Skocz do zawartości

Ile oleju może wypić nowy Forester?


Robert

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

W marcu tego roku odebrałem nowego Forestera (rocznik 2011, benzyna, łańcuch rozrządu), przejechałem 8 tys. km, sprawdzam olej – sucho (?), dolałem litr, który dostałem na dzień dobry (sprzedawca – zawsze dajemy dolewkę, ale tylko pro-forma). Patrzę na bagnet – sucho (!). Urządzam wycieczkę po Warszawie w poszukiwaniu oleju Lotos Quzar S 5W30 (japońskie samochody potrzebują oleju do japońskich silników). Parę telefonów do sklepów, stacji Lotos i znalazłem – w serwisie Subaru. Kupiłem 4 butelki po 1l, innych nie było. Wlałem drugi litr – na bagnecie pojawił się ślad, wlałem trzeci – uff jest ok.

 

Subaru jeżdżę od 1997r – wolnossące Imprezy, zużywały do 1l na 12,5 – 15 tys km, a nowy samochód za ponad 100 tys. zł już 3 litry, jestem ciekawy ile wyjdzie na 15 tysięcy – żenada.

 

Już po sprzedaży mogli poinformować, że fabryczna norma to 1 litr oleju na 1 tysiąc kilometrów. To by było na tyle z „legendarną” jakością. Chyba po nastu latach przestanę być fanem marki.

 

Pytania: ile oleju zużywają wasze Forestery i gdzie poza serwisami Subaru można kupić ten jedyny właściwy olej?

 

pozdrawiam,

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Cześć,

 

W marcu tego roku odebrałem nowego Forestera (rocznik 2011, benzyna, łańcuch rozrządu), przejechałem 8 tys. km, sprawdzam olej – sucho (?), dolałem litr, który dostałem na dzień dobry (sprzedawca – zawsze dajemy dolewkę, ale tylko pro-forma). Patrzę na bagnet – sucho (!). Urządzam wycieczkę po Warszawie w poszukiwaniu oleju Lotos Quzar S 5W30 (japońskie samochody potrzebują oleju do japońskich silników). Parę telefonów do sklepów, stacji Lotos i znalazłem – w serwisie Subaru. Kupiłem 4 butelki po 1l, innych nie było. Wlałem drugi litr – na bagnecie pojawił się ślad, wlałem trzeci – uff jest ok.

 

Subaru jeżdżę od 1997r – wolnossące Imprezy, zużywały do 1l na 12,5 – 15 tys km, a nowy samochód za ponad 100 tys. zł już 3 litry, jestem ciekawy ile wyjdzie na 15 tysięcy – żenada.

 

Już po sprzedaży mogli poinformować, że fabryczna norma to 1 litr oleju na 1 tysiąc kilometrów. To by było na tyle z „legendarną” jakością. Chyba po nastu latach przestanę być fanem marki.

 

Pytania: ile oleju zużywają wasze Forestery i gdzie poza serwisami Subaru można kupić ten jedyny właściwy olej?

 

pozdrawiam,

Robert

wspolczuje problemu, mam nadzieje, ze takie zuzycie oleju to tylko z powodu "docierania sie" nowego auta... i potem juz bedzie lepiej

 

tak z ciekawosci, jaki masz olej zalany: 0W20 czy 5W30?

 

edit: sorry, umknelo mi, ze masz 5W30... z innej strony, czy wg. instrukcji nie powinien byc wlany 0W20?

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Już po sprzedaży mogli poinformować, że fabryczna norma to 1 litr oleju na 1 tysiąc kilometrów. To by było na tyle z „legendarną” jakością. Chyba po nastu latach przestanę być fanem marki.

 

 

Zobacz w instrukcji czy ta norma to nie jest przypadkiem 1 liter na 2kkm (dla OBK mam taką informację) jak tak to możesz próbować reklamować bo to podchodzi o nadmierne zużycie oleju. Co do marki oleju to nie musi być koniecznie Lotos (SIP ma taką umowę i promuje go).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam auto z tym samym silnikiem i mogę powiedzieć conieco o zużyciu oleju.

Po niecałych 5kkm na bagnecie dość ubyło (podejżewam że max 1L) zmieniłem na Motula Eco-Clean 5W-30 i przez następne 10kkm ubyło może 0,5L

Teraz silnik jest zalany Motulem Eco-Nergy też 5W-30 i jak narazie z ubywania nie zauważyłem.

Z tego co mi mówili w serwisie, to ubywanie oleju zwiększa się jak się "goni" auto, ja jeżdżę wmiare spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam klienta co ma 2.0 N/A 158 KM 2006r. ma przjechane 290 tys. i bierze ok 2 litrów na 15 tys. , ale auto lekko nie ma , mało tego tylko raz wymieniane SLS -y :idea: , a auto jezdzi bo bezdrozach czesto , bo firma budowlano-meliroacyjna :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje.

Byłem w warszawskim ASO, gdzie go kupiłem.

Tam delikanie zasugerowano mi, żebym uważnie czytał instrukcję.

On ma prawo zużyć 15 litrów oleju na 15 tys km, będzie to zgodne z normą i sprzedano mi 4 litry oleju, z czego 2 wlałem od razu.

Samochód jest jeżdżony spokojnie i delikatnie.

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje.

Byłem w warszawskim ASO, gdzie go kupiłem.

Tam delikanie zasugerowano mi, żebym uważnie czytał instrukcję.

On ma prawo zużyć 15 litrów oleju na 15 tys km, będzie to zgodne z normą i sprzedano mi 4 litry oleju, z czego 2 wlałem od razu.

Samochód jest jeżdżony spokojnie i delikatnie.

Robert

 

Chyba żart. W prawie każdej instrukcji samochodów którymi jeździłem był ten zapis. Nie znaczy to jednak ża 1 litr oleju / 1000 km to normalna sprawa.

Edytowane przez zento
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje.

Byłem w warszawskim ASO, gdzie go kupiłem.

Tam delikanie zasugerowano mi, żebym uważnie czytał instrukcję.

On ma prawo zużyć 15 litrów oleju na 15 tys km, będzie to zgodne z normą i sprzedano mi 4 litry oleju, z czego 2 wlałem od razu.

Samochód jest jeżdżony spokojnie i delikatnie.

Robert

 

Jakie to ASO było? Może podjedź do ASO pana Andrzeja tam sprawdzą co z samochodem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje.

Byłem w warszawskim ASO, gdzie go kupiłem.

Tam delikanie zasugerowano mi, żebym uważnie czytał instrukcję.

On ma prawo zużyć 15 litrów oleju na 15 tys km, będzie to zgodne z normą i sprzedano mi 4 litry oleju, z czego 2 wlałem od razu.

Samochód jest jeżdżony spokojnie i delikatnie.

Robert

 

Dżizas. :shock: :shock: :shock: Jeżeli w ASO uważają, że w N/A 2.0 normą jest spalanie 15 litrów oleju na 15 tys. km to czas umierać.... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam i wyszło mi, że wszystkie wypowiedzi dotyczą silnika EJ 20 z jednym wyjątkiem. W forku Roberta jest nowy silniczek FB 20 prawie EJ 20, ale prawie robi wielka różnice.

Pewnie taka bolączka wieku dziecięcego niczym SBD i sławetne sprzęgło. :D:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

W marcu tego roku odebrałem nowego Forestera (rocznik 2011, benzyna, łańcuch rozrządu), przejechałem 8 tys. km, sprawdzam olej – sucho (?), dolałem litr, który dostałem na dzień dobry (sprzedawca – zawsze dajemy dolewkę, ale tylko pro-forma). Patrzę na bagnet – sucho (!). Urządzam wycieczkę po Warszawie w poszukiwaniu oleju Lotos Quzar S 5W30 (japońskie samochody potrzebują oleju do japońskich silników). Parę telefonów do sklepów, stacji Lotos i znalazłem – w serwisie Subaru. Kupiłem 4 butelki po 1l, innych nie było. Wlałem drugi litr – na bagnecie pojawił się ślad, wlałem trzeci – uff jest ok.

 

Subaru jeżdżę od 1997r – wolnossące Imprezy, zużywały do 1l na 12,5 – 15 tys km, a nowy samochód za ponad 100 tys. zł już 3 litry, jestem ciekawy ile wyjdzie na 15 tysięcy – żenada.

 

Już po sprzedaży mogli poinformować, że fabryczna norma to 1 litr oleju na 1 tysiąc kilometrów. To by było na tyle z „legendarną” jakością. Chyba po nastu latach przestanę być fanem marki.

 

Pytania: ile oleju zużywają wasze Forestery i gdzie poza serwisami Subaru można kupić ten jedyny właściwy olej?

 

pozdrawiam,

Robert

 

Witam Robert. Jestem szczęśliwym posiadaczem forestera z sierpnia 2011 roku od nowości z tym samym silnikiem ( automat). Po pierwych 10 tys km dolałem niespełna 0,7l oleju ( pierwsze trasy w zimie przy -20 stopni, docieranie itd ) i już więcej nie dolewałem. Teraz mam ponad 32 tys km i sprawdzam olej co 2-3 tys km i nic nie bierze. Castrol professional longlife III - od nowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam i wyszło mi, że wszystkie wypowiedzi dotyczą silnika EJ 20 z jednym wyjątkiem. W forku Roberta jest nowy silniczek FB 20 prawie EJ 20, ale prawie robi wielka różnice.

Pewnie taka bolączka wieku dziecięcego niczym SBD i sławetne sprzęgło. :D:mrgreen:

 

wylacznie Carfit napisal o poprzednim , reszta osób o tym sprzedawanym od 1,5 roku......może jakaś "gorączka"? ....wieku nie znam.... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje.

Byłem w warszawskim ASO, gdzie go kupiłem.

Tam delikanie zasugerowano mi, żebym uważnie czytał instrukcję.

On ma prawo zużyć 15 litrów oleju na 15 tys km, będzie to zgodne z normą i sprzedano mi 4 litry oleju, z czego 2 wlałem od razu.

Samochód jest jeżdżony spokojnie i delikatnie.

Robert

a może masz ukrytą opcję z turbo :mrgreen:

btw, są silniki NA które tak chleją olej i tyle ale to kazdy jeden bez wyjątku a nie, że twój bierze a inny nie. Zakładam, że nie wyjechaleś z salonu jeszcze na zimno i nie zaszaleś no bo to w końcu subaru 1-ka odcinaka, 2-ja odcinaka, 3-odcinka :twisted:

wtedy mogło się coś wydarzyć. :roll:

inną sprawą jest polska wioska i zalewanie oleju 5w30 do silnika ekstremalnie ciasno spasowanego wymagającego 0w20 bo parter olejowy sip takowego nie ma w ofercie (no chyba, że już ma).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje.

Byłem w warszawskim ASO, gdzie go kupiłem.

Tam delikanie zasugerowano mi, żebym uważnie czytał instrukcję.

On ma prawo zużyć 15 litrów oleju na 15 tys km, będzie to zgodne z normą i sprzedano mi 4 litry oleju, z czego 2 wlałem od razu.

Samochód jest jeżdżony spokojnie i delikatnie.

Robert

 

Dżizas. :shock: :shock: :shock: Jeżeli w ASO uważają, że w N/A 2.0 normą jest spalanie 15 litrów oleju na 15 tys. km to czas umierać.... :evil:

 

Chyba przesadzasz z tym co uważaja w ASO......jednakj warto pamietac , że alarm o ilosci spalanego oleju przez silnik powstal nagle przy przebiegu 8 tys km......i tu warto wrocic do instrukcji obslugi.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje.

Byłem w warszawskim ASO, gdzie go kupiłem.

Tam delikanie zasugerowano mi, żebym uważnie czytał instrukcję.

On ma prawo zużyć 15 litrów oleju na 15 tys km, będzie to zgodne z normą i sprzedano mi 4 litry oleju, z czego 2 wlałem od razu.

Samochód jest jeżdżony spokojnie i delikatnie.

Robert

 

Dżizas. :shock: :shock: :shock: Jeżeli w ASO uważają, że w N/A 2.0 normą jest spalanie 15 litrów oleju na 15 tys. km to czas umierać.... :evil:

 

Chyba przesadzasz z tym co uważaja w ASO......jednakj warto pamietac , że alarm o ilosci spalanego oleju przez silnik powstal nagle przy przebiegu 8 tys km......i tu warto wrocic do instrukcji obslugi.....

 

Ja jestem fanem ASO, szczególnie jedynej słusznej... ;-) Mogę sobie oczywiście wyobrazić, że nawet nowe N/A można na zimno porządnie zakatować, ale Robert wyraźnie zaznaczył że auto jeźdzone jest raczej delikatnie. Poza tym sam Pan używa słowa "alarm", a nie że wszystko jest w porządku. Gdyby ASO zasugerowało chociażby sprawdzenie auta - nie byłoby pytań... Tym bardziej, że chyba jest jeszcze na gwarancji.

Edytowane przez sebachon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...