Skocz do zawartości

za niski BOOST


zofx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

wczoraj zamontowałem zegarki w tym ładowanie turbo

 

oto moje wartości:

 

na jałowym biegu:

-0,8

podczas jazdy ( odpuszczony gaz - gdy auto hamuje silnikiem ):

-0,9

w piku:

0,5 - 0,55

 

i teraz pytanie czy zegar zaniża wartości bo z tego co pamiętam w poprzednich GTkach miałem około -0,5 na jałowym czy moze wartosci dolne są właściwe i turbo się kończy bądź inne ustrojstwo

 

mogłby ktoś sprawdzić jakie ma wartości na jałowym oraz przy hamowaniu silnikiem?

 

ej20 - seria my99 218 km

 

help me

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie te zegary zamontowałeś? jak zbiera wartości? mech. czy elektronicznie...

 

peek powinieneś mieć 0,9 - podciśneiniem się nie sugeruj (chociaż wysokie te wartości)...

 

coś mi się nie chce wierzyć ,że nie poznalbyś iż auto peekuje ledwo na 0,5 - przeciez wtedy dupohamownia jasno daje do zrozumienia iż coś jest nie tak, nawet bez zegarów...

 

układ szczelny? turbo nie "gwizda" podejrzanie - szczegolnie w taka pogodę jak mamy teraz turbo powinno ładować "bogato"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carlos

 

no niby jedzie ale nie mam porownania bo ostatnim autem był wolnossak !

 

powiem tak: zapitala ale tak jakby właśnie brakowało tych 0,3 :-D

 

nie wiem... zegarki mechaniczne - rozbierałem i kleilem przed montażem, dodam ze nie ma śrubki trzymającej "ustnik" przy zegarze bo zapomniałem wkręcić :-D

 

jesli ladowalby 0,5 to raczej mialbym odczucia ze ma ze 170 koni ale raczej mam wrazenie ze ma 200 zamiast 218 :-) wiec nie ma tragedii chyba. musze sprawdzić przez obd jak komputer pokazuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki ze nie odpisywalem :/

 

więc tak:

 

sprawdzilem dolot ( filtr powietrza ) wszystko wydaje się szczelne i czyste.

 

wywalilem BOVa na rzecz DV - nie ma roznicy wiec bov wrocil na miejsce

 

zaznaczam ze nic mi nie szarpie itd. mam wrazenie ze komp ogranicza boosta i tyle..

 

podlaczylem sie do ecu i jednak zegar jest OK i komp pokazuje takie same wartosci czyli 0,450 - 0,490...

 

sporo poczytalem o booscie i jutro chyba odepnę WG zeby sie dowiedziec czy to sterowanie czy może turbo / katy / pajpy .

 

z tego co JUZ wiem to jesli po zdjeciu WG z turbo ladowanie powinno byc wysokie jesli turbo i rury są OK. a to chyba na poczatek najlepszy sprawdzian.

 

jesli sie okaze ze laduje wysoko to wtedy bede szukal w drugą stronę.

 

aaa no i jeszcze jedna nowina: gumki przy IC wygladaja na stare. nie wiem jak od dołu IC bo jeszcze nie znalazlem czasu na takie dlubanie. ale najpierw chyba zakupie nowe gumy co aby nie robic podwójnej roboty bo tak czy siak rurki nadają sie do wymiany - a przy okazji pod IC musze podpiąć czujnik temp oleju :-D

 

:-)

 

-- 20 lut 2012, o 15:21 --

 

ludzie, zbadałem cały dolot elegancko oraz wężyki - wszystkie są prawie nowe lub w bdb stanie, ALE:

 

przy trójniku na wężyku który idzie w zimną stronę nie wyczułem restryktora / kryzy a wężyk jest nie zwężany czyli prosty. dodam ze silnik był wymieniany 3 lata temu przez zwykły serwis przez poprzedniego właściciela. być moze nie wiedzieli ze w owym wężyku powinna być zwężka. kto poratuje / podpowie jaki wężyk kupić lub zrobić coś zeby zmienić fi wężyka oraz jakie powinien mieć wartości... nie chciałbym przeładowań oraz niedoładowań :-)

 

mam nadzieję ze to sprawka tego wężyka bo wszystko inne wydaje się być w porządku ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy trójniku na wężyku który idzie w zimną stronę nie wyczułem restryktora

Może w tym problem. Restryktor ma mieć otwór chyba ok1 mm. Na próbę możesz wepchać jakąś dyszę rozwierconą ,ale kup poprawny do tego motoru, bo pole przekroju zależy od kwadratu średnicy,więc błąd może być duży.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, a czy dostanę ori zwężkę w ASO?

 

bo nie chce kombinować z przekrojem wężyka bo podobno za małe światło moze spowodować przeładowania ( w przyszłości poleci silnik ) a za duze swiatlo ( w moim przypadku ) za niski boost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Restryktor ma mieć otwór chyba ok1 mm.

Heh, tylko, że to około to warto z większą tolerancją rozpatrywać, jak również doprecyzować informacją o ew. remapie i lub paliwie na jakim pomykamy :)

 

MY93-96 ... 3 port solenoid 2.0mm restrictor fitted into the vent pipe between solenoid lower port and intake

 

MY97 (Euro) ... 2 port solenoid 1.2mm restrictor fitted between the turbo and the tee piece

 

MY97 (JDM) ... 2 port solenoid 0.9mm restrictor fitted between the turbo and the tee piece

 

MY98 (Euro) ... 2 port solenoid 1.2mm restrictor fitted between the turbo and the tee piece

 

MY98 WRX (JDM) ... 2 port solenoid 0.9mm restrictor fitted between the turbo and the tee piece

 

MY98 Sti 4 ... 3 port solenoid 1.5mm restrictor fitted between the turbo and the solenoid adjacent to the solenoid top port

 

MY99 (Euro) ... 2 port solenoid 1.2mm restrictor fitted between the turbo and the tee piece

 

MY99 (JDM) ... 2 port solenoid 0.9mm restrictor fitted between the turbo and the tee piece

 

MY00 (Euro) ... 2 port solenoid 1.2mm restrictor fitted between the turbo and the tee piece

 

MY00 (JDM) ... 2 port solenoid 0.9mm restrictor fitted between the turbo and the tee piece

 

MY01-05 (Euro) ... 2 port solenoid 1.2mm restrictor fitted between the turbo and the tee piece

 

MY01-05 STi ... 2 port solenoid 0.9mm restrictor fitted between the turbo and the tee piece

 

MY06/MY07 both WRX and Sti 2 port solenoid 0.9mm restrictor between turbo and tee piece

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...