Skocz do zawartości

Tankujecie te 98 Verva albo V Power?


Leszek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 512
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No to ja Wam dam porównanie.

 

Jak kupiłem swoje moto czyli motorower poj. 80cm3 zalałem go paliwem z orlena eurosuper 95, jechał na nim ok. 95 km/h. N

a drugi dzień do prawie suchego zbiornika wlałem v-power racing z shella, różnica była kolosalna, silniczek o wiele lepiej chodził, lepiej się wkręcał na obroty, szybciej przyśpieszał i nie jechał 95 km/h tylko 107 km/h, więc chyba jednak coś w tym v-powerze jest.

 

Wiem że to porównanie ma się prawie nijak do Waszych dwu-litrowych doładowanych subarynek, ale takie są moje doświadczenia z tym paliwem.

Teraz jeżdże tylko na v-powerze racing.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już jest coś. Natomiast przypuszczam, że jednak artykuł odnosi się w większej mierze do silników wolnossących, a jak to wygląda w turbo?

Napiszę tobie jak to jest z GT.

Jak jedziesz np. w długą trase z zalanym Racingiem to mój rekord w zużyciu paliwa ~8l / 100km nie przekraczając 110km/h

Jak się spieszę i jadę w pełnym zakresie obrotów to 13-17l. W mieście poniżej 12l nie zszedłem.

Jeżdzę też od czasu do czasu na BP 98 Ultimate, zużycie w trasie zgodnie z powyższym kryterium 9,8l. Jak się spieszę to tak 13-17. A w mieście powyżej 13.

Ogólnie jak jedziesz na upalanie to polecam Racing a GT bardzo lubi to paliwo i szybko wyparowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek, a dla porównania ile Ci wychodzi na zwykłym paliwie? Ja jak oszczędzałem paliwko to potrafiłem w mieście spalić 11,9 (Neste Pb98). Ostatnio trochę niższe temperatury, a i mnie się noga coraz cięższa robi to się plasuję w okolicach 14-14,5. Zobaczymy jak teraz będzie na Racingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje że nie dożyje takich czasów, że jak rajdówka będzie jechać po OSie to będzie musiała mieć klakson pernamentnie włączony bo nie będzie jej słychać... :roll:

 

Skoro można zrobić ,,elektronicznego blow-offa'', to można też zrobić takowy silnik ;> Chociaż prędzej ekofaszyści będą strzelać do właściciela za więcej 30-40dB wydobywające się pojazdu.

 

Przyspieszenie raczej nie jest kosmiczne, toż to waży jak autobus.

 

Waży 1590 kg - 95kg więcej niż nowe STI :wink:

 

Silniki są w piastach: zatem moment bezwładności może być całkiem sporawy (a przy okazji masa niereserowana kosmiczna).

 

r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzies, kiedys Hogi sie rozpisal na temat paliw w Polsce i wniosek byl jeden, tylko Racing z Shella albo Ultimate 98 z BP. Ja leje tylko to drugie :roll:

 

Kiedys zalalem z braku BP na trasie w stacji Lotos, po paru kilometrach zamrugal Check Engine :???: , teraz wiem ze kontrolka dziala i sie cieszylem ze zalalem tylko za stoweczke i sie szybko ten badziew wypalil :neutral:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzies, kiedys Hogi sie rozpisal na temat paliw w Polsce i wniosek byl jeden, tylko Racing z Shella albo Ultimate 98 z BP. Ja leje tylko to drugie :roll:

 

Mhm.

 

 

hogi - światowej klasy specjalista w dziedzinie analizy jakości paliw na rynki środkowo- i wschodnioeuropejskie.

 

A ALEX kiedyś napisał - że do WRXa lał tylko 95, a po zalaniu 98 nie widział żadnej różnicy.

 

I co ja biedny teraz zrobię?

 

Nic. Po prostu naleję paliwa z dobrego źródła, zależnie od humoru 95, albo 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys zalalem z braku BP na trasie w stacji Lotos, po paru kilometrach zamrugal Check Engine :???: , teraz wiem ze kontrolka dziala i sie cieszylem ze zalalem tylko za stoweczke i sie szybko ten badziew wypalil :neutral:

 

To dziwne, ja ostatnie 2 baki zrobiłem na paliwie z Lotosa i nie mam zastrzeżeń. Z wyliczeń wynika, że oba baki sprzyjały obniżeniu zużycia paliwa. Dodam, że lałem Pb 95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hogi - światowej klasy specjalista w dziedzinie analizy jakości paliw na rynki środkowo- i wschodnioeuropejskie.

 

sam wiec widzisz ze wartosluchac rad z tego forum bo nigdy nie wiesz z kim mozesz miec do czynienia :mrgreen:

 

A ALEX kiedyś napisał - że do WRXa lał tylko 95, a po zalaniu 98 nie widział żadnej różnicy.

 

kiedys tez zalalem Racinga i nie czulem roznicy ale skoro Panowie z Mapteka mowia ze lac 98 to znaczy ze trzeba lac :wink:

 

Dlaczego akurat GT to lubi ?

 

no wlasnie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek, a dla porównania ile Ci wychodzi na zwykłym paliwie?

Jeżdzę albo na Ultimate 98 albo na Racingu. Jeśli nie ma czegoś wmiarę to staram się zalać auto za max 100zł. Już raz mi się zdażyło że auto mi nie odpaliło po zatankowaniu 98 na Orlenie.....:(

Krzysiek_WAWA napisał/a:

Ogólnie jak jedziesz na upalanie to polecam Racing a GT bardzo lubi to paliwo i szybko wyparowuje.

 

Dlaczego akurat GT to lubi ?

Każde auto doładowane lubi Racing, a GT poprostu lepiej na nim jeździ i silnik lżej pracuje ;) (takie są moje odczucia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owoc666 napisał/a:

A ALEX kiedyś napisał - że do WRXa lał tylko 95, a po zalaniu 98 nie widział żadnej różnicy.

kiedys tez zalalem Racinga i nie czulem roznicy ale skoro Panowie z Mapteka mowia ze lac 98 to znaczy ze trzeba lac

Nie widziałem róznicy!!!Do GTka (po nie-ASOu) leję min. 98 ....przynajmniej tak jest napisane na dystrybutorze :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm no ja nie wiem. Jakiego paliwa bym nie lał to jakichś hardkorów typu check engine nigdy nie miałem, a często jeździłem np na 95 ze statoila. Generalnie na ogół lałem na Neste 98, ale jak mi się teraz będzie jeździło dobrze na Racingu to może przy tym zostane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie na ogół lałem na Neste 98

Właśnie ma ktoś jakieś większe doświadczenia z tym paliwem, bo różne opinie słyszę.

ja leje 95 z Neste (i do GT-4, i do GT), i jest ok

 

juz ktos kiedys pisal, ze regula jest prosta: w przypadku seryjnego auta, do ktorego zaleca sie min. 95, lanie 98 nie daje zadnego przyrostu mocy... ekonomia tez nie ulega zmianie, a jedyny wplyw 98 benzyny - troche cichsza praca silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...