Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

A ja musze powiedzieć że skończyłem reanimację mojego Haro Escape Comp.

W zimę chyba jeszcze dam ramę na lakiernię

Bikecheck:

- Rama Haro Escape Comp 15"

- RS Tora 80-130

- Kiera Truvativ

- Mostek PivIt

- Manetki Deore Mega9

- przerzutka przód Deore

- Tył Deore XT

- Kaseta Deore 9

- Korby Hollowtech SR XCR 36t / 22t

- Koła Alexrims DM24 + piasty JoyTech

- opony Schalbe FastFred 26x2.35

- Hamulce hydro: Avid Elixir5 przód / Hayes9 tył

- siodło SDG i-beam20200905_101408.thumb.jpg.9d88957aa69508a1c0332bfb6db53749.jpg

 

 

 

 

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dwóch dni zauważyłem że kręcąc, nie chce wskoczyć na ostatnią najmniejszą przerzutkę, pomaga na chwile odpuszczenie pedałowania, potem wskoczy i jest ok. Wczoraj też całkiem spadł łańcuch. Od czego zacząć ? serwis regulacja ? łancuch nowy czy co ? Rower ma przejechane nie całe 1900 km, ale serwisu jeszcze nie widział. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, carfit napisał:

Rower ma przejechane nie całe 1900 km, ale serwisu jeszcze nie widział. 

 

Takiew "objawy"  jak są to kwestia regulacji przerzutki mom zdaniem, a łańcuch swoją drogą może być do wymiany przy takim przebiegu- dużo zależy od warunków użytkowania i dbałości. Łańcuch się mierzy specjalnym przyrządem, a regilacja przerzutki pewnie prosta i szybka  sprawa    ale ja to ze wszystkim do serwisu jeżdze bo nie lubie grzebać przy rowerze

Edytowane przez jaszyn
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, carfit napisał:

Od dwóch dni zauważyłem że kręcąc, nie chce wskoczyć na ostatnią najmniejszą przerzutkę, pomaga na chwile odpuszczenie pedałowania, potem wskoczy i jest ok. Wczoraj też całkiem spadł łańcuch. Od czego zacząć ? serwis regulacja ? łancuch nowy czy co ? Rower ma przejechane nie całe 1900 km, ale serwisu jeszcze nie widział. 

Ja po 2000 to jestem w połowie drugiego łańcucha, ale u mnie nie ma lekko bo piach, błoto to norma.

 

Tak jak napisał @jaszyn sprawdź rozciągnięcie łańcucha i jak jest powyżej 0.75 to wymiana. Przerzutka ma zazwyczaj dwie śruby i nakrętkę na pancerzu linki. Śruby odpowiadają za ograniczenie skrajnych położeń przerzutki a nakrętka na pancerzu jest do regulacji łatwości zmian przełożeń aby nic nie haczyło itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, RoadRunner napisał:

Ja po 2000 to jestem w połowie drugiego łańcucha, ale u mnie nie ma lekko bo piach, błoto to norma.

 

to i tak chyba  sporo chyba jak na złe warunki, ja  nie prowadze takich statystyk, ale w MTB z tego co pamietam to łańcuch mi wytrzymywał 1.5-2.5 kPLN, ale ja nie mam czasu na pedantyczną dbałość o kasete i łańcuch.  A w szosie znazcnie dłużej wytrzymuje... dużo zależy pewnie też od tego jaki łańcuch założony.  

 

Regulacja przerzutki to serwisantowi zajmuje kilka minut wiec zazwyczaj podjeżdzam i mi chłopaki na poczekaniu robią i najczesciej gratis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, carfit napisał:

Od dwóch dni zauważyłem że kręcąc, nie chce wskoczyć na ostatnią najmniejszą przerzutkę, pomaga na chwile odpuszczenie pedałowania, potem wskoczy i jest ok. Wczoraj też całkiem spadł łańcuch. Od czego zacząć ? serwis regulacja ? łancuch nowy czy co ? Rower ma przejechane nie całe 1900 km, ale serwisu jeszcze nie widział. 

https://magazynbike.pl/2020/07/01/zrob-to-sam-naped-cz-3-regulacja-przerzutki-tylnej/

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z ciekawości na jakich ciśnieniach w kołach jeździcie ? Pytam o szosowe , bo za doradą kogoś mądrzejszego ;) zrobilem Pewien eksperyment z bardzo dokładna analiza. Ale napisze o tym później jak zrzucę dane i skończę przejażdżkę :) 

66B7E94E-C11A-4E12-A6EE-116E17B18993.jpeg

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, carfit napisał:

A z ciekawości na jakich ciśnieniach w kołach jeździcie ? Pytam o szosowe , bo za doradą kogoś mądrzejszego ;) zrobilem Pewien eksperyment z bardzo dokładna analiza. Ale napisze o tym później jak zrzucę dane i skończę przejażdżkę :) 

66B7E94E-C11A-4E12-A6EE-116E17B18993.jpeg

 

Mmmm...zimne?:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, eurojanek napisał:

8,5 bara tak jak japański producent gumy sobie życzy, ale w pozostałych kolarkach inne gumy i tam daje mniej zdaje się po 6,5.

 

tez na takim jeżdze na oponkach oczywiście, teraz są szersze opony w szosach i jest tendencja do niższych ciścnień -kiedyś w szytkach się nabijało pod nominał bo krążyły opinie że i im większe ciśnienie tym szybciej, nie do pomyślenia były też szerokie opony -treaz to się zmienia . Kiedyś prawdziwy kolarz amator nie spojrzał na oponki, tylko szytki sie liczyły . Teraz chyba zawodowcy jeżdzną nawet na czas na oponkach.  Ale jak wejdziemy w szczególy  to się może zrobić drugi wątek olejowy :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, carfit napisał:

Od dwóch dni zauważyłem że kręcąc, nie chce wskoczyć na ostatnią najmniejszą przerzutkę, pomaga na chwile odpuszczenie pedałowania, potem wskoczy i jest ok. Wczoraj też całkiem spadł łańcuch. Od czego zacząć ? serwis regulacja ? łancuch nowy czy co ? Rower ma przejechane nie całe 1900 km, ale serwisu jeszcze nie widział. 

Na przerzutce tylniej sa srubki regulacyjne (poprostu przerzutka niewystarczajaco sie wychyla) tutaj jest to opisane:

https://www.cyclist.co.uk/tutorials/74/how-to-adjust-a-rear-derailleur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety nowy łańcuch nie przyjął się. Chrobotał pod obciążeniem na wszystkich tarczach. Wobec tego dorzynam obecny napęd i zmieniam całość.
Jestem tylko ciekaw ile w sumie na nim przejadę. Obstawiam ok. 2500km. A ciekawe ile zrobiłbym na trzech łańcuchach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Knurek1111 napisał:

No i niestety nowy łańcuch nie przyjął się. Chrobotał pod obciążeniem na wszystkich tarczach. Wobec tego dorzynam obecny napęd i zmieniam całość.
Jestem tylko ciekaw ile w sumie na nim przejadę. Obstawiam ok. 2500km. A ciekawe ile zrobiłbym na trzech łańcuchach...

Jestes pewien ze kaseta jest rowniez zuzyta?  U mnie najpierw rozciaga sie lancuch ktory zuzywa aluminowe tarcze, a na koncu siada kaseta... ostatnio wymienialem lancuch i srodkowa tarcze - i wszystko dziala jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Eryk napisał:

Jestes pewien ze kaseta jest rowniez zuzyta?  U mnie najpierw rozciaga sie lancuch ktory zuzywa aluminowe tarcze, a na koncu siada kaseta... ostatnio wymienialem lancuch i srodkowa tarcze - i wszystko dziala jak trzeba.


Najgorzej wygląda aluminiowa koronka 40T na kasecie i mniejsza na korbie (napęd 2x11).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do wymiany łańcuch i teraz w zapasie mam o 2 ogniwa krótszy (114 zamiast 116). Model ten sam. Ok, założę bo i tak nie korzystam z dwóch największych tarcz z tyłu. Ale z ciekawości wrzuciłem na największe i wygląda i brzmi to ok. Pobawiłęm się kalkulatorem długości łańcucha i wyszło, że nawet 114 jest za długi ! 

Nie wygląda aby przerzutka musiała dość sporo kompensować:

image.thumb.png.86bbd4d5ab19eb266628d08239e56a55.png

 

Moim zdaniem wygląda to o wiele lepiej niż w pkt 2, gdzie twierdzą, że jest ok:

https://www.parktool.com/blog/repair-help/chain-length-sizing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Knurek1111 napisał:

No i niestety nowy łańcuch nie przyjął się. Chrobotał pod obciążeniem na wszystkich tarczach. Wobec tego dorzynam obecny napęd i zmieniam całość.
Jestem tylko ciekaw ile w sumie na nim przejadę. Obstawiam ok. 2500km. A ciekawe ile zrobiłbym na trzech łańcuchach...

Ja co prawda jestem mało zaawansowanym użytkownikiem roweru ale nie bardzo rozumiem tą taktykę wymiany samego łańcucha. Rozciągnięty łańcuch wyrobi zęby i nowy łańcuch siadając na wyrobionej zębatce szybciej się rozciągnie. Ja tam będę jeździł póki działa a potem wymienię co trzeba.

W motocyklu jak się łańcuch rozciągnie to się koło na śrubach do tyłu przesuwa, żeby nie był za luźny i jeździ się aż się zęby wyrobią. Potem wymiana całego zestawu (ostatnio po 22 tys. km).

Słabe coś te łańcuchy rowerowe jak 2 tys nie mogą wytrzymać. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuchy może nie są słabe ale pracują w dość trudnych warunkach. Szczególnie mtb. Poza piachem i błotem dochodzi jeszcze praca na skosie w napędach 1x11/12. Nie wiem na ile ma to sens, ale pisze się, że w takich napędach to zmiana łańcucha przy 0.5 co stawia dość wąski margines pracy jak nówka ma około 0.25 :). Jak ktoś tygodniowo robi 100km to przynajmniej 5 łańcuchów mu pójdzie na rok. Dla mnie to paranoja, dlatego następny rower robię na pasku i Rolhoffie.

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuchy może nie są słabe ale pracują w dość trudnych warunkach. Szczególnie mtb. Poza piachem i błotem dochodzi jeszcze praca na skosie w napędach 1x11/12. Nie wiem na ile ma to sens, ale pisze się, że w takich napędach to zmiana łańcucha przy 0.5 co stawia dość wąski margines pracy jak nówka ma około 0.25 :). Jak ktoś tygodniowo robi 100km to przynajmniej 5 łańcuchów mu pójdzie na rok. Dla mnie to paranoja, dlatego następny rower robię na pasku i Rolhoffie.
Zastanawia mnie ten rolhoff. Na ile to się ma do zwykłego napędu w rowerze. Na moje warunki "górskie" pewnie by brakło przełożenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...