Skocz do zawartości

Remont Silnika w STI


Ariel

Rekomendowane odpowiedzi

cybel: Napisałeś powyżej dobrze zbudowany silnik .... znosi spokojnie 350 KM

 

zgadza się...

 

Co przez to rozumiesz. Tłoków odwrotnie nie założysz :), a każdy silnik tej klasy składa się z należytą ostrożnością zwłaszcza tej klasy.

 

nie chce sie już tutaj posługiwać konkretnymi przykładami, ale sprawa niby jest prosta, a jak się później okazuje wcale tak nie jest.

 

Pozatym 2.5 są stosunkowo nowe i drogie dlatego nie są tak katowane jak 2.0...

 

eeeeee tam... dostają do wiwatu równie mocno jak 2.0

 

można zminimalizować ryzyko awarii silnika 2.5...

 

- rozsądnie z aspiracjami mocowymi

- poprawa i maksymalna optymalizacja smarowania

- dystrybucja paliwa !

- poprawa i optymalizacja części odpowiedzialnych za chłodzenie płynu

- jeżeli już silnik ma być składany na kutych bebechach, to także dobiera sie odpowiedni tłok ( a co za tym idzie reguluje się stopien sprężania odpowiednimi uszczelkami), korbę, wał do aspiracji, ktore ma inwestor

- nie drutujemy, np. nie szukamy oczędności poprzez wtorne wykorzystanie np. pompy oleju, szlifowanego wału

- krótkie interwały serwisowe w celu wymiany płynów oraz aktualnej diagnozy stanu auta.

 

i chyba najważniejsze - trzymamy się zasad użytkowania takiego auta...

 

...wtedy taki silnik długo posłuzy

 

 

o ile oczywiście ktoś napisze do tego setupu , odpowiednią mapę :) ot taka wisienka na torcie :)

Edytowane przez carlos-wrx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozatym 2.5 są stosunkowo nowe i drogie dlatego nie są tak katowane jak 2.0...

Ale że bloki nowe i drogie?Silnik w produkcji od 2004,czyli prawie 10 lat.Podejrzewam,że łatwiej kupić używany blok 2,5 niż 2,0 w dobrej kondycji. ;)

Co do pozostałych zastrzeżeń i uwag,to Carlos wyjaśnił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co przez to rozumiesz. Tłoków odwrotnie nie założysz :), a każdy silnik tej klasy składa się z należytą ostrożnością zwłaszcza tej klasy.

 

nie chce sie już tutaj posługiwać konkretnymi przykładami, ale sprawa niby jest prosta, a jak się później okazuje wcale tak nie jest.

Niemożliwe! :twisted:

 

Pozatym 2.5 są stosunkowo nowe i drogie dlatego nie są tak katowane jak 2.0...

 

eeeeee tam... dostają do wiwatu równie mocno jak 2.0

Jak nie bardziej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie koszt kosmiczny...

Za blok Evo lub SR20 chcą $ 8000 chyba australijskich. Wydaje mi się, że to nie jest kosmos cenowy, jeżeli taki blok ma być pancerny.

 

a gdzie transport do EU, clo, itd.? ;)

Nawet po doliczeniu tych opłat nie będzie to jakiś astronomiczny koszt. Przy założeniu, że ktoś buduje np. 500 kucy to chyba warto w coś takiego zainwestować. No ale od tego są już tunerzy, żeby się wypowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyprodukowali wlasny blok??? "ulepszane" OEM bloki widzialem w necie wiele razy, ale od podstaw zbudowany blok widze pierwszy raz :o

 

pewnie koszt kosmiczny...

 

W Polsce lata temu były odlewane bloki tak żeliwne jak też aluminiowe. Nie mam kompetencji aby napisać czy bardziej czy mniej zaawansowane technologiczne. Ot kawał odlewu z jakiąś tam odchyłką od wymiarów.

 

Myślę,że dziś komercyjnie też można zlecić wyprodukowanie bloków w jakieś sensownej serii na pewno większej niż 10 sztuk. Ale wydaje mi się,że gdyby ktoś dobrze zapłacił za dobrze zrobionych 100 sztuk bloków to opłacało by się robić formę i programować maszyny.A wiadomo ile kosztuje blok 2,5 i jaki jest na niego zbyt. Gorzej mogło by być z jakąś ochroną patentową itp,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy takie "ulepszacze" można by było zrobić na bloku, który się już posiada ?

Nie znam się na tokarkach, obrabiarkach, maszynach CNC, dlatego zapytałem ?

 

 

PzDr

Edytowane przez muzyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... widziałem na Krasnobrodzkiej "wzmocnione" bloki 2.5.

 

Ale też można zobaczyć pęknięte bloki 2,5L ...... obok wzmocnienia. Jak rozumiem widziałeś wprowadzone takie pręty/tulejki między blokiem a tuleją cylindra. Pozatym w dalszym ciągu istnieje problem zachowania kształtu tulei cylindrowej gdy ciśnienie doładowania jest większe. Te bloki po prostu są mniej wytrzymałe, po przez zmniejszenie grubości tulei cylindrowej.

Edytowane przez Jacky X
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie silnik 2,5 nie jest zły, jest nieco niedopracowany w serii, ale można zrobić z tego silnika bardzo wytrzymałą jednostkę, oczywiście w rozsądnych aspiracjach mocowych.

 

nie jest to może tanie, ale znane są już wiekszości słabości tego motoru i nie widzę powodu aby go demonizować.

 

lepsze chłodzenie płynu , lepszy flow oleju, dystrybucja paliwa + madra mapa i ten silnik jest szczerze cięzki do zamęczenia

Edytowane przez carlos-wrx
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@muzyk, z tego co widziałem wstawiają tam takie "poprzeczki", których zadaniem jest ustabilizowanie tulei, tj. "zamykają" blok.

 

...który się elegancko wtedy przegrzewa....

A tego już nie wiem, trzeba o to tunerów popytać. Może problem chłodzenia łatwiej rozwiązać, niż kwestię niestabilnej tulei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...