Jump to content

Elastyczność silnika 2.0 165KM


enter
 Share

Recommended Posts

Będę przesiadał się do subaraka z rdzOpla astry eFki 1.4 90KM i mam kilka pytań do użytkowników legancy z silnikiem 2L 165KM i skrzynią manual:

 

1. do jakiej prędkości ciągnie 1 i 2 bieg? w oplu miałem ok 55 i 90km/h

 

2. czy da się bez dodawania gazu jechać na 5 biegu po płaskim lub nawet lekko pod górkę? (oplowski silniczek ciągnął 4 osoby lekko pod górkę na 5 biegu, było ok 800 obr/min i ok 40km/h, ale dawał rade bez szarpania :P )

 

3. jaka jest prędkość na 5 biegu przy równo 2 i 3 tys obr/min?

 

Z tym jeżdżeniem na piątce przy niskich obrotach się po prostu przyzwyczaiłem i jest to dla mnie bardzo wygodne :oops:

Link to comment
Share on other sites

to się przydaje np w zimie jak są koleiny, tzn przydawało w przednionapędówce, bo się jechało wtedy w miarę stabilnie, nie wiem jak jest w subaru i awd.

 

no właśnie na tym polega wyższość manuala nad automatem, że to ja decyduję o tym kiedy i na jakim biegu jadę.

Link to comment
Share on other sites

diesel... hmm... jak by to powiedzieć... jestem jednym z tych, co uważają, że ropiaki powinny być tylko w traktorach i ciężarówkach:)

natomiast nie mam nic przeciwko LPG:)

Link to comment
Share on other sites

to się przydaje np w zimie jak są koleiny, tzn przydawało w przednionapędówce, bo się jechało wtedy w miarę stabilnie, nie wiem jak jest w subaru i awd.

 

no właśnie na tym polega wyższość manuala nad automatem, że to ja decyduję o tym kiedy i na jakim biegu jadę.

 

W automacie możesz też bez problemu zmieniać biegi.

Link to comment
Share on other sites

Jak się lubi dźwięk zarzynanych panewek.

 

hmm... od tego padają panewki??

bo prawdę mówiąc samochód zmieniam właśnie ze względu stukające panewki w silniku, a w związku z tym mało opłacalny remont...

Link to comment
Share on other sites

Spoko, czasami padają same z siebie :wink:

 

ciężko mi powiedzieć co było przyczyną padnięcia, mi mechanik mówił że to z przebiegu (280kkm) i z tego, że cały czas na gazie... ale fakt faktem że padły.

Dlatego teraz rozglądam się za innym z ukierunkowaniem właśnie na legancy kombi benzyna manual ( :!: )

Link to comment
Share on other sites

enter, nie ma takiego modelu jak legancy, jest Legacy.

Automat potrafi zejść do ok 1200 obrotów, ale z ręczną skrzynią raczej nie schodzi się poniżej 1500 obrotów. Na 800 obrotach to można się toczyć na pierwszym biegu z zapiętym reduktorem (tylko kombi). Tylko nie oczekuj dynamiki, ta zaczyna się sporo powyżej 3000.

Link to comment
Share on other sites

oplowski silniczek ciągnął 4 osoby lekko pod górkę na 5 biegu, było ok 800 obr/min i ok 40km/h, ale dawał rade bez szarpania :P

 

bo prawdę mówiąc samochód zmieniam właśnie ze względu stukające panewki w silniku, a w związku z tym mało opłacalny remont...

 

Koledzy dobrze Ci radzą. Kup automat. W Subaru też zarżniesz panewki. :cry:

Link to comment
Share on other sites

nie ma takiego modelu jak legancy, jest Legacy.

Nie wiem co mi się utrwaliło z tym legancy...

 

co do automatów, wolę zmienić styl jazdy niż zrezygnować z manuala.

Nie mniej interesuje mnie czy legacy bez problemu pojedzie:)

Link to comment
Share on other sites

Koledzy dobrze Ci radzą. Kup automat. W Subaru też zarżniesz panewki. :cry:

 

 

W każdym się zarżnie.

 

Jazda z takimi obrotami to wyjątkowe znęcanie się nad samochodzem.

Link to comment
Share on other sites

Koledzy dobrze Ci radzą. Kup automat. W Subaru też zarżniesz panewki. :cry:

 

 

W każdym się zarżnie.

 

Jazda z takimi obrotami to wyjątkowe znęcanie się nad samochodzem.

 

I oprocz panewek, rozrzad dostaje po tylku, przy jezdzie z tak niskimi obrotami

Link to comment
Share on other sites

Takie Legacy o ktorym mowisz to na prawde dobrze ciagnie dopiero jak go krecisz do odciecia

Tak właśnie kręci go automat. Jak zrobisz kickdown-a to ciągnie do 7tys. i dopiero wrzuca wyższy bieg. Przy MT nigdy bym tak nie jechał :wink: . Ale skoro sam tak lubi :twisted: .

No i jak jedziesz < 60km/h to przy dużym kickdownie schodzi na jedynkę :shock: .

Link to comment
Share on other sites

ja polecam autorowi wątku skuter 50ccm w czterosuwie- one się w miarę nisko kręcą... ;)

Link to comment
Share on other sites

jak pisałem wcześniej, wole zmienić styl jazdy niż przesiadać się na automat...

 

zresztą, niskie obroty wykorzystywałem tylko w wyjątkowych sytuacjach jak np zima i droga z koleinami.

natomiast kiedyś miałem okazję przejechać się rocznym golfem 4 1.9tdi i tam na 3 biegu bez gazu już szarpał dosyć mocno i właśnie tego chciałbym tego uniknąć.

legacy, legancy (chyba brzmi lepiej fonetycznie :P ) - wiadomo o co chodzi:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...