Skocz do zawartości

Subaru WRX STI [VA] (MY15=>MY18/MY22)


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

 

Nie wiem na ile to jest wytłumaczenie że komuś tam nie przeszkadza ze odjeżdżają go lekko dlubniete Saaby ale dla mnie fakt że tak na prawdę STI w obecnej formie jest w zasięgu przeciętnych trzylitrowych TDI jest trochę żenujące

 

 

Znaczy się spod świateł ? Bo na tym świat się nie kończy.

Znaczy sie w trasie co jest jeszcze gorsze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Crazy_Ivan, o 22 Jun 2014 - 20:59, powiedział:
turdziGT powiedział Nie wiem na ile to jest wytłumaczenie że komuś tam nie przeszkadza ze odjeżdżają go lekko dlubniete Saaby ale dla mnie fakt że tak na prawdę STI w obecnej formie jest w zasięgu przeciętnych trzylitrowych TDI jest trochę żenujące

 

  Znaczy się spod świateł ? Bo na tym świat się nie kończy

 

. Znaczy sie w trasie co jest jeszcze gorsze.

 

Znaczy się na autostradzie ?  :D

Edytowane przez Crazy_Ivan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdziekolwiek , nowe STI potrzebuje ok. 16 sek na 100-200 , mniej więcej tyle samo czasu potrzebuje obecne 330d a nowe M3 8 sek , a teraz cofnijmy się 5-10 lat wstecz i zobaczymy jak to wtedy wyglądało ;)

Ja nie mówię że ma miec zylion koni , fiesta mojej żony jakas super szybka tez nie jest a frajdy daje co nie miara i jest OK ale to auto kosztuje 2.5 raza mniej zresztą po prostu w dobie dxisiejszej motoryzacji ja na pewno oczekuje więcej dynamiki od auta tej rangi i mającego taki status.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeszcze nie jeździłem , jeździłem za to Lanosem i tam miałem to samo zastrzeżone a osiągi i dynamika podobna.

Mój spadły dupowoz ma niej więcej podobna dynamikę i przy tym co dzis jest dostępne to nie jest to żadne wow a to zwykły samochód do ważenia rodziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne to nowe STI i mieszane uczucia we mnie budzi.Nie jestem pewiem czy ma szanse trafić na plakaty nad łóżka chłopców. 

Samochód na pewno się ucywilizował i nie jest już ryczącym i ogniem plującym potworem. Dostał nowe wnętrze, skórę i dokładniejsze wykończenie, ale wciąż daleko mu do wnętrza porównywalnego audi - zdarza się znaleźć kiepsko umocowany plastik, zgodnie z tradycją subaru.

Osiągi tej wersji raczej nie przyprawią o ból głowy inżynierów konkurencji (vide tegoweekendowy wyścig 24h Nurburgring http://www.24h-rennen.de/uploads/media/24h_Race_02.pdf), ale mówienie że STI "dorosło" i jest przeznaczone dla nieco innego klienta niż poprzednio (kiedyś w GT klimatyzacja była dodatkiem, teraz mamy wielogłośnikowy system audio H-K, grzanie foteli i mnóstwo innego ciężkiego sprzętu) zupełnie do mnie nie trafia. Nie dam się też przekonać że jest to samochód rodzinny (może takim byłby levorg). W dalszym ciągu jest to samochód dla kierowcy. Skoro chcemy coś sprzedawać mówiąc że nadaje się "dla rodziny i do jeżdżenia po bułki", to czemu usunięto z tylnej kanapy podłokietnik, czemu nie ma nawiewów klimatyzacji na tył? Znowu pasażerowie będą się gotować. Pod tym względem brz jest przynajmniej uczciwszy.

Doszło trochę elektroniki, wyświetlacze informacji wielorakich (jest ekonomizer, nie ma temperatury oleju), widoczność jest niezła. Samochód ogólnie fajny - ale drogi. No i wciąż pozostaje niepewność czy wszystko będzie OK jeśli przelece 1500km po autostradzie ciurkiem.

Za około pół roku, może za rok będę rozważał kupno STI, ale teraz po przejażdżce mój entuzjazm nieco opadł i dzisiaj bym się na niego nie decydował. Poczekam na choroby wieku dziecięcego, a na początku przyszłego roku będzie może coś wiadomo o planach związanych z 2DIT.

Ciekawe czy będzie w PL (EU?) dostępna limitowana wersja, ze złotymi felgami i short-shifterem w standardzie.

Edytowane przez Fiji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeszcze nie jeździłem , jeździłem za to Lanosem i tam miałem to samo zastrzeżone a osiągi i dynamika podobna.

Mój spadły dupowoz ma niej więcej podobna dynamikę i przy tym co dzis jest dostępne to nie jest to żadne wow a to zwykły samochód do ważenia rodziny.

No to trochę nie rozumiem twojego toku wypowiedzi. STI porównujesz według osiągów na papierze, a Fiestę według rzeczywistych odczuć. Ja dopóki nie przejechałem się STI też byłem raczej zawiedziony. Jak dla mnie auto daje mega frajdę z jazdy i chyba o to chodzi. Jak dla mnie jest spora różnica na + pomiędzy Nowym STI, a Lanosem. Co do BMW 330d jest to typowe auto autostradowe, które ma służyć tylko do przemieszczania na duże odległości po prostej i chyba nie możemy tego porównywać z STI, tym bardziej że takie BMW kosztuje grubo powyżej 200tys. PLN. Moje subiektywne odczucie jest takie że w STI brakuje nowoczesnego automatu i byłoby to auto jak dla mnie super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może trochę jaśniej :)

Fun za kierowcą nie koniecznie musi być wykladnikiem tego jak szybko auto jedzie i jego osiągów czego przykładem jest np: BRZ czy wspomniana Fiesta. Jeżeli nowa natomiast o modelach performance wyżej czy najwyższej półki producenta auto powinno i sprawiać frajdę ale i oferować również osiągi adekwatne do statusu. Subaru nie jest tu odosobnine gdyż taki sam problem moim zdaniem ma również RS4.Podukty RS jak i STI powinny zawsze oferować ponadprzeciętne osiągi niedostępne dla innych zwykłych samochodów. I tak było w przypadku STI jeszcze nie tak dawno temu.

Ja to przynajmniej tak widze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu info na temat tego co powoduje, że nowe STI tak świetnie trzyma się drogi w zakrętach:

 

Film jest o tyle ciekawy, że pokazuje jakie są różnice i o co chodzi.

http://www.autogen.pl/car-309-Prodrive-P2.html

 

To dla tych co twierdzą, że realizowane jest to za pomocą hamulców. Mam potwierdzenie z pierwszej ręki, że tak nie jest.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@turdziGT rozumiem co cię boli ;) ale chyba to nie jest tylko wina Subaru czy Audi. Jak dla mnie to "sorry taki mamą motoryzację" :D Dożyliśmy takich czasów że jakby to powiedzieć oferta bardzo się wyrównała. Kto by kiedyś pomyślał że Nissan zrobi samochód co będzie klepał Porsche ? Kto to widział Skode z mocą grubo ponad 200KM? Niestety to działa też w drugą stronę 15-20lat temu nie zobaczyłeś Mercedesa co by częściej stał u mechanika niż jeździł. Kupowałeś diesla klekota i miałeś pewność że będziesz lał tylko paliwo i jeździł 300-400 tys.km. Chyba musimy się pogodzić że jeśli jakaś marka zrobi auto które będzie znacznie się wyróżniać z "rynkowej szarości" konkurencja zaraz stworzy coś podobnego. Kiedyś każdy producent próbował trzymać jakiś swój charakter i się czymś wyróżniać, a teraz liczą się słupki i rentowność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To dla tych co twierdzą, że realizowane jest to za pomocą hamulców. Mam potwierdzenie z pierwszej ręki, że tak nie jest.

Myślałem, że to jest oczywiste. Było to już wyjaśnione w jakimś materiale prasowym, że STi nie ma systemu jak w Mercedesie i pozostałych Subaru (przychamowywuje koła) tylko jak w Audi (daje więcej momentu na zewnątrz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu info na temat tego co powoduje, że nowe STI tak świetnie trzyma się drogi w zakrętach:

 

Film jest o tyle ciekawy, że pokazuje jakie są różnice i o co chodzi.

http://www.autogen.pl/car-309-Prodrive-P2.html

 

To dla tych co twierdzą, że realizowane jest to za pomocą hamulców. Mam potwierdzenie z pierwszej ręki, że tak nie jest.

Nikt na tym filmie nie powiedzal jak to jest realizowane.....powiedzieli tylko że za pomoca prostego urządzenia do tego film ma min. 12 lat i jest realizowany przez prodrive więc kompletnie nie widzę związku.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj na torze w Miedzianej Górze miałem okazję bliżej zapoznać się z nowym STi i porozmawiania z jego kierowcą.

 

post-16237-1403546865,1182_thumb.jpg

post-16237-1403546880,432_thumb.jpg

post-16237-1403546889,0282_thumb.jpg

 

Jest to auto służbowe/treningowe Dominika Butvilasa.

Trenował dzisiaj z jednym z instruktorów SJS. W przerwie obiadowej mieliśmy okazję trochę pogadać i wg nich nowy STi ma charakterystykę bardziej wyścigową niż rajdową.

Dominik ma prywatnie Evo X i twierdzi że nowy STi jest od niego szybszy na torze.

 

Z moich pobieżnych oględzin:

1. Pozycja za kierownicą trochę wysoka ale akceptowalna (mam 187 cm wzrostu)

2. Umiejscowienie podłokietnika totalnie z dupy. Przy moim ustawieniu fotela bezużyteczny.

3. Jakość wykonania na wysokim poziomie ale na kolana nie rzuca.

4. Brak wskazań temperatury oleju to moim zdaniem duuuuuuży minus w takim aucie.

 

Miałem też szansę zobaczyć co auto potrafi na torze a także poganiać na kartingowym za nim trochę moim "miśkiem". Wiem jedno CHCĘ JE MIEĆ :)

 

 

 

 

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tu info na temat tego co powoduje, że nowe STI tak świetnie trzyma się drogi w zakrętach:

 

Film jest o tyle ciekawy, że pokazuje jakie są różnice i o co chodzi.

http://www.autogen.pl/car-309-Prodrive-P2.html

 

To dla tych co twierdzą, że realizowane jest to za pomocą hamulców. Mam potwierdzenie z pierwszej ręki, że tak nie jest.

Nikt na tym filmie nie powiedzal jak to jest realizowane.....powiedzieli tylko że za pomoca prostego urządzenia do tego film ma min. 12 lat i jest realizowany przez prodrive więc kompletnie nie widzę związku.......

 

Poczytaj jeszcze z drugiego linku. Oczywiście dotyczy to P2 ale z dużym prawdopodobieństwem zastosowano to rozwiązanie w STI. Wytłuściłem, specjalnie dla Ciebie, moje wyjaśnienie dlaczego zamieściłem ten filmik.

 

 

 

To dla tych co twierdzą, że realizowane jest to za pomocą hamulców. Mam potwierdzenie z pierwszej ręki, że tak nie jest.

Myślałem, że to jest oczywiste. Było to już wyjaśnione w jakimś materiale prasowym, że STi nie ma systemu jak w Mercedesie i pozostałych Subaru (przychamowywuje koła) tylko jak w Audi (daje więcej momentu na zewnątrz).

 

Im więcej powtórzeń tym lepiej, co dla niektórych. Przynaje się, że nie wyłapałem tego faktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To dla tych co twierdzą, że realizowane jest to za pomocą hamulców. Mam potwierdzenie z pierwszej ręki, że tak nie jest.

Myślałem, że to jest oczywiste. Było to już wyjaśnione w jakimś materiale prasowym, że STi nie ma systemu jak w Mercedesie i pozostałych Subaru (przychamowywuje koła) tylko jak w Audi (daje więcej momentu na zewnątrz).

 

Niestety nie jest to prawda. https://www.subaru.com.au/wrx-and-wrx-sti/key-features/active-torque-vectoring

Zresztą w Audi tez nie ma aktywnych dyfrów i działa to przez hamulce i tylko w ybranych modelach S i RS mozna dokupić zeszperowany tył.

Edytowane przez lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tu info na temat tego co powoduje, że nowe STI tak świetnie trzyma się drogi w zakrętach:

 

Film jest o tyle ciekawy, że pokazuje jakie są różnice i o co chodzi.http://www.autogen.pl/car-309-Prodrive-P2.html

 

To dla tych co twierdzą, że realizowane jest to za pomocą hamulców. Mam potwierdzenie z pierwszej ręki, że tak nie jest.

 

Nikt na tym filmie nie powiedzal jak to jest realizowane.....powiedzieli tylko że za pomoca prostego urządzenia do tego film ma min. 12 lat i jest realizowany przez prodrive więc kompletnie nie widzę związku.......

Poczytaj jeszcze z drugiego linku. Oczywiście dotyczy to P2 ale z dużym prawdopodobieństwem zastosowano to rozwiązanie w STI. Wytłuściłem, specjalnie dla Ciebie, moje wyjaśnienie dlaczego zamieściłem ten filmik.

 

 

 

To dla tych co twierdzą, że realizowane jest to za pomocą hamulców. Mam potwierdzenie z pierwszej ręki, że tak nie jest.

Myślałem, że to jest oczywiste. Było to już wyjaśnione w jakimś materiale prasowym, że STi nie ma systemu jak w Mercedesie i pozostałych Subaru (przychamowywuje koła) tylko jak w Audi (daje więcej momentu na zewnątrz).

Im więcej powtórzeń tym lepiej, co dla niektórych. Przynaje się, że nie wyłapałem tego faktu.
Izotom czy ja ci coś kiedyś zrobiłem że musisz byc za każdym razem uszczypliwy w stosunku do mojej osoby ?

Nie możesz po prostu wrzucić na luz i normalnie prowadzić rozmowy bez odcinków i uszczypliwych komentarzy? Czy to naprawdę spędza ci sen z powiek że ktoś może mieć inne zdanie niz ty bo ma do tego prawo i nie musi się ze wszystkim zgadzać.....

 

Wracając do sedna ponownie w linku podanym przez ciebie jest garstka informacji bardzo ogólnych i jedynym konkretem to stwierdzenie ze system nie wykorzystuje hamulców a czy taki i takiej formie wykorzystany w obecnym STI to na razie tylko gdybanie.

Ja nie natrafilem nigdzie na obszerne informacje o tym jak to jest rozwiazane i jak dziala wiec albo nie chcą sie tym dzielić ze światem albo nie ma tam nic wyjatkowego czym by się można pochwalić. Ktora opcja prawdziwa tego nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wracając do sedna ponownie w linku podanym przez ciebie jest garstka informacji bardzo ogólnych i jedynym konkretem to stwierdzenie ze system nie wykorzystuje hamulców a czy taki i takiej formie wykorzystany w obecnym STI to na razie tylko gdybanie. Ja nie natrafilem nigdzie na obszerne informacje o tym jak to jest rozwiazane i jak dziala wiec albo nie chcą sie tym dzielić ze światem albo nie ma tam nic wyjatkowego czym by się można pochwalić. Ktora opcja prawdziwa tego nie wiem.

W poście powyżej wkliełem link do strony subaru Australia gdzie jasno jest ot opisane, ze ten cały magiczny sytem dziła poprzez przyhamowanie wewnętrznego przedniego koła..............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to "zgapiali" od najlepszych ;):D

http://www.porsche.com/usa/models/911/911-turbo/drive/porsche-torque-vectoring-plus-ptv-plus/

Czytałem kiedyś opinie Hołka i mówił że system jest super, ale dla doświadczonych kierowców. Robi mega robotę, tylko że jak auto traci już trakcję to kaplica. Trzeba czuć ta granicę, bo inaczej już nic nie jesteś wstanie zrobić.

Edytowane przez bukmacerek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy to ważne?, generalnie we wszystkich testach jest pełna zgoda, że to najlepiej prowadzące się seryjne STI, a to, że chcielibyśmy wszyscy więcej to inna sprawa :) trudziGT wydaje mi się porównanie STI do Mki czy RSki to chyba zbyt daleko idące, jeszcze 10 lat temu można byłoby robić takie porównanie, teraz to kompletnie inny świat i chyba Subaru szuka właśnie swojej niszy, a nie chce się ścigać z tymi autami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...