AdaSch Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 ale odkrycie, od dawno to z upiorem maniaka przytaczam. skoro apple opatentowało prostokąt z zaokraglonymi kątami to też to powinienem opatntować, chociaz to oczywista oczywistość. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 wszyscy ttu piszecie o ciasnym pasowaniu silnika FB ,prosze o konkrety z manuala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 (edytowane) ASO - al. Krakowska) - i wtedy zalano mi Mobil 1 5W50 A to ciekawe. W instrukcji zalecany jest 5W30, o czym tak często przypomina Pan Andrzej Koper. :roll: ;-) Oooo właśnie . Przez 5 lat wszystko było ok więc nie wnikałem co robi ASO. To nie ja jestem mechanikiem i to nie ja mam się na tym znać. Gdyby tak miało być to po co roku wydaję $$$ za nie najniższą stawkę roboczogodziny ASO i nie najtańszy olej na rynku Jak życie pokazuje - budujesz dom to skończ studia w tym kierunku, kup poziomicę, zwolnij się z pracy i pilnuj ekipy. Jak kupisz samochód to zostań inżynierem i naucz się manuala na pamięć. Napisałem ostro ale zmieniłem... Powinieneś znać się na takich tematach... Nie róbmy z siebie takich "ciapciarapci". Edytowane 15 Listopada 2012 przez Wiatrak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 ASO pewnie mają te dane ale dla tych, którzy nie mają... ;-) Przykłady z manuala do FA20: INSPECT PISTON OIL CLEARANCE Subtract the piston diameter measurement from the cylinder bore diameter measurement. Standard oil clearance: 0.010 to 0.030 mm (0.00039 to 0.00118 in.) Oil clearance = maximum cylinder bore diameter - piston diameter If the result is not as specified, perform boring and honing, or replace the cylinder block and piston as a set. HINT: Measurement should be performed at a temperature of 20°C (68°F). ps. HKS do tych silników FA20 NA zalewa ich syntetyczny Super Racing 0W-25 (tak go nazywają) - odpowiednik klasy lepkości 0W-20 a rekomendują jego stosowanie do temp oleju 120C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 No teraz sobie weź manuala do starszych silników i sobie porównaj .......... Ciasne pasowane ........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Przejrzałem manuale do FA20 i FB25 i rzeczywiście z tym dużo ciaśniejszym pasowaniem raczej przereklamowali... są pewne różnice w podawaniu limitów dopuszczalnych ale też inaczej wygąda manual - zwłaszcza do FA - chyba pisany wspólnie z Toyotą -> 5009 str. . :roll: Ciekawostka natomiast jest w innym miejscu - pompa oleju i jej wydajność :eek: przy idle 600rpm 5,8L / min a przy 6k rpm 55L / min w FB25 a co najciekawsze przy dość niskich ciśnieniach: idle rzędu 0,4bar a przy 6k rpm 3,3bar. Ciśnienie oleju idle dopuszczalne to 0,5bar. Pump type Trochoid type Number of teeth Inner rotor 11 Outer rotor 12 Outer rotor diameter × thickness mm (in) 77 × 12 (3.03 × 0.47) Kolejna niespodzianka to 2-fazowy zawór relief przy pompie oleju, który otwiera się już przy 1,5bar a w drugiej głównej fazie przy 5,8bar w FB25 W Service manualu nie ma ani słowa o lepkości innej niż 0W-20 a nawet jest wprost, że ma tylko taka być bo: The proper viscosity oil helps the engine maintain its ideal temperature, and cranking speed increased by reducing viscosity friction in hot condition. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrGS Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 nooo czyli A .Koper nalal Ci naprawdę dobry olej mając w poważaniu durne normy , a to ze bierze teraz olej to kwesstia przypadku , i chocby nalal nawet oleju na bazie wody z lichenia to i tak to nic nie zmieni Jak ja miałbym "w poważaniu durne normy" to znam trylion warsztatów i mechaników którzy też je mają (nawet sami nie wiedzą o tym gdzie co mają łącznie z poważaniem). Dlatego też uznałem, że akceptuję warunki ASO bo ono nie mają wspomnianych norm "w poważaniu" i tylko dlatego tam serwisuje swoje auto. Jeden z kolegów przygotowuje z pasją co post to wykład naukowy mówi nam o setkach parametrów oleju. W innym temacie powstało 400stron o oleju. A tu się okazuje, że to zasadniczo to wszytko można do kosza wywalić bo co to ma za znaczenie czy to 5W50 czy 5W30 czy cokolwiek innego to znaczenia nie ma. Jesli takie dość luźne podejście maja osoby które są autorytetami (przynajmiej dla mnie) to ja może następnym razem zaleję Kujawski i zasadniczo "to i tak nic nie zmieni". Ale chyba zaśmiecam wątek więc skończyłem i przepraszam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz123 Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 (edytowane) ASO pewnie mają te dane ale dla tych, którzy nie mają... ;-) Przykłady z manuala do FA20: INSPECT PISTON OIL CLEARANCE Subtract the piston diameter measurement from the cylinder bore diameter measurement. Standard oil clearance: 0.010 to 0.030 mm (0.00039 to 0.00118 in.) Oil clearance = maximum cylinder bore diameter - piston diameter If the result is not as specified, perform boring and honing, or replace the cylinder block and piston as a set. HINT: Measurement should be performed at a temperature of 20°C (68°F). ps. HKS do tych silników FA20 NA zalewa ich syntetyczny Super Racing 0W-25 (tak go nazywają) - odpowiednik klasy lepkości 0W-20 a rekomendują jego stosowanie do temp oleju 120C. Ja mam u siebie tylko zalecane 5w30. Widzę ze tu pare osób chce wlewac czy wlewa inne oleje. Potem się okazuje ze coś nie działa, są wycieki albo silnik się zepsuł przez olej. Najlepiej używać samochodu zgodnie z instrukcja, serwisowych w ASO i nic nie powinno się dziać. Ja przynajmniej tak robię. Edytowane 16 Listopada 2012 przez Lukasz123 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 W manualu serwisowym do Sciona FR-S z silnikiem FA20 jest 0W-20 jako pierwszy oraz 5W-30 jako drugi - oba mają być: API grade SL "energy-conserving", SM "energy-conserving", SN "resourceconserving" or ILSAC multigrade engine oil Do FB20 ani FB25 nie znalazłem rekomendacji 5W-30 (poza PL). Olej fabryczny w FA20 wg raportów z jego analiz jest baaaardzo niskiej lepkości ~6,5cSt w 100C (SAE 30 zaczyna się od 9,3cSt a mocne SAE 20 mają > 8cSt w 100C) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Olej fabryczny w FA20 wg raportów z jego analiz jest baaaardzo niskiej lepkości ~6,5cSt w 100C (SAE 30 zaczyna się od 9,3cSt a mocne SAE 20 mają > 8cSt w 100C) w takim razie trzeba zajrzeć do watku "olej do subaru..."...... :cool: .....i znaleść jakis ......zamiennik..... ps. do czego to doszlo , że nawet do starszych wrx i sti......klienci chca 5w30...... :shock: . Carfit bedzie załamany.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 (edytowane) z olejem 0W-20 o lepkości <7 to już może być ciężko na naszym rynku chyba trzeba będzie rozrzedzać ps. na forach w US ludzie też narzekają że im BRZ-ty i 'podróbki' ;-) biorą olej w FA20 na docieraniu, FB również... :???: http://news.consumerreports.org/cars/2012/09/fuel-economy-race-brings-expensive-0w-20-synthetic-oil-to-inexpensive-cars.html Edytowane 16 Listopada 2012 przez wlyszkow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 ps. do czego to doszlo , że nawet do starszych wrx i sti......klienci chca 5w30...... . Carfit bedzie załamany.... Jeżeli ma rację to kilka silników zaraz będzie potrzebowało reanimacji. Ja jeżdzę na 5w30 ale wiadomo, są jazdy i jazdy pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 (edytowane) Carfit bedzie załamany.... chciałbyś :-P , a ja wręcz przeciwnie , jest mi to nawet na rękę ;-) , czym wiecej padnietych motorów po tych wodnistych olejach tym większa szansa ze ktores do mnie trafia Ale widze tez ze co innego piszesz na forum , a co innego wlewacie ( moim zdaniem lepiej tez 5w50 ) :grin: Edytowane 19 Listopada 2012 przez carfit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Ale widze tez ze co innego piszesz na forum , a co innego wlewacie ( moim zdaniem lepiej tez 5w50 ) :grin: nie , 90% to 5w30 ale serwis przyzwyczajony od lat , ze jak "turbo" to najczęsciej 5w50 klient sobie życzy , co moze i wydaje się zrozumiale (lepszy nie zaszkodzi , byle gorszy nie był ) , a tamte auto wrx 2006 to prawdopodobnie od nowosci 5w50 (2006)...więc jest jakas ciaglosc. Ale mamy i inne marki/lepkosci.....co kto sobie zyczy bo jak wiesz najwazniejsza jest wiara.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 6000 postów haha złapałem :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kitewinger Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 6000 postów haha złapałem :cool: ciężko mi uwierzyć w takie zużycie jak opisane w tym przypadku, moje 2.0 xt przy 250k piło max do 0,4 na 1000km. obecne 2.5xt nie bierze grama oleju... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 jakieś zepsute te 2.5xt jakiego oleju nie pije? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol76 Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 (edytowane) Mój bierze ok. 0,4l na 8tkm. Edytowane 22 Listopada 2012 przez karol76 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 mój przy niektórych olejach weźmie 0,8l/1000km ale przy innych zdecydowanie mniej. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kitewinger Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 jakieś zepsute te 2.5xt jakiego oleju nie pije? Pozdrawiam Nowym Forkiem zrobiłem dopiero 5.000 km z czego ostatnie 2500 na Motulu 5w40 X-cess. Być może przy 10.000 coś już weźmie ale na razie zużycie zerowe lub tak małe, że potrzebny większy przebieg. Inna sprawa jest taka, że mam praktycznie nowy silnik - wymieniany na gwarancji. Buda ma 120k a silnik niecałe 40k. Co więcej już 2 źródła mi potwierdziły, że rzekomo silniki po 2009 (czyli w moim przypadku wymiana ) miały jakieś poprawki mające na celu rozwiązanie problemu UPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się