Jump to content

Porównanie 10 aut 4x4


Pitz
 Share

Recommended Posts

No i znowu kupiłem, choć miałem już nie. Chodzi o Auto Świat tym razem wydanie 4x4. Niestety na okładce był bardzo ładny XV, oczywiście w pomarańczowym kolorze. Stwierdziłem że zobaczę co o nim piszą. Piszą generalnie dobrze, ale następny artykuł, to porównanie 10-ciu aut 4x4 w kategoriach podjeżdżania w górę stoku w Alpach oraz przejazd zaśnieżoną/oblodzoną krętą drogą. Znalazł się wśród tych aut również Subaru Forester. Czytam będąc pewien, że wymiecie resztę, no może poza Toyotą Land Cruiser. I co? I Forester poległ po 70 metrach. Najdalej zajechał Suzuki Jimny (103 m), ale to lekkie auto (nie zapada się) z totalną prymitywną blokadą wszystkiego co się da. Drugie Audi Q5 (97 m), trzecia Toyota Land Cruiser (96 m). A teraz uwaga - miejsce 4-te Dacia Duster (72 m)!!!

Pomiędzy Dacię i Forestera wcisnął się jeszcze Touareg (71 m).

Za nimi są Mini Countryman (69 m), BMW X3 (też obciach 68 m), VW Amarok (66 m) i na końcu KIA Sportage (61 m).

Redaktor tłumaczy trochę Forestera, że miał dwuletnie opony, czym Subaru dając go na nich do testu zepsuło mu wynik (może udało by się pokonać Dacię).

Myślę - trakcją to już Forek wymiecie. Trasa pod górę 420 m ze średnim wzniesieniem 9,5%, jeden zakręt 90 stopni, jeden łuk, ciasny slalom. Wymiótł się na przedostatnie miejsce w ogólnej klasyfikacji. Za nim tylko BMW X3, też ponoć na nienajlepiej pasujących oponach do profilu testów. Testy były przeprowadzane kilka razy, z włączonymi/wyłączonymi systemami kontroli trakcji i brany był najlepszy wynik.

Generalnie klasyfikacja była - Toyota LC, Q5, Jimny, Mini, Dacia, Amarok, Kia, Touareg, Forester, X3.

 

Tak się tylko zastanawiam, czy kierownik Forestera był, przepraszam za określenie, totalną pierdołą, czy rzeczywiście opony go tak pogrążyły. Bo nie chce mi się wierzyć, że Dacia dysponuje lepszą trakcja, szczególnie na śliskim, niż Forek.

Link to comment
Share on other sites

Pitz, testy rządzą się swoimi prawami, jest zbyt dużo nieobiektywnych czynników które wpływają na wynik.

 

Osobiście obserwuję czym jeździ gospodarz Bacówki nad Wierchomlą i dla mnie, zwłaszcza po ostatniej, niezwykle śnieżnej zimie w Beskidach jest to najlepsza rekomendacja. Chciałbym zobaczyć jak Q5 do schroniska wyjeżdża :P.

Link to comment
Share on other sites

Pitz, testy rządzą się swoimi prawami, jest zbyt dużo nieobiektywnych czynników które wpływają na wynik.

 

Osobiście obserwuję czym jeździ gospodarz Bacówki nad Wierchomlą i dla mnie, zwłaszcza po ostatniej, niezwykle śnieżnej zimie w Beskidach jest to najlepsza rekomendacja. Chciałbym zobaczyć jak Q5 do schroniska wyjeżdża :P.

 

Baca może nie da rady, ale pan redaktor na pewno. :-)

Są jednak granice ustawiania testów, pewnych rzeczy się nie przeskoczy. Nie miałem okazji jeździć Forkiem po ślskim, ale mój Legac daje sobie radę wyśmienicie, stąd moje zdumienie wynikiem tych testów, nawet z poprawką, że ta gazeta to Auto Świat...

Link to comment
Share on other sites

Suzuki Jimny nic dziwnego że wygrywa, waga auta , kąty natarcia i zejścia, stały 4WD jak pamiętam to z reduktorem. Auto krótkie, lekkie i ma dobry współczynnik krzyżowania się osi.

Nie ma zaawansowanej elektronik jak Q5 czy nowy landcruiser.

Link to comment
Share on other sites

Pomijam ze nie bardzo wierzę w te wszystkie testy( było ostatnio sporo w necie jak to np. niemiaszki faworyzują ichnie auta w testach). sprawa najważniejsza.. żeby był cokolwiek miarodajny samochody powinny wystąpić na tych samych nowych oponach w rozmiarach fabrycznych i auta powinien prowadzić ten sam kierowca. To takie minimum. Tak że pisać to sobie mogą..a my wiemy co dobre :)))))))))))

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie, przyczepność opon jest kluczowa. Z resztą ja już swój test zaliczyłem foresterem, wjechać to jest nic w porównaniu do zjechania

 

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Tutaj masz ciekawy test:

 

szkoda, ze nie ma 2cz :cry:

 

 

Te testy są na słowackiej gazecie www.sme.sk w zakładce auto. Ogólnie facet, który je przeprowadza, wygląda na dość kompetentnego, podglądam i podczytuję go od dobrych kilku lat.

 

Pod tym adresem test parkowania w zaspie (można potraktować jak drugą część):

 

http://auto.sme.sk/c/5696455/ktory-poho ... ubaru.html

 

na stronie jest też video, jak się komuś nie chce czytać

Link to comment
Share on other sites

a czego się spodziewacie po takich testach :?:

Wiadomo że dane auto ma wygrać i nic tego nie zmieni poza grubszą kopertą od innego producenta :P

 

Ostatnio podobało mi się jak to Anglosasi z TOP Gear w 18 sezonie odcinek chyba 3 robili testy chińskich aut :mrgreen: i zapewne na tej samej zasadzie Auto Świat tez tak robi

Link to comment
Share on other sites

Szkoda, że do testu nie zaprosili Mitsubishi Pajero...

W sumie dobrze, bo biedny Forek byłby jeszcze oczko niżej, a marka spod znaku trzech diamentów nie pozostawiła by konkurencji żadnych szans. :wink:

Link to comment
Share on other sites

a czego się spodziewacie po takich testach :?:

Wiadomo że dane auto ma wygrać i nic tego nie zmieni poza grubszą kopertą od innego producenta :P

 

Ostatnio podobało mi się jak to Anglosasi z TOP Gear w 18 sezonie odcinek chyba 3 robili testy chińskich aut :mrgreen: i zapewne na tej samej zasadzie Auto Świat tez tak robi

 

Gorzej, że ludzie się tym sugerują. Mój teść powoli przymierza się do czegoś, co byłoby podwyższone i z napędem 4x4, bo sporo siedzi na działce i chciałby móc z niej wyjechać kiedy chce, a nie jak odśnieża leśne drogi. Sugerowałem mu żeby zerknął na XV, ale mówi że mu się nie podoba, a zachwyca się nową CX-5 (wg mnie, szczególnie z tyłu przypomina trochę Nissana Kaszankaja). Pan w salonie nawciskał mu, że to bardzo dobry, permanentny napęd 4x4. Nie wiem dokładnie jak to jest w CX-5, ale ta permanentność jakoś mi się nie widzi. Może i ze śniegu się wygrzebie, ale trakcja na pewno będzie bez porównania.

Link to comment
Share on other sites

testy testami

a rzeczywistość, CX-5 bardzo dobry wybór same 4X4 nie jest najważniejsze jest lepiej wykonana, ma sensowne silniki czego tu marudzić

xv szczególnie silnikiem odstaje przynajmniej na razie

Link to comment
Share on other sites

Te testy są na słowackiej gazecie http://www.sme.sk w zakładce auto.

Test bardzo sympatyczny, ale jak popatrzyłem na te cztery auta zestawione obok siebie... Subaru powinno zatrudnić jakiegoś stylistę bez większej wady wzroku ;) Z drugiej strony taki Legacy sedan polakierowany na białą perłę... prezentuje się całkiem zacnie 8)

Link to comment
Share on other sites

Czytałem ten test i pamiętam, że tam pisali, że z oponami w forku coś nie było tak, nie pamiętam co, a nie mogę znaleźć gazety. Pewnie, że gdyby to miało mieć sens, to opony, ilość płynów, ciśnienie, temperatura silnika itd powinna być taka sama.

A swoją drogą, to jest mniej więcej tak, że w którejś z nowych gazet był test xv i jakiejś beemki i piszą, że u beemki jest "ascetyczny dizajn kokpitu", a w xv "anonimowy" - przecież to nic nie znaczy a może znaczyć dokumentnie to samo...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...