Maciek Wawa Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Witam Mam taki problem. Po zmianie felg na 17 i po ustawieniu zbieżności przy jeździe w ostrym zakręcie karoseria (błotnik lewy tył) ociera mi o oponę i skutecznie ją niszczy + błotnik sukcesywnie pozbywa się lakieru. Mam założone zawieszenie ohlinsa i obniżające sprzężny. Przy 16 felgach to nie występowało. Nie mogę już pochylić koła do amorka bo zostało około kilku milimetrów do amorka. Powiem że mało brakuje żeby wyeliminowawszy ocieranie. I teraz moje pytanie rozwiązania tego problemu czy wymiana na stabilizator 22mm z poliuretanami powinna załatwić sprawę? Jak można jeszcze to wyeliminować bez zaginania rantów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Jakie ET felgi,jaka szerokość felgi i jaki rozmiar opon stosujesz? Stabilizator 22mm i pliuretany nie zaszkodzą. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szerszen-X Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 czy wymiana na stabilizator 22mm z poliuretanami powinna załatwić sprawę? Załatwi sprawę, zdecydowanie zmniejszy przechyły tylnego zawieszenia. Warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Nie wiem czy tak do końca załatwi.Przechyły zmniejszy,ale czy do tego stopnia? Maciek Wawa, a co to za Ohlins? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek Wawa Opublikowano 23 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 ohlins project R Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 czy zmiana felg na 17 wiązała się ze zmianą (zwiększeniem) szerokości opony i średnicy koła? jeśli tak, masz przyczynę obcierania. 22mm stabilizator nie zaszkodzi. czy pomoże w Twoim konkretnym przypadku, nikt Ci raczej takiej gwarancji nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Witam Mam taki problem. Po zmianie felg na 17 i po ustawieniu zbieżności przy jeździe w ostrym zakręcie karoseria (błotnik lewy tył) ociera mi o oponę i skutecznie ją niszczy + błotnik sukcesywnie pozbywa się lakieru. Mam założone zawieszenie ohlinsa i obniżające sprzężny. Przy 16 felgach to nie występowało. Nie mogę już pochylić koła do amorka bo zostało około kilku milimetrów do amorka. Powiem że mało brakuje żeby wyeliminowawszy ocieranie. I teraz moje pytanie rozwiązania tego problemu czy wymiana na stabilizator 22mm z poliuretanami powinna załatwić sprawę? Jak można jeszcze to wyeliminować bez zaginania rantów. a napisz nam jaka szerokość felgi i jakie ET? Jaki rozmiar opony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek Wawa Opublikowano 24 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Felgi to ROTY GR-A 17 x 7.5 5h x 100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 jesli obciera Ci tylko na łukach i zakretach to stab znacznie zniweluje bujanie się... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Felgi to ROTY GR-A 17 x 7.5 5h x 100 Ale jakie ma ET felgi i szerokość opon, jak poszalałeś z 225 i ET 48 to będzie oicerać i nie ma rady :wink: Czasami pomaga powyginanie ratów tylnych błotników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek Wawa Opublikowano 24 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 ET 48 opona 225 Ledwo weszło to koło tak też myślałem, przynajmniej mam powód do założenia grubszego stabilizatora. Wiesz liczę ze nie będzie obcierało bo problem mam narazie tylko z jednej strony wiec mozliwe ze cos sparciało i trzeba jeszcze coś wymienić. A teraz do tematu - czy regulowany whiteline z 3 dziurami oznacza że 1 dziurka daje 21mm druga 22mm trzecia 23mm? Oglądałem jakiś filmik na stronie whitelin-a i nie wiem czy dobrze rozumiem. Drugie pytanie co się zmieni przy założeniu tego staba - chodzi o prowadzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 czy regulowany whiteline z 3 dziurami oznacza że 1 dziurka daje 21mm druga 22mm trzecia 23mm? Gdzieś czytałem takie porównanie, ale oczywiście jest ono w jakiś tam sposób obrazowe - najkrótsza dźwignia daje najsztywniejszego staba, najdłuższa - odwrotnie. Sama średnica rzecz jasna się nie zmienia. Mam takiego przykręconego na "najtwardszej" dziurze. Moim zdaniem jest sporo bardziej nadsterownie. Szczególnie po przesiadce z 17mm staba w kombi Acha, podobno przy grubych stabach lubią się urywać fabryczne mocowania do budy, ale u mnie mają się dobrze (już 1,5 roku chyba). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Może Ci amor padł i dlatego trze tylko z jednej strony bo nie tłumi dobrze drgań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek Wawa Opublikowano 24 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Jak sprawdzałem amory to wszystko było ok. może go dodatkowo trochę jeszcze utwardzę i pobawię się ustawieniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 A jak je sprawdzałeś w stacji diagnostycznej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek Wawa Opublikowano 24 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 na ścieżce u diagnosty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Maciek Wawa, opona 225w GT na feldze z ET 48 bedzi obcierać,mimo grubego staba.Jeśli nie w łukach to pewnie na dobiciach.Jedynym lekarstwem na to jest zastosowanie felg o szerokości 7" i ET 52-55. Generalnie ten rozmiar opon w GT-eku słabo sie sprawdza w cywilnej jeździe na naszych drogach.Moim zdaniem rozmiar 215/45/17 to max co można zastosować w GT,bez takich niespodzianek i też z opowiednim ET felgi. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 na ścieżce u diagnosty No to za wiele z tego prawde mowiac w temacie sprawnosci amortyzatora nie wynika. Wbrew obiegowej opinii. Zeby nie powiedziec, ze nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek Wawa Opublikowano 25 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 na odbiciach mam spokój. mam problem na łukach. Wymienie stabilizator ustawię amortyzatory na maszymalną sztywność i sie zobaczy. Zostaje jeszcze założenie seryjnych sprężyn lub zagięcie rantów A jak polecasz sprawdzić amorki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graft Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Maciek szkoda opon. Jak masz milimetrową odległość, to gumy Ci "wypiaskuje" nawet w momencie, gdy nie będziesz słyszał otarć. Trzeba niestety szukać innej alternatywy dla RE070 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek Wawa Opublikowano 25 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 już trochę zjadło. Dam znać jak wymienię staba czy coś się poprawiło. najwyżej pozaginam ranty jeszcze a felgi nie zmienię bo sie podoba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Action Opublikowano 28 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 a z przodu jest ok? bo u mnie z przodu też występuje ten problem. odnośnie tyłu. u mnie były problemy i przy odbiciach i na zakrętach. podgięcie rantów plus negatyw i jest git. byłem tak na Kielcach i opon nie jadło (przynajmniej w tym miejscu ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek Wawa Opublikowano 28 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 u mnie przód jest ok. był problem ale po ustawieniu zbierzności jest ok. A wymieniłeś staba? Ja nie mam miejsca na negatyw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Action Opublikowano 28 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 a no właśnie... teraz sobie przypomniałem, że z tyłu mam chyba grubszego staba... przód seria Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smile Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 ET 45, felga 17x7.5 opona 240/610r17. ET 42, felga 17x7 opona 225/45r17 RE070. Negat -3 stopnie. Nic nie obciera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się