mcbeth Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 w Legacy 2.0 od rocznika bodajze 2006 i tak nie da sie calkowicie wylaczyc VDC Ciekawe masz info. Możesz przytoczyć źródło takich bardziej szczegółowych informacji o VDC w Legacy? chętnie bym poczytał. Byłby to jakiś precedens, kiedy rzetelne info z FHI jest sprzeczne z instrukcją użytkownika. No chyba, że twoje źródło to niesprawdzone opinie na forach ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 mcbeth, mozesz sam sobie sprawdzic przy nastepnym sniegu - powinno sie okazac, ze po wylaczeniu przyciskiem, mozesz ruszyc z buksujacymi kolami, mozesz przejsc zakret bokiem... ale juz szerokiego nawrotu albo zakretu ostrzejszego niz ok. 90stopni nie zrobisz, bo wtedy jednak VDC jak aniol stroz mowi "dobra dobra, nie przesadzaj" i sprowadza Cie na ziemie Jedynie w Spec.B (i moze tez w zwyklych H6...?) mozna wylaczyc w 100% Poza tym uscislij co jest napisane w instrukcji? Nie sadze aby klamala... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 mcbeth, mozesz sam sobie sprawdzic przy nastepnym sniegu - powinno sie okazac, ze po wylaczeniu przyciskiem, mozesz ruszyc z buksujacymi kolami, mozesz przejsc zakret bokiem... ale juz szerokiego nawrotu albo zakretu ostrzejszego niz ok. 90stopni nie zrobisz, bo wtedy jednak VDC jak aniol stroz mowi "dobra dobra, nie przesadzaj" i sprowadza Cie na ziemie A czy nie jest tak, że VDC może być całkowicie wyłączone, ale tylko do prędkości 60 km/h ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Instrukcja mówi, że przycisk powoduje wyłączenie systemu i w takiej sytuacji pojazd nie dysponuje funkcjami zachowania toru jazdy i antypoślizgową. Nie ma słowa o jakichś ograniczeniach wyłączenia typu prędkość czy wielkość poślizgu. Nie wiem jak jest w nowym Legacy - może tam jest jakieś 'wyłączenie zakresu wyłączenia' systemu, ale w moim przypadku byłoby to działanie nieopisane w instrukcji. Myślę, że różnice mogą byś też np. między EU i US (gdzie auta zawsze są bardziej fool-proof). Możesz teraz wskazać źródło swoich informacji ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Jedynie w Spec.B (i moze tez w zwyklych H6...?) mozna wylaczyc w 100% W "zwykłych" H6 też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter Opublikowano 25 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Z racji tego, że robi się coraz większy OT zapytam, czy ktoś ma jakąś broszurę lub link do strony, gdzie są opisane poszczególne wersje oraz dostępne wyposażenie w Legacy MY07?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 enter :arrow: http://www.subaru.de/allrad-fahrzeuge/k ... llrad.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Than_Junior napisał(a): Jedynie w Spec.B (i moze tez w zwyklych H6...?) mozna wylaczyc w 100% W "zwykłych" H6 też Instrukcja obejmuje 2.0 i 3.0 i nie rozróżnia tych wersji w aspekcie VDC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 1. Do ślizgania się po śniegu automat nie nadaje, bo bo gaz jest zbyt mało bezpośredni - praktycznie nie da się nim sterować autem. nie zgadzam sie zarowno outbackie 2.5 AT MY05 z inicjalnym podzilem 90:10 jak i foresterm 2.5 AT MY08 z podzialem 60:40 jezdzi mi sie po sniegu (ruszanie/ zakrety/hamowanie/kontrolowanie poslizgi boczne) rownie dobrze mam poroiwnanie bo rownolegle mialem forestera 2.0 MT MY99 50:50 2. Czasem brakuje tej nagłej reakcji, kiedy chce się nagle przyspieszyć o np 15km/h żeby zmieścić się w dziurę w ruchu to z automatem jest to trudniejsze. tu tez sie znie zgodze. aby ze swiatel ruszyc MT tak blyskawicznie jak AT to albo trzeba strzelic ze sprzegla albo na tym sprzegle przeciagnac. AT z zatrzymania po pelnym busie rusza bardzo dynamicznie i do tego PŁYNNIE. kolejna sparwa to wczesnijszej konicznosc redukcji lub trzymania na wysokim biegu aby miec moc zawsze dostepna w przypadku silnikow o duzej pojemnosci N/A nie jest to az tak wazne ale male Turbo niestety ma duuuza zwloke... podsumowujac: do spotowej jazdy - tylko MT do wozenia du...y szybko i wygodnie AT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Instrukcja obejmuje 2.0 i 3.0 i nie rozróżnia tych wersji w aspekcie VDC. Mam Legacy H6 MY'07. Naciśnięcie przycisku VDC off całkowicie dezaktywuje VDC. Już nawet włączone VDC pozwala na trochę zabawy - ingeruje b. późno i pozwala, w pewnym zakresie, na jazdę bokiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 mcbeth napisał(a):Instrukcja obejmuje 2.0 i 3.0 i nie rozróżnia tych wersji w aspekcie VDC. Mam Legacy H6 MY'07. Naciśnięcie przycisku VDC off całkowicie dezaktywuje VDC. Już nawet włączone VDC pozwala na trochę zabawy - ingeruje b. późno i pozwala, w pewnym zakresie, na jazdę bokiem. Ja w zasadzie nie wyłączam VDC - zimą mimo to większość szybszych skrętów na skrzyżowaniach to 1-2 kontry i slajd tyłem . VDC śpi. VDC włączył mi się raz, jak przy wyprzedzaniu na śniegu lewe koła spadły mi na pobocze - wtedy rzeczywiście autem rzuciło i VDC uratował mi skórę. W moim użytkowaniu wyłączanie VDC nie jest potrzebne, ale nie lubię takiego kreowania 'urban legends' bazując na innych 'urban legends'. A tu jest tak, że nie ma dokumentacji, tylko ktoś rzuca swoje opinie oparte głównie na myśleniu życzeniowym a następny przyjmuje to zaraz za pewnik i podchwytuje. zarowno outbackie 2.5 AT MY05 z inicjalnym podzilem 90:10 Heh. A jaki wg Ciebie jest podział momentu jak MPT jest całkowicie spięte a jedna oś ma trakcję a druga wcale ? Otóż blisko 100% idzie na tą z trakcją !. 50:50 byłoby tylko przy otwartym centralnym dyfrze. Już wiskoza to zmienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 A tu jest tak, że nie ma dokumentacji, tylko ktoś rzuca swoje opinie oparte głównie na myśleniu życzeniowym a następny przyjmuje to zaraz za pewnik i podchwytuje. Sprawdzałem w serwisie oraz organoleptycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muka Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 mcbeth, mozesz sam sobie sprawdzic przy nastepnym sniegu - powinno sie okazac, ze po wylaczeniu przyciskiem, mozesz ruszyc z buksujacymi kolami, mozesz przejsc zakret bokiem... ale juz szerokiego nawrotu albo zakretu ostrzejszego niz ok. 90stopni nie zrobisz, bo wtedy jednak VDC jak aniol stroz mowi "dobra dobra, nie przesadzaj" i sprowadza Cie na ziemie Jedynie w Spec.B (i moze tez w zwyklych H6...?) mozna wylaczyc w 100% Podczas ostatniej zimy sprawdzałem wiele razy i spokojnie mozna to zrobić. W starszych Legacy VDC jest całkowicie wyłączalny ,dopiero w tych nowych paskudach nie można do końca go odłączyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 mcbeth napisał(a):A tu jest tak, że nie ma dokumentacji, tylko ktoś rzuca swoje opinie oparte głównie na myśleniu życzeniowym a następny przyjmuje to zaraz za pewnik i podchwytuje. Sprawdzałem w serwisie oraz organoleptycznie. Ale co sprawdzałeś ? Że można wyłączyć 3.0, czy że w 2.0 nie można. Moim zdaniem w obu jest tak samo - można wyłączyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 zarowno outbackie 2.5 AT MY05 z inicjalnym podzilem 90:10 Heh. A jaki wg Ciebie jest podział momentu jak MPT jest całkowicie spięte a jedna oś ma trakcję a druga wcale ? Otóż blisko 100% idzie na tą z trakcją !. 50:50 byłoby tylko przy otwartym centralnym dyfrze. Już wiskoza to zmienia. tu masz dokaldny opi dzialania MPT w subaru z AT, niestety dotyczy to tylko modeli MY08 w góre http://www.subaru-global.com/news2008n000858.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 mcbeth, tylko H6 sprawdzałem. H4 AT mnie nie interesowało. Zdaje się, że dopiero w aktualnych modelach wyłącznik nie wyłącza :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Heh. A jaki wg Ciebie jest podział momentu jak MPT jest całkowicie spięte a jedna oś ma trakcję a druga wcale ? Otóż blisko 100% idzie na tą z trakcją !. 50:50 byłoby tylko przy otwartym centralnym dyfrze. Już wiskoza to zmienia. Nie ma znaczenia jaki jest inicjalny rozkład momentu, lecz rozkład graniczny, już o tym pisałem w wątku Outback 3.6R. MPT w żadnym przypadku nie przeniesie na oś 100% ! Maksimum na tylnej osi to 50%, na przedniej może być to 90%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 MPT w żadnym przypadku nie przeniesie na oś 100% LSD tez nie przeniesie 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 MPT w żadnym przypadku nie przeniesie na oś 100% ! Maksimum na tylnej osi to 50%, na przedniej może być to 90%. Przypuśćmy, że jedna z osi ma przyczepność 0. Moment napędowy, jaki dana oś może przenieść to iloczyn siły i ramienia. Siła=0. Moment napędowy przenoszony przez oś bez przyczepności=0. Jaki moment napędowy przeniesie ta druga oś jeżeli ma pełną, idealną, przyczepność? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapic Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Przypuśćmy, że jedna z osi ma przyczepność 0. Moment napędowy, jaki dana oś może przenieść to iloczyn siły i ramienia. Siła=0. Moment napędowy przenoszony przez oś bez przyczepności=0. Jaki moment napędowy przeniesie ta druga oś? Jezeli jest 50 na tyl to 25% max na kolo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Jezeli jest 50 na tyl to 25% max na kolo A co stanie się z resztą? Para w gwizdek? Zawsze, czy tylko w takim zakresie, ile jest w stanie przenieść centralna wiskoza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 MPT w żadnym przypadku nie przeniesie na oś 100% ! Maksimum na tylnej osi to 50%, na przedniej może być to 90%. Przypuśćmy, że jedna z osi ma przyczepność 0. Moment napędowy, jaki dana oś może przenieść to iloczyn siły i ramienia. Siła=0. Moment napędowy przenoszony przez oś bez przyczepności=0. Jaki moment napędowy przeniesie ta druga oś jeżeli ma pełną, idealną, przyczepność? Zero. Weźcie pod uwagę, że MPT jest sterowane elektronicznie, więc tutaj w wchodzą w grę nie tylko zasady mechaniki, ale także zasady sterowania. To są już mechanizmy gdzie dużą rolę odgrywa elektronika. Więcej informacji na wykresie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapic Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Zero. Weźcie pod uwagę, że MPT jest sterowane elektronicznie, więc tutaj w wchodzą w grę nie tylko zasady mechaniki, ale także zasady sterowania. To są już mechanizmy gdzie dużą rolę odgrywa elektronika. Myslalem ze chodzi o samo LSD. Straszna ta elektronika. :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 To są już mechanizmy gdzie dużą rolę odgrywa elektronika. podobnie jak dccd tez jest "umoczony" elektronika i co zły jest? Więcej informacji na wykresie: co ten wykres ma wpolnego z MPT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapic Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 co ten wykres ma wpolnego z MPT? Wykres pokazuje ile momentu przeniesie MPT w zaleznosci od wspolczynnika tarcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się