Skocz do zawartości

Subaru WRX STI [VA] (MY15=>MY18/MY22)


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Ja się stanowczo domagam takiego STI co pozamiata te germańskie dupowozy tak dobrze, że nikt się nie odważy napisać o nich "sportowe auta". 

 

Niech będzie WRX szybki sprzęt, STI ostrzejszy sprzęt (taki jak teraz) i masakrator STI 22B, cokolwiek!!!! 

 

Chce zobaczyć łzy napływające do oczu ludzi, którzy projektują S3, jakieś Golfiny i inne Skody kiedy zanim ich dzieła ruszą z miejsca to Subaru wystartuje, wróci a kierowca zdąży jeszcze powiedzieć "naleśniki z sosem klonowym". 

 

Czy pragnę zbyt wiele?  :(

Ja chcialbym STI 2015  22B  ktore sprawi ,ze projektanci RS4 beda miec nieciekawe miny :)

Podpisuje sie pod tym rekami i nogami tak na dobrą sprawę to co reprezentuje dziś STI powinno nazywać się WRX , STI powinien miec nim. 350 KM jak nie lepiej i byc w stanie pozamiac te tańsze porsche czy Mki , tak jak robił to 10 czy 15 lat temu.

 

Motoryzacja idzie do przodu, to co kiedys STI oferowalo - osiagi byly wlasciwie zarezerwowane dla klasy sportowej (i to premium). Dzis co wiekszy producent ma w ofercie auto zblizone, lub przewyzszajace osiagmi (leon cupra, meganka, za chwile civic typeR, focus RS, golf, skoda, audi s3/s4).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda moc, wygląd i osiągi na papierze to nie wszystko bo liczy sie jeszcze trakcja, stopien wykorzystania parametrow, mozliwosc skonsumowania tych parametrow przez reszte auto - naped itp, oraz te subiektywny odczucia podczas kierowania autem ale z grubsza można sie z tą wypowiedzią zgodzić. Biorąc pod uwagę moce WRX czy XT w stanach, o Levorgu w Japonii nie wspominając te 300 KM wyglada dość żałośnie.

Nowy STI na pewno poradziły sobie z mocą grubo powyżej 300 KM. Tylko po co tyle tych koni? Większość z nas nie ogarnia 150 w dieslu. A jak chcesz wiecej zrób remapem. Wiesz mi, nie tak łatwo dostać te osiągi w autach o których piszesz, jak latwo można to zrobić w Subaru. To tak jak w dobrej restauracji: podniecasz sie karta dań, a bierzesz to co lubisz i co wystarcza Twojej podświadomości. To samo jest z tymi autami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie widze problemu. Na filmiku pokazano czasy Meganki, Golfa i WRX jest prawie 1 s czyli nie jest zle. Nawet taka opinia testujacych.Ale marudzenie ciagle trwa. Czyli co ? mialby pojechac 35 s ? zeby bylo dobrze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie rozumiem tej napinki na moc czy czas na nurburgringu. BRZ nie ma mocy, czasy robi żadne ale za to daje frajdę. Chyba o to powinno chodzić w STi, ma dawać frajdę.

 

Na ten brak mocy to chyba najbardziej cierpią niedowartościowani ściganci spod świateł.

 

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie widze problemu. Na filmiku pokazano czasy Meganki, Golfa i WRX jest prawie 1 s czyli nie jest zle. Nawet taka opinia testujacych.Ale marudzenie ciagle trwa. Czyli co ? mialby pojechac 35 s ? zeby bylo dobrze ?

 

a poza tym STI bylo popsute:)

The STI was partially hobbled by what seemed to be a strange, hard-cut rev limiter that came in well before the engine reached redline in most gears. We couldn’t quite work out why the STI wasn’t playing ball. It’s possible without the time lost due to the strange baulking, the STI could have been neck and neck with the Golf.

 

to z opisu tego testu Caradvice: http://www.caradvice.com.au/289717/sports-car-comparison-subaru-wrx-sti-v-audi-s3-v-volkswagen-golf-r/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie rozumiem tej napinki na moc czy czas na nurburgringu. BRZ nie ma mocy, czasy robi żadne ale za to daje frajdę. Chyba o to powinno chodzić w STi, ma dawać frajdę.

Na ten brak mocy to chyba najbardziej cierpią niedowartościowani ściganci spod świateł.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Matros zobacz ile mialo koni STI w 1994 roku i co ważniejsze ile wazylo.Po 20 latach i 20 wiecej + ok 300 kg.Reszte możesz sobje sam dopowiedziec jak te 300 kg wpływa na całe auto i nie chodzi tu o wyścigi ze swiatel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe szczęście producenci zaczynają się powoli ogarniać i redukują masę nowych modeli.

Z drugiej strony jako konsumenci sami jesteśmy sobie winni. 10 lat temu samochody z klimatyzacją to był szpan. Dzisiaj każdy chce mieć klimę, 100 poduszek, miękką deskę rozdzielczą z super radiem z nawigacją, wyciszine wnętrze itd itp. Niestety to wszystko waży.

 

 

 

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe szczęście producenci zaczynają się powoli ogarniać i redukują masę nowych modeli.

Z drugiej strony jako konsumenci sami jesteśmy sobie winni. 10 lat temu samochody z klimatyzacją to był szpan. Dzisiaj każdy chce mieć klimę, 100 poduszek, miękką deskę rozdzielczą z super radiem z nawigacją, wyciszine wnętrze itd itp. Niestety to wszystko waży.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

No tak i tam wchodzą nowe technologie rozwiązania i popis inżynierów.

Jeżeli przeanalizujesz sobie modele M BMW czy Audi RS 15 lat wstecz okaże się ze każdy model byl zawsze szybszy niz poprzednik.

Z M3 zeszli z 6.7 do 100 30 lat temu do 4.1 dziś.Do tego wazy 80 kg niż poprzednik.To samo z RS6 słabsze ale lżejsze = szybsze.A STI co model ma te dencje w oderotna stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mitsubishi Outlander PHEV hybryda 4x4 ze znaną z EVO S-AWC
2 odrębne silniki elektryczne osobno dla przedniej i tylnej osi i do 120 km/h właściwe tylko napęd elektryczny (spalinowy w razie potrzeb pracuje jako generator)
całkiem fajnie się tym jeździ, oczywiście bez szału bo wszystkim steruje elektronika, która uniemożliwia zbędne straty energii a waga i gabaryty auta robią swoje

w 2005 roku Mitsu pokazało działającą wersje Evo MIEV gdzie napęd 4x4 stanowił silnik elektryczny w każdym kole, wtedy było to auto w całości elektryczne z pustą komorą silnikową (miejsce na potencjalny silnik spalinowy pracujący jako generator, choć pewnie ciężko było by uzyskać wystarczającą ilość energii do ciągłej jazdy z pełnym obciążeniem)

http://www.mitsubishi-motors.com/en/corporate/pressrelease/corporate/detail1321.html

czy hybrydy są aż tak delikatne ;-)

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Trochę nie rozumiem tej napinki na moc czy czas na nurburgringu. BRZ nie ma mocy, czasy robi żadne ale za to daje frajdę. Chyba o to powinno chodzić w STi, ma dawać frajdę.

Na ten brak mocy to chyba najbardziej cierpią niedowartościowani ściganci spod świateł.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Matros zobacz ile mialo koni STI w 1994 roku i co ważniejsze ile wazylo.Po 20 latach i 20 wiecej + ok 300 kg.Reszte możesz sobje sam dopowiedziec jak te 300 kg wpływa na całe auto i nie chodzi tu o wyścigi ze swiatel.

 

Do tego 20 lat temu konie byly hmm...jakies bardziej dzikie, dzis sa ekologiczne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabijamy STI porownywaniem go do RS czy eMki. Powiedzie mi ile te samochody maja ze sobą wspólnego?

Zwróćcie uwagę, ze tzw wurce teraz tez nie tak szybkie jak analogiczne auta z lat 80-dziesiatych XX wieku, których moce sięgały 800 KM. Czyli wiecej niż teraz F1. I tez nie były ciężkie... Poza tym, nie wierzcie w te liczby na papierze. W rzeczywistości nie jest tak słodko, a z drugiej strony dość trudno to zweryfikować. Musimy bazowac na subiektywnych odczuciach z jazdy.

Napęd RS powerslide'u na asfalcie łatwo nie znosi ;)

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, tak ale to inna klasa aut, inaczej projektowane, z inna filozofia technologiczna wypuszczane na rynek. VAG na mocnych wersjach popularnych aut odcina kupony i zarabia krocie bazując na tej samej konstrukcji. To trochę tak jakby Subaru sprzedawal dalej WRX'a na bazie Imprezy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izotom czy ty czytasz chociaż jeden post ze zrozumieniem ?

Nie porównuje STI do M czy RS tylko podaje przykład w jaki sposób koncerny rozwijają swoje flagowe modele a takim w Subaru jest STI wiec zanim zaczniesz szczekać w swoim stylu przeczytaj dwa razy o co chcesz szczekać.

Jeżeli uważasz że w 2015 jest cos super innowacyjnego czego nie bylo w latach 90 to proszę oswiec mnie bo w tym biznesie jeżeli czegoś nie rozwijasz to cofasz się wstecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porownales rozwój tych trzech modeli. Jeśli nie porównywales to widać cofnalem sie tak w rozwoju, ze nie pozostaje mi nic innego jak tylko do Ciebie szczekac. Dla zaspokojenia Twoich ambicji powiem CI tak: STI z lat 90 nie różni sie niczym od STI'15. Czy uważasz, ze ostatnie zdanie jest prawdziwe?

 

Przyszło mi rownież do głowy to o czym ciagle zapominamy: Subaru robi auta głownie na rynek USA, Japonii, Azji. Stad te auta są tak mało "europejskie". I chyba dobrze, ze nie równaja do reszty stada.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Izotom

 

Ale brakuje innowacyjności,kreatywności,charakteru.To za co kochamy tę markę. Sam silnik w układzie przeciwsobnym tłoków to zamało. Ja w dalszym ciągu miałbym chęć kupić GC8 a Lanos nie kręci mnie wogóle, sedan również. My15 nawet nie mówię o wyglądzie bo napęd jest ...... przestarzały.Wolę hawka.Osiem lat temu był OK i tak zostało.Po MY15 oczekuję czegoś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ta marka nigdy nie była kreatywna czy tez innowacyjna. A charakteru jej nie brakuje. Od momentu powstania STI do momentu pojawienia sie Twojego modelu zmieniło sie tyle co samo, co od momentu pojawienia sie Twojego modelu do modelu dzisiejszego. Wiec nie za bardzo wiem, skad ta nagla tesknota za innwacyjnoscia itp. rzeczami. Idę o zakłada, ze gdyby nie te normy Euro to naprawdę STI nie zmieniłby sie nic, przynajmniej jeśli chodzi o mechanikę. Silnik bokser, wzdłużny układ napędu i stały napęd 4x4 z nisko położonym środkiem ciężkości. Co tu nowego wymyślać jak reszta swiata nawet tego nie potrafi? ;D

 

A co do wyglądu to kwestia gustu.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...