Skocz do zawartości

Subaru XV [GP+GT] (MY12=>MY17+MY18=>MY22)


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

A argumenty o nagrzewaniu się auta można sobie podarować.

 

A argument o wyjącym w foteliku dzieciaku, któremu świeci słońce w twarz a wszystkie przyczepiane do szyb kurtynki skutecznie albo same odpadają albo "są odpadane" też można sobie podarować? Ja akurat będę przyciemniał bo w OBKU nie można było zamówić przyciemnianych...

 

DP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A argumenty o nagrzewaniu się auta można sobie podarować.

 

A argument o wyjącym w foteliku dzieciaku, któremu świeci słońce w twarz a wszystkie przyczepiane do szyb kurtynki skutecznie albo same odpadają albo "są odpadane" też można sobie podarować? Ja akurat będę przyciemniał bo w OBKU nie można było zamówić przyciemnianych...

 

DP

I z tego ma niby wynikać, że każdy musi chcieć kupić samochód z przyciemnianymi szybami?

Bo o tym właśnie pisał debtux:

Gdy planowaliśmy zakup SUVa okazało się, że w większości renomowanych marek NIE można kupić normalnie wyposażonego samochodu bez przyciemnianych szyb! Więc to nie jest "słabe", to jest głupota i typowo brukselskie poczucie "my wiemy lepiej".

 

Fakt, iż Subaru jako jedyna marka nie zmuszała wtedy do zakupu tych kretyńskich ciemnych szyb, był argumentem ZA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I z tego ma niby wynikać, że każdy musi chcieć kupić samochód z przyciemnianymi szybami?

Bo o tym właśnie pisał debtux:

Nie - z tego wynika, że ja chciałem i nie mogłem. A teraz jak będę wymieniał być może Forka na XV to będę miał od razu. Tylko tyle.

 

DP

 

-- N mar 11, 2012 6:49 pm --

 

A propos rolet, jest takie genialne rozwiązanie...dostępne jako opcja np. w Audi. Kosztuje, hmmm, jak na ceny dodatków w Audi śmieszne pieniądze (kilkaset złotych).

 

 

Miałem coś takiego kiedyś w służbowym Pasku. Jeżeli działa tak samo to na górze okna są takie smerfne haczyki z plastiku, które od pewnego wieku są w zasięgu rąk małoletnich i często lądują w paszczach, ewentualnie znikają w niewiadomych kryjówkach. :)

 

DP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos rolet, jest takie genialne rozwiązanie...dostępne jako opcja np. w Audi. Kosztuje, hmmm, jak na ceny dodatków w Audi śmieszne pieniądze (kilkaset złotych).

 

[ http://www.autohit24.com/product/image/61/C-fakepath-roleta-drzwi.JPG ]

 

 

koszt niewielki ale czekasz na auto 3 miesiące.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatni test wersji benzynowej z manualem - przeprowadzony przez dziennikarzy motoryzacyjnych - pokazuje, że w aucie brakuje mocy i elastycznosci. :(

 

 

im to zawsze brakuje mocy i elastyczności :twisted: Często nawet w myśleniu. :mrgreen:

Jedyne wiarygodnie oceny to pomiar/porównania na poszczególnych biegach z autami innych producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatni test wersji benzynowej z manualem - przeprowadzony przez dziennikarzy motoryzacyjnych - pokazuje, że w aucie brakuje mocy i elastycznosci. :(

 

Niech zgadnę - Auto Świat?

 

Oni nie lubia Subaru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tam ewidentnie małego doładownia nawet w tych 150 kucach brakuje - żeby nie kręcić tego silnika tak wysoko - w oczekiwaniu aż coś się stanie :mrgreen:

 

W porównaniu z silnikiem TSI - wypada dla mnie osobiście słabo.

Ale auto bardzo fajne, ładnie się prezentuje, nieźle wykonane wnętrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem jeszcze XV, ale kilka dni temu poczytałem sobie kilka dni na ten temat w internecie. Oto moje wnioski:

 

1. Zalety:

- S-AWD, zawieszenie, trakcja - nie "dotknąłem" XV, a uwierzyłem

- trwałe, w miarę oszczędne silniki benzynowe, przynajmniej w porównaniu downsizingowymi wynalazkami typu TSI, TFSI, itd

- wygodniejsze przednie fotele (jeśli wierzyć słowu pisanemu)

- dobry stosunek masy do przestronności wnętrza (o ile kiedyś nie okaże się to wadą)

- jak na mój gust, samochody są ładne.

 

2. Wady

- po raz setny powtórzę - brak mocniejszego silnika, z tym ze ja bym już zaakceptował te 170 KM, a ideałem byłoby 180, bo jednak benzyna jest droga a cudów nie ma. Mimo wszystko wciąż nie zrezygnowałem z zakupu. Na bezrybiu i rak ryba, jak to mówią. Konkurencją w moim przypadku dla XV jest tylko jeden SUV innej marki. Być może rozważę też jeszcze raz kupno Forka, Legasia czy Outbacka, chociaż gabaryty XV moim zdaniem zupełnie wystarczają dwóm osobom, więc nie dbam o większy bagażnik czy przestrzeń na tylnej kanapie.

- brak reduktora w autach z silnikiem 2,0 oraz marny kąt natarcia. Mam wrażenie, że FHI zrobiło to złośliwie z obawy, że sprzedaż Forków gwałtownie spadnie.

- pamiętam jak nowa Impreza debiutowała na wystawach, "działacze" Subaru obiecywali, że cena nowych modeli zasadniczo się nie zmieni. I co ja widzę? Przyznam się, że trochę obawiam się, że jakbym teraz kupił, to za rok cena XV może spaść.

- nie cierpię czarnego, trumiennego wnętrza w samochodach. Pozostało mi to chyba z dawnych lat, gdy mieszkałem w ciepłym klimacie. Wiem, że jest to irracjonalne, ale t.t.t.m. i już. Wolałbym nawet zwykły szary niż jakieś skórzane kolorowe wstawki w morzu czerni.

 

Miałem zadać pytania Dyrekcji, ale się zbytnio rozpisałem. Zadam je więc w następnym poście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno w skali sprzedaży więcej usterek miał np. Boxer diesel niż TSI. :mrgreen:

 

Mam kumpla w serwisie vw/audi - pozwól, że tego nie skomentuję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze pytania do Dyrekcji dotyczą skrzyni CVT.

 

1. Czy i w Europie też będzie obowiązywał zakaz holowania przyczep Imprezami XV wyposażonymi w skrzynie CVT? Taki zakaz obowiązuje podobno w USA w nowych imprezach (tych zwykłych, bo XV jeszcze nie mają). Na jednym z tamtejszych forów nawet dyskutują czy za zamontowanie haka holowniczego traci się gwarancję czy nie...

 

2. Spotkałem się w artykułach z różnymi danymi na temat rozkładu momentu między osiami w skrzyniach CVT - około 10%/około 90%, 60%/40% i 55%/45. Osobiście domyślam się, że 60%/40%, ale nie wykluczam też opcji około 10%/około 90%. Czy szanowna Dyrekcja mogłaby mnie oświecić? Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
1. Czy i w Europie też będzie obowiązywał zakaz holowania przyczep Imprezami XV wyposażonymi w skrzynie CVT?

Nie. Dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem wynosi 1200 kg.

2. Spotkałem się w artykułach z różnymi danymi na temat rozkładu momentu między osiami w skrzyniach CVT - około 10%/około 90%, 60%/40% i 55%/45. Osobiście domyślam się, że 60%/40%, ale nie wykluczam też opcji około 10%/około 90%. Czy szanowna Dyrekcja mogłaby mnie oświecić? Z góry dziękuję.

Brak jest dokładnych danych. W/g rozmów z inżynierami FHI zasadniczo ok 60:40 ( zmienne w zależnosci od warunków ).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...