Urabus Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Czeka mnie w forku MY2006 N/A przegląd po 84 miesiącach / 105 tys. km. Przeglądy od dawna odbywają się co roku bo auto za dużo nie jeździ. W tej chwili nakręcone jest około 70 tys. km. i tym samym pojawia się pytanie: wymieniać rozrząd czy nie wymieniać :?: W papierach :wink: widzę tylko, że bezwzględnym wskazaniem do wymiany jest przebiega, a co z wiekiem :? Uwaga :!: Pomuków nie pożałuję :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biegoonka Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 W ASO powiedzieli mi, ze rozrzad powinno sie wymienic po 105k km lub po 6 latach. Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 8 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 po 6 latach Jeśli już to po 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Chyba tak Guma też się starzeje... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 8 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Guma też się starzeje... Bezdyskusyjny argument za wymianą 8) Ale ciekawią mnie też argumenty przeciw wymianie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Ale ciekawią mnie też argumenty przeciw wymianie Np. Taki Peugot 508. Pasek do wymiany co 240tkm lub co 120m-cy :!: :shock: Wniosek: Subaru gorsze od Puga :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Ale ciekawią mnie też argumenty przeciw wymianie 1. drogo ... i auto na cały dzień w ASO musisz zostawić (chyba że nie-aso - to jedziesz na dłużej - ale to już jest argument ZA :wink: ) 2. ostatnio modne "sprzedaj auto niech się następny tym martwi" 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 8 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 drogo Bezdyskusyjny argument przeciw wymianie przedaj auto niech się następny tym martwi Nie no :shock: członkami rodziny nie handlujemy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Czy to jest data czy km, nie ma znaczenia, każą robić według tabeli to każą. Skoro już od jakiegoś czasu robisz przeglądy według tabeli "data" i przyszła "kryska" to mus zrobić "matyska" Jak dają gwarancje to też dają na 3 lata lub 100 tysi itp., wszędzie więc spotykamy się z ograniczeniami kilometrowymi lub czasowymi. Dywagację na temat większego zużycia elementów , czy bardziej destrukcyjne są km czy czas nie ma chyba sensu, bo co wypowiedzi... to opinii. IMHO do pewnego okresu życia czas mniej zabija, ale potem nawet najlepsze nowe części nie zrobią już młodzika ze starucha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Argument za wymianą - w razie zerwania paska koszt naprawy jest kilkukrotnie większy niż wymiana rozrządu. A ten rozrząd tak czy inaczej pewnie będziesz musiał zrobić w niedługim czasie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Ale ciekawią mnie też argumenty przeciw wymianie Gdybym był na Twoim miejscu wymieniłbym rozrząd po tylu latach. Tak jak napisał poprzednik, pasek to jednak tworzywo, które pracuje w wysokich i niskich temperaturach w ciągłym naprężeniu i z czasem traci swoje właściwości. Koszt rozrządu będzie niewspółmiernie niski do tego ile będzie kosztowała naprawa jak się pasek zerwie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 8 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Czy to jest data czy km, nie ma znaczenia I tu pojawia się dylemat związany z tabelką w książce gwarancyjnej :? Można bez problemu wyobrazić sobie sytuację w której przyjdzie kolej na przegląd 84 msc. lub 105 tys. km a samochód nie ma jeszcze 7 lat ani przebiegu 105 tys. km i stąd dylemat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Tak 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 8 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 A ten rozrząd tak czy inaczej pewnie będziesz musiał zrobić w niedługim czasie. To fakt 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Można bez problemu wyobrazić sobie sytuację w której przyjdzie kolej na przegląd 84 msc. lub 105 tys. km a samochód nie ma jeszcze 7 lat ani przebiegu 105 tys. km i stąd dylemat :? skoro przyjdzie kolej na 84 msc to ma właśnie 7 lat i trzeba zrobić przegląd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolz Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Istotny jest sposób użytkowania pojazdu: - czy samochód jest garażowany? (wilgotność, temperatura) - w jaki sposób auto jest eksploatowane? Często bywa tak, że np mając 2 auta - jedno jest traktowane "kościołowo", wyjazdy z garażu są sporadyczne, auto porusza się wyłącznie w "dobrą" pogodę itp - czy auto jest mocniej obciążane, czy mniej (dOOpowóz czy STI ) te czynniki mają również wpływ na zużywanie się podzespołów, w szczególności elementów gumowych. Wystarczy popatrzeć np na opony takich samych pojazdów lecz jeden stoi w garażu a drugi pod chmurką... Stan pasków można zweryfikować organoleptycznie. Niech ktoś mądrzejszy oceni jak to wygląda. Z łożyskami po takim okresie raczej nie powinno być kłopotu, tym bardziej z pompą wody... ...ja bym raczej nie zmieniał i czekał trochę dłużej ale decyzja należy do Ciebie. Auto jest po gwarancji więc nie musisz tak bardzo trzymać się reguł ustalonych przez producenta - przykład: dlaczego niektórzy zmieniają olej po np 7-10 000 km a nie 15kkm jak zaleca producent? Z tego co zauważyłem - uszkodzenie rozrządu w subaru to rzadkość... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 8 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 skoro przyjdzie kolej na 84 msc to ma właśnie 7 lat Rozważmy trochę inny przypadek. Przez pierwszy rok ktoś nakręcił 75 tys. km. i zrobił 6 przeglądów, to możliwe, co dwa miesiące przegląd. Następnie samochód zaczął być eksploatowany okazjonalnie (jeździł dziadek po bułki :wink: ) i w efekcie po trzecim roku eksploatacji przychodzi pora na przegląd 84 msc. 105 tys. km. Mi do tych 84 miesięcy nie brakuje aż tyle, ale dylemat wydaje się być ciekawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Auto jest po gwarancji więc nie musisz tak bardzo trzymać się reguł ustalonych przez producenta - przykład: dlaczego niektórzy zmieniają olej po np 7-10 000 km a nie 15kkm jak zaleca producent? To raczej kiepski przykład bo piszesz o skróceniu czasu o połowę. Nie stracisz gwarancji jeżeli pojedziesz do ASO i zlecisz wymianę rozrządu po 50 tys. km czy wymianę oleju po 8 tys. km. Stracisz ją po przekroczeniu czasu obsługowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolz Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 To był przykład aby sugerować się logiką a niekoniecznie zaleceniami producenta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Z tego co zauważyłem - uszkodzenie rozrządu w subaru to rzadkość... bo w większości jeżdżą nimi fanatyczni psychole którzy dbają o swoje auta bardziej niż o siebie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Guma też się starzeje... TEN guma :?: dylemat wydaje się być ciekawy wymień teraz po 84 miesiącach, a za 2 lata zastanowimy się czy wymieniać przy 105 tyś km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 8 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Guma też się starzeje... TEN guma :?: Też o tym pomyślałem 8) Spektakularny zbieg okoliczności :wink: wymień teraz po 84 miesiącach Aby być precyzyjnym to dodam, że teraz będzie po 80 msc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Nie wymieniaj: no risk no fun. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Urabus, dla samej świadomości i że tak powiem spokoju ducha - wymień. Szczególnie, jeśli masz zamiar jeszcze tym samochodem pojeździć. Faktycznie koszty zerwania mogą być masakryczne, a trzeba jeszcze zauważyć - że i tak to będziesz musiał zrobić Także w ogóle nie ma się co zastanawiać moim zdaniem, bo jedynie odwlekasz wymianę, a nie jej unikasz. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 8 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 W sumie to zamiast pierwotnego pytania, w toku dyskusji, nasunęła mi się jego zmodyfikowana wersja Czy wymieniać rozrząd przy okazji przeglądu: 84 miesiące lub 105 tys. km. gdy samochód nie ma jeszcze określonego wieku, ani przebiegu, a zgodnie z harmonogramem wypada zrobić ten właśnie przegląd :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się