Skocz do zawartości

Ile oleju może wypić nowy Forester?


Robert

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba przesadzasz z tym co uważaja w ASO......jednakj warto pamietac , że alarm o ilosci spalanego oleju przez silnik powstal nagle przy przebiegu 8 tys km......i tu warto wrocic do instrukcji obslugi.....

Właśnie, gdyby Robert przeczytał instrukcję to by wiedział, że należy dolewać po 200-400 ml przy każdym tankowaniu, a nie tak od razu 3 litry. Takie kilkaset mililitrów dolewki nie robi wrażenia...ale kilka litrów już tak.

 

FB zużywają mniej paliwa, ale za to więcej oleju...równowaga w przyrodzie musi pozostać zachowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Chyba przesadzasz z tym co uważaja w ASO......jednakj warto pamietac , że alarm o ilosci spalanego oleju przez silnik powstal nagle przy przebiegu 8 tys km......i tu warto wrocic do instrukcji obslugi.....

Właśnie, gdyby Robert przeczytał instrukcję to by wiedział, że należy dolewać po 200-400 ml przy każdym tankowaniu, a nie tak od razu 3 litry. Takie kilkaset mililitrów dolewki nie robi wrażenia...ale kilka litrów już tak.

 

FB zużywają mniej paliwa, ale za to więcej oleju...równowaga w przyrodzie musi pozostać zachowana.

 

Z jednej strony zgoda. Mój wolny ssak nie brał w ogóle, a i tak sprawdzałem co tankowanie. Ale praktyka użytkowników z Forum pokazuje, że nowe Forysie N/A oleju raczej nie biorą. W ASO nawet powiedziano Robertowi, że dostaje dolewkę "pro forma"... Wyszłoby przecież na to, że nowe N/A piją dużo więcej niż stare 2.5 turbo. :mrgreen:

Edytowane przez sebachon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda drogich katów w MY11 na palenie taaakich ilości oleju nawet jeśli mieści się to w "normach".

Jak już zrobił te 3k mil na fabrycznym oleju to wstępnie się dotarł i można wypłukać silnik a jest z czego bo jak wskazują analizy olejów fabrycznych również w tym roczniku jest masa smarowidła montażowego (molibden+krzem) a w dodatku o bardzo niskiej lepkości rzędu 7cSt (czyli cieniutkie 0W-20).

W US silniki Forków MY11 FB z łańcuchem mają 1 wymianę oleju po 3k mil (czyli wcześniej niż Forki zaturbione) i wymiana na syntetyka 0W-20 może tylko pomóc:

18209d1292786673-subaru-synthetic-vs-dyno-oil-synthetic-oil-use.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może masz ukrytą opcję z turbo :mrgreen: btw, są silniki NA które tak chleją olej i tyle ale to kazdy jeden bez wyjątku a nie, że twój bierze a inny nie. Zakładam, że nie wyjechaleś z salonu jeszcze na zimno i nie zaszaleś no bo to w końcu subaru 1-ka odcinaka, 2-ja odcinaka, 3-odcinka :twisted: wtedy mogło się coś wydarzyć. :roll:

 

Turbo byłoby ciekawą opcją, no ale nie spełnia nom EURO∞.

Mam już za dużo lat i za długo jeżdżę Subaru, żeby od razu tak szaleć nowym samochodem. Poza tym do szaleństw lepsze są Imprezy, które nawet przy konkretnej jeździe nie brały mi tyle co ten Forek przy emeryckiej jeździe.

 

Właśnie, gdyby Robert przeczytał instrukcję to by wiedział, że należy dolewać po 200-400 ml przy każdym tankowaniu, a nie tak od razu 3 litry. Takie kilkaset mililitrów dolewki nie robi wrażenia...ale kilka litrów już tak.

Szczerze nie znam nikogo, kto sprawdza olej po każdym tankowaniu w wolnossącym, niewysilonym silniku. Dodatkowo nowym i renomowanych, a może to zaufanie mnie zawiodło, bo przyzwyczaiłem się, że Subaru nie biorą.

 

A to w Polsce nie robi sie pierwszego przegladu po 5000??

 

W Polsce jest zalecenie wymiany oleju po 3 tysiącach, ale nie jest to warunek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja również zaobserwowałem spore zuzycie oleju w forku z silnikiem FB20, spore w porównaniu do poprzedniego z silnikem EJ20 gdzie w praktyce nie musiałem dolewać oleju pomiędzy przeglądami. Jeżdzę na oleju Mobil1 0W20 czyli takim jaki jest opisany na korku wlewu. Pierwsza wymiana po 5 tys. - bez dolewek. Potem do 15 tys. czyli na przebieg 10 tys. km ok. 2 litry oleju. Wymiana po 15 tys. w serwisie Pana Andrzeja ze zgłoszeniem wątpliwości co do sporej konsumpcji oleju - nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości. Obecnie po przejechaniu kolejnych ok. 2,5 tys. konieczna była dolewka ok 0,25 l. Troche dużo jak na nowy samochód - ale widzę że inni maja podobny problem - może TTTK.

 

pozdrawiam

Zbych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co o tym silniku FB piszą... :idea:

 

For lower friction, cam lobes now ride on roller tappets and cylinder-bore roundness [piston to cylinder clearance] was improved [reduced], allowing for lower-tension piston rings.

 

Subaru claims a 28-percent reduction in friction losses within the engine, with the biggest contributors being lighter pistons and connecting rods, as well as a drop in piston-ring tension.

 

Subaru did something to update the FB short block in 2011 to correct the oil consumption problem but didn't say what... ;-(

 

Czyżby przesadzono z obniżaniem tarcia poprzez zmniejszenie sił naprężenia pierścieni tłokowych :idea: :???:

Edytowane przez wlyszkow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja również zaobserwowałem spore zuzycie oleju w forku z silnikiem FB20, spore w porównaniu do poprzedniego z silnikem EJ20 gdzie w praktyce nie musiałem dolewać oleju pomiędzy przeglądami. Jeżdzę na oleju Mobil1 0W20 czyli takim jaki jest opisany na korku wlewu. Pierwsza wymiana po 5 tys. - bez dolewek. Potem do 15 tys. czyli na przebieg 10 tys. km ok. 2 litry oleju. Wymiana po 15 tys. w serwisie Pana Andrzeja ze zgłoszeniem wątpliwości co do sporej konsumpcji oleju - nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości. Obecnie po przejechaniu kolejnych ok. 2,5 tys. konieczna była dolewka ok 0,25 l. Troche dużo jak na nowy samochód - ale widzę że inni maja podobny problem - może TTTK.

 

pozdrawiam

Zbych

 

Mi mój forester nic nie bierze ( albo tego nie widze). W czasie docierania wziął ok 0,6 - 0,7 litra ale było minus 20 - trasa i miasto. Po 5000km była pierwsza wymiana na olej 5w30 i od tej pory między przeglądami nic nie dolewałem.

Edytowane przez Lukasz123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak być, że w związku z ewentualnie niezbyt szczęśliwie założonymi pierścieniami o niższym naprężeniu - olej o wyższym HTHS i klasie lepkości od rekomendowanego pomoże / załatwi sprawę bo ten który stosujesz to 5W-30 VW 504/507 czyli z serii o najwyższym HTHS w klasie 5W-30 (znacznie > 3,5 a bywają nawet 3,7) - teoretycznie całkowicie nieodpowiedni dla tego silnika wobec zaleceń producenta i generalnie nie do Japończyków.

Pytanie tylko jak on daje radę z ochroną ciaśniejszego silnika :idea: analizę oleju dobrze byłoby zrobić aby sprawdzić poziomy zużycia...

ps. ile auto pali? jak z rozruchem i odgłosami łańcucha?

Edytowane przez wlyszkow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak być, że w związku z ewentualnie niezbyt szczęśliwie założonymi pierścieniami o niższym naprężeniu - olej o wyższym HTHS i klasie lepkości od rekomendowanego pomoże / załatwi sprawę bo ten który stosujesz to 5W-30 VW 504/507 czyli z serii o najwyższym HTHS w klasie 5W-30 (znacznie > 3,5 a bywają nawet 3,7) - teoretycznie całkowicie nieodpowiedni dla tego silnika wobec zaleceń producenta i generalnie nie do Japończyków.

Pytanie tylko jak on daje radę z ochroną ciaśniejszego silnika :idea: analizę oleju dobrze byłoby zrobić aby sprawdzić poziomy zużycia...

ps. ile auto pali? jak z rozruchem i odgłosami łańcucha?

 

Nie wiem czemu jest ten olej nieodpowiedni. W instrukcji obsługi jest wyraźnie napisane jaki olej zalecają do tego silnika - właśnie 5w30. Silnik pracuje cichutko, odpala ok, spalanie to zależy przy norlmalnej jeździe w mieście ok 8,5 litra, trasa zależy też przy spokojnej jeździe na trasie 350 km spalił 7l, przy prędkości ponad 120 km pali 9 i wyżej. Łańcucha ja nie słusze.

Edytowane przez Lukasz123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w manualu PL do Forka z FB20 jest 5W-30 tzn. że odpowiedni :cool: . Jakieś dodatkowe normy są wymienione w manualu dla oleju?

W US do FB25 tylko 0W-20 cały rok a 5W-30/40 tylko na awaryjne dolewki a potem powrót do 0W-20.

http://img267.imageshack.us/img267/4341/foresterfb2011oil.jpg

ps. ciekawe dla kogo Lotos wyprodukował Quazara 0W-20 z rekomendacją Subaru skoro w manualu do FB jest 5W-30... :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje 5 groszy w sprawie.

Mam WRX z 2006 od nowości. Przy obieraniu z salonu kazano mi sprawdzać często olej bo może brać. Jak się okazało przez 105tyskm nie brał. Od zmiany do zmiany co 15tys było ok (1 wymiana była po 5tys 2 po kolejnych 10tys itd co 15tys). Nie mam pojęcia co ASO przy al Krakowskiej zalewało było ok więc nie wnikałem.

Rok temu wymiana rozrządu (oczywiście ASO - al. Krakowska) - i wtedy zalano mi Mobil 1 5W50 (nie wiem co wcześniej miałem) i zaczęło się po ok 5tys 0,5l po kolejnych 0,5l i tuż przed wymianą przy 120tys było znów min :mad: . Teraz mam 3 opcje

1) bierze olej bo silnik się zużył ?

2) bierze bo przy wymianie rozrządu coś poszło nie tak (nie mam pojęcia czy można coś zrobić przy tej "naprawie" co wpłynie ew na zużycie oleju)?

3) może wcześniej miałem olej inny niż Mobil 1 5W50 i tamten był lepszy a z Mobilem mojemu autu jest "źle"?

 

Teraz mam Motula 300V 5W40 i po 1,5tys nie odnotowałem (jeszcze) zużycia oleju. I jakieś wrażenie "uspokojenia" silnika zaobserwowałem.

Auta używam tylko ja i bywa różnie czasem szybciej czasem wolniej - zawsze na zimnym bardzo spokojnie.

 

Zatem może wzmożony apetyt na olej jednak jest spowodowany konkretną marką oleju i jego jakimiś właściwościami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO - al. Krakowska) - i wtedy zalano mi Mobil 1 5W50

 

A to ciekawe. W instrukcji zalecany jest 5W30, o czym tak często przypomina Pan Andrzej Koper. :roll: ;-)

Oooo właśnie :cry: . Przez 5 lat wszystko było ok więc nie wnikałem co robi ASO. To nie ja jestem mechanikiem i to nie ja mam się na tym znać. Gdyby tak miało być to po co roku wydaję $$$ za nie najniższą stawkę roboczogodziny ASO i nie najtańszy olej na rynku :cry:

Jak życie pokazuje - budujesz dom to skończ studia w tym kierunku, kup poziomicę, zwolnij się z pracy i pilnuj ekipy. Jak kupisz samochód to zostań inżynierem i naucz się manuala na pamięć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO - al. Krakowska) - i wtedy zalano mi Mobil 1 5W50

 

A to ciekawe. W instrukcji zalecany jest 5W30, o czym tak często przypomina Pan Andrzej Koper. :roll: ;-)

 

Ciekawe....co jest w instrukcji Imp.WRX MY06..?

ps.Jeżeli nie jest uzgodnione inaczej to nalewamy Mobil1. Prawdopodobnie 5w50 mial Pan stale zalewany. Wym. rozrzadu nie ma wpływu na zuzycie oleju.

zuzycie oleju na Motulu warto uwazniej obserwować po przebiegu 5/6 tys km

co do cen to od pewnego czasu jest promocja przegladów aut starszych niz 4 lata , szczegóły dostepne na naszej stronie.

Edytowane przez Andrzej Koper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak być, że w związku z ewentualnie niezbyt szczęśliwie założonymi pierścieniami o niższym naprężeniu - olej o wyższym HTHS i klasie lepkości od rekomendowanego pomoże / załatwi sprawę bo ten który stosujesz to 5W-30 VW 504/507 czyli z serii o najwyższym HTHS w klasie 5W-30 (znacznie > 3,5 a bywają nawet 3,7) - teoretycznie całkowicie nieodpowiedni dla tego silnika wobec zaleceń producenta i generalnie nie do Japończyków.

Pytanie tylko jak on daje radę z ochroną ciaśniejszego silnika :idea: analizę oleju dobrze byłoby zrobić aby sprawdzić poziomy zużycia...

ps. ile auto pali? jak z rozruchem i odgłosami łańcucha?

 

Nie wiem czemu jest ten olej nieodpowiedni. W instrukcji obsługi jest wyraźnie napisane jaki olej zalecają do tego silnika - właśnie 5w30. Silnik pracuje cichutko, odpala ok, spalanie to zależy przy norlmalnej jeździe w mieście ok 8,5 litra, trasa zależy też przy spokojnej jeździe na trasie 350 km spalił 7l, przy prędkości ponad 120 km pali 9 i wyżej. Łańcucha ja nie słusze.

 

Co do tego jaki olej zaleca producent widać na korku wlewu oleju na którym jak wół stoi napis 0W20. Jak kiedyś pisałem zalecenie SIP o oleju 5W20 to moim skromnym zdaniem efekt sojuszu z LOTOSem - w 2011 r. kiedy pojawiły się w kraju pierwsze forki z motorem FB20 LOTOS nie dysponował w ofercie olejem 0W20

 

pozdrawiam

Zbych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nooo czyli A .Koper nalal Ci naprawdę dobry olej mając w poważaniu durne normy , a to ze bierze teraz olej to kwesstia przypadku , i chocby nalal nawet oleju na bazie wody z lichenia

to i tak to nic nie zmieni :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nooo czyli A .Koper nalal Ci naprawdę dobry olej mając w poważaniu durne normy , a to ze bierze teraz olej to kwesstia przypadku , i chocby nalal nawet oleju na bazie wody z lichenia

to i tak to nic nie zmieni :idea:

Znaczy w sensie, że co? bo nie za bardzo łapię przekaz jaki niesie twój post. Producent FHI to raczej powinien wiedzieć jaki olej stosować. Importer będący gwarantem ale tylko przez 3 lata lub 100 tys. km w zasadzie też. Ponieważ każdy z nich zaleca inny rodzaj oleju to zadając sobie pytanie który ma "większą rację" rozsądek wskazuje mi że producent. Chyba, że wyjdziemy z założenia że się nie zna i SIP musi go w swej mądrości skorygować.

 

pozdrawiam

Zbych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nooo czyli A .Koper nalal Ci naprawdę dobry olej mając w poważaniu durne normy , a to ze bierze teraz olej to kwesstia przypadku , i chocby nalal nawet oleju na bazie wody z lichenia

to i tak to nic nie zmieni :idea:

Znaczy w sensie, że co? bo nie za bardzo łapię przekaz jaki niesie twój post. Producent FHI to raczej powinien wiedzieć jaki olej stosować. Importer będący gwarantem ale tylko przez 3 lata lub 100 tys. km w zasadzie też. Ponieważ każdy z nich zaleca inny rodzaj oleju to zadając sobie pytanie który ma "większą rację" rozsądek wskazuje mi że producent. Chyba, że wyjdziemy z założenia że się nie zna i SIP musi go w swej mądrości skorygować.

 

pozdrawiam

Zbych

 

Carfit napisal o 5w50 do WRX MY 06..... :mrgreen: do Pana auta For.2.0 zalecany to 0w20 .....zgodnie z instrukcją . (5w30 w.g dzialu technicznego tez moze być)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka - nowe FA20 w BRZ też zalewane są 0W-20 i w temp oleju 90C na idle jest ciśnienie oleju ~1 bar a potem kolejno przy 2k rpm jest 2 bar, przy 3k rpm jest 3 bar i tak pieknie rośnie aż do 6 bar (limit zaworu) i tyle jest przy odcince - idealnie i widać, że producent świetnie to dopracował bo dla pompy oleju (również tej kompaktowej w silnikach FB) tłoczenie oleju o wyższej lepkości niż przewidziana dla ciasnego silnika z niskich rpm to taka sama przyjemność jak ruszanie z piątego biegu... :idea: :roll:

 

A dla ceniących fachowość Millersa jeszcze wypowiedź ich technologa w oryginale nt. wysokiego ciśnienia oleju (generowanego np. olejem o nadmiernej lepkości - wyższej niż producent rekomenduje):

 

Robin Longdon goes on to emphasize something that is often

misunderstood by many: that high oil pressure in an engine is not

necessarily a good thing. The oil pump is absorbing power in trying

to push the oil through a small hole whereas the actual requirement

is to have just enough pressure to maintain a continuous flow of oil to

the surfaces being lubricated and in particular to overcome centrifugal

forces in the crankshaft. It is this minimal continuous flow of oil that

separates the metal surfaces reducing both wear and power absorbed.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...