Skocz do zawartości

Ile oleju może wypić nowy Forester?


Robert

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

ASO - al. Krakowska) - i wtedy zalano mi Mobil 1 5W50

 

A to ciekawe. W instrukcji zalecany jest 5W30, o czym tak często przypomina Pan Andrzej Koper. :roll: ;-)

Oooo właśnie :cry: . Przez 5 lat wszystko było ok więc nie wnikałem co robi ASO. To nie ja jestem mechanikiem i to nie ja mam się na tym znać. Gdyby tak miało być to po co roku wydaję $$$ za nie najniższą stawkę roboczogodziny ASO i nie najtańszy olej na rynku :cry:

Jak życie pokazuje - budujesz dom to skończ studia w tym kierunku, kup poziomicę, zwolnij się z pracy i pilnuj ekipy. Jak kupisz samochód to zostań inżynierem i naucz się manuala na pamięć.

 

Napisałem ostro ale zmieniłem... Powinieneś znać się na takich tematach... Nie róbmy z siebie takich "ciapciarapci".

Edytowane przez Wiatrak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO pewnie mają te dane ale dla tych, którzy nie mają... ;-)

 

Przykłady z manuala do FA20:

 

INSPECT PISTON OIL CLEARANCE

 

Subtract the piston diameter measurement from the cylinder bore diameter measurement.

Standard oil clearance:

0.010 to 0.030 mm (0.00039 to 0.00118 in.)

Oil clearance = maximum cylinder bore diameter - piston diameter

If the result is not as specified, perform boring and honing, or replace the cylinder block and piston as a set.

 

HINT:

Measurement should be performed at a temperature of 20°C (68°F).

 

ps. HKS do tych silników FA20 NA zalewa ich syntetyczny Super Racing 0W-25 (tak go nazywają) - odpowiednik klasy lepkości 0W-20 a rekomendują jego stosowanie do temp oleju 120C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem manuale do FA20 i FB25 i rzeczywiście z tym dużo ciaśniejszym pasowaniem raczej przereklamowali... są pewne różnice w podawaniu limitów dopuszczalnych ale też inaczej wygąda manual - zwłaszcza do FA - chyba pisany wspólnie z Toyotą -> 5009 str. . :roll:

Ciekawostka natomiast jest w innym miejscu - pompa oleju i jej wydajność :eek: przy idle 600rpm 5,8L / min a przy 6k rpm 55L / min w FB25 a co najciekawsze przy dość niskich ciśnieniach: idle rzędu 0,4bar a przy 6k rpm 3,3bar. Ciśnienie oleju idle dopuszczalne to 0,5bar.

 

Pump type Trochoid type

Number of teeth

Inner rotor 11

Outer rotor 12

Outer rotor diameter × thickness mm (in) 77 × 12 (3.03 × 0.47)

 

Kolejna niespodzianka to 2-fazowy zawór relief przy pompie oleju, który otwiera się już przy 1,5bar a w drugiej głównej fazie przy 5,8bar w FB25

 

W Service manualu nie ma ani słowa o lepkości innej niż 0W-20 a nawet jest wprost, że ma tylko taka być bo:

 

The proper viscosity oil helps the engine maintain its ideal temperature, and cranking speed increased by reducing viscosity friction in hot condition.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nooo czyli A .Koper nalal Ci naprawdę dobry olej mając w poważaniu durne normy , a to ze bierze teraz olej to kwesstia przypadku , i chocby nalal nawet oleju na bazie wody z lichenia

to i tak to nic nie zmieni :idea:

 

Jak ja miałbym "w poważaniu durne normy" to znam trylion warsztatów i mechaników którzy też je mają (nawet sami nie wiedzą o tym gdzie co mają łącznie z poważaniem). Dlatego też uznałem, że akceptuję warunki ASO bo ono nie mają wspomnianych norm "w poważaniu" i tylko dlatego tam serwisuje swoje auto.

Jeden z kolegów przygotowuje z pasją co post to wykład naukowy mówi nam o setkach parametrów oleju. W innym temacie powstało 400stron o oleju. A tu się okazuje, że to zasadniczo to wszytko można do kosza wywalić bo co to ma za znaczenie czy to 5W50 czy 5W30 czy cokolwiek innego to znaczenia nie ma.

Jesli takie dość luźne podejście maja osoby które są autorytetami (przynajmiej dla mnie) to ja może następnym razem zaleję Kujawski i zasadniczo "to i tak nic nie zmieni".

Ale chyba zaśmiecam wątek więc skończyłem i przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO pewnie mają te dane ale dla tych, którzy nie mają... ;-)

 

Przykłady z manuala do FA20:

 

INSPECT PISTON OIL CLEARANCE

 

Subtract the piston diameter measurement from the cylinder bore diameter measurement.

Standard oil clearance:

0.010 to 0.030 mm (0.00039 to 0.00118 in.)

Oil clearance = maximum cylinder bore diameter - piston diameter

If the result is not as specified, perform boring and honing, or replace the cylinder block and piston as a set.

 

HINT:

Measurement should be performed at a temperature of 20°C (68°F).

 

ps. HKS do tych silników FA20 NA zalewa ich syntetyczny Super Racing 0W-25 (tak go nazywają) - odpowiednik klasy lepkości 0W-20 a rekomendują jego stosowanie do temp oleju 120C.

 

Ja mam u siebie tylko zalecane 5w30. Widzę ze tu pare osób chce wlewac czy wlewa inne oleje. Potem się okazuje ze coś nie działa, są wycieki albo silnik się zepsuł przez olej. Najlepiej używać samochodu zgodnie z instrukcja, serwisowych w ASO i nic nie powinno się dziać. Ja przynajmniej tak robię.

Edytowane przez Lukasz123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W manualu serwisowym do Sciona FR-S z silnikiem FA20 jest 0W-20 jako pierwszy oraz 5W-30 jako drugi - oba mają być:

API grade SL "energy-conserving", SM "energy-conserving", SN "resourceconserving" or ILSAC multigrade engine oil

Do FB20 ani FB25 nie znalazłem rekomendacji 5W-30 (poza PL).

 

Olej fabryczny w FA20 wg raportów z jego analiz jest baaaardzo niskiej lepkości ~6,5cSt w 100C (SAE 30 zaczyna się od 9,3cSt a mocne SAE 20 mają > 8cSt w 100C)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej fabryczny w FA20 wg raportów z jego analiz jest baaaardzo niskiej lepkości ~6,5cSt w 100C (SAE 30 zaczyna się od 9,3cSt a mocne SAE 20 mają > 8cSt w 100C)

 

w takim razie trzeba zajrzeć do watku "olej do subaru..."...... :cool: .....i znaleść jakis ......zamiennik..... :mrgreen:

 

ps. do czego to doszlo , że nawet do starszych wrx i sti......klienci chca 5w30...... :shock: . Carfit bedzie załamany....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen: z olejem 0W-20 o lepkości <7 to już może być ciężko na naszym rynku :idea: chyba trzeba będzie rozrzedzać :mrgreen:

ps. na forach w US ludzie też narzekają że im BRZ-ty i 'podróbki' ;-) biorą olej w FA20 na docieraniu, FB również... :???:

http://news.consumerreports.org/cars/2012/09/fuel-economy-race-brings-expensive-0w-20-synthetic-oil-to-inexpensive-cars.html

Edytowane przez wlyszkow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. do czego to doszlo , że nawet do starszych wrx i sti......klienci chca 5w30...... . Carfit bedzie załamany....

Jeżeli ma rację to kilka silników zaraz będzie potrzebowało reanimacji. Ja jeżdzę na 5w30 ale wiadomo, są jazdy i jazdy :mrgreen:

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit bedzie załamany....

 

chciałbyś :-P :twisted: , a ja wręcz przeciwnie , jest mi to nawet na rękę ;-) :lol: , czym wiecej padnietych motorów po tych wodnistych olejach tym większa szansa ze ktores do mnie trafia :)

Ale widze tez ze co innego piszesz na forum , a co innego wlewacie :twisted: ( moim zdaniem lepiej tez 5w50 ) :grin:

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale widze tez ze co innego piszesz na forum , a co innego wlewacie :twisted: ( moim zdaniem lepiej tez 5w50 ) :grin:

nie , 90% to 5w30 ale serwis przyzwyczajony od lat , ze jak "turbo" to najczęsciej 5w50 klient sobie życzy , co moze i wydaje się zrozumiale (lepszy nie zaszkodzi , byle gorszy nie był :mrgreen: ) , a tamte auto wrx 2006 to prawdopodobnie od nowosci 5w50 (2006)...więc jest jakas ciaglosc. Ale mamy i inne marki/lepkosci.....co kto sobie zyczy bo jak wiesz najwazniejsza jest wiara.... :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6000 postów

haha złapałem :cool:

 

ciężko mi uwierzyć w takie zużycie jak opisane w tym przypadku, moje 2.0 xt przy 250k piło max do 0,4 na 1000km. obecne 2.5xt nie bierze grama oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakieś zepsute te 2.5xt jakiego oleju nie pije?

 

Pozdrawiam

 

Nowym Forkiem zrobiłem dopiero 5.000 km z czego ostatnie 2500 na Motulu 5w40 X-cess. Być może przy 10.000 coś już weźmie ale na razie zużycie zerowe lub tak małe, że potrzebny większy przebieg. Inna sprawa jest taka, że mam praktycznie nowy silnik - wymieniany na gwarancji. Buda ma 120k a silnik niecałe 40k. Co więcej już 2 źródła mi potwierdziły, że rzekomo silniki po 2009 (czyli w moim przypadku wymiana ) miały jakieś poprawki mające na celu rozwiązanie problemu UPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...