Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

23 godziny temu, RoadRunner napisał:

Mazury nie, Warmię tym bardziej, może ziemia Lubawska ? Na Warmi piach, kamienie, łatwo się przewrócić.

 

Pytanko do MTBowców taplających się w błocie: czy szerokość opony ma aż takie znaczenie jak przy jeździe po piachu czy raczej chodzi o dobry bieżnik ? Pytam bo chcę zrobić do gravela setup jesienno zimowy i mam dwie opcje:

1) zmienić tylko opony np. na (700x38) taką

2) dać oponę jeszcze szerszą, ale wtedy musiałbym kupić felgi 27.5'' bo na 29'' mi się nie zmieści nic szerszego. Chociaż na 27.5'' maksymalnie 2'' wejdą.

Nie zamierzam taplać się w błocie po uszy, ale wiadomo jak las wygląda zimą: mokre liście, miękka ziemia itp. Ja bym skłaniał się ku opcji 1.

 

Vittoria/Geax Gato i masz uniwersal piach/błoto/gruby szuter. 
Najbardziej uniwersalna jaką znam, mam je na przodzie cały rok, wiosną/jesienią zakładam też na tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, ewemarkam napisał:

Czas zmienić rower i spróbować lżejszego Enduro :)

W zasadzie 99,9% czasu takim zasuwam, Stinky staje się dekoracją... 

IMG-20200821-145154.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Fala napisał:

U mnie niestety dh chyba się kończy - nadgarstki przestają trzymać. Póki co jeżdżę w opaskach - takich jak ciężarowcy noszą, ale całego Stożka na raz nie zjadę... Kurrrrr... 

Pamietam ze pisales juz o tych nadgarstkach ze skopane od kijow narciarskich, ale co wlasciwie jest nie tak?  Pytam bo sam mialem problem po Aikido (stany zapalne pochewek sciegna), rzucilem Aikido i po roku czy dwoch bole mi przeszly ale mam teraz mniejszy zakres ruchu dloni (zgiecie do gory).  Byc moze to byla choroba de Quervaina - bo teraz mam lokiec tenisisty - a czesto bole nadgarstka i bole lokcia sa powiazane przy tym tej chorobie.  Nie bede ukrywal ze z roweru nie rezygnuje, bo nie wyobrazam sobie zycia bez jazdy na rowerze.

 

Sa takie usztywniacze/ochraniacze na nadgarstki:

TroyLee

Edytowane przez Eryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mmarcinek napisał:

Vittoria/Geax Gato i masz uniwersal piach/błoto/gruby szuter. 

Zamówiłem coś podobnego Pirelli. Zrobiłem 2000 na pirelkach z delikatnym bieżnikiem i było rewelacyjnie więc zostanę przy tej marce z większym bieżnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, bikeman1 napisał:

https://velo.pl/czesci/ramy/ramy-mtb-sztywne/accent/peak-29-carbon

Panowie co sądzicie o takiej ramię.

Założenia: sztywniak do jazdy XC, 29er


Kto im tę ramę robi?

Urok karbonu to kierunkowa elastyczność. Ciekawe na ile tę cechę wykorzystali. Sprawdziłbym przynajmniej jak elastyczny jest tylny trójkąt (u mnie po wyjęciu koła można prawie zetknąć dropouty ze sobą :))

 

I jeszcze jak patrzę, to tylny trójkąt jakiś taki dużawy. Żeby rower później ociężały nie był.

Edytowane przez Knurek1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, bikeman1 napisał:

https://velo.pl/czesci/ramy/ramy-mtb-sztywne/accent/peak-29-carbon

 

Panowie co sądzicie o takiej ramię.

 

Założenia: sztywniak do jazdy XC, 29er

Ladna rama... fajne kolory i ladne ksztalty... cala reszta - to nie dowiesz sie od nikogo kto na tej ramie nie jezdzil. Jak @Knurek1111 pisal - kto wie jak ten karbon jest poukladany?  W ramach metalowych mozna to bylo lepiej ocenic na oko, z karbonem jenak trudniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś montowali mi moi mechanicy to https://www.ebiketuning.com/shop/brose/peartune-3-0-specialized-turbo-levo-sl-1-1-2020.html Działa ! pokazuje prędkość rzeczywistą, i wyłączyli mi światła na stale świecące. Zamontować to niestety trzeba 3/4 roweru rozebrać. W KTM trwało to 15 min. Ale działa i to najważniejsze :) . Mój elektronik zasugerował mi że mi kupi jakiś wyłącznik kontaktronowy sterowany pilotem czy magnetyczny abym mógł sobie włączać i wyłączać światła z pilota :) 

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Eryk napisał:

Rozbawiles mnie swiatlami z pilota...

Czemu ? przecież nie będę ramy przwiercał żeby jakiś włącznik dorobić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Eryk napisał:

Ladna rama... fajne kolory i ladne ksztalty... cala reszta - to nie dowiesz sie od nikogo kto na tej ramie nie jezdzil. Jak @Knurek1111 pisal - kto wie jak ten karbon jest poukladany?  W ramach metalowych mozna to bylo lepiej ocenic na oko, z karbonem jenak trudniej.

 

To polećcie coś proszę... 

A może w ogóle nie pchać się w carbon... 

 

Bo jak by nie było, karbon jest raczej mniej komfortowy jak alu

 

 

Edytowane przez bikeman1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Eryk jeśli już kupiłem rower z fabrycznym oświetleniem, i to dobrym podobno tylne światło zintegrowane z siodełkiem, lecz nie pasuje mi że nie można tego wyłączyć w ciągu dnia , to osobiście uważam że to doskonały pomysł :) . To waży kilka gramów, a instalacja bajecznie prosta. Inna sprawa że jak mój mechanik/elektronik rozbierał rower i zobaczył jak jest zrobiona ta instalacja świateł to się załamał...... Rower nie za tani, a zrobione jakby w chinach brakło koszulek termokulczliwych. Generalnie na sztukę, za kilka lat byłoby gdzieś zwarcie itd. Generalnie słabo jak na SPEC. Poprawił mi to wszystko bo wyglądało to niezbyt ciekawie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, carfit napisał:

@Eryk jeśli już kupiłem rower z fabrycznym oświetleniem, i to dobrym podobno tylne światło zintegrowane z siodełkiem, lecz nie pasuje mi że nie można tego wyłączyć w ciągu dnia , to osobiście uważam że to doskonały pomysł :) . To waży kilka gramów, a instalacja bajecznie prosta. Inna sprawa że jak mój mechanik/elektronik rozbierał rower i zobaczył jak jest zrobiona ta instalacja świateł to się załamał...... Rower nie za tani, a zrobione jakby w chinach brakło koszulek termokulczliwych. Generalnie na sztukę, za kilka lat byłoby gdzieś zwarcie itd. Generalnie słabo jak na SPEC. Poprawił mi to wszystko bo wyglądało to niezbyt ciekawie. 

Ja to rozumiem... i nie musisz sie tlumaczyc, tylko zacieklosc Twojej walki z przedmiotem martwym jakim jest Twoj Spec, wywolala u mnie w glowie ten obrazek i stad LOL. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, bikeman1 napisał:

To polećcie coś proszę... 

A może w ogóle nie pchać się w carbon... 

 

Bo jak by nie było, karbon jest raczej mniej komfortowy jak alu


To ostatnie to na pewno nieprawda. Karbon jest super komfortowy i responsywny jednocześnie.

 

Jeśli masz w okolicy 170cm wzrostu to mogę zaoferować jazdę próbną na moim. Ja go polecam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Eryk napisał:

choroba de Quervaina

Nie znam, wygooglałem --> to choroba kciuka? Tarczycy?... zwyrodnienie torebki stawowej może?
Te rzepy z Decathlonu spełniają swoją funkcję na ostrzejsze XC po górach, typu 15km i przewyższenia 1000m. Do DH, gdzie łapy bardzo pracują - gorzej.
Trzeba będzie się do znachora przejść ;)

 

8 godzin temu, Eryk napisał:

Nie bede ukrywal ze z roweru nie rezygnuje, bo nie wyobrazam sobie zycia bez jazdy na rowerze.

Idem.

 

8 godzin temu, Eryk napisał:

TroyLee

obraz.thumb.png.603fd3f2755eda06710613b5e2b0ef0b.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, bikeman1 napisał:

Dokładnie, mam 169cm

Jaki masz rower? 


BMC Teamelite 02, jeszcze z napędem 2x11.  W Teamelite 01 masz dodatkowo polimerowy damper na tylnym trójkącie. Nie próbowałem jak działa ale po doświadczeniach z Te02 jakoś bardzo nie żałuję że nie mam.

Edytowane przez Knurek1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Knurek1111 napisał:

To ostatnie to na pewno nieprawda. Karbon jest super komfortowy i responsywny jednocześnie.

Dokładnie. Jak mam jechać po kostce brukowej to zdecydowanie wolę karbonowego gravela niż alu z amorkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Knurek1111 napisał:


BMC Teamelite 02, jeszcze z napędem 2x11.  W Teamelite 01 masz dodatkowo polimerowy dumper na tylnym trójkącie. Nie próbowałem jak działa ale po doświadczeniach z Te02 jakoś bardzo nie żałuję że nie mam.

 

Rama wygląda obłędnie ;)

 

Jaką masz specyfikację, amor, koła, hamulce? 

 

 

Edytowane przez bikeman1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w rowerze taki amortyzator i działa on kiepsko, tzn. fajnie pracuje jak wstaję pod górkę (nawet na równym asfalcie) i mocno kręcę - wtedy fajnie, na całej długości "pompuje" :/ Natomiast na krótkich nierównościach (kamienie, korzenie) moim zdaniem praktycznie nic nie robi. Jest tam niby regulacja jakaś, ale nie widzę różnicy. I teraz pytanie czy taka jest charakterystyka amortyzatorów sprężynowych czy mam coś popsute ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...