Skocz do zawartości

Remont Silnika w STI


Ariel

Rekomendowane odpowiedzi

Ten silnik od Carfita już widziałem, raczej nie dla mnie takie moce.

Same głowice to koszt około 4000zł - 6000/ szt

Tłoki Cosworth, korbowody mahle, panewki ACL RACE, Sprzęgło Exedy Stage I, Pompa oleju STI 08, koło zamachowe, Zawory ssące i wydechowe manley, robocizna + remap około 6000zł, reszta to filtry, podkładki, szlify itp.

 

-- Cz sty 12, 2012 8:46 pm --

 

(nie żebym liczył na prawy na salmopolu :lol: ) ;)

 

To wszystko dlatego że zima taka chu.... w tym roku :twisted:

Jak jechałem na Salmopol to miałem pół baku paliwa i miałem nie tankować ale jakbym tego nie zrobił i nie sprawdził przy okazji oleju to miałbym niezłą rzeź pod maską :roll:

karolwa, zobaczymy jak długo będzie silnik docierany, na razie to trzeba go złożyć więc jak w Lutym będzie śnieg to się przejedziemy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same głowice to koszt około 4000zł - 6000/ szt

Tłoki Cosworth, korbowody mahle, panewki ACL RACE, Sprzęgło Exedy Stage I, Pompa oleju STI 08, koło zamachowe, Zawory ssące i wydechowe manley, robocizna + remap około 6000zł, reszta to filtry, podkładki, szlify itp.

 

 

niestety w Twoim przypadku, koszt głowic jest problemem w kosztorysie i znacznie go zawyża... jak się tak wszystko policzy to się robi suma...

 

...zresztą w złym tonie byłoby publiczne komentowanie , kosztorysów firm performance, najważniejszy jest efekt końcowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same głowice to koszt około 4000zł - 6000/ szt

Tłoki Cosworth, korbowody mahle, panewki ACL RACE, Sprzęgło Exedy Stage I, Pompa oleju STI 08, koło zamachowe, Zawory ssące i wydechowe manley, robocizna + remap około 6000zł, reszta to filtry, podkładki, szlify itp.

 

 

niestety w Twoim przypadku, koszt głowic jest problemem w kosztorysie i znacznie go zawyża... jak się tak wszystko policzy to się robi suma...

Dokładnie. Dlatego silnik gotowy od Carfita wcale nie jest takim "drogim" pomysłem. Po starym silniku zostanie Ci dobry blok ( chyba :D ) , wał - to można spylić i cos odzyskać.

Czy napewno 6k starczy na te rzeczy , które wymieniłeś? Remap+sprzęgło+pompa to już coś koło 4,5-5k , a za 1k nie kupisz chybakutych tłoków, korb, panewek itd

Chyba że masz taki dobry rabat :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

beben mówił, że miał warn'a, ale że ciagle cos pika to nie zwrócił uwagi :P

Sorki, ale padłem... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

no nie do końca tak chyba powiedziałem :twisted: 8) , ale mogłem powiedzieć coś podobnego w stylu "podczas upalania lub czasówki nie jestem w stanie kontrolowac na bieżąco zegarów (jeśli ktoś zerka na nie podczas pełnej dzidy to jest mistrzem, ja nie mam az tak podzielnej uwagi) a w aucie mam tak głośno że żadnych warningów nie słyszę. Sprawdzam natomiast peaki po kilku kółkach lub nagrania jesli nie zapomne go włączyć :mrgreen: "

 

Chociaż jak się dobrze zastanowię to mogłem coś podobnego powiedziec bo na tych feralnych kielcach miałem popsuty pomiar EGT i faktycznie zegar non stop pikał :evil: , co nie zmienia faktu ze i tak go pewnie podczas upalania nie słyszałem :lol:

 

BTW muszę zamontowac te laserki podpiete pod budziki które w razie pojawienia sie warna daję po oczach, to działa :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EVAN, 6k to sama głowica, całość to 36k 8)

 

-- Cz sty 12, 2012 10:05 pm --

 

beben mówił, że miał warn'a, ale że ciagle cos pika to nie zwrócił uwagi :P

 

Zegary Defi wydają podobne dźwięki jak immobiliser :P

 

-- Cz sty 12, 2012 10:09 pm --

 

jeśli ktoś zerka na nie podczas pełnej dzidy to jest mistrzem, ja nie mam az tak podzielnej uwagi

 

Tutaj się w pełni zgadzam, warna na doładowaniu miałem ustawionego na 1,6bara a kiedy załadował 2 bary to sam nie pamiętam.

Powinienem mieć taką pięść z żeliwa która da mi w ryja jak jakaś wartość zostanie przekroczona :D

 

Jedno wiem na pewno... to wszystko się stało nagle i dość krótkim okresie czasu, teraz trzeba wykombinować jak rozwiązać ten problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mnie zmyliło =

Tłoki Cosworth, korbowody mahle, panewki ACL RACE, Sprzęgło Exedy Stage I, Pompa oleju STI 08, koło zamachowe, Zawory ssące i wydechowe manley, robocizna + remap około 6000zł, reszta to filtry, podkładki, szlify itp.

 

Czyli remap 6k???

W Twoim przypadku najgorsze są te głowice :roll:

Z drugiej strony prawda jest taka, że nigdy tej kasy nie odzyskasz - czyli ładujesz 30K dla własnej satysfakcji i frajdy z jazdy.

Trudny wybór ale efekty dobrego wyboru mogą być wyśmienite :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EVAN,
robocizna + remap około 6000zł

MATURE MASZ ?! :mrgreen:

to jakaś część do subaru? :lol:

 

Teraz już rozkminiłem o co chodzi- dzięki Vasquez - zawsze wiedziałem, że Ci z Krakowa dobrze liczą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony prawda jest taka, że nigdy tej kasy nie odzyskasz - czyli ładujesz 30K dla własnej satysfakcji i frajdy z jazdy.

 

Najgorszą głupotą było by sprzedać teraz samochód :lol:

Nikt kto pakuje tyle kasy w auto jej nie odzyska, mogłem kupić E9 - teraz koszty byłyby te same... ale nie o to chodzi.

Prawdopodobnie najtaniej dla mnie będzie zrobić blok na 2,2l ale niewiele drożej 2,5.

Jutro będą pikantne szczegóły, wraz ze zdjęciami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie najtaniej dla mnie będzie zrobić blok na 2,2l ale niewiele drożej 2,5.

 

dobrze przygotowane 2,5 jest niesamowite , moment obr. dostępny w odpowiednich ilościach...

 

ale mimo wszystko, chyba nie odważyłbym się iść w 2,5 - zrobiłbym raczej konkretnie przygotowanego strokera 2,2... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrząc nikomu w portfel 30k na remont, jeśli ktoś nie ma na celu bicia rekordów, czy udziału w zawodach jest wg. mnie lekkim przeszarżowaniem.

Nie lepiej kupić cały samochód z motorem EJ207 z UK, przełożyć motor, zostawić masę gratów na zapas lub handel....?

 

Pytanie czysto pod dyskusję, bo nie wiem jak w '03.

Gdyby mnie coś spotkało podobnego (też mam EJ207) - jadę po następnego i składam z dwóch jedno - jeszcze lepsze.

 

Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrząc nikomu w portfel 30k na remont, jeśli ktoś nie ma na celu bicia rekordów, czy udziału w zawodach jest wg. mnie lekkim przeszarżowaniem.

Nie lepiej kupić cały samochód z motorem EJ207 z UK, przełożyć motor, zostawić masę gratów na zapas lub handel....?

 

Pytanie czysto pod dyskusję, bo nie wiem jak w '03.

Gdyby mnie coś spotkało podobnego (też mam EJ207) - jadę po następnego i składam z dwóch jedno - jeszcze lepsze.

 

Co o tym myślicie?

 

 

Pytanie czy Subaru i jego właściciel mają coś wspólnego z ekonomią?Raczej mało. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn 2.35, cos jak ma Kruk? Przy tak wysokich kosztach moze i warto isc juz na calosc :-)

 

 

Czarny - ja to wiem, mowilem o tym konkretnym przypadku, ze chyba chodzi raczej o 2.0->2.2.

Takie przynajmiej odnioslem wrazenie.

 

 

dokladnie chodziło mi o 2.0->2.2

 

niestety na zbudowanie, mocnego 2,35 - 30k pln mogłoby nie wystarczyć...

 

wiem, bo miałem takie coś w planach , i liczyliśmy z Edwinem i Kociałkiem koszta , wychodziło "grubo" - oczywiście pewnie można by to było zrobić bardziej economicznie, ale zawsze kosztem czegoś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carlos-wrx,

 

Robiąc 2.2 czy 2.35 bądz 2.6/2.7/2.8

trzeba mieć: wał, korby, tłoki, panewki w tych większych pojemnościach tuleje.

Wiadomo, można zrobić 2.35litra za 15tys ale można też użyć kutego wału i droższych tłoków i korb i kwota wyjdzie 30+

 

Ariel,

musisz dokładnie napisać co Ci się rozwaliło, co można odzyskać a co trzeba wymienić.

Musisz podać kwotę w której chcesz się zmieścić.

Oraz musisz powiedzieć do czego ma być ten samochód. (bo zbudować silnik za X kasy to nie problem, tylko po co jak tego nie wykorzystasz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrząc nikomu w portfel 30k na remont, jeśli ktoś nie ma na celu bicia rekordów, czy udziału w zawodach jest wg. mnie lekkim przeszarżowaniem.

Nie lepiej kupić cały samochód z motorem EJ207 z UK, przełożyć motor, zostawić masę gratów na zapas lub handel....?

 

Pytanie czysto pod dyskusję, bo nie wiem jak w '03.

Gdyby mnie coś spotkało podobnego (też mam EJ207) - jadę po następnego i składam z dwóch jedno - jeszcze lepsze.

 

Co o tym myślicie?

 

Kupujesz wtedy kota w worku, masz ulepiony silnik z dwóch i zero gwarancji na to że ten przeszczep wypali.

Równie dobrze mogę założyć dwie używane głowice, założyć nowe uszczelki i zapłacić 5k a potem sprzedać samochód jako "cukierek" za 50k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...