzi jak furgonetka. S-Max nie Moge potwierdzic, jezdzi podobnie jak mondeo (ktore w swojej klasie naprawde dobrze sie prowadzi), nie mam porowania do innych vanow, no moze - raz szwagra jechalem escape ze zle dobranymi sprezynami od slabszej wersji i byl to ponton Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 Ja uważam że jeśli mówimy o silnikach 2l i więcej to różnicę są 2-3l. X6 3.5D siostry pali 13-14l a kolegi 535D 11-12l chociaż katalogowo jest zupełnie inaczej Po prostu 3.0l mu się zalać paliwem i tyle. Diesel jest mega oszczędny ale przy pojemności ~1.6l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QbaqBA Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 oczywisice , ale nie jest to juz roznica 5-10 litrow jak 10 lat temu a 2-3 a ja sie tutaj nie moge zgodzić do końca. Może w trasie bedzie tak jak mowisz, tu nie mam na tyle bezposredniego porównania, natomiast w miescie realna różnica to 4l/100km: a4b8 2.0 TDI 170PS kombi przebieg ok 55k km (niebieski) - 7,5-8l/100km vs 11-12l/100km a4b8 2.0 TFSI 211 PS sedan przebieg ok 30k km (czarny) warunki to warszawa daily, sporo w korkach, raczej dynamicznie, ten sam kierowca czyli jakies 20-kilka pln/100 km różnicy w kosztach paliwa dynamika wystarczajaca do miasta w obu samochodach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 (edytowane) A ja naprawdę nie wiem, jak Wy to chcecie tak co do litra wyliczać i porównywać, gdy mówimy o tak wielu rożnych modelach, silnikach, a każdym jeździ inny kierowca? Ja mam na przykład aktualnie spalanie w 2.5XT na poziomie 12,5l, cały czas po Wawie. Do tego automat a są tu tacy, którzy piszą, ze nie ma bata zejść poniżej 17. I o czym to świadczy? O niczym Znowu wchodzimy na temat ile to pali, a to jest ciężki wątek do dyskusji. Juz bym sie bardziej skupił na narzekaniach na brak automatu, obecność automatu, brak kurnika, obecność kurnika itd Edytowane 25 Lutego 2013 przez Amstaff23 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QbaqBA Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 (edytowane) A ja naprawdę nie wiem, jak Wy to chcecie tak co do litra wyliczać i porównywać, gdy mówimy o tak wielu rożnych modelach, silnikach, a każdym jeździ inny kierowca? dlatego podalem moj przyklad powyzej. rozdwojenie jazni moze i mam, ale raczej nie uzaleznialbym go od auta ktore prowadze, wiec pozwolilem sobie uznac ze ten sam kierowca a ze za przyklad posluzylo audi a4 w "najnowszej budzie" (to tak gdyby ktos jeszcze z rzeszy obecnych tu zainteresowanych motoryzacja nie zorientowal sie w tych magicznych kodach b7/b8/diesel etc ) ktore w tym watku wielokrotnie sie przewija i jedne z rowniez czesciej pojawiajacych sie tu silnikow, to uznalem ze moje obserwacje moga byc potencjalnie interesujace dla czytajacych go mistyfikacja, halucynacja, taka sytuacja Edytowane 25 Lutego 2013 przez QbaqBA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 25 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 oczywisice , ale nie jest to juz roznica 5-10 litrow jak 10 lat temu a 2-3 a ja sie tutaj nie moge zgodzić do końca. Może w trasie bedzie tak jak mowisz, tu nie mam na tyle bezposredniego porównania, natomiast w miescie realna różnica to 4l/100km: a4b8 2.0 TDI 170PS kombi przebieg ok 55k km (niebieski) - 7,5-8l/100km vs 11-12l/100km a4b8 2.0 TFSI 211 PS sedan przebieg ok 30k km (czarny) warunki to warszawa daily, sporo w korkach, raczej dynamicznie, ten sam kierowca czyli jakies 20-kilka pln/100 km różnicy w kosztach paliwa dynamika wystarczajaca do miasta w obu samochodach i tu jak dla mnie wszystko się zgadza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QbaqBA Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 Juz bym sie bardziej skupił na narzekaniach na brak automatu, obecność automatu, brak kurnika, obecność kurnika itd e tam. jak ma byc serio gorąco, to może podsunę temat: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 25 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 . Diesel jest mega oszczędny ale przy pojemności ~1.6l to proponuję przejażdżkę po mieście 2,2DID by Mitsu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 oczywisice , ale nie jest to juz roznica 5-10 litrow jak 10 lat temu a 2-3 a ja sie tutaj nie moge zgodzić do końca. Może w trasie bedzie tak jak mowisz, tu nie mam na tyle bezposredniego porównania, natomiast w miescie realna różnica to 4l/100km: a4b8 2.0 TDI 170PS kombi przebieg ok 55k km (niebieski) - 7,5-8l/100km vs 11-12l/100km a4b8 2.0 TFSI 211 PS sedan przebieg ok 30k km (czarny) warunki to warszawa daily, sporo w korkach, raczej dynamicznie, ten sam kierowca czyli jakies 20-kilka pln/100 km różnicy w kosztach paliwa dynamika wystarczajaca do miasta w obu samochodach i tu jak dla mnie wszystko się zgadza. dla mnie tez tak jak napisałem 2-3 litry.Mnie 2.0 TDI palil 8.5-9 a TFSI 10-11 w zależności od dnia natężenia ruchu ale nie jest to 15 bo tak pala Subaru turbo w mieście bez znaczenia jak sie jeździ a do tego auto wazy 1600 a nie 1300-1400 kg takze postęp jest i to spory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 25 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 zgadza się,postęp silników turbopb. z bezp. wtryskiem w dziedzinie spalania jest niezaprzeczalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Mi się także nowe X3 bardzo podoba, jeśli jednak miałbym wybór wybrałbym X28i Spalanie trochę wyższe niż 3.0d, ale dźwięk super, poza tym na tym twinscrollu fajnie jeżdżą te BMW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Można też dodać, że konie i przyspieszenie to jedno, ale to auto ma prawie 600 niutków!! I to jest wow Tylko, że to 600 Nm a dokładnie 560 Nm przy 3000 obr/min jest równoznaczne 400 Nm w benzynie przy 4000 obr/min, nie zapominaj o tym. napewno Xdrive jest lepszą opcją niż haldex a kto wie czy to nie rozwiązanie idealne bo np. na łuku przy nagłym dodaniu gazu nie zawinie tyłkiem tylko wręcz przeciwnie wyciągnie przodem a przy dużej prędkości preferuje tył. No w zakręcie taki Xdrive ma taką samą możliwość wyciągnięcia przodem jak Haldex tyłem. Teraz wiekszosc producentow zaczyna stosowac 2sprzeglowe automaty... Te 2 sprzęgłowe automaty to tak naprawdę półautomaty, bliżej im do manuali. Jak dla mnie jeszcze ciekawszą skrzynią jest ten automat z BMW w którym jeździłeś (który trafi/trafił też do Audi i jeszcze kilku innych marek), które zmienia biegi jak DSG i może być pozbawiony kilku wad DSG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTe Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 No w zakręcie taki Xdrive ma taką samą możliwość wyciągnięcia przodem jak Haldex tyłem. Nie do konca bo w Xdrive przod jest caly czas dopiety dopiero rozpina sie powyzej 160km/h , a Haldex np w Q5 dziala tak ze generalnie caly czas masz FWD a w naglej sytuacji dopina Ci ten tył. Te 2 sprzęgłowe automaty to tak naprawdę półautomaty, bliżej im do manuali. Jak dla mnie jeszcze ciekawszą skrzynią jest ten automat z BMW w którym jeździłeś (który trafi/trafił też do Audi i jeszcze kilku innych marek), które zmienia biegi jak DSG i może być pozbawiony kilku wad DSG. Skrzynia w BMW jest na prawde dobra i do takeigo auta nie ma potrzeby innej, ale DSG w Golfie R zmienia biegi szybciej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 (edytowane) No w zakręcie taki Xdrive ma taką samą możliwość wyciągnięcia przodem jak Haldex tyłem. Nie do konca bo w Xdrive przod jest caly czas dopiety dopiero rozpina sie powyzej 160km/h , a Haldex np w Q5 dziala tak ze generalnie caly czas masz FWD a w naglej sytuacji dopina Ci ten tył. Q5 nie ma haldexa tylko torsena 40/60 Edytowane 26 Lutego 2013 przez turdziGT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 a Haldex np w Q5 W Q5 jest Haldex ? Wydaje mi się ze to auto na płycie A4 z silnikiem wzdłużnie więc ma tradycyjnie torsena. Q3 ma Haldexa bo ma silnik poprzecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Dokładnie tak jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTe Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 (edytowane) Macie racje , ogladalem ostatnio test Q3 i dlatego sie zasugerowalem... TurdziGT - a czym sie rózni Torsen od Torsen Audi ? A8 ma torsen audi , wiesz na czym polega róznica? Bo np w BMW X6 jest dodatkowo szpera wzgledem innych modeli... Edytowane 26 Lutego 2013 przez eMTe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T8LEK Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Czytajac oba watki, ten i Nowy Forrester, wydaje mi sie ze kilku forumowiczow (a 2 w szegolnosci), ma specyficzne Schadenfreude z wyszydzania FHI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 (edytowane) Haldex w Q3 i innych (gen. IV i chyba niektóre modele z gen. II) na stałe załącza tył. Rozdział momentu w proporcjach 95:5 lub 90:10. Co do automatów to DSG w A3 (diesel) vs. BMW X1, nie zauważyłem różnicy przy spokojnej jeździe (niestety kierowałem tylko A3, w X1 byłem pasażerem). Torsen to typ mechanizmu różnicowego produkowanego przez firmę Torsen. Zbyt często się utożsamia Torsena z Audi, a nie tylko tam jest stosowany. Może pełnić rolę centralnego dyferencjału, jak i szpery w przednim/tylnim dyferencjale. Przykładowo w Alfie 159 Q4 jest stosowany Torsen C 2w1, czyli przedni i centralny dyferencjał w jednej obudowie. Warto pamiętać, że w pierwszym Audi Quattro (czyli to kanciaste coupe bazujące na Audi 80) był stosowany zwykły otwarty centralny dyferencjał z blokadą. Z kolei w ostatnim RS5 jest stosowany dyferencjał tzw. 'crown-gear'. Edytowane 26 Lutego 2013 przez JJacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się