Jump to content

STI 2004 grzeje się przy wolnej jeździe.


jaacek

Recommended Posts

Witam wszystkich!

Mam dosyć nietypowy problem mianowicie wracając z pojeżdżawki zauważyłem dziwną rzecz w swoim aucie. Mianowicie przy dłuższej jeździe na niskich obrotach auto się grzeje, a kiedy się przyciśnie tak na 3,5-5 obrotów temperaura spada do normalnego poziomu ( nawet poniżej połowy), później znowu, przy wolnej jeździe się grzeje.

 

Ktoś może mieć pomsył co to może być?? termostat?

 

z góry dziękuje za pomoc :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Morgiana
Może padł wiatrak?

 

Tak to trochę wygląda...

Jak jedziesz to się chłodzi "pędem" powietrza, jak staniesz to się gotuje?

A słyszysz czy się wiatrak włącza w ogóle?

Link to comment
Share on other sites

prędkosc nie ma tu znaczenia. jak jade przez dłuższy czas równo ok 2 tys. obr to temperatura wzrasta(dosyć szybko 2-5min.) do ostatniej kreski (prawie na czerwone pole) kiedy przytrzymam obroty powyżej 3,5 tys tem,peratura spada do połowy albo niżej nie zależnei od prędkosci. Jeżeli auto sie zagrzeje w korku to nawet dodanie gazu w miejscu powoduje spadek temperatury. Wiem że jednoznacznie nie da się określić co to może być ale od czego zaczać poszukiwania?

Link to comment
Share on other sites

numero uno możesz mieć zapowietrzony układ. Możliwie szybko, niezwłocznie odpowietrz go. Rozumiem, że poziom w zbiorniczku jest ok?

Link to comment
Share on other sites

Guest Morgiana
a jeżeli to nie pomoże??

 

To skocz z mostu :P

Tylko testament najpierw spisz - STi na rzecz The Forum itp itd...

 

A tak na poważniej - jedź do warsztatu. Jakbyś napisał skąd jesteś, to pewnie byśmy Ci poradzili gdzie masz kogoś sensownego najbliżej...

Link to comment
Share on other sites

Po co wymieniać płyn - no chyba, że już pora... Odpowietrz cały układ porządnie. Zrób to na otwartym termostacie, na dużym obiegu i pamiętaj, żeby gołymi ręcami za węże nie łapać ;)

Link to comment
Share on other sites

jaacek, nie wymieniaj płynu tylko dla próby-nic nie da.

 

-może układ zapowietrzony

-termostat sie zawiesza

-sprawdź na postoju ,czy wentylator włącza się przy rosnącej temp.

-sprawdź bąblowanie w zbiorniczku przelewowym przy dodawaniu gazu (uszczelki glowic)

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem, na ile to prawdopodobne, ale może faktycznie termostat jest skopany do tego stopnia, że przy niskich obrotach jest cały czas zamknięty (tylko mały obieg działa), a dopiero wyższe obroty (=wyższe ciśnienie z pompy wody) daje radę go otworzyć.

Link to comment
Share on other sites

moze masz koncentrat zamiast plynu - kiedys w ramach experymentu zalalem do VW sam koncentrat (nie mieszalem z woda) i objawy byly podobne :mrgreen:

 

 

W poprzednim aucie miałem sam koncentrat i nie było problemów.

Link to comment
Share on other sites

Objawy charakterystyczne dla wydmuchanych uszczelek , nie masz przypadkiem sti US ? i silnika 2.5 ?

Link to comment
Share on other sites

W poprzednim aucie miałem sam koncentrat i nie było problemów.

miales pewnie ten gotowy do wlania, ja wlalem taki gęściejszy ciemno zielony - stopniowo rozcienczajac go odciagajac i dolewajac wody grzanie zniknelo

Link to comment
Share on other sites

Objawy charakterystyczne dla wydmuchanych uszczelek , nie masz przypadkiem sti US ? i silnika 2.5 ?

 

tak jak mówi ja miałem takie same objawy przy wydmuchanej uszczelce, możne to tez być termostat, przez internet ciężko zdiagnozować, na silniku przy głowicach nie ma wycieku :?: jak z olejem :?:

Link to comment
Share on other sites

wez przemyj chłodnice wody mozliwe ze jest zabrudzona albo sa zanieczyszczenia miedzy dwoma chłodnicami i słabo odprowadza ciepło

 

-- N paź 30, 2011 12:33 pm --

 

ja by była uszczelka ,to przy obciazeniu było gozej .Jak jedziesz szybciej wytwarza sie cisnienie w układzie chłodzenia ,gdyby uszczelka była padnieta to cisnienie było by jeszcze wieksze i gotował by sie .Moze byc jeszcze włacznik wentylatora uszkodzony ,za pózno je uruchamia .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...