Skocz do zawartości

Czy wymieniać rozrząd po 84 miesiącach?


Urabus

Rekomendowane odpowiedzi

Czeka mnie w forku MY2006 N/A przegląd po 84 miesiącach / 105 tys. km. Przeglądy od dawna odbywają się co roku bo auto za dużo nie jeździ. W tej chwili nakręcone jest około 70 tys. km. i tym samym pojawia się pytanie: wymieniać rozrząd czy nie wymieniać :?:

 

W papierach :wink: widzę tylko, że bezwzględnym wskazaniem do wymiany jest przebiega, a co z wiekiem :?

 

Uwaga :!: Pomuków nie pożałuję :wink: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest data czy km, nie ma znaczenia, każą robić według tabeli to każą. Skoro już od jakiegoś czasu robisz przeglądy według tabeli "data" i przyszła "kryska" to mus zrobić "matyska"

Jak dają gwarancje to też dają na 3 lata lub 100 tysi itp., wszędzie więc spotykamy się z ograniczeniami kilometrowymi lub czasowymi.

Dywagację na temat większego zużycia elementów , czy bardziej destrukcyjne są km czy czas nie ma chyba sensu, bo co wypowiedzi... to opinii. IMHO do pewnego okresu życia czas mniej zabija, ale potem nawet najlepsze nowe części nie zrobią już młodzika ze starucha :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ciekawią mnie też argumenty przeciw wymianie :mrgreen:

 

Gdybym był na Twoim miejscu wymieniłbym rozrząd po tylu latach. Tak jak napisał poprzednik, pasek to jednak tworzywo, które pracuje w wysokich i niskich temperaturach w ciągłym naprężeniu i z czasem traci swoje właściwości. Koszt rozrządu będzie niewspółmiernie niski do tego ile będzie kosztowała naprawa jak się pasek zerwie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest data czy km, nie ma znaczenia

I tu pojawia się dylemat związany z tabelką w książce gwarancyjnej :?

Można bez problemu wyobrazić sobie sytuację w której przyjdzie kolej na przegląd 84 msc. lub 105 tys. km a samochód nie ma jeszcze 7 lat ani przebiegu 105 tys. km i stąd dylemat :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można bez problemu wyobrazić sobie sytuację w której przyjdzie kolej na przegląd 84 msc. lub 105 tys. km a samochód nie ma jeszcze 7 lat ani przebiegu 105 tys. km i stąd dylemat :idea:

 

:? skoro przyjdzie kolej na 84 msc to ma właśnie 7 lat :) i trzeba zrobić przegląd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istotny jest sposób użytkowania pojazdu:

- czy samochód jest garażowany? (wilgotność, temperatura)

- w jaki sposób auto jest eksploatowane? Często bywa tak, że np mając 2 auta - jedno jest traktowane "kościołowo", wyjazdy z garażu są sporadyczne, auto porusza się wyłącznie w "dobrą" pogodę itp

- czy auto jest mocniej obciążane, czy mniej (dOOpowóz czy STI :) )

 

te czynniki mają również wpływ na zużywanie się podzespołów, w szczególności elementów gumowych. Wystarczy popatrzeć np na opony takich samych pojazdów lecz jeden stoi w garażu a drugi pod chmurką...

 

Stan pasków można zweryfikować organoleptycznie. Niech ktoś mądrzejszy oceni jak to wygląda. Z łożyskami po takim okresie raczej nie powinno być kłopotu, tym bardziej z pompą wody...

 

...ja bym raczej nie zmieniał i czekał trochę dłużej ale decyzja należy do Ciebie. Auto jest po gwarancji więc nie musisz tak bardzo trzymać się reguł ustalonych przez producenta - przykład: dlaczego niektórzy zmieniają olej po np 7-10 000 km a nie 15kkm jak zaleca producent?

 

Z tego co zauważyłem - uszkodzenie rozrządu w subaru to rzadkość...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro przyjdzie kolej na 84 msc to ma właśnie 7 lat

Rozważmy trochę inny przypadek.

 

Przez pierwszy rok ktoś nakręcił 75 tys. km. i zrobił 6 przeglądów, to możliwe, co dwa miesiące przegląd. Następnie samochód zaczął być eksploatowany okazjonalnie (jeździł dziadek po bułki :wink: ) i w efekcie po trzecim roku eksploatacji przychodzi pora na przegląd 84 msc. 105 tys. km.

 

Mi do tych 84 miesięcy nie brakuje aż tyle, ale dylemat wydaje się być ciekawy :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest po gwarancji więc nie musisz tak bardzo trzymać się reguł ustalonych przez producenta - przykład: dlaczego niektórzy zmieniają olej po np 7-10 000 km a nie 15kkm jak zaleca producent?

 

To raczej kiepski przykład bo piszesz o skróceniu czasu o połowę. Nie stracisz gwarancji jeżeli pojedziesz do ASO i zlecisz wymianę rozrządu po 50 tys. km czy wymianę oleju po 8 tys. km. Stracisz ją po przekroczeniu czasu obsługowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urabus, dla samej świadomości i że tak powiem spokoju ducha - wymień. Szczególnie, jeśli masz zamiar jeszcze tym samochodem pojeździć. Faktycznie koszty zerwania mogą być masakryczne, a trzeba jeszcze zauważyć - że i tak to będziesz musiał zrobić :) Także w ogóle nie ma się co zastanawiać moim zdaniem, bo jedynie odwlekasz wymianę, a nie jej unikasz.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to zamiast pierwotnego pytania, w toku dyskusji, nasunęła mi się jego zmodyfikowana wersja :idea:

 

Czy wymieniać rozrząd przy okazji przeglądu: 84 miesiące lub 105 tys. km. gdy samochód nie ma jeszcze określonego wieku, ani przebiegu, a zgodnie z harmonogramem wypada zrobić ten właśnie przegląd :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...