Jump to content

Legacy MY'06 warto?


Guest lukasz_GD
 Share

Recommended Posts

Guest lukasz_GD

Witam,

 

zastanawiam się nad nowym Legacy 2.0 GL w wersji sedan. Zaczęłem od przewertowania Forum i muszę się przyznać, że trochę jestem zaskoczony. Do tej pory marka S. kojarzyła mi się z solidnością, "militarną" wytrzymałością i siermiężnym wyglądem (jak przystało na człowieka, który nie jeździ w dresie (bmw), ani z sygnetem na palcu (merc) bardzo mi to odpowiadało). Mam pytanie - czy opisane problemy (hałasujące zawieszenie, zużywające się od wew strony opony, opadające drzwi) to jednostkowe przypadki? Może jednak zwrócić uwagę na Mazdę 6 lub Accorda? Ew. kupić w niemczech rocznego legacy 3.0? Poradźcie coś - nie mam wśród znajomych właściciela S.

 

pozdrowienia

 

PS: dodam jeszcze, że odbyłem jazdę próbną i poza dość mułowatym silnikiem ( <4.000 rmp) byłem bardzo zadowolony - zachowanie na zakrętach, jakość wykończenia.

Link to comment
Share on other sites

Mazde 6 mozesz sobie z miejsca odpuscic, slyszalem straszne rzeczy o tych samochodach. Hondy istotnie maja militarna jakosc ale sie "zuzywaja". Co do Subaru, imho sytuacja jest o tyle specyficzna ze wielu niezadowolonych klientow moze byc niezadowolonych nie dla tego ze auto badziewne, tylko dla tego ze jadac dostojnym sedanem wyobrazaja sobie ze jest to auto WRC. Z tego co pamietam uzytkownik Krzysiom wczesniejsze auto tez zmaskarowal, wiec trudno powiedziec gdzie lezy tu wina.

Link to comment
Share on other sites

Nie no, CTD, nie przesadzajmy... Dolegliwości krzysiomowego Legaca raczej nie wzięły się ze zbyt ostrego użytkowania :mrgreen: Na pewne rzeczy narzeka zresztą nie tylko on.

 

Problem raczej w tym, że jak ktoś płaci za Subaru - to ma nadzieję, że kupuje samochód bezawaryjny. Tymczasem samochód jak samochód, też się czasem psuje i też się czasem trafi wyjątkowo felerny egzemplarz. Pewnie rzadziej, niż u Fiata czy Peugeota, ale jednak. No i ból jest wtedy większy, niż u użytkownika innych marek, bo człowiek jest bardziej zaskoczony, że nabył badziewie.

 

Pozostają bezdyskusyjne przewagi Subaru nad innymi markami - napęd, zawias adekwatny do polskich dróg... no i specyficzny styl, tudzież towarzystwo... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest lukasz_GD
Czytałeś posty krzysiom-a, czy innych forumowiczów? Bo krzysiom jest... nietypowym użytkownikiem Subaru.

 

tak - zawsze czytam posty niezadowolonych użytkowników (generalnie - nie tylko samochodów), bo niektóre problemy mogą przydażyć się i mi. Po prostu przy wyższej kwocie zakupu nie przystoją problemy rodem z malucha. Na drugim biegunie są ludzie mający auto służbowe - zawsze będą zadowoleni, bo mają je za darmo (np drogi serwis pogwarancyjny, spalanie wysokie, duża utrata wartości), bo jeśli się zepsuje to podstawią inne, bo cośtam innego. Inną grupą są ludzie, którzy się "sparzyli" i nie chcą się przyznać że źle wybrali - ci również są zawsze szczęśliwi (ale tylko zewnętrznie). Planując zakup z własnej kieszeni wolę jednak nie zdawać się na łut szczęścia.

Link to comment
Share on other sites

Ja rowniez planuje zakup nowego Legacy 2,0 GL kombi.Auto bardzo fajne,jak dla mnie najlepsze w tej klasie.Uwazam jednak ze za 27 tys euro wyposazenie z wersji GX powinno byc standardem.

Jezdzilem wspomniana przez Ciebie Honda Accord.Uwazam ze Legacy jest o niebo bardzo komfortowe a o trakcji nie wspominajac.Accord jest twardy i na dziurach i studzienkach bardzo niestabilny.Bez dwoch zdan wybralbym Legacy.

Link to comment
Share on other sites

Mazda 6 jest bardzo dobrym autem i chwalonym przez wielu uzytkownikow takze bym jej nie skreslal, takie samo mam zdanie o Accordzie szczegolnie 2.2 I-CTDI. Z obydwoma autami mialem w pewnym stopniu stycznosc i kompletnie nic sie tam nie sypalo. Jezeli mialbym wybierac pomiedzy tymi trzema modelami, skusilbym sie jednak na Honde. Subaru mi sie kojarzy glownie z Impreza i inne modele nie robia niestety na mnie wrazenia, chociaz Legacy jest bardzo piekne...

Link to comment
Share on other sites

Powiem tak. Legacy to nie jest auto bez wad, to fakt. Ale dziś nie ma aut idealnych. Ja jeżdżę już swoim ponad rok i każdego dnia wsiadam do niego z równie dużą przyjemnością. Gdybym miał dziś wybierać auto - kupiłbym go drugi raz. Mazda? Accord? To nie są konkurenci jak dla mnie.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

zastanawiam się nad nowym Legacy 2.0 GL w wersji sedan. Zaczęłem od przewertowania Forum i muszę się przyznać, że trochę jestem zaskoczony. Do tej pory marka S. kojarzyła mi się z solidnością, "militarną" wytrzymałością i siermiężnym wyglądem (jak przystało na człowieka, który nie jeździ w dresie (bmw), ani z sygnetem na palcu (merc) bardzo mi to odpowiadało). Mam pytanie - czy opisane problemy (hałasujące zawieszenie, zużywające się od wew strony opony, opadające drzwi) to jednostkowe przypadki? Może jednak zwrócić uwagę na Mazdę 6 lub Accorda? Ew. kupić w niemczech rocznego legacy 3.0? Poradźcie coś - nie mam wśród znajomych właściciela S.

 

pozdrowienia

 

PS: dodam jeszcze, że odbyłem jazdę próbną i poza dość mułowatym silnikiem ( <4.000 rmp) byłem bardzo zadowolony - zachowanie na zakrętach, jakość wykończenia.

 

To dobry samochód z wyjątkowo dobrą trakcją i zawieszeniem idealnym na polskie drogi (w wersji OBK).

 

Ma spieprzone hamulce (skala ocen od "dno" do "bardzo kiepskie") wyraźnie odstające od reszty samochodu. Po wymianie klocków fabrycznych na inne "znane serwisowi", hamują bez rzężenia, więc choć nadal hamują słabo, do spokojnej jazdy wystarczają.

 

To zdzieranie opon jest dziwne, ale serwis tłumaczy to "za szybkim jeżdżeniem w zakrętach". Więc jeżeli nie planujesz "za szybko jeździć w zakrętach", to wszystko powinno być OK...

 

Poza tym, trzeszczy po jakimś czasie.

 

Reszta dobra (po 40'000km).

 

Dla mnie silnik 2.0 jest raczej za słaby do tego samochodu, ale to jest tylko kwestia oczekiwań. Jeżeli zależy Ci na osiągach, to raczej 3.0.

 

 

Z wyposażeniem zapoznaj się przed zakupem

Link to comment
Share on other sites

Czytałeś posty krzysiom-a, czy innych forumowiczów? Bo krzysiom jest... nietypowym użytkownikiem Subaru.

 

Krzysiom rzeczywiście nie jest typowym użytkownikiem Subaru, co nie zmienia faktu, że jest użytkownikiem Subaru i ma swoje obserwacje.

Rzeczywiste, a nie ekspektatywne - jak duża część forumowiczów...

Link to comment
Share on other sites

przegladalem sobie top gear car survey nowy, i bardzo wysokie miejsce zajela.... nowa skoda octavia, jezdzil tym ktos ? bo bylo wyzej od accorda i legaca, a trzeba wiedziec ze ta ankieta jest przeprowadzana wspod posiadaczy aut, a ze przy okazji jest najwieksza na swiecie, cos moze sugerowac. Doskonale wypadly lexusy, po ile teraz mozna kupic takiego najtanszego IS'a :?:

Link to comment
Share on other sites

Ja mogę napisać to co Fido,dodam tylko,że w moim egzemplarzu nie występują problemy z zawieszeniem, hamulcami i oponami, trzeszczy czasem coś przy szyberdachu i pare innych bzdur o których szkoda pisać. Co do żdzierania opon i szybkiej jazdy w zakrętach- te auta to potrafią i zakręty sie robi szybciej a że opona cierpi to raczej trudno zjeść ciastko i mieć ciastko)-można w zarętach wolniej jeździć tylko po co wtedy kupować Subaru. Ja mam kombiaka a sedan w zakrętach jeszcze lepiej chodził jak nim jeździłem. Dodatkowa radocha w zimie-ty jedziesz reszta stoi, zawsze można ich powyciągać i zostać przyjacielem całej wioski.

Link to comment
Share on other sites

Nowe Legacy są znacznie fajniejsze od poprzednich. Testowałem wersję 2.5 turbo i przyznam, że jest to niezły dupowóz. Jednak moje doświadczenia z tą marką powodują, że raczej wolę rozejrzeć się za czymś innym.

Acha, w poprzedniej budzie silnik 3.0 jest dla mnie stanowczo zbyt słaby. :(

Link to comment
Share on other sites

Nowe Legacy są znacznie fajniejsze od poprzednich. Testowałem wersję 2.5 turbo i przyznam, że jest to niezły dupowóz. Jednak moje doświadczenia z tą marką powodują, że raczej wolę rozejrzeć się za czymś innym.

Acha, w poprzedniej budzie silnik 3.0 jest dla mnie stanowczo zbyt słaby. :(

No ale 2.5GT nie występuje w europie - chyba, ze sobie ktoś go sprowadzi. A ile miał H6 w III generacji koników? Obecny ma coś w okolicy 245.

Link to comment
Share on other sites

Jednak moje doświadczenia z tą marką powodują, że raczej wolę rozejrzeć się za czymś innym.

 

kurde Rafal zmartwiles mnie troche. Rozumiem, ze mowisz o Imprezie.... Co jest w niej "nie teges"??? Jezeli chodzi o wlasciwosci jezdne to dla mnie by w zupelnosci wystarczyly ale moze miales jakis problemy mechaniczne? Cos sie psulo?

Link to comment
Share on other sites

Nowe Legacy są znacznie fajniejsze od poprzednich. Testowałem wersję 2.5 turbo i przyznam, że jest to niezły dupowóz. Jednak moje doświadczenia z tą marką powodują, że raczej wolę rozejrzeć się za czymś innym.

Acha, w poprzedniej budzie silnik 3.0 jest dla mnie stanowczo zbyt słaby. :(

No ale 2.5GT nie występuje w europie - chyba, ze sobie ktoś go sprowadzi. A ile miał H6 w III generacji koników? Obecny ma coś w okolicy 245.

 

Jeśli mnie pamięć nie myli to 209.

Link to comment
Share on other sites

Ja powiem tyle, że gdybym na dzisiaj miał wybierać, to kupiłbym dokładnie takie samo auto. Czyli Legaca H6. Może to wynika z mojego lenistwa (nie chce mi się szukać ideałów), albo faktycznie jestem zadowolony.

 

Odnośnie opon i przepałów - jeśli Subaru pali poniżej 17 litrów i nie ma łysych opon po 20 tysiącach, to znaczy, że jest źle eksploatowane i nalezy go wymienić np. na Skodę z silnikiem 1.2 (mniej pali i opony tez dłużej wytrzymują).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...