Skocz do zawartości

Subaru Impreza WRX STI vs Mitsubishi Lancer Evo X


masseur

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałbym się dowiedzieć co nieco o dwóch sportowych autkach: Subaru Impreza WRX STI (sedan, 300KM) oraz Mitsubishi Lancer Evo X (295KM). A mianowicie, który jest lepszy pod względem:

1. osiągów, dynamiki

2. prowadzenia

3. ekonomii

4. komfortu/wygody wnętrza

5. wyposażenia (luksusu)

6. bajerów/gadżetów (ilość, jakość + wymieńcie te ciekawe ;))

7. jazdy po torze

8. jazdy po mieście

9. jazdy po polskich drogach

10. jazdy po terenie

11. Ogólnie (waszym zdaniem).

Przy każdym punkcie dajcie od jednego do trzech plusów, gdzie jeden plus oznacza, że jest trochę lepszy, dwa plusy, że dużo lepszy, trzy plusy - dużo lepszy. (przykładowo 1. Subaru ++ 2. Mitsubishi +).

 

I jeszcze takie pytanie odnoście Evo X. Z tego co widzę (http://www.mitsubishi.pl/cennik/Lancer-Evolution-X) to wersji z manualną skrzynią biegów (która wg specyfikacji jest dynamiczniejsza i ekonomiczniejsza niż ta z automatem) nie można zamówić razem z wersją wyposażenia MR, czyli tą najbogatszą (9-głośnikowy system audio, NAVI itp.). Manuale dostępne są tylko z niższą wersją wyposażenia GSR. Dlaczego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównywanie Mitsu Evo do Subaru WRX STI to jak dyskusja na temat wyższości świąt ...itd. :wink:

Obydwa są świetne 8) Posiadając EVO kierownicy myślą o STI i na odwrót :wink: Trzeba wsiąść , przejechać się jeśli jest taka możliwość i zastanowić się który jest bliższy sercu :)

 

Nowy WRX STI sprawdzi się chyba jednak lepiej w codziennej jeździe niż EVO :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się dowiedzieć co nieco o dwóch sportowych autkach: Subaru Impreza WRX STI (sedan, 300KM) oraz Mitsubishi Lancer Evo X (295KM).

A od kogo chcialbys sie dowiedzieć :?: (ile na forum moze byc osob majacych doswiadczenie z nowym sti i evo 10 :?: ).....bo odnoszę wrazenie .... , ze chcesz poinformować... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównywanie Mitsu Evo do Subaru WRX STI to jak dyskusja na temat wyższości świąt ...itd.

Obydwa są świetne

Dlatego podałem konkretne punkty :)

masser,

to jeszcze mógłbyś dodać dodatkowy punkt z pytaniem, który z tych modeli osiągnął w tym sezonie lepsze wyniki, na przykład w serii Production World Rally Championship, czy na naszym podwórku w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej musisz sobie odpowiedziec na jedno pytanie

chcesz auto do codziennej jazdy, czy bedziesz jezdzil na pojezdzawki i walczyl o setne sekundy :?:

1 - subaru

2 - evo

 

to tak zwiezle i "obiektywnie"

 

choc w ostatnich generacjach podobno (nie jezdzilem "lanosem sedanem") nie jest to juz tak ewidentne...

moim zdaniem musisz sie przejechac i jednym, i drugim, a potem zdecydowac ktory Tobie bardziej pasuje.

 

Z tego co widzę (http://www.mitsubishi.pl/cennik/Lancer-Evolution-X) to wersji z manualną skrzynią biegów (która wg specyfikacji jest dynamiczniejsza i ekonomiczniejsza niż ta z automatem) nie można zamówić razem z wersją wyposażenia MR, czyli tą najbogatszą (9-głośnikowy system audio, NAVI itp.). Manuale dostępne są tylko z niższą wersją wyposażenia GSR. Dlaczego ?

 

taka polityka marki

 

aha, Evo X z reczna skrzynia ma tylko 5 biegow i jest meczace w dluzszych trasach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mianowicie, który jest lepszy pod względem:

1. osiągów, dynamiki

2. prowadzenia

3. ekonomii

4. komfortu/wygody wnętrza

5. wyposażenia (luksusu)

6. bajerów/gadżetów (ilość, jakość + wymieńcie te ciekawe )

7. jazdy po torze

8. jazdy po mieście

9. jazdy po polskich drogach

10. jazdy po terenie

 

 

po co sie tak rozdrabniac? Po prostu: Subaru +++ :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak się skończy na tym, ile to pali??

 

bezdyskusyjnie EVO pali wiecej :mrgreen:

 

Nowy WRX STI sprawdzi się chyba jednak lepiej w codziennej jeździe niż EVO

 

:roll:

 

 

11. Ogólnie (waszym zdaniem).

 

ciekawe, czy kolega na forum EVO też założył taki wątek :?:

 

Ogólnie moim zdaniem, to nie ma dyskusji, bo tu nie chodzi o to co mój przedmówca napisał coś o swiętach, chodzi o to czy sie coś/ kogoś kocha czy nie...

Jak sie kocha to się mankamenty wybacza :!: A to, że eSTIaj ich nie ma to inna sprawa :mrgreen:

 

masseur, to jak z kobietą którą bierzesz za żonę, stary no bierzesz mimo, ze ma pryszcze na dupie i małe cycki a generalnie jesteś seksoholikiem i masz fioła na punkcie wielkich balonów, ale kochasz, więc bierzesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. osiągów, dynamiki

2. prowadzenia

3. ekonomii Octavia +++

4. komfortu/wygody wnętrza Octavia +++

5. wyposażenia (luksusu) Octavia +++

6. bajerów/gadżetów (ilość, jakość + wymieńcie te ciekawe ;)) Octavia +++

7. jazdy po torze

8. jazdy po mieście

9. jazdy po polskich drogach Octavia +++

10. jazdy po terenie Octavia +++

11. Ogólnie (waszym zdaniem).

 

 

Najlepsza będzie Octavia Scout w dyszlu mało pali dobrze radzi sobie w terenie no i jest o wiele bardziej luksusowa i bajerna od Japońców.

 

Aż 6 na 11 twoich pytań zupełnie nie odnosi się do tej klasy samochodów. Czy Ty szukasz takiego auta czy bawisz się w zakup i chcesz podyskutować na forum.

 

Z ekonomi to pali tyle ile wleje jeśli myślisz o litrach na 100 odpuść sobie

Komfort, wygoda. :shock:

Luksus. :shock:

Bajery :shock:

 

 

Jazda po terenie :shock: :shock: :shock:

 

Jeszcze brakuje pytanie o twardość plastików i 17 strefową klimę z funkcją ekspresu do kawy i wzywania pokojówki.

 

Wybacz ale wbiłeś mnie w ziemie tym postem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. komfortu/wygody wnętrza

5. wyposażenia (luksusu)

6. bajerów/gadżetów (ilość, jakość + wymieńcie te ciekawe )

 

(wypowiem się o tym, co znam :P)

4. komfort w seryjnym STI jest wyższy niż w mini cooperze S :P i o dziwo prowadzi się o wiele fajniej od MCSa, ale nie wiem czy to dobre odniesienie

5. wyposażenie STI jest... hmm... mierne jak za auto za taką kasę. Bardzo fajne fotele, praktycznie zerowe audio (seryjny system kenwooda w STI to jakieś nieporozumienie), podłokietnik się nie domyka od pierwszego dnia, kierownica straszy wielkim plastikowym klaksonem...

6. blokada centralnego dyfra (w manualnu) to bajka - blokujesz, gaz do dechy i auto leci bokiem bez żadnej walki ;), o niedomykającym się podłokietniku już pisałem... wg producenta z centralnego dyfra mogą wydobywać się dziwne dźwięki podczas manewrów na parkingu... i tak niestety jest. Brzmi to trochę jakby mieć urwaną poduszkę pod silnikiem - po prostu coś stuka przy zmianie przeciążenia po wrzuceniu wstecznego. Ciekawe czy w Mitsu też tak jest.

 

Jest fajny bajer do regulowania odpowiedzi pedału gazu. Po wybraniu trybu intelligent auto przestaje jechać. Pedał gazu robi się 2x "głębszy" (po prostu trzeba mocniej deptać) i ogólnie wszystko jakby takie ospałe. A na desce rozdzielczej pojawia się strzałka zachęcająca do zmiany biegu gdy wskazówka na blacie mija 2700 RPM (jakaś pomyłka :P). Po przestawieniu w tryb sport sharp (S#) auto zmienia się nie do poznania - jak kiepsko wystrojony VW z za dużym turbo - odpowiedź na gaz jest natychmiastowa i bardzo gwałtowna. Uśmiech z gęby nie schodzi.

 

Na środku zegarów jest prawie centymetrowej wielkości dioda shift light, której zakres pracy można regulować. Jest też brzęczyk, którego niestety nie słychać ;)

 

Kontrola trakcji to taki element, którego nie da się wyłączyć na stałe. Już nie raz się odbiłem głową od kierownicy próbując wejść bokiem w zakręt tylko dlatego, że ten szajs trzeba wyłączać za każdym razem kiedy się odpali samochód... Nie ma niestety żadnego launch controla.

 

Z wad STI warto jeszcze wymienić fakt, że jako amator mechanik, nie mam pojęcia jak się przymierzyć do zmiany świec w tym samochodzie :lol:

 

O ekonomii się nie wypowiem... 18 calowe opony są w cholerę drogie i szybko się kończą. Paliwo - w granicach 15l przy zabawie po autostradzie czy na mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...