Skocz do zawartości

Remont Silnika w STI


Ariel

Rekomendowane odpowiedzi

można też użyć kutego wału

 

W jakim celu? Ile jest usterek seryjnych wałów? Pomijam te azotowane wynalazki w Subaru Diesel.

 

PS. Problemem jak Szociu slusznie zauważył jest dostepność sprawnych głowic do STi 2,0 ze zmienna fazą /BTW - chętnie kupie 3 komplety takowych w rozsądnej cenie/. Twoja teoria o wydmuchaniu uszczelek a potem jako skutku popekaniu głowic jest IMO nietrafiona. Zapewne 90% glowic z STI 2,0 /w szczególności jezdzacych na podwyzszonym ładowaniu/ jest popekana i wlascicele nawet o tym nie wiedzą, uszczelki tez siedzą na swoim miejscu. W uzywanym silniku jest duuuuza szansa, ze jest to samo /glowice/.

 

U Ciebie po prostu podniosło czapeczki i tyle - dziwne jednak, ze juz przy 1,95.

 

IMO najprosciej jednak stroker na Twoim bloku mimo, ze podobnie jak Beben i Przemeq jestem absolutnym fanem dobrze zbudowanego EJ25.

 

PS. Slysze to juz któryś raz i nie bardzo rozumiem dlaczego budowanie akurat 2,35 ma być wybitnie drozsze od innych pojemnosci w podobnej specyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoja teoria o wydmuchaniu uszczelek a potem jako skutku popekaniu głowic jest IMO nietrafiona.

 

Napisałem że wydmuchało uszczelki i popękane są głowice - kolejność dowolna, narazie możemy gdybyać, jutro będzie konkretna diagnoza i opiszę co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Slysze to juz któryś raz i nie bardzo rozumiem dlaczego budowanie akurat 2,35 ma być wybitnie drozsze od innych pojemnosci w podobnej specyfikacji.

 

 

:D

 

...akurat z Tobą, nie wypada mi polemizować... ;)

 

 

ale załóżmy że tam gdzie kończą sie możliwości dobrze i "mocno" zbudowanego 2,5 - (pomijam extrema)

 

przygoda z mocnym 2,35 dopiero sie zaczyna...

 

chyba że budujesz 2,35 dla 350KM... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw wydmuchało uszczelki a potem popękały głowice.

 

Ariel, być może czegoś nie zakumałem :roll:, ale ....

 

...akurat z Tobą, nie wypada mi polemizować...

 

to nie próba polemiki, to wykazanie braku zrozumienia z mojej strony dla tej potencjalnej kalkulacji

 

ale załóżmy że tam gdzie kończą sie możliwości dobrze i "mocno" zbudowanego 2,5 - (pomijam extrema)

 

przygoda z mocnym 2,35 dopiero sie zaczyna...

 

chyba że budujesz 2,35 dla 350KM... :roll:

 

być moze, nie mam zdania na ten temat, nie wiem gdzie się kończą możliwości mocnego 2,5 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xbike,

 

chodziło o to, że kwota na zbudowanie silnika może być od X do Y w zależności czego użyjesz.

I tu był przykład, użyjesz seryjnego wału EJ25 za 1,5kpln albo kutego za 10,0kpln. Tylko po co, a raczej do czego ma być to subaru.

Poza tym aby mieć frajde z EJ 2,35 trzeba wsadzić dużo kasy w osprzęt.

 

I zgadzam się z Tobą, zbudowanie Ej 2.35 nie musi tyle kosztować. Tak jak pisałem wcześniej- kwestaia użytych elementów np. omega-mahle, eagle-pauter itd.

 

-- 12 sty 2012, o 23:13 --

 

Ariel,

 

tak czy siak, zwymiaruj wszystko. Zobacz co się nadaje a co nie. Sprawdz wał, osiowość, wszystkie luzy, cylindry czy nie są jajowate itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

być moze, nie mam zdania na ten temat, nie wiem gdzie się kończą możliwości mocnego 2,5 8)

 

 

skromniacha 8) :D

 

użyjesz seryjnego wału EJ25 za 1,5kpln albo kutego za 10,0kpln.

 

szkoda że Edwin grzeje dupsko na urlopie, bo pamiętam jak zastanawialiśmy się nad wałem... nie chciałbym palnąć babola, co tam jeszcze było "zaporowe", pewnie jak wróci to skrobnie

 

 

 

CZARNY, Xbike, - pytam z czystej ciekawości ,bo akurat jesteście z branży, ile motorów 2,35 zbudowaliście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carlos-wrx,

 

pamiętaj, że w środku bloku jest wał, tłoki, korby, panewki.

W EJ22 dochodzi jeszcze natrysk na denko tłoka :-)

 

Więc przy budowie EJ 20, EJ 22, EJ 25. Używa się w/w elementów w różnych specyfikacjach i jakościach wykonania.

Wiadomo, że zbudowanie 2,35 wyścigowego może kosztować worek kasy....

Ale można złożyć 2.8 a to jest jeszcze więcej kasy niż 2,35...

 

 

Poza tym, znam Edwina i Norberat i tu nie chodzi o lepszy rezultat kto ile silników zbudował!!!

Proszę pamiętaj o jednym. Można wszystko zbudować tylko trzeba pamiętać o tym:

- do czego to ma być

- ile to ma przejechać

- jaki jest $$$$$ worek kasy

- i czego mamy użyć (zerknij na ebay jak się przedstawiają ceny)

 

P.S. I zgadzam się z innymi kolegami, można zbudować EJ 20 czy EJ 25 które śmiało wytrzyma 400km i będzie długo jeździło.

P.S.2. Aby zbudować 2.35 to trzeba wymienić blok na EJ22, a chyba Ariela jest cały więc po co!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nalezaloby jednak pamietac, ze mowimy o samochodzie ulicznym o aspiracjach trackday’owych.

Snucie koncepcji co można i jak można winno być podporządkowane tej konkretnej wytycznej. To wydaje się dosyc oczywiste.

 

Jest wątek na tym forum, który jeżeli ktoś się pokusi przeczytac ze zrozumieniem to wyłapie pewne sugestie użytkownika, które mówią: zbudowałem ten samochód bo mnie to kręci – OK., nie jezdze nim po ulicy bo to bez sensu i za drogo – OK., nie jezdze nim na ¼ bo nie do tego go budowałem – OK., nie jezdze nim w imprezach o charakterze rajdowym bo do tego się nie nadaje – OK., jade nim na Poznan, ale jednak brakuje mocy, zawieszenia etc. – OK….. To sumując to wszystko mi osobiście nasuwa się pytanie – o co chodzi z tym samochodem i co przyswiecało koncepcji takiej specyfikacji??? Odpowiedz widzę jedną – bo własciciel ma frajde, z jego posiadania czy wspoltworzenia i ok., ale nie róbmy z tego wzorca do nasladowania. To samo dotyczy pewnych rozwiązań, które np. w UK są bardzo mocno propagowane, ale do bardzo konkretnych zastosowań i w bardzo konkretnych setupach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym, znam Edwina i Norberat i tu nie chodzi o lepszy rezultat kto ile silników zbudował!!!

Proszę pamiętaj o jednym. Można wszystko zbudować tylko trzeba pamiętać o tym:

- do czego to ma być

- ile to ma przejechać

- jaki jest $$$$$ worek kasy

- i czego mamy użyć (zerknij na ebay jak się przedstawiają ceny)

 

CZARNY, tylko żebyś dobrze mnie zrozumiał, ja absolutnie nie podważam niczyich kompetencji , wiem że zarówno Ty, jak i Norbert Xbike jesteście fachowcami w tym co robicie , chodziło mi bardziej o praktyczne pytanie - jestem ciekaw różnych specyfikacji takiego motoru, wiem mniej więcej jak do tego podchodzi Edwin i Piotrek Kociałkowski.

 

-- 12 sty 2012, o 23:49 --

 

Jest wątek na tym forum, który jeżeli ktoś się pokusi przeczytac ze zrozumieniem to wyłapie pewne sugestie użytkownika, które mówią: zbudowałem ten samochód bo mnie to kręci – OK., nie jezdze nim po ulicy bo to bez sensu i za drogo – OK., nie jezdze nim na ¼ bo nie do tego go budowałem – OK., nie jezdze nim w imprezach o charakterze rajdowym bo do tego się nie nadaje – OK., jade nim na Poznan, ale jednak brakuje mocy, zawieszenia etc. – OK

 

 

Krukowóz - to faktycznie projekt specyficzny 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh wpadłem tylko na chwilke , bo fajny wątek, ale z braku czasu , nie przeczytałem calego :oops: , wylapalem tylko to co mnie bawi :D

Widzę ze doradców co nie miara :twisted: , szkoda tylko ze nikt nie zauważył w tych marketingowych przepychankach , ze wsadzenie silnika 2.5 (z glowicami 2.5) do auta Ariela to mega rzeźba, a jak ktoś ma inne zdanie to zapraszam do dyskusji , ale w poniedziałek, bo zaraz zmykam do hotelowego baru :twisted:

 

-- 12 sty 2012, o 23:55 --

 

Heh wpadłem tylko na chwilke , bo fajny wątek, ale z braku czasu , nie przeczytałem calego :oops: , wylapalem tylko to co mnie bawi :D

Widzę ze doradców co nie miara :twisted: , szkoda tylko ze nikt nie zauważył w tych marketingowych przepychankach , ze wsadzenie silnika 2.5 (z glowicami 2.5) do auta Ariela to mega rzeźba, a jak ktoś ma inne zdanie to zapraszam do dyskusji , ale w poniedziałek, bo zaraz zmykam do hotelowego baru :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja się wtrące w tym momencie do dyskusji...

Od prawie 2 miesięcy badam sytuacje z różnymi silnikami zaczynając od 2,2(dokładnie 2,146), przez 2,35, przez chwilę 2,5 z głowicami od 2,0 spec C kończąc na 2,7...

Czytałem fora na całym świecie aby zrobi to do czego mi taki silnik potrzebny i wszędzie piszą, że najmocniejsze są bloki zamkniete 2,0 i 2,2 - zestrokerowanie ich, dobre spasowanie, dobranie tłoków, potem wybór turbo (przedumałem ogrom opcji - i tu chyba trafiłem ekonomicznie MD321T), remap i jadzda...

 

Jak mam na dłuższą metę bawic się samochodem a ten mi odpowiada a lekko nie ma to mój wybór padł na 2,35l

 

Wszystko zależy od tego czy np. masz dobry blok i w co celujesz...

 

Na tą chwilę zdecydowałem się na budowę silnika od podstaw - żeby mi trochę wytrzymał a wiem, że to przy kuciźnie ciężko.

Wszelakie fora piszą, że 2,5l przy zabawach w okolicy 400 KM + po jakimś czasie siada.

Ja jestem teoretykiem internetowym ale sokro wszyscy tak piszą to zakładam, że dużo prawdy w tym jest.

Moją eksperymentalną przygodą w hamowni uzmysłowiłem sobie, że silnik 2,0 STI pompowany długo 1,7 bara przez ogrom kilometrów, ciągle odpalanie i gaszenie, pałowanie w trasie na niemieckiej autostradziei, że faktycznie utrata 5 KM i 40 Nm - które mogły najzwyczajniej byc spowodowane zmęczeniem materiału i mikro-nieszczelnościami tak naprawdę świadczy o rewelacyjnie wytrzymałym silniku (do tego raz przegrzanym bo chłodnica na Ułężu pękła prawie 2 lata temu)...

 

Podsumowując moje przemyślenie silnik 2,5 czy 2,7 odpadły i rusza pełną parą 2,35l

 

Kosztowow ?? Ja wiem wygląda tak: zrobisz 30000 km za 20000 PLN i musisz zacząc od nowa - Jak to mawiają starzy Polacy - oszczędzac mogą tylko bogaci... :twisted:

 

-- 13 sty 2012, o 00:08 --

 

p.s. ja ożywam samochodu na codzień i jest proste zadanie - składam silnik od podstaw i wpadam na chwilę go wymienic na nowy...

Nie chce przerabiac wiązek, rozbierania silnika itp...

Ale to tylko moje podejście bo jak ktos ma drugie auto to może wtedy miesiąc postac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit,

 

Edwin jak tam pogoda, gdzie dokładnie jesteś-> może byc na PW?

 

O ile pamiętam z początku wątku to był silnik EJ20, więc głowice muszą zostać te same.

 

Kameleon,

Masz racje MD321 jest dobrym turbo, w karjach UE tj. UK, czy PL.

 

carlos-wrx,

 

Samochód Kruka był budowany pod odpowiednie do tego znaczenie. I właśnie o to chodzi. Ktoś musi Ci/Wam powiedzieć, że dany silnik czy samochód buduje się do czegoś. Trzeba brzać poid uwagę totalnie wszystko, zawias, ustawienie zawiasu, dobór turbo, IC, itd. Można zbudować wszystko ale w oparciu o fakt- do czego to ma być!.

W UK, czy PL popularne jest 2.35 natomiast w US 2,7 czy 2,8L. Część firm w PL chce dogonić UK a część US. Stąd ta polemika.

 

Tak czy siak, jeszcze raz to pisze :-) ariel musisz nam napisac co dokładnie masz do wymiany i do czego ma być ten samochód.

 

Ja obstawiam, że ma byc to seria może coś więcej :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W UK, czy PL popularne jest 2.35 natomiast w US 2,7 czy 2,8L. Część firm w PL chce dogonić UK a część US. Stąd ta polemika.

 

Po czytaniu stron UK i DE w odróżnieniu do US można wyciągnąc pewne wnioski:

 

W US:

 

Samochód ma byc szybki na przysłowiową cwiarę... Skręcanie, latanie bokiem to niepotrzebne - najlepiej, żeby miał 1000 KM i 1000 Nm czy kosztem laga to nieistotne.

Oczywiście silnik z Crawford opisany jest tak jak ja bym sobie życzył :

 

http://store.crawfordperformance.com/store/products/79

 

jedyne 18.000 $ i ma się silnik do wszystkiego - tak naprawdę idąc na łatwiznę za worek kasy

 

W UK i DE:

 

Samochód ma byc szybki na torze, oczywiście fajnie jak 400m robi w dobrym czasie ale szczególnie w DE wariaci testują na swoich Imprezach chyba wszytskie turbosprężarki jakie są dostępne i nawet się nimi chwalą...

Tu z kolei chwalone są bloki 2,0 i 2,2... A co za tym idzie wypowiedzi wielu użytkowników z większymi przebiegami i więcej opinii samych tunerów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak:

koszt remontu na gratach seryjnych i kutych to niewielka różnica.

W skład silnika wejdą: Tłoki Cosworth, korby: Manley, szpilki ARP i dwie nowe głowice

Do tego dochodzi sprzęgło, koło zamachowe, pompa oleju, smok pompy oleju, zawory, popychacze, miska olejowa, poduszki silnika, filtry, świece, uszczelki itp.

 

W grę wchodziła opcja budowy 2,5l ale za dużo rozwalonych się naoglądałem i mi przeszło :P

Prawdopodobnie będzie budowany silnik 2,2 litra dlatego dojdzie jeszcze wał z 2,5l

Uzyskamy dzięki temu dużo lepszy dół i potencjał na przyszłość :)

Teraz muszę szukać gratów, w szczególności głowic, jakby ktoś miał info na temat głowic albo kompletnego shortblocku 2,2 to będe wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszt remontu na gratach seryjnych i kutych to niewielka różnica

 

A czy uświadomiono Cię jaka jest różnica w użytkowaniu? Jeśli nie planujesz dużych modyfikacji i mocy to może lepiej wyjdzie kupić nowy OEM shortblock (11-12k pln) i poszukać głowic i masz elegancki nowy silnik bez wad kucizny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie opłaca się, tyle samo zapłacę za 2,2l na bazie mojego bloku.

raison, jakie według Ciebie wady ma silnik zakuty ? To raczej same zalety.

Nie trzeba od razu budować potwora żeby chcieć zakuć silnik, lepiej to zrobić raz a porządnie i mieć święty spokój.

Równie dobrze mogę wsadzić używane głowice, stare tłoki, korby i nowe panewki albo kupić używany silnik za 7000k na który nikt mi nie da gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kameleon - wyznajesz zasadę "forum mówi". :roll:

Jakie wnioski wyciągnąłbyś z forum SIP w kwestii budowy mocnego silnika? :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Napisałeś jak ma być w US, UK, DE. A jak ma być w PL??

 

Z forum SIP żadnych, które mnie interesują... Nikt w sposób konkretny się nie wypowiada na zasadzie np. masz blok 2,5l, zaktu np.

http://bbs.scoobynet.com/865046-new-lat ... bos-4.html

http://bbs.scoobynet.com/projects-40/89 ... oject.html

 

to wytrzyma tyle i tyle mocy - oczywiście każdy blok jest inny, wiadomo, ale chodzi o fakt wypowiedzi w sposbób.

 

W tym wątku - do czego ma służy Ci samochód w takie sposób powienien by zbudowany?? i temat się urywa, żadnych podpowiedzi... Fajnie, że teraz się taki wątek pojawił...

Pewne jest, że ani tuner nie będzie wylewał swojej wiedzi na łamach internetu - poprostu nie ma na to czasu bądź mu się nie chce. Podobnie też z użytkownikami ave carlos_wrx, od którego można się trochę dowiedziec.

Moją teoretyczną internetową wiedzę parę razy zweryfikowali chłopkaki z Mysiadła - dzięki Bryku i Adam... Bryk to aż się w pewnym momencie zdenerował :twisted: Kilka też konkretnych rozmów odbyłem z PKocial...

Nieodłącznym faktem jest to, że wolę sobię sprawdzic ileś tam możliwości, w moim przypadku nawet trochę droższych aby zabawa nie skończyła się po miesiącu lub dwóch... Nie mam potrzeby zmiany samochodu na inny czy kupieniu sobie drugiego dupowozu aby ten został do zabawy.

Narazie mój sprzęt jest totalnie niezawodny (pomijam ukręcenie 4 tylnych półosi podczas zabawy) i taki własnie, chcę żeby został.

 

Wracając do internetowych dewagacji - oglądam w UK i DE bo są tam konkretne (wydaję mi się) opinie wraz z wykresami (które również mogą nie pochodzic od tych własnie aut) ale dają pewny obraz jak to inni robią na świecie...

 

Przykładem może byc własnie rzeczone turbo - u nas wkłada się gnerelanie IHI VF, Garretty ostatnio czasami HTA. MD już rzadiej.

Wiadomo (nazwę jeszcze raz brzydko) tuner , jak ma przetestowany sprzęt (turbo dla przykładu) to po co uczyc się na kliencie - który może by zadowolony lub tez nie z nowego rozwiązania.

 

Ja akurat zdaję sobie sprawę z problemów pakowania kasy w rozwiązanie, którego efekty mogą się okazac nie do końca pokrywającymi z założeniami.

 

Ale kto nie ryzykuje ten nie ma

 

 

Xbike znjadziesz mi taką wiedzę u nas na forum SIP??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xbike znjadziesz mi taką wiedzę u nas na forum SIP??

 

Nie, a wiesz dlaczego?

Bo wg mnie większość pytań na tym forum sprowadza się do: jaka ma być specyfikacja zeby było minimum 400koni +, 600Nm +, paliło 10l/100, było kompletnie bezawaryjne przez minimum 100000km, jezdzilo z dolu, gory, w srodku, na Słomczynie, Ułężu, Poznaniu, po bułki, na wczasy, pod wodą, na wodzie.......i kosztowała max 10k PLN.

Na tak zadane pytanie nie ma odpowiedzi. 8)

 

Zapytalem Ciebie czego oczekuje PL i ......?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i masz odpowiedź - nikt nie rozwija kwestii dalej dlatego jest jak jest...

Jakbyś zagłębił się w któryś przesłanych przeze mnie wątków (aczkolwiek podejrzem, że czytałeś takie nie raz) to byś widział, że tam są konkretne porówania silników, sprężarek itp...

 

W tym momencie przeciętny Kowalski, który ma ochotę zrobi sobie 400 KM i 600 Nm na 2.0 STI z GT3571R z FMIC wie, że można ale laga będzie miał do 5500 obrotów a potem wyrwie mu półosie wrx-owe...

Bardzo ułatwia to takim osobom jak ja - nie znającym się na tym bo nie muszę. Zato chcę wiedziec jakie są różnice i co fajnie działa i dlaczego...

 

Wracając do PL - to tu jeździ trochę zestrokerowanych 2,146l i kilka mocnych 2,5. Znam paru Imprezaowiczów ganiających się na 400 m ale u nas ten trend jest chyba znikomy i bardziej zależy na lataniu bokiem oraz pojeżdżawkach typu Ułęź, NMnP, Lublin czy Kielce... W Poznaniu byłem i trochę się wydygałem... Ale jeszcze wrócę :twisted:

 

Taki chyba trend jest w PL... O to pytałeś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, a wiesz dlaczego?

Bo wg mnie większość pytań na tym forum sprowadza się do: jaka ma być specyfikacja zeby było minimum 400koni +, 600Nm +, paliło 10l/100, było kompletnie bezawaryjne przez minimum 100000km, jezdzilo z dolu, gory, w srodku, na Słomczynie, Ułężu, Poznaniu, po bułki, na wczasy, pod wodą, na wodzie.......i kosztowała max 10k PLN.

Na tak zadane pytanie nie ma odpowiedzi. 8)

 

 

trochę dramatyzujesz...

 

 

Zapytalem Ciebie czego oczekuje PL i ......?.

pytanie z gatunku socjologicznych? 8) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...