jaacek Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Witam wszystkich! Mam dosyć nietypowy problem mianowicie wracając z pojeżdżawki zauważyłem dziwną rzecz w swoim aucie. Mianowicie przy dłuższej jeździe na niskich obrotach auto się grzeje, a kiedy się przyciśnie tak na 3,5-5 obrotów temperaura spada do normalnego poziomu ( nawet poniżej połowy), później znowu, przy wolnej jeździe się grzeje. Ktoś może mieć pomsył co to może być?? termostat? z góry dziękuje za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Podjedz lepiej do mechanika zanim zrobisz sobie grubsza robote z uszczelkami. A przynajmiej nie jezdz za wiele do czasu wyjasnienia problemu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vince_snd Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Poziom płynu chłodzącego w zbiorniczkach sprawdzałeś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mzy Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Temperatura spada przy wyższych obrotach czy raczej przy wyższej prędkości? Może padł wiatrak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuzi4 Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Do jakiego poziomu rośnie temperatura na wolnych obr? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siwy Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Może pompa cieczy chłodzącej pada? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Morgiana Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Może padł wiatrak? Tak to trochę wygląda... Jak jedziesz to się chłodzi "pędem" powietrza, jak staniesz to się gotuje? A słyszysz czy się wiatrak włącza w ogóle? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaacek Posted October 26, 2011 Author Share Posted October 26, 2011 prędkosc nie ma tu znaczenia. jak jade przez dłuższy czas równo ok 2 tys. obr to temperatura wzrasta(dosyć szybko 2-5min.) do ostatniej kreski (prawie na czerwone pole) kiedy przytrzymam obroty powyżej 3,5 tys tem,peratura spada do połowy albo niżej nie zależnei od prędkosci. Jeżeli auto sie zagrzeje w korku to nawet dodanie gazu w miejscu powoduje spadek temperatury. Wiem że jednoznacznie nie da się określić co to może być ale od czego zaczać poszukiwania? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuzi4 Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 numero uno możesz mieć zapowietrzony układ. Możliwie szybko, niezwłocznie odpowietrz go. Rozumiem, że poziom w zbiorniczku jest ok? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaacek Posted October 26, 2011 Author Share Posted October 26, 2011 no tak poziom jest ok ostatnio sprawdzałem poziom jest ok, i stale utrzymuje sie na dobrym poziomie, nie ucieka ani nic. Spróbuje wymienić cały płyn w układzie, a jeżeli to nie pomoże?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Morgiana Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 a jeżeli to nie pomoże?? To skocz z mostu Tylko testament najpierw spisz - STi na rzecz The Forum itp itd... A tak na poważniej - jedź do warsztatu. Jakbyś napisał skąd jesteś, to pewnie byśmy Ci poradzili gdzie masz kogoś sensownego najbliżej... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuzi4 Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Po co wymieniać płyn - no chyba, że już pora... Odpowietrz cały układ porządnie. Zrób to na otwartym termostacie, na dużym obiegu i pamiętaj, żeby gołymi ręcami za węże nie łapać Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 jaacek, nie wymieniaj płynu tylko dla próby-nic nie da. -może układ zapowietrzony -termostat sie zawiesza -sprawdź na postoju ,czy wentylator włącza się przy rosnącej temp. -sprawdź bąblowanie w zbiorniczku przelewowym przy dodawaniu gazu (uszczelki glowic) Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrpalon Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 A termostacik panie wymień , bo one lubia się wiechnąć, może to być przyczyna , ale nie musi.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mzy Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 Nie wiem, na ile to prawdopodobne, ale może faktycznie termostat jest skopany do tego stopnia, że przy niskich obrotach jest cały czas zamknięty (tylko mały obieg działa), a dopiero wyższe obroty (=wyższe ciśnienie z pompy wody) daje radę go otworzyć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 moze masz koncentrat zamiast plynu - kiedys w ramach experymentu zalalem do VW sam koncentrat (nie mieszalem z woda) i objawy byly podobne Link to comment Share on other sites More sharing options...
vince_snd Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 moze masz koncentrat zamiast plynu - kiedys w ramach experymentu zalalem do VW sam koncentrat (nie mieszalem z woda) i objawy byly podobne W poprzednim aucie miałem sam koncentrat i nie było problemów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 Objawy charakterystyczne dla wydmuchanych uszczelek , nie masz przypadkiem sti US ? i silnika 2.5 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 ja też obstawiam uszczelki i oby tylko to... :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 W poprzednim aucie miałem sam koncentrat i nie było problemów. miales pewnie ten gotowy do wlania, ja wlalem taki gęściejszy ciemno zielony - stopniowo rozcienczajac go odciagajac i dolewajac wody grzanie zniknelo Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 najlepszym wymiennikiem ciepła zawsze będzie czysta woda destylowana.... tylko rozwiązanie niepraktyczne w mroźne dni.... z autopsji... także wygląda mi to na uszczelki Link to comment Share on other sites More sharing options...
emil123 Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 Objawy charakterystyczne dla wydmuchanych uszczelek , nie masz przypadkiem sti US ? i silnika 2.5 ? tak jak mówi ja miałem takie same objawy przy wydmuchanej uszczelce, możne to tez być termostat, przez internet ciężko zdiagnozować, na silniku przy głowicach nie ma wycieku :?: jak z olejem :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
mallorquin Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 wez przemyj chłodnice wody mozliwe ze jest zabrudzona albo sa zanieczyszczenia miedzy dwoma chłodnicami i słabo odprowadza ciepło -- N paź 30, 2011 12:33 pm -- ja by była uszczelka ,to przy obciazeniu było gozej .Jak jedziesz szybciej wytwarza sie cisnienie w układzie chłodzenia ,gdyby uszczelka była padnieta to cisnienie było by jeszcze wieksze i gotował by sie .Moze byc jeszcze włacznik wentylatora uszkodzony ,za pózno je uruchamia . Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 Jak jedziesz szybciej wytwarza sie cisnienie w układzie chłodzenia mylisz się - objawy niesprawnego ukladu chłodzenia najszybciej wykaże grzanie na postoju Link to comment Share on other sites More sharing options...
emil123 Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 Jak jedziesz szybciej wytwarza sie cisnienie w układzie chłodzenia mylisz się - objawy niesprawnego ukladu chłodzenia najszybciej wykaże grzanie na postoju a w trakcie jazdy już chłodzi pęd powietrza Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now