Skocz do zawartości

XV 1.6 A/T - wrażenia z jazdy


ex-Dyrekcja

Rekomendowane odpowiedzi

natomiast Diesel jest juz BARDZO OK

 

 

Wierzę, ale ja diesla nigdy nie kupię, i nie mówię tu o Subaru , ale wogóle o autach :idea:

Po prostu , dla mnie diesel sie nie nadaje i koniec :D

 

Jestem za wszystkimi czterema konczynami, diesel-owi mowimy nie w samochodzie osobowym, ktory ma "jezdzic" :mrgreen:

 

-- Pn mar 12, 2012 1:19 pm --

 

A ja mam tylko taka cicha nadzieje, ze przy lifcie w przyszlosci podniosa sie takze moce, lub pojawi wiekszy motor o odpowiednim odpychaniu, to wtedy jak juz wielu kolegow zauwazylo, bedzie trzeba rozwazyc opcje zakupu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

natomiast Diesel jest juz BARDZO OK

 

 

Wierzę, ale ja diesla nigdy nie kupię, i nie mówię tu o Subaru , ale wogóle o autach :idea:

Po prostu , dla mnie diesel sie nie nadaje i koniec :D

nigdy nie mow nigdy...

 

 

jak tam bylo z tym Fordem i silnikiem z Volvo? :P:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się, jeśli można, ale nie napiszę o wrażeniach z jazdy, lecz z oględzin. Dziś miałem przyjemność oglądać to cudo w ASO Zasada w Rzeszowie.

 

Samochód sprawia wrażenie małego. I taki jest w porównaniu z Foresterem albo Outbackiem. Linia nadwozia jest ładna, choć intrygują ostre ciecia z przodu, a zwłaszcza z tyłu. Bardzo ładne reflektory. I to w zasadzie wszystko, co mogę dobrego powiedzieć o nadwoziu. Egzemplarz w Rzeszowie miał kolor (jeśli można to nazwać kolorem) czarny, co w połączeniu z czarnym wlotem chłodnicy, takimiż felgami i posępnymi tylnymi szybami nadawało mu charakter pojazdu, któremu przez niedopatrzenie nie namalowano srebrnych napisów "Spoczywaj w pokoju / w Subaru", "Ostatnia droga (w Subaru)" itp. Niestety strasznie zniechęcające. Duży prześwit jest skutecznie zamaskowany mizernymi kątami natarcia i zejścia, więc na drogach gruntowych i w śniegu ta piętnastka pewnie będzie zachowywała się podobnie jak nowy Outback.

 

Wnętrze utrzymane w takiej samej pogrzebowej tonacji zwraca uwagę nowoczesna tablicą rozdzielczą i konsolą środkową, oraz o wiele lepszymi materiałami, niż np. w przypadku Forestera MY 2009. Plastiki i tapicerka foteli są o wiele przyjemniejsze. Osoby przyzwyczajone do łagodnych kształtów kierownicy z poprzednich modeli mogą czuć się dziwnie z kanciastymi przyciskami kierownicy. Siedzi się nisko, jak w typowym samochodzie osobowym. Wygląda na to, że w tylnej kanapie nie ma wysuwanego podłokietnika? Oglądany samochód nie miał także otwieranego dachu.

 

Bagażnik - jak na tę wielkość samochodu - całkiem dobry. Roleta o nowej konstrukcji, sprawa wrażenie mniej brzęczącej. Ale prawdziwa ciekawostka jest z przodu: NIE MA KURNIKA! :? Powietrze do chłodnicy turbiny kierowane jest z kratki chłodnicy specjalnymi kanałami pod maską.

 

Oglądane przeze mnie autko wyposażone było w diesla. Pan sprzedawca powiedział, że XV z dieslem to samochód rajdowy; samochód ma być o 200 kg lżejszy od Forestera, przez co silnik ów nadaje mu niewiarygodnej dynamiki. Może za jakiś czas będzie można sprawdzić to w praktyce.

 

Reasumując: z wyglądu jest to całkiem normalny samochód w tej klasie, tylko na Miłość Boską, nie czarny i nie z czarnymi szybami. Dziennikarze piszą, że przekonuje jazdą - jak to Subaru. Pewnie tak, i miejmy nadzieję, bo cena jakoś nie przekonuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieco gorzej wygląda sprawa z brakiem ogrzewania lusterek zewnętrznych. Da się z tym żyć,

 

W lecie pewnie tak albo dla tych co w nie nigdy nie patrzą. :wink:

Trochę to smieszne, że zapomnieli o czymś co jest seryjnym wyposażeniem każdego samochodu. Dobrze, że o szybie i klimie nie zapomnieli... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Samochód sprawia wrażenie małego. I taki jest w porównaniu z Foresterem albo Outbackiem.

Wymiary XV są prawie identyczne z poprzednim modelem Forestera ( w nawiasie poprzedni Forek ):

Długość 4,45m ( 4,45 )

Szerokość 1,78m ( 1,735 )

Wysokość 1,57m ( 1,58 )

Rozstaw osi 2,635 ( 2,525 ) - to duża różnica, dlatego XV ma znacznie więcej miejsca z tyłu

Prześwit 220mm ( 195 mm).

 

nadawało mu charakter pojazdu, któremu przez niedopatrzenie nie namalowano srebrnych napisów "Spoczywaj w pokoju / w Subaru",

Karawany mają zazwyczajznacznie bardziej pionowe tylne drzwi; w XV trumna się nie zmieści :idea:

Faktem jednak jest, że w jsnych kolorach wygląda lepiej - kontrast z ciemniejszymi listwami nadkoli.

 

Duży prześwit jest skutecznie zamaskowany mizernymi kątami natarcia i zejścia

O ile kąt natarcia jest mniejszy, niż w aktualnym Forsterze ( porównywalny z poprzednim ), o tyle kąt zejścia jest dobry.

Pan sprzedawca powiedział, że XV z dieslem to samochód rajdowy

To oczywisty nonsens. Ale prowdzi się istotnie bardzo dobrze. Przyspieszenie do "100" zmierzone przez AMS ( na mokrej nawierzchni, zimówkach ) to 9,0s.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiary XV są prawie identyczne z poprzednim modelem Forestera ( w nawiasie poprzedni Forek ):

Długość 4,45m ( 4,45 )

Szerokość 1,78m ( 1,735 )

Wysokość 1,57m ( 1,58 )

Rozstaw osi 2,635 ( 2,525 ) - to duża różnica, dlatego XV ma znacznie więcej miejsca z tyłu

Prześwit 220mm ( 195 mm).

 

można prosić jeszcze o porównanie wagi oraz współczynnika oporów powietrza

bardzo fajnie to wygląda na papierze, jeszcze tylko jakiś mocny silnik i będę miał motywacje do zmiany auta np taki 200 konny jak w BRZ, bo mała pojemność z turbiną do mnie nie przemawia

 

mi jedno się niepodoba w XV, jest ona taka trochę nijaka, bardzo zlewa się wśród innych aut, gdyby nie ten wściekły kolor pomarańczowy to faktycznie była by porażka

chociaż taki czarnuch z czerwonymi lub pomarańczowymi felgami mógłby wyglądać cudnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się ten samochód. Szkoda tylko, że auta różnych marek stają się tak bardzo do siebie podobne.Nie mam na myśli szczegółów tylko ogólną tendencję.

 

Teraz dopiero zauważyłem. Gdzie XV ma lusterka boczne? :mrgreen:

 

nowakiaceed2012640x0roz.jpg

xv1a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się ten samochód. Szkoda tylko, że auta różnych marek stają się tak bardzo do siebie podobne.Nie mam na myśli szczegółów tylko ogólną tendencję.

 

Teraz dopiero zauważyłem. Gdzie XV ma lusterka boczne? :mrgreen:

 

[ http://img837.imageshack.us/img837/7858/nowakiaceed2012640x0roz.jpg ]

[ http://img853.imageshack.us/img853/6257/xv1a.jpg ]

 

 

Hmm są tez inne samochody, które maja lusterka tego typu - i chyba trudno obrazić sie o porównanie do nich ... ;-)

 

rolls-royce-phantom-mirror.jpg

 

david-beckham-driving-his-convertable-rolls-royce-phantom-575237163.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa Forka 2008 2.0 MT - 1390kg

Masa XV 2.0 - 1460 kg

 

trochę szkoda, że masa wyraźnie wzrosła. lepsza sprawność w nowym benzyniaku pójdzie na pchanie dodatkowych kilogramów... pozostaje tylko po raz n-ty poprosić o turbo benzynę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Masa własna Forestera od 1390 kg ( wersja bazowa nie miała klimatyzacji ).

Masa własna XV 2.0 1370 - 1425 ( zależnie od wyposażenia ) : http://www.subaruxv.pl/pages/2012xv.pdf

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miałem okazję zrobić rundkę dookoła komina 1.6 z ręczną skrzynią biegów i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony.

 

Auto ma zbliżona charakterystykę do silnika 2,0 125KM.

 

W warunkach miejskich do 80km/h idzie bardzo ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

mialem okazje troszke pojezdzic XV 1.6 MT po miescie (auto kolezanki z pracy)

 

zawieszenie i uklad kierowniczy fajne, natomiast silniczkowi brakuje troszke tchu... moze po docierce bedzie lepiej :)

 

a teraz pytanie: czy sa jakies fajne opcje nawigacji nie-fabrycznej do tego auta :?:

 

kolezanka chcialaby kupic jakas navi, ale cena fabrycznej jest dosc zaporowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy sa jakies fajne opcje nawigacji nie-fabrycznej do tego auta

 

jest tego troche :P TomTom, Garmin, etc, etc... :mrgreen:

interesuje mnie sprawdzona opcja, pasujaca do tego konkretnego auta (kolor obudowy, kolor podstwietlenia, etc.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzona opcja

 

TomTom to opcja jak najbardziej sprawdzona, zrobilem z nim ponad 30,000 mil w niecale 6 miesiecy :P eddie, domyslilem sie o co kaman (jestem juz po porannej kawie!), ale nie moglem sie powstrzymac :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...