Skocz do zawartości

Subaru BRZ - kiedy w PL?


konrado335

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie,

Mnie również cieszy ten radosny Off Top ;) ale mamy od tego specjalny dział, do którego zapraszam - tam spokojnie można rozpatrywać "poszerzenie" współpracy między FHI a Toyotą ;)

Z góry Bóg Wam zapłać ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

to może dowiemy sie chociaż czym będą się różniły wersje wyposażeniowe BRZ-eta i GT86 i czy ceny tego pierwszego będą sie różniły od tego drugiego.

Tak sobie myślę że skoro z Toyotami nie ma problemu(chociaż nie sprawdzałem :P ) a są to w zasadzie te same samochody to jaki jest sens czekać na BRZ? Dla znaczka?

W sytuacji totalnej niewiedzy kiedy i za ile nie ma chyba sensu kolejne pytanie a mianowicie czy i kiedy w Polsce pojawią się wersje z DIT czy STI :?: :(

 

PS.przeczytałem niedawno w jakimś artykule przy okazji BRZ i GT86(nie pamiętem gdzie) że Subaru należy już do koncernu Toyoty :shock: ile jest w tym prawdy a ile niewiedzy i nierzetelności dziennikarskiej :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyota ma 16.48% udziałów w Fuji Heavy Industries Ltd. http://www.fhi.co.jp/english/ir/share_info/share.html a więc spółce matce Subaru

Aha,czyli mają wiele do powiedzenia,ale to jeszcze nie przejęcie :)

 

Bo tak sobie pomyślałem że biznesplan i strategia obu firm odnośnie tych obydwu modeli wygląda tak:

1. sprzedawać najpierw GT86 tym co cenią sobie jakąś namiastkę prawdziwych sportowych emocji

2.następnie sprzedać parę egzemplarzy BRZ dla miłośników znaczka z plejadami-oni poczekają

3.wypuścić pełnokrwiste BRZ STI z mocnym silnikiem dla miłośników turbo bez możliwości zakupu odpowiednika z Toyoty

 

Czyli coś jak Leksus,niby Toyota ale z innej bajki.

A może się mylę,w końcu nie jestem marketingowcem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę że skoro z Toyotami nie ma problemu(chociaż nie sprawdzałem :P ) a są to w zasadzie te same samochody to jaki jest sens czekać na BRZ? Dla znaczka?

 

Ostatnio jechałem sobie koło salonu Toyoty i stał sobie taki biały jako demonstracyjny. Zatrzymałem się żegby go obejrzeć i przejechałem się tym cudem. Rozmawiałem ze sprzedawcą i mówił, że z dwustu sztuk na ten rok zostało im 5, a było to na koniec sierpnia. Ale i tak będzie pewnie szybciej niż BRZ.

Oba auta są robione w tej samej fabryce, więc myślę, że różnice będą kosmetyczne.

Sama jazda super, chociaż nie bardzo było gdzie popróbować. Silnik ciągnie od 5 tys. obrotów, ale do ponad 7-dmiu. Generalnie auto robi dobre wrażenie, ale niestety nie wyobrażam sobie dwóch fotelików na tylnym siedzeniu (choć ISO Fixy są) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tak sobie pomyślałem że biznesplan i strategia obu firm odnośnie tych obydwu modeli wygląda tak:

 

 

Biznesplanu i strategii nie ma :wink: - Subaru BRZ sprzedaje się po drugiej stronie świata fenomenalnie. Taki rynek jak Europa, a nie wspominając już o Polsce... Poczekamy sobie jeszcze. Niestety nasz importer - SIP - nie może w tej kwestii nic zrobić. Argumentacja, że sprzedamy 20 sztuk do końca roku na tle "światowego popytu" na ten model do nikogo nie trafi :wink: Takie są realia. Nie ma sensu na nikogo w tej kwestii się obrażać czy też podważać wrodzoną siłę przebicia 8) . I mam nadzieję, że sama Dyrekcja rozumie intencje mojej wypowiedzi :) . Nie pozostaje nam nic innego jak czekać.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tak sobie pomyślałem że biznesplan i strategia obu firm odnośnie tych obydwu modeli wygląda tak:

 

 

Biznesplanu i strategii nie ma :wink: - Subaru BRZ sprzedaje się po drugiej stronie świata fenomenalnie. Taki rynek jak Europa, a nie wspominając już o Polsce... Poczekamy sobie jeszcze. Niestety nasz importer - SIP - nie może w tej kwestii nic zrobić. Argumentacja, że sprzedamy 20 sztuk do końca roku na tle "światowego popytu" na ten model do nikogo nie trafi :wink: Takie są realia. Nie ma sensu na nikogo w tej kwestii się obrażać czy też podważać wrodzoną siłę przebicia 8) . I mam nadzieję, że sama Dyrekcja rozumie intencje mojej wypowiedzi :) . Nie pozostaje nam nic innego jak czekać.

 

Pozdrowienia

 

ale czekać na co? aż się jankesi nachapią? to nie wiem, czy model nie wyjdzie z produkcji wcześniej :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czekać na co? aż się jankesi nachapią?

 

Zrozumiałym jest dla mnie, że w pierwszej kolejności zaspokojone zostać muszą rynki na których jest największy popyt :idea::)

Z drugiej strony rozumiem Was, Waszą ciekawość i chęć posiadania tego cacka 8) Nawet jeśli mówimy tylko o 20 poważnie zainteresowanych/zdecydowanych osobach (choaciaż była ankieta i chęć zakupu zadeklarowało ok. 60 - 80 osób :D )

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno - z naciskiem na podobno - w dosc szybkim czasie Subaraki beda produkowane/skladane w Kaliningradzie

Podobno, z naciskiem na podobno w Moskwie za darmo rozdają rowery ... :mrgreen:

 

Pozdrowienia

OT: tak na marginesie :wink: :P

 

:arrow: http://www.gazeta.ru/auto/2012/09/19_a_4780461.shtml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OT: tak na marginesie :wink: :P

 

:arrow: http://www.gazeta.ru/auto/2012/09/19_a_4780461.shtml

 

 

A po naszemu :?: 8)

jezeli w kilku slowach, to, wg. przedstawiciela rosyjskiego importera Subaru, w Kaliningradzie beda skladane Subaraki w obecnej fabryce AVOTOR, a niedlugo byc moze nawet bedzie wybudowana nowa fabryka (ok. 35 tys. aut w rok, Japonczycy ponoc juz skierowali odpowiedni wniosek do rosyjskich wladz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Pytanie do Dyrekcji:

 

Proszę o wyjaśnienie różnic we współczynnikach oporu aerodynamicznego: wersja sport manual ma 0.28, a pozostałe wersja 0.27. Wygląda to na błąd. Ten współczynnik jest zależny wyłącznie od geometrii nadwozia, a czym pod tym względem różnią się nadwozia wersji sport manual i sport automat? :book:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Ten współczynnik jest zależny wyłącznie od geometrii nadwozia

To nie całkiem tak. Nie tylko nadwozie, ale także podwozie, opony, felgi itd. decydują o finalnym współczynniku.

Dlaczego akurat wersja M/T ma minimalnie wyższy - nie wiem. logicznym byłoby, gdyby dotyczyło to wersji sport generalnie ( np. z powodu nieco szerszych opon ). Może jednak byc i tak, ze A/T i M/T maja nieco inaczej ukształtowną dolną osłonę silnika / skrzyni .

W takim przypadku mogło się zdarzyć, że zastosowanie szerszych opon w wersji M/T zaskutkowało przekroczeniem matematycznej granicy zaokrąglenia, a w A/T jeszcze nie. Jest to tylko spekulacja - niemniej dane homologacyjne potwierdzają takie właśnie zróżnicowanie współczynnika oporu powietrza dla różnych wersji ( tylko M/T sport : 0,28 ).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten współczynnik jest zależny wyłącznie od geometrii nadwozia

To nie całkiem tak. Nie tylko nadwozie, ale także podwozie, opony, felgi itd. decydują o finalnym współczynniku.

Dlaczego akurat wersja M/T ma minimalnie wyższy - nie wiem. logicznym byłoby, gdyby dotyczyło to wersji sport generalnie ( np. z powodu nieco szerszych opon ). Może jednak byc i tak, ze A/T i M/T maja nieco inaczej ukształtowną dolną osłonę silnika / skrzyni .

W takim przypadku mogło się zdarzyć, że zastosowanie szerszych opon w wersji M/T zaskutkowało przekroczeniem matematycznej granicy zaokrąglenia, a w A/T jeszcze nie. Jest to tylko spekulacja - niemniej dane homologacyjne potwierdzają takie właśnie zróżnicowanie współczynnika oporu powietrza dla różnych wersji ( tylko M/T sport : 0,28 ).

 

Pozdrowienia

 

Dzięki za odpowiedź. Niemniej jest to dla mnie dziwne, że dla automatu Cx nie wzrasta przy szerszych oponach, a dla manuala już tak. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...