Maciek Wawa Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 Witam Mam taki problem. Po zmianie felg na 17 i po ustawieniu zbieżności przy jeździe w ostrym zakręcie karoseria (błotnik lewy tył) ociera mi o oponę i skutecznie ją niszczy + błotnik sukcesywnie pozbywa się lakieru. Mam założone zawieszenie ohlinsa i obniżające sprzężny. Przy 16 felgach to nie występowało. Nie mogę już pochylić koła do amorka bo zostało około kilku milimetrów do amorka. Powiem że mało brakuje żeby wyeliminowawszy ocieranie. I teraz moje pytanie rozwiązania tego problemu czy wymiana na stabilizator 22mm z poliuretanami powinna załatwić sprawę? Jak można jeszcze to wyeliminować bez zaginania rantów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 Jakie ET felgi,jaka szerokość felgi i jaki rozmiar opon stosujesz? Stabilizator 22mm i pliuretany nie zaszkodzą. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szerszen-X Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 czy wymiana na stabilizator 22mm z poliuretanami powinna załatwić sprawę? Załatwi sprawę, zdecydowanie zmniejszy przechyły tylnego zawieszenia. Warto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 Nie wiem czy tak do końca załatwi.Przechyły zmniejszy,ale czy do tego stopnia? Maciek Wawa, a co to za Ohlins? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek Wawa Posted September 23, 2012 Author Share Posted September 23, 2012 ohlins project R Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 czy zmiana felg na 17 wiązała się ze zmianą (zwiększeniem) szerokości opony i średnicy koła? jeśli tak, masz przyczynę obcierania. 22mm stabilizator nie zaszkodzi. czy pomoże w Twoim konkretnym przypadku, nikt Ci raczej takiej gwarancji nie da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 Witam Mam taki problem. Po zmianie felg na 17 i po ustawieniu zbieżności przy jeździe w ostrym zakręcie karoseria (błotnik lewy tył) ociera mi o oponę i skutecznie ją niszczy + błotnik sukcesywnie pozbywa się lakieru. Mam założone zawieszenie ohlinsa i obniżające sprzężny. Przy 16 felgach to nie występowało. Nie mogę już pochylić koła do amorka bo zostało około kilku milimetrów do amorka. Powiem że mało brakuje żeby wyeliminowawszy ocieranie. I teraz moje pytanie rozwiązania tego problemu czy wymiana na stabilizator 22mm z poliuretanami powinna załatwić sprawę? Jak można jeszcze to wyeliminować bez zaginania rantów. a napisz nam jaka szerokość felgi i jakie ET? Jaki rozmiar opony? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek Wawa Posted September 24, 2012 Author Share Posted September 24, 2012 Felgi to ROTY GR-A 17 x 7.5 5h x 100 Link to comment Share on other sites More sharing options...
the.wolf Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 jesli obciera Ci tylko na łukach i zakretach to stab znacznie zniweluje bujanie się... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Premo Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 Felgi to ROTY GR-A 17 x 7.5 5h x 100 Ale jakie ma ET felgi i szerokość opon, jak poszalałeś z 225 i ET 48 to będzie oicerać i nie ma rady :wink: Czasami pomaga powyginanie ratów tylnych błotników. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek Wawa Posted September 24, 2012 Author Share Posted September 24, 2012 ET 48 opona 225 Ledwo weszło to koło tak też myślałem, przynajmniej mam powód do założenia grubszego stabilizatora. Wiesz liczę ze nie będzie obcierało bo problem mam narazie tylko z jednej strony wiec mozliwe ze cos sparciało i trzeba jeszcze coś wymienić. A teraz do tematu - czy regulowany whiteline z 3 dziurami oznacza że 1 dziurka daje 21mm druga 22mm trzecia 23mm? Oglądałem jakiś filmik na stronie whitelin-a i nie wiem czy dobrze rozumiem. Drugie pytanie co się zmieni przy założeniu tego staba - chodzi o prowadzenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mzy Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 czy regulowany whiteline z 3 dziurami oznacza że 1 dziurka daje 21mm druga 22mm trzecia 23mm? Gdzieś czytałem takie porównanie, ale oczywiście jest ono w jakiś tam sposób obrazowe - najkrótsza dźwignia daje najsztywniejszego staba, najdłuższa - odwrotnie. Sama średnica rzecz jasna się nie zmienia. Mam takiego przykręconego na "najtwardszej" dziurze. Moim zdaniem jest sporo bardziej nadsterownie. Szczególnie po przesiadce z 17mm staba w kombi Acha, podobno przy grubych stabach lubią się urywać fabryczne mocowania do budy, ale u mnie mają się dobrze (już 1,5 roku chyba). Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 Może Ci amor padł i dlatego trze tylko z jednej strony bo nie tłumi dobrze drgań. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek Wawa Posted September 24, 2012 Author Share Posted September 24, 2012 Jak sprawdzałem amory to wszystko było ok. może go dodatkowo trochę jeszcze utwardzę i pobawię się ustawieniami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 A jak je sprawdzałeś w stacji diagnostycznej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek Wawa Posted September 24, 2012 Author Share Posted September 24, 2012 na ścieżce u diagnosty Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 Maciek Wawa, opona 225w GT na feldze z ET 48 bedzi obcierać,mimo grubego staba.Jeśli nie w łukach to pewnie na dobiciach.Jedynym lekarstwem na to jest zastosowanie felg o szerokości 7" i ET 52-55. Generalnie ten rozmiar opon w GT-eku słabo sie sprawdza w cywilnej jeździe na naszych drogach.Moim zdaniem rozmiar 215/45/17 to max co można zastosować w GT,bez takich niespodzianek i też z opowiednim ET felgi. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 na ścieżce u diagnosty No to za wiele z tego prawde mowiac w temacie sprawnosci amortyzatora nie wynika. Wbrew obiegowej opinii. Zeby nie powiedziec, ze nic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek Wawa Posted September 25, 2012 Author Share Posted September 25, 2012 na odbiciach mam spokój. mam problem na łukach. Wymienie stabilizator ustawię amortyzatory na maszymalną sztywność i sie zobaczy. Zostaje jeszcze założenie seryjnych sprężyn lub zagięcie rantów A jak polecasz sprawdzić amorki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
graft Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 Maciek szkoda opon. Jak masz milimetrową odległość, to gumy Ci "wypiaskuje" nawet w momencie, gdy nie będziesz słyszał otarć. Trzeba niestety szukać innej alternatywy dla RE070 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek Wawa Posted September 25, 2012 Author Share Posted September 25, 2012 już trochę zjadło. Dam znać jak wymienię staba czy coś się poprawiło. najwyżej pozaginam ranty jeszcze a felgi nie zmienię bo sie podoba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Action Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 a z przodu jest ok? bo u mnie z przodu też występuje ten problem. odnośnie tyłu. u mnie były problemy i przy odbiciach i na zakrętach. podgięcie rantów plus negatyw i jest git. byłem tak na Kielcach i opon nie jadło (przynajmniej w tym miejscu ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek Wawa Posted September 28, 2012 Author Share Posted September 28, 2012 u mnie przód jest ok. był problem ale po ustawieniu zbierzności jest ok. A wymieniłeś staba? Ja nie mam miejsca na negatyw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Action Posted September 28, 2012 Share Posted September 28, 2012 a no właśnie... teraz sobie przypomniałem, że z tyłu mam chyba grubszego staba... przód seria Link to comment Share on other sites More sharing options...
smile Posted October 30, 2012 Share Posted October 30, 2012 ET 45, felga 17x7.5 opona 240/610r17. ET 42, felga 17x7 opona 225/45r17 RE070. Negat -3 stopnie. Nic nie obciera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now